Fabians Loftstue Under oppgradering(Nye Bilder!!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.. Ja nå begynner ting å skje her.. Jeg har selv vært på ferie og foreldrene mine har vært legne lagt borte.. Men nå er alt som normalt igjen om kort tid..

Men uansett Jeg har bestilt Veggfeste for tv'en.. Det kommer faktisk i dag eller i morgen.. Og så er sofaen bestilt(hadde jeg vist at det tok 9 uker ca å få den hadde den blitt bestilt for lenge siden)

Snakket også med hifiklubben og et Soundstyle Rack er også bestilt. Det måtte spesial bestilles fra Soundstyle selv om det er et av de "vanlige" typene som ligger på sidene til HFK, ST100 heter det. De kunne også fortelle at forsterkeren Denon AVR 2106 hadde de på lager hele tiden. Så den plukker jeg opp når jeg får behov for den.

Når det kommer til Klipsch høyttalerne så er de også lager vare på OHFC. Jeg har bestemt meg for å gå for den minste Klipsch synergy høyttaleren, F1 fordi den passer rommet best. Centeren blir nok den mellomstore synergy Centeren og bakhøyttalerne blir de minste..

og når det kommer til sub, så kan dere vel gjette hva jeg kommer til å gå for.. jeg driver å venter på svar fra en kar her på forumet nå.. for har kommet over en strøken brukt sub.

Ellers så skal rommet males litt for å freshe det opp litt, men det er nok ikke optimalt for kinofølelsen for det blir nok ikke mørke farger..

Slik ligger det an nå.. Jeg kommer med bilder og nyheter etterhvert som de kommer inn.. Hvis dere har noen tips eller noe dere vil si så gjør det nå, for da er det lettere å få endret på ting!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett skritt nærmere.. i dag kom veggfestet for Plasmaen.. Snakket også med oslo hificenter ang høyttalerne.. Jeg er litt usikker på om jeg skal velge en Klipsch sub eller en SVS.. Noen som har noe å komme med her? Eller hva med en Focal SW 700??

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte fra klipsch ksw12 til svs 2531 (tube med 12") for en tid tilbake. Beste oppgraderingen jeg noensinne har gjort. Den kosta riktignok litt mer en klipsch subben, men du verden for en ytelse pr krone en får med svs. (iallefall film, sliter med å få den til å funke bra på musikk)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Oppgraderte fra klipsch ksw12 til svs 2531 (tube med 12") for en tid tilbake. Beste oppgraderingen jeg noensinne har gjort. Den kosta riktignok litt mer en klipsch subben, men du verden for en ytelse pr krone en får med svs. (iallefall film, sliter med å få den til å funke bra på musikk)
    Høres ut som en veldig bra oppgradering Fabian! Hvordan synes du tube-sub'en er i forhold til "kabinett"-sub'ene? Du har jo hørt i alle fall Akto sine sub'er. Er ytelsen like bra eller?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare meg eller har du blingsa litt?

Uansett, har ikke hatt gleden av å høre noen av kassene fra svs.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som han blingsa litt..

Jeg er veldig usikker nå, jeg har fått et tilbud på en støken PB 10 ISD som ikke er så gammel. Men jeg lurer kanskje på om forskjellen ikke er så stor fra en 12" klipsch. Jeg husker ikke helt hva akuratt den modellen het. men han selgeren jeg snakket med sa noe om at den kostet 10K ny og at jeg kunne få den for ca 5000,- og i mine ører høres ikke det så ille ut. For tanken var jo å kjøpe en ny pb10, så om jeg heller kjøper klipchen har egentlig ikke noe å si prismessig. JEg tror jeg skal dra til OHFC en tur i dag å høre på den subben, så blir jeg hvertfall litt klokere, De fleste her fortrekker jo SVS. Jeg har kun hørt akto's 2 subber så blir litt vanskelig å si hva jeg egentlig synes om SVS da jeg ikke har hørt noe som er litt mer ""normalt" hehe..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En klar blings... ser det jo nå! ops: var litt sent...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan skyte inn at focal SW700 antakelig ikke vil gi deg det trøkket jeg tror du er ute etter(siden du tenker på pb10 eller en klipsch med 12" i).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Jeg kan skyte inn at focal SW700 antakelig ikke vil gi deg det trøkket jeg tror du er ute etter(siden du tenker på pb10 eller en klipsch med 12" i).
    Grunn?

Jeg har hørt den nyeste SW700 og jeg synes den spiller ganske "bra" jeg!

Men har ikke hørt skikkelig stilt inn osv på film

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både PB10 og SW700, og PB10 er i bassmonster i forhold. Men på musikk fyller kanskje SW700 natulig på med bass, mens PB10 kanskje gjør litt mye ut av seg(er jo en del som har kommentert at den er vanskelig å få kalibert godt til musikk).

Jeg sa på ingen måte at SW700 var en dårlig sub.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.. bra skjønner.. Tror jeg utelukker den da!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner saker og ting endelig å skje her..

Sofaen er bekreftet leveringsklar i uke 39.

En liten svs er bestilt.

Soundstyle ST100 er montet opp og står klart.(lekkert)

Maling etc.. er bestilt, litt vegger og listverk må males.

Og min far tiltet da han skjønte at det kom til å bli synlige ledninger så i morgen skal vi ha møte med en tømrer og elektriker..(Han driver et entrepenørfirma så det kommer ofte håndverkere hit for å hjelpe til) Slik at vi kan få lagt kabler og slikt bak lister og inn in veggene!!

Dette tror jeg var alle de nyeste oppdateringene her..

jo jeg var også på hifiklubben i dag og kjøpte 50M med høyttalerkabler. Så nå har jeg nok av det også!

Kom gjene med tilbakemeldinger eller tips!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da var SVS'en i hus, jeg skrev notat til lsound at jeg ikke ville ha den enda og at de skulle kontakte meg ang. levering, men den dukket vist bare opp her i dag, flaks at jeg var hjemme da!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik ser det ut hjemme her nå.. Maleren er ferdig på tirsdag/onsdag!

Alt skal ikke bli helt hvitt selv om det ser sånn ut nå, maleren skal male noen av veggene lys grå aktig også!

Som dere ser har eletrikkeren lagt opp de kablene som trengs.. Bak høyttalene kom litt høyt opp så de må jeg bare kutte av. Ellers går alt som planen!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo utrolig strøkent. Lekkert og lyst rom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk.. Jeg ble nettopp ferdig med en telefonsamtale med OHFC og nå er Klipsch høyttalerne bestilt!

Maleren er ferdig i morgen forhåpentligvis. Gleder meg veldig nå!

Nye bilder kommer så fort det er nødvendig!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Nye bilder kommer så fort det er nødvendig!
    ... og det er med èn gang Kid! :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ... og det er med èn gang Kid! :wink:
    Øy???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!!!

I dag var jeg og hentet forsterkeren, og høyttalerne!! Det var utrolig deilig. Maleren er også helt ferdig og rommet har blitt utrolig fint! I kveld har jeg bare koblet opp og hengt tv'en på veggen sjekket at alt fungerer og begynt og spille inn høyttalerne!

Som dere kan se på bildet er det ingen sofa der, den kommer på lørdag, og heldigvis er jeg alene hjemme så da blir det nok vorse på lørdagen

Jeg kommer med nye bilder, men jeg tenkte jeg skulle komme med noen slik at dere kan se hvordan det er nå. For i morgen skal jeg kutte til kablene slik at det blir mindre kabel rot. Jeg fant også ut at jeg skal dra innom nærmeste Hifisjappe(hifiuset) og raske med meg noen bananplugger.. For det å koble til høyttalere bak på en sånn Reciever er noe H****** hehe... faren min stod i bakgrunnen og prøvde å roe meg ned.. Ta det rolig fabian.. ta det rolig..!

Jeg har også gått i flere mnd og vært bekymret for at faren min ikke skulle like dette her, men jeg ble utrolig lettet for han synes alt ble skikkelig bra, tv'en på veggen ble så utrolig mye bedre og nå som vi får en stor deilig sofa og skikkelig surround lyd så blir dette et veldig fint rom og oppholde seg i.. Eneste kommentaren jeg fikk var.. Hva var det egentlig dette kostet..??!!

Grunnen til at jeg ikke fikk laget dette innlegget før er fordi jeg bare ble sittende og høre på musikk og se på tv' med skikkelig lyd. Jeg føler at det er utrolig lenge siden jeg har gjort det og jeg vet jeg kommer til å få mye glede av dette fremover. Det er kanskje ikke det dyreste utstyret der, Men til denne familiens bruk er det egentlig mer enn nok. Det er tross alt bare meg som virkelig brenner for denne interessen, men jeg merker at min lillebror blir mer og mer interessert!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bry dere om lampene og rotet til venstre på det ene bildet.. Det skal bort! Ellers så får dere hvertfall et inntrykk i hvordan dette blir nå!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •