Spike's hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Spike sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spike's hjemmekino

Da var det endelig tid for meg å bli medlem her. Jeg har jo lenge vært en passiv tilskuer av de mange flotte anlegg og kinoer på denne siden. Så når jeg først registrerte meg, så kunne jeg like bra få hivd opp opp min egen hjemmekino på sidene her :wink:

Litt historie:
    Mitt første ordentlige anlegg ble kjøpt på slutten av 80-tallet. Det besto av et par Dali 7 høyttalere, en NAD CD-spiller og en NAD stereo forsterker. Byttet litt senere CD-spilleren ut med en Sony. Jeg hadde stor glede av det anlegget i mange år.

Det er faktisk ikke mere enn 6 år siden at jeg begynte å interessere meg for flerkanals lyd og hjemmekino. Mine Dali var fortsatt i bruk da og jeg utvidet med en Jamo 160 senter og et par Jamo 100 bakhøyttalere. Receiveren var en litt snodig Sony sak med innebygd VHS-spiller og ProLogic lyd.

Høsten 2004 byttet jeg mine Dali 7 ut etter 16 års tro tjeneste med et par PSB Image T55 etter nøye overveielser. Men for en forskjell :grin:
    Jeg supplerte da endelig med en subwoofer - Eltax A10. Jeg byttet min litt spesielle Sony receiver ut med en annen Sony med Dolby Digital og DTS dekoding.

Jeg har altid likt Pioneer sine produkter og jeg siklet lenge på en VSX-1014. Den hadde kraft nok til å drive mine PSB, i tillegg til romkalibrering som jeg var litt nysgjerrig på. Da jeg endelig hadde råd var den utsolgt, men kun for å bli erstattet et par måneder senere av VSX-1015. Gleden var stor da den kom i hus og ble ferdig satt opp. Nå fikk film og musikk en helt annen dimensjon hjemme. Litt tweaking måtte til etter kalibreringen, men ellers satt alt som et skudd!

I år har jeg vært så heldig å få kjøpt både nye bakhøytalere og en ny senter. PSB sine bipolare S50 og et svært beist av en senter; C60. Hver oppgradering har gjort kino opplevelsen merkbart bedre og denne siste oppgradering var intet unntak! Det er vanskelig å beskrive hvordan lyden formidles mere diffust bak deg nå. Men samtidig med autoritet og kraft. Og C60 ga et kvantesprang når det gjelder dialog og effekter.

Det er nå status pr idag. Ønskelisten har fortsatt et par store poster på seg. Bl.a en sylinder sub fra SVS. En større plasma på 50" er også noe jeg tror ville passe bedre til rommet mitt. Eller skal jeg si vårt. Kona er jo også med og betaler dette :grin:

Ta en titt på linken i signaturen min og legg gjerne inn en kommentar og en score.

Høyttalere:
    Fronter: PSB Image T55 lys lønn
    Senter: PSB Image C60 svart
    Surround: PSB Image S50 svart
    Sub: Eltax Atomic A-10

Elektronikk:
    Forsterker: Pioneer VSX-1015
    Konsoll: Moddet Xbox
    DVD: Pioneer DV-350
    VCR: JVC HR-S7950
    TV: Samsung PS-42P2ST
    PC: 3000+, 1024 RAM med Win XP

Diverse:
    Fj. kontroll: Logitech Harmony 885
    TV-Benk: Oppli fra IKEA

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei=)

Hva synstest du om Eltax suben? Lurer litt på Atomic A-12. Men mange er negativ mot den. Greit med noen som har litt erfaring:P

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent oppsett. Har hørt mye bra om PSB, men aldri fått hørt de. Gratulerer og velkommen, endelig.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et gjennomført og lekkert oppsett du har bygd deg. Jeg kjøpte nylig en brukt eltax atomic 15 sub til sønnen min, men den var litt i slappeste laget. Plukket ut elementet og det var ikke så mye å skryte av. Forsterkeren er derimot ikke værst. Tok en tur innom Eltek og kjøpte et Peerless element som passet rett inn. Det ble en enorm forskjell. Dette er en oppgradering som virkelig anbefales.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •