BGuarden's: The WAB's :) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 42 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 821
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yggdrasill
    Hei igjen Andreas.

Kikket på printkortet ditt, og bildene av oversiden.

For meg ser det ut som om kondensatorene går som avmerket på vedlegget.

Du må legge inn en bypass på den største kondensatoren.

De to som står i serie ser ut til å ha en spole koblet til jord, dermed kan du ikke bruke en by-pass over begge, men du må montere inn en for hver.

Johnny
    Ah... TAkk for at du følger med Gjør endringene i kveld
    Vedlegg 59190

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 av 3 Andreas.

Hva med den største kondensatoren? Den hører antagelig til bassen, men jeg ville uansett brukt en der, for du har nok relativt høy deling, 2,5K?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 av 3 Andreas.

Hva med den største kondensatoren? Den hører antagelig til bassen, men jeg ville uansett brukt en der, for du har nok relativt høy deling, 2,5K?
    Er det nødvendig da?
    Ser på testen på Humble at de kun gjorde det på diskanten?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg at du prøver å gjøre det på diskanten slik du allerede har gjort. Lytter til du har fått oversikt over eventuelle endringer, før du monterer inn den siste. Det koster deg ikke mye penger, og du får klarhet selv i om det betyr noe.

Hadde diskusjonen om denne typen oppgraderinger med en av de virkelig dyktige medlemmene på audioheritage.org(Vi snakket forsåvidt om det som kalles "Charge coupling"). Han påpekte at JBL ikke gjorde alle oppgraderingene på bassene i sine TOTL (Everest II/Array1400/K2), men "det kan ikke skade" var hans påstand.

Som sagt, i ditt tilfelle er det en greie du kan finne ut av til liten kostnad.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg at du prøver å gjøre det på diskanten slik du allerede har gjort. Lytter til du har fått oversikt over eventuelle endringer, før du monterer inn den siste. Det koster deg ikke mye penger, og du får klarhet selv i om det betyr noe.

Hadde diskusjonen om denne typen oppgraderinger med en av de virkelig dyktige medlemmene på audioheritage.org(Vi snakket forsåvidt om det som kalles "Charge coupling"). Han påpekte at JBL ikke gjorde alle oppgraderingene på bassene i sine TOTL (Everest II/Array1400/K2), men "det kan ikke skade" var hans påstand.

Som sagt, i ditt tilfelle er det en greie du kan finne ut av til liten kostnad.
    Håper ikke at jeg låter utakknemlig eller noe
    Diskantområdet er vel i mine øyne det området som lettest blir påvirket av forvrengninger, så a prioriterer jeg det området først. Kan være at jeg tar mellombassen senere. Virker iallefall som at modden var vellykka. Svinger godt av Kari og fokuset oppover er bra

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kein problem! Hold oss oppdatert om utviklingen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kein problem! Hold oss oppdatert om utviklingen.
    Var nå egentlig latskapen som tok litt overhånd

Har nå lytta litt mere, og har skjedd visse ting i diskantområdet.
    Du vet den solo'en på "I dine skap" med Kari Bremnes? Føler at det har blitt mere luft og bedre definisjon av plukkinga på strengene. Vært litt "dis" der. Samme med skarptromma som klinger ut etter 1:10 på "En bar i Tanger". Litt mindre definisjon på de kvinnelige "S'ene"? Ikke godt å si bestandig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel godt at du kan ane en evolusjon, og ikke blir slått i ansiktet med en revolusjon...

De kvinnelige s-ene er ei skikkelig utfordring. Godt når det sitter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går med en liten oppgraderer i magen (Nei er ikke gravid, selv om det skulle se sånn ut), så siden det har vært liten rift om den QED MA-34 pre-ampen, så skal jeg utføre en liten modifikasjon. Har sett på enkelte fora at man kan fort føre den enda ett skritt opp på hi-fi himmelen med å bytte ut plugger og omgå printkort. Men i mitt tilfelle skal det gjøres enkelt:

*)CD-inn og Power-ut byttes med Eichmann.
    *)Printkortet som kun er fortinnet blir sløyfet fra nevnte inngang til utgang. Her bruker jeg kun en kniv el og kutter ved loddepunktene. slik at det blir direkte kontakt mellom lederne (nordost) og kontaktpunktene ved potmeter og signalvelger.

Håper at disse modifikasjonene skulle være med på å øke etterspørsel og pris. Tar gjerne PM allerede nå fra interesserte

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ønsker dere alle ett godt nytt år!

Som dere kanskje husker fra forrige års nyttårstale (tror jeg skrev en??), så var det ett innholdsrikt år der etter ett stygt år (2007 og deler av '08 ) begynte ting å falle på plass igjen med dynaco'ens tilbakekomst og ett solid rack som jeg fikk kjøpe fra Gorg.

Våren var ganske så stille på den fronten, og så vel en mulighet med Tentlab-prosjektet, som til slutt bare viste seg å være en feil fra produsenten, og som Yggdrasill(Johhny), var så utrolig behjelpelig med å fikse! Takker og bukker!

Samme person lot også en Pioneer PD-06, etter at vi gjennom igjennom en liten test konkluderte med at drivverk faktisk var mere viktig enn antatt (iallefall på min DAC), stå igjen. Som har bidratt til at smilet som svant hen med Pink triangle'ns "død" er kommet tilbake!

Tenkte å prøve en blindtest mellom Eichmann E4 og Biltemakablene. Og er usikker på om jeg vil være istand til det? For: vil jeg være istand til å legge merke til den sløringen?

Da jeg begynte med hobbyen så ble mye av min kunnskap plukket opp fra danske High Fidelity(RIP!), Lyd & Bilde og Audio. ...og har kommet på en ting som jeg hadde plukket med meg: Det ferdige sluttprodukt (og det i dette tilfellet: lyd), er sjelden bedre enn tanken bak. ...og sluttsummen av alle tweaks du har gjort!
    Dvs: slenger man en masse gode produkter sammen og forventer at det skal låte bra, så kan man gå på en real smell. Og om man tror at å slenge en lakrislisse inn i en kostbar lydkjede og tro at man får utnyttet potensialet. Kvaliteten på en leder bør gjenspeile kvaliteten til produktet Har vel skrevet det før og skriver det igjen: Ikke bare skift 1 kabel og forvent den store a-ha opplevelsen. Ta for deg hele anlegget. Da blir sjansen for forbedring større!

Edit: må presisere for de som nettopp har tatt i del i denne utrolig fascinerende hobbyen: Kjøper du ett bra produkt, så må du ikke forvente at du får mere lyd! ..heller tvert imot Det blir mindre støy + mindre forvrengning = mindre, men klarere lyd

Er jo ett lite varsko at man tar ett rimelig og komplisert produkt (surroundreceiver) og skal forvente at det skal ha samme effekt som ett rimelig og enkelt produkt. Jo flere switcher, ic'er, transistorer osv ett signal må gjennom, jo flere forvrengninger. Så i signalveien holder det med en signalvelger og volumkontroll. Synes nå jeg

Hva med neste år?
    Mente jeg ifjor skrev om Klipsch Palladium, og man innser at man ikke bør stille seg for stor forventning mtp Lotto'en. Så da blir det nok litt mere modifisering. Ser for meg at det er visse ting man kan gjøre mtp resonansdemping av selve hornet og kassen. Så selv om den ikke spiller i samme klassen, så kanskje den får noen egenskaper som kanskje likner.

Det er det som er morroa med tweaking!!

Uansett.... Ha ett velsignet godt nytt år alle sammen!!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nyttår!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nyttår!!

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nytt År !

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nyttår totusenogti! Eller var det tjueti?? For det var vel ikke to-null en-null? Neste år er ihvertfall tjugeølløv, hvis jeg hørte finansministeren rett..8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Godt nyttår
    Takk for hilsener

Iallefall er det noen små nyervervelser på vei
    Tung-Sol 6SL7GT
    Electro-Harmonix EL34

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Takk for hilsener

Iallefall er det noen små nyervervelser på vei
    Tung-Sol 6SL7GT
    Electro-Harmonix EL34
    Bestilte meg en ny loddebolt...
    Eller det vil si loddestasjon.
    Var på tilbud hos Dynabel, satt ned til 199kr.
    Så da kjøpte jeg litt sølvtinn og en tinnsuger i samme slengen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Gleder meg til å høre test av røra.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Høres bra ut. Gleder meg til å høre test av røra.
    Klart!

Kjøpte meg ett GZ34 likeretterrør i samme slengen fra JJ
    RCA-rørene blir stående enda ei stund, men spørs vel ikke om de må til pers til sommeren?

Side 26 av 42 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •