BGuarden's: The WAB's :) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 42 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 821
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke helt fornøyd med mine AKG 324P, og siden de er til service så bestilte jeg disse> Sennheiser Worldwide - in ear Headphones / Earphones, CX 400-II Precision Black - Private Audio
    Trener endel og også greit å ha når jeg tar turen til Røst

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og når man er så godt i gang...

Senere vil denne bli anskaffet:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle samle det jeg mener er de viktigste tingene som har skjedd "hos meg" HER, slik at det blir lettere for folk å se gjennom tråden min

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Skal du på en musikalsk aften på Kulturhuset på torsdag da? (Kari Bremnes..)
    mvh

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    OT: Skal du på en musikalsk aften på Kulturhuset på torsdag da? (Kari Bremnes..)
    mvh
    Ja, faktisk

Enn der da?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Tar nok turen til Bodø ja. Var på KB i høst (Trheim under hifi messa), men gleder meg stort selv om det er kort tid siden sist

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sikkert arranger ett lite minitreff en plass da?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm det hadde sikkert vært morro det(!), men siden fruen er med, og vi skal bruke tiden i bodø til besøke gamle kjente, så ser jeg ikke helt at det lar seg gjøre denne gangen. MEN har planer om mer enn en dagstur ved en senere anledning.. kanskje utpå vårn. Da blir det kun eg, med et mer audiofilt formål.

MEN, nå har jeg aldri vært i Bodø kulturhus før.. Hvordan er det som livescene? sånn generelt...

mvh Kai

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble bygget om for noen år siden for å bli mere tilpasset sånne arrangementer, så tror ikke den er så dårlig

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var denne> i hus....

Men mangler strømforsyning....
    Leter etter en med disse målene:

# Power: AC or DC, 6 to 10V max, current max 150mA DC, 225mA AC (power connector supplied with module) plug følger med (i det minste...) Hjelp?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kari Bremnes-konsert: Kulturhuset Bodø 26/2-2009

Forord
    Egentlig var dette konserten jeg ikke skulle dra på, for uka før hadde jeg vært på The september when, men etter å ha havna hos ei venninne av meg i de sene nattetimer, så ble det bestemt: Vi skulle få med oss denne konserten og.

Men... fikk vite at hun ikke kunne dra, så etter å ha snubla igjennom halve telefonboka i ren desperasjon kom jeg over Gorg på messenger. Hadde vel tatt det for gitt at han skulle dit, men jeg spurte om han var på vei snart? Nei, han skulle ikke dit siden han hadde nedprioritert den pga. en tur til Milano i midten av mars for å se Juventus. Så jeg spurte han om det var noe han kunne tenke seg til å få med seg og trenger vel ikke å si noe mere enn at 10 min etter var Runar på pletten med bilen... og sin fritidssyssel nr.1 siste måned. Kameraet.

Bilen ble plassert ved en brøytekant 3minutter fra kulturhuset, mens Gorg var spent på om han fikk lov å ta med seg kameraet inn, og hadde allerede planlagt å gå tilbake med kameraet til bilen hvis det ikke gikk. Men, som dere sikkert har funnet ut på dette tidspunkt så gikk det som smurt.

Vel på plass på andre rad litt til høyre rett foran slagverket fant jeg ut at jeg egentlig hadde vært heldig med kjøp av billett siden jeg hadde vært såpass sent ute å kjøpe billetten. En konsert nær vegger, både på siden og bak, kan være en selsom opplevelse.

Konserten
    Etter 10 minutters venting gikk lyset opp på scenen og bandet så deretter Kari, kledt i høyhelte støvletter, en trang sort bukse og en sort vest dekt av en hvit kåpe, opp på scenen. For å ha det sagt: dette var min første konsert med henne som jeg, på musikksiden, rangerer som en av norges fremste lyrikere. Og til min overraskelse var det ikke snakk om å gå direkte inn i det rikholdige "musikkarkivet" som en over 20 år lang musikkkarriere har gitt. Nei, hun begynte å holde ett lite foredrag om hennes forkjærlighet for den danske dikteren Tove Ditlevsen, hvilken betydning hun hadde hatt for karrieren, før hun fulgte opp med en av sine mest kjente sanger, "Det sandeste", fra albumet "Mitt ville hjerte" som er basert på nevnte lyrikers tekster. Herifra er det bare ett ord som kan beskrive hele konsertopplevelsen: "Gåsehud", og gjerne opphøyd i 10, 100 ja muligens i 1000, for når vedkommende sitter og skriver dette, så sitter fortsatt denne gåsehuden spikra fast på armene mine, og jeg takker gudene for at den omsider ga slapp på resten av kroppen! Herifra tok hun oss på en reise, som fører fra den høyeste tind til den dypeste dal i det menneskelige sinn og skildret menneske historier og skjebner på sedvanlig vis, men med en naturlig og lite tilgjort følelse. At hun har ett godt øye for historier er det ingen tvil om. Og vet å formidle dem. Som drosjeturen fra hotellet og opp til kulturhuset før konserten der sjåføren spurte hvor hun skulle og hun sa hvor hun skulle, og han svara "seriøst??", og han mente hun likeså kunne gått dit med stæsjet sitt, siden det bare er en 3-400meter dit. Med at latteren glir ut glir bandet inn i en av de nyeste låtene, om den, ja nemlig; triste drosjesjåføren i "egentlig en danser".

At hun er en scenekunstner "par exellence" er det ingen tvil om, hun er en meget god sanger, og vet å holde seg unna den verste falgrubene en sanger kan gjøre: "vokalonani". Å se henne på scenen er også en fryd! Hun lever seg inn i sangene, er leken som en 5-åring, svinger seg på scenen som en 20-åring, har autoriet som en dronning, punchlines som en stand-up og livsvisdom som en 80-åring. "Food for thought" ...for enhver altså.
    Hennes samspill med oss publikum ble kun overgått av en faktor: samspillet av bandet bestående av Bengt Hansen's kjærtegn med tangentene, Hallgrim Bergs lekne strengelek, Sondre Mesifjords fete basskomp og ikke minst Batterist Helge Nordbakkens presise og til tider brutale (og snøftende) behandling av ett av de mere sære trommesett jeg har lagt mine øyne på! Som Runar litt ironisk kommenterte på tur fra konserten: "Ja så mye som han smatta bak trommesettet, så var vel savnet av hi-hat fraværende!"

Hvis det er en ting som kanskje skuffet meg litt med konserten, så er det at hun hadde utelatt låter fra "Spor", min favoritt "Gåte ved gåte" og Månestein. Istedenfor ble nesten hele konserten en slags "Ly: Live", men tror det var en ting hun hadde tatt høyde for og takket for at vi tok så godt imot hennes nyere sanger. Mang en artist kunne ha gått for det sikre og tatt det meste fra den gamle katalogen, men Mrs. Bremnes viser med dette at hun ser fremover, og er stolt av sitt siste album, med god grunn. Ett vågalt, men modig valg. Riktignok var det plass til publikumsfavoritter som "sangen om fyret ved tornehamn", "grågåsa", "Skrik" og "hjertet mitt hamrer". Alle spilt med en innlevelse som fikk en til å lure på om bandet spilte for sitt eget liv!

Men, det hele måtte dessverre ta slutt.. Og etter "Hurtigruta" og "Gje dæ ly" som ekstranummer ble hele konserten avslutta med en 1 minutter lang stående ovasjon med utlevering av blomster!

Når alt kom til alt er det en ting jeg vet jeg vil huske....
    Gåsehud.. Masse gåsehud!

En stor takk til Gorg for "lån" av flotte bilder!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Da var denne> i hus....

Men mangler strømforsyning....
    Leter etter en med disse målene:

# Power: AC or DC, 6 to 10V max, current max 150mA DC, 225mA AC (power connector supplied with module) plug følger med (i det minste...) Hjelp?
    Skulle jo duge fint med en slik en fra clasern til 129,-.
    Eller tenker du noe for innbygging i kabinettet?

Forresten, genial konsert-historie over!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Jo, takk for tips, Torje!

Hehehe... Jo godt at du likte det!
    Litt spesielt siden jeg kun fikk karakter 2 i Norsk

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få takke deg for at jeg fikk være med, var en utrolig bra konsert, den beste jeg har vært på. Spørs om Katie Melua slår denne når hun skal spille på Keiservarden, en fjelltopp i Bodø

Kjempebra skrevet det her. Utrolig at du husket så mange detaljer, for jeg hadde glemt flere av de

Neste gang hun kommer til Bodø skal det prioriteres! Det er en opplevelse å få med seg!

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, kjempe bra konsert, sitter igjen med samme følelse. Gleder meg alerede til neste gang!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorg: jo takk for det! ..og takk for bildene!
    Tror Katie Melua må gjøre noe stort for å overgå dette!
    Kle seg naken kanskje?

Tor Ole: enig! En ny konsert ligger allerede langt oppe på ønskelista
    ..gjerne litt nærmere "sweetspot"?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder Grog, ting tyder på at du satt på en bedre plass enn meg (som var i trappa til venstre). Flott konsert forresten, selv om den ble litt "LY - live"..

mvh Kai

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BGuarden: meget godt skrevet, og det høres ut som en fortreffelig måte å tilbringe kvelden på!

gorg: flotte bilder!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    BGuarden: meget godt skrevet, og det høres ut som en fortreffelig måte å tilbringe kvelden på!
    )
    Ja, kan ikke si annet enn at man storkoste seg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Bestilt

Side 21 av 42 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •