Fabians Loftstue Under oppgradering(Nye Bilder!!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fabians Loftstue Under oppgradering(Nye Bilder!!)

Hei hei alle sammen!! Der hvor jeg har hatt mine store stygge Cerwin vega høyttalere skal jeg nå gjøre om på hele rommet og lage en "hjemmekino" som hele familien skal kunne bruke.

Selve rommet er litt rart Det ligger over garasjen og har skråtak hele veien ned til hver side. Rommet er ganske kvadratisk med et bad som ligger i det ene hjørnet. Pga det badet kommer det en vegg frem som jeg planlegger å henge plasma tv'en på. Og som dere kan se på skissen som jeg har laget i en fei nå så skal jeg få tak i en skikkelig stor sofa, slik at det er litt sitte plasser der.

utstyr som jeg har til nå er
    TV:QPV 42"
    DVDenon 1910

som dere sikkert skjønner da så trenger jeg hjelp til resten av utstyret, jeg har egentlig bestemt meg for en Denon 2106 slik at det ser penest ut og det vet jeg er et valg som ikke kan gå alt for ille.

Høyttalere har jeg egentlig tenkt litt på klipsch stativhøyttalere, for de spiller vel høyt? Jeg er hvertfall ute etter noe som kan spille litt høyt. (kom med forslag) Når det kommer til sub så har jeg tenkt litt på SVS PB10.

skissen som jeg har laget ganske fort i paint er ikke helt riktig. Den viser hvordan rommet er og hvordan jeg har tenkt det med sofa og tv, men lengder og bredder og slike ting er ikke helt riktig enda. Men nå kan dere hvertfall se hva jeg har tenkt å komme med tilbake meldinger.

For sikkerhets skyld: Dette skal kjøpes inn.
    DVD opptaker
    SUbwoofer
    Reciever
    Center høyttaler
    bak og front høyttalere som må kunne henges på vegg.
    kabler
    rack.

Jeg tar i mot alle forslag og all kritikk. Jeg trenger alle gode tips som jeg kan få som har med alt fra kabler til kalibrering. Dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut Tro jeg ville ha satsa på noen av di litt større Klipsch høyttalerne, kommer vel an på å mye penger dere legger i det
    Men plassering av den ene fronthøyttaleren blir vel litt rart?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir stativ høyttalere begge sider forran og bak, eller det var tanken. Men plasseingen av venstre front blir litt vanskalig.. Det er noe jeg må løse etterhvert.. Men om jeg kjøper skikkelige gulvstående forran så kan det faktisk gå greit. Da kan jeg plassere venstre høyttalere slik jeg har satt den ene CV'en min. I det vinduet på venstre side av rommet..(venste når man sitter i riktig posisjon i sofaen)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult fabian Dette blir nok bra!

Synd du skal ha stativ høyttalere. Om ikke, så ville jeg sjekka ut JBL Project Array

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med SVS SBS-01?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet? En skisse med mål er fint.

Skal høyttalerne henge på veggen, eller stå på stativ. Hvor langt fra veggen?

Hvilke krav har du til bass? Ganske fyldige? En SVS med en eller to 12" er vel et must.

Hvilke krav har du til design og finish?

Hvor mye kan høyttalerne koste, uten sub?

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Hva med SVS SBS-01?
    ^2

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye penger som skal brukes på dette vet jeg ikke, det er opp til faren min..skisse med skikkelige mål skal jeg skaffe om ikke lenge.. JBL array serien blir nok litt for dyr tror jeg. Faren min er ikke akuratt den største lyd entusiasten!

når det kommer til design så er det ikke så nøye. Bak høyttalerne skal nok henge på veggen og kanskje front også, men jeg tror jeg har kommet frem til at noen gulvstående passer bedre!

jeg har tenkt på svs systemet, men spiller det bra liksom? spiller det høyt??
    jeg liker en skikkelig fysisk bass som dundrer skikkelig! Prisen er ikke det viktigste her, det ytelsene!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de større SVSene burde gi deg det du trenger. Smart med kino over garasjen, siden vibrasjoner ikke er noe å prate om.

Har ikke hørt SBS01 systemet, så der kan jeg ikke hjelpe.

Kanskje Klipsch stativhøyttalere gjør susen. Koster mellom 2500 og 10000 for to stk. Kan spille høyt. De har også refleksporten foran, så de kan stå nærme bakvegg. Kommer i svart eller cherry-vinylfinish.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, jo. En ting til.

Du må jo ha prosjektor. Det holder ikke med en 42" reiseTV. Men 70 tommer og oppover blir det så mye bedre.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en av de store svs hadde nok gjort seg ja.. skal prøve å få det forslaget igjennom! Jeg er egentlig mest keen på klipsch for jeg liker den lyden veldig godt. Jeg har ikke hørt på noe av svs enda, men jeg er keen på en demo så skal prøve å få det til på en eller annen måte.

projektor ja.. hehe.. tro det blir dårlig med det her.. det forblir nok den skjermen der enda noen år.. Foreldrene mine er egentlig ikke så opptatt av dette her, egentlig bare jeg som er det men faren min liker å si at han har et skikkelig surroundanlegg så derfor må vi jo ha det. hehe! Jeg har ikke stått skikkelig opp enda, ¨så jeg skal prøve ¨få til noen mål av rommet og litt sånn i løpet av dagen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, nå har jeg fått gjort litt av hvert. Jeg har vært på demo på oslo hificenter og testet litt utstyr og funnet litt mer ut av hva jeg får plass til. Jeg har også mål opp rommet. Rommet er 534cm bredt og 404cm langt.

Uansett når det kommer til høyttalere så fikk jeg meg en skikkelig demo på klipsch sin nye synergy serie. Jeg fikk egentlig bare hørt den på musikk, men jeg må si at jeg ble imponert. Jeg syntes den spilte veldig bra og det var akuratt sånn lyd jeg hadde forestilit meg. Men i og med at jeg ikke har plass til hva som helst så lurer jeg nå på om jeg skal gå for de minste gulvstående F1 og den største centeren og de minste surroundhøyttalerne som jeg fester på veggen bak på hver sin side av vinduene. Sub vet jeg ikke helt enda, har tenkt til å velge sub helt til slutt..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et alternativ å sette bilde og fronthøyttalere på veggen øverst til venstre på tegningen? Da vil du få en bredde på 4.04m og lengde på 5.34m. Tror kanskje du vil få et bedre resultat både bilde og lydmessig enn om du setter det opp som på første tegning. :-P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg har ikke hørt på noe av svs enda,
    Den tiden er jo snart forbi

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye du skal legge i anlegget. Men vil du ha stavi høyttalere som kan spille høyt, og ikke koster for mye, så burde du sjekke ut BW 602s3.

Satser du enda høyere på pris så har du jo Klipsch RB-75, som er en av MINE favoritter, men så koster de også 12-14000kr .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Er det et alternativ å sette bilde og fronthøyttalere på veggen øverst til venstre på tegningen? Da vil du få en bredde på 4.04m og lengde på 5.34m. Tror kanskje du vil få et bedre resultat både bilde og lydmessig enn om du setter det opp som på første tegning. :-P
    Nei det er ikke mulig.. Det er pga skråtak og vinduer.. Det komme ikke så godt frem på bildet her.. men det er helt umulig!

Alle tegningene er like. Det er bare at jeg har prøvd å forbedre dem litt.. Jeg har ikke noe tegneprogram så det blir litt vanskelig å gjøre alt i paint.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Den tiden er jo snart forbi
    Ja nå er den tiden forbi. Nå har jeg hørt hva 2 svs'er kan gjøre med kroppen på film. Den flight of the phoenix scenen var helt rå. Jeg kan heller ikke utsette på hva de presterte på musikk. Men så er jeg heller ikke sp kresen der da!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vet ikke hvor mye du skal legge i anlegget. Men vil du ha stavi høyttalere som kan spille høyt, og ikke koster for mye, så burde du sjekke ut BW 602s3.

Satser du enda høyere på pris så har du jo Klipsch RB-75, som er en av MINE favoritter, men så koster de også 12-14000kr .
    Jeg har hørt på De B&W høyttalerne og jeg sunes de spiller greit, men b&w's 700 serie og nedover er ingenting for meg!!

Jeg kommer nok til å gå for klipsch. Jeg har vært på demo hos oslo hificenter og jeg ble meget fornøyd. De spiller jo som bare det. Skikkelig oppløst også! Jeg er litt usikkre på hvilke modeller enda, men den referece serien har jo gått ut så ejeg skal vente til jeg kan få en demo på den nye. Men jeg synes alikevel at synergy serien er veldig bra. Men så har jeg ikke hørt dem opp mot hverandre enda.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det skjedd noe som jeg aldri trodde skulle skje. Min far begynte å "mase" på meg ang. dette.. At han maser på slike ting er ikke ofte. Så da jeg våknet i dag dro tenkte jeg at jeg skulle dra for å se på sofa så jeg dro til Bohus Design 6000 på rud og fikk en "demo" på hva en sofa i dag er god for.. jeg bygget min egen sofa og jeg tror det blir rå bra.. men jeg må bare opp nå og måle og sjekke hvordan den passer inn...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet noe lengre her ?