Min stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Min stereo

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min stereo

DA har jeg endelig nådd første mål etter at jeg begynte å interessere meg for stereo/HiFi på slutten av fjoråret. Nemlig god lyd for meg personlig. Fått byttet ut de gamle Magnat-høyttalerne som ikke spilte noe særlig med et par Dali'er, noen nye kabler, og endelig fått tatt noen nye bilder (som ikke er allverden, takk Canon...).

Lurer på hvor lenge jeg holder på dette oppsettet. Forhåpentligvis ganske lenge, ettersom jeg liker lyden og designet, men kanskje jeg føler oppgraderingssyken komme lurende. Neste anskaffelse blir mest sannsynlig platespiller, som jeg må vente noe med. Har i øyeblikket ikke nok penger til å ta meg råd til det.
    Men, det kommer, det kommer.

Det hele kan beskues på http://avforum.no/minhifi/show.php/ESH

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser stilig ut. Synes du HK fungerer greit på Dali?? Kan på det varmeste anbefale en vinyl-spiller. Har ikke angret et sekund etter at jeg innvisterte i min ProJect RPM9.1
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hittil veldig fornøyd med h/k og Dali. Ser ikke så veldig mye på film med dem, men til musikk spiller de bra etter min oppfatning. Spes til Thomas Dybdahl ble jeg veldig positivt overrasket.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett ESH!

Dette ser ut til å spille bra ja! H\k er nok ingen dum match med Dali det altså!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har skrevet det før og skriver det gjerne igjen, H/K pluss Dali = sant ... har selv suite 2.8 på H/K (dog i 5.1) og dersom du en gang i fremtiden skal ha surround er resten av suite serien knall på film-lyd !

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra student-hifi!
    Har gjort samme som deg og kjører bare stereo. Hvor stort rom bruker du dette i?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, tipper rommet er 12-14 kvm. Er knøttlite.

Tror kanskje høyttalerne er for store til virkelig å spille bra i dette rommet, men så på det som en halvveis investering. Da slipper jeg å evt. bytte når jeg flytter til noe større.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da er vi litt i samme båt. Har Explorer i 13 kvm rom nå. Ingen ideel løsning, men da slipper jeg jo å bytte når jeg flytter.

Dessuten høres de j... bra ut nå også

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, misforstå meg rett. Er 100% fornøyd hittil, men tror nok det kommer til å bli enda bedre med enda noen kubikkmeter luft. Hadde vært moro med surround til litt film, men det er totalt overkill. Ser noen filmer med det jeg har nå, og på dette rommet tror jeg ikke det hadde gjort ting bedre med 5.1, med mindre vi snakker satelitter. Små satelitter.

BTW: Explorer er ingen dårlig høyttaler, men kanskje også litt overkill som du sier...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har tiden kommet for noen oppgraderinger her i gården. Blir 100% sikkert en platespiller, tenker jeg plukker opp den om en ukes tid da de ikke hadde fler på lager. Hvilken det blir enda er ikke helt sikkert, men regner med Debut III.

Vet også at Dali'ene blir stående. Simpelten elsker disse, og har heller ikke råd til noe annet for tiden, selv om jeg er ekstremt misunnelig på andre som skriver at de har studentanlegg som ser delikate ut (f.eks. Perminator eller Odo). Men som sagt, jeg er grisefornøy, og har ikke råd.

Recieveren min får finne seg en ny eier er jeg redd, selv om jeg er godt fornøyd med denne også. Blir ny forsterker, ikke sikkert hvilken enda, er fortsatt på utkikk, men har nesten bestemt meg. Separat tuner regner jeg også som sannsynlig. Tilslutt skal alt sammen få et penere sted å bo, eller bedre sagt ett penere rack. Gleder meg allerede over alle timene jeg har foran og bak meg med sitting i godstoler i hifi-sjapper, på utkikk etter min forsterker. Utrolig morsom hobby dette her må jeg si.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •