Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 97 av 457 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 9139
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Skjønner ikke helt problemstillingen??? Hadde jeg vert 14 så må vel dette vel være den mest drømmen av ett nabo rom... Hvis jeg var ungdom der i heimen så ville jeg ikke hatt en eneste ombygging men selvsagt gjerne overtatt eller disponert nabo rommet med innhold....
    Enig der, gjett hvem som blir populært å komme i bursdagfest til :-), eller gjøre lekser hos...he,he

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med i tråden din og sett kinoen din utvikle seg, og uansett hvor bra den er blitt så står det respekt av å faktisk sette seg ned å stille seg de spørsmålene du nå gjør.

Sitter enkelte kvelder og lurer på om jeg skal skrinlegge kinoprosjektet her i huset også, da to gutter på henholdsvis 2 år og 12 uker tar det meste av tid. Blir ikke så mye tid til bygging og fremdrift. Nå blir det vel stort sett til at jeg hver gang kommer frem til at jeg ønsker å beholde prosjektet, men at fremdriftsplanen justeres og ambisjonene på ferdigdato modereres. Vi har ikke behov for arealet som er satt av til kino til noe annet, og hverken jeg eller min kone har noe ønske om å gjøre noen endringer på stuen men vil beholde planen om kino. Det hjelper selvfølgelig at kona også ser frem til en dag å kunne sette seg i kinoen.

Uansett hva du velger å gjøre så mener jeg som sagt det står respekt av å stille seg spørsmålet du nå gjør. Lykke til med valget og jeg håper du blir fornøyd uansett hvilken versjon du velger.

Gøran

p.s.
    Om du ikke kommer frem til noen avtale med Andre når det gjelder Z11 så kan du jo gi meg et hint. Kanskje vi kan bli enige om noe, jeg har nemlig en 3800 i kinoen som jeg ikke har sverget troskap til.......

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett par klipsch RT10 (eller andre 3kant suber) som er modet inn i bund på hylle delene du har på vær side av SF dine og da blir også waf

så blir vel ikke 50" på ca 1/2 sitte avstand i forhold til kinorommet noe dårlig alternativ.

Troeen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    ett par klipsch RT10 (eller andre 3kant suber) som er modet inn i bund på hylle delene du har på vær side av SF dine og da blir også waf

så blir vel ikke 50" på ca 1/2 sitte avstand i forhold til kinorommet noe dårlig alternativ.

Troeen
    He he. Kunne blitt gøy å hørt hvordan bakveggene i ikea hylla hadde oppført seg med RT10 pumpene mot dem :twisted:
    Blir dette noe av ryker nok hyllene ut til fordel for noe mer kledelig. Blir også for trangt å trende en 50" inn mellom dem.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt problemstillingen??? Hadde jeg vært 14 år så må vel dette vel være den mest drømmen av ett nabo rom... Hvis jeg var ungdom der i heimen så ville jeg ikke hatt en eneste ombygging men selvsagt gjerne overtatt eller disponert nabo rommet med innhold....
    Det hadde han nok gjerne gjort, men det hadde blitt en usedvanlig dårlig deal for meg.......:???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det hadde han nok gjerne gjort, men det hadde blitt en usedvanlig dårlig deal for meg.......:???:
    Fornøyde barn og som en i tilegg har "kontroll" på i nærmiljøet er vel ikke den dårligste dealen :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyde barn og som en i tilegg har "kontroll" på i nærmiljøet er vel ikke den dårligste dealen :-)
    Han har idag et eget surroundoppsett, og skulle rommet hans utvides til å inkludere det som idag er kinoen blir det nok spedd på med en ny receiver og 42 tommern vi isåfall får til overs
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en kjedelig sak da Devilj, men det handler om prioriteringer. Er som regel 2 kanalen som brukes for det meste, men det er jo koselig å se noen musikk dvd'er også da. Det heter vel seg om å gi seg mens man er på topp, men du må jo ha den salgslista klar du da ?

Er tragisk å se en kino falle slik du har, ser ut som Ambiance har blitt bitt av oppgraderingsmonsteret. Det blir mindre å beundre her når de beste forsvinner fra lista, koselig med nykommere også.... Håper Mr. A har en flott slagplan.... Må bare si... Åssen har dere råd til alt detta? Jeg måper.....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev tidligere er det ikke snakk om å gå vekk fra surround, men å velge en kombinert stuekino istedenfor den dedikerte vi har i dag. Dog med en plasma istedenfor projector.
    Hifi-oppsettet berøres ikke av planene som vurderes her, så stereo og surround vil fortsatt skilles i 2 forskjellige rom. Musikkvideoer og film vil derfor fortsatt nytes uavbrutt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Han har idag et eget surroundoppsett, og skulle rommet hans utvides til å inkludere det som idag er kinoen blir det nok spedd på med en ny receiver og 42 tommern vi isåfall får til overs
    Okay da han bør kunne bli fornøyd... Men jeg heier på junior likevel :-)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ening med deg på att Kinorommet er litt bortkasta når du har stuen og hifi'en.
    Eg ville nok satsa på noe som Andrewerdenskrig har laget. Og han har WAF med flere subber
    Siden du må rivened og designe om stuen er det nok ikke noe problem å få til en "heftig" stue kino.
    Det med sub er vel sunfiresubbene best med tanke på att de er så liten
    Ellers har du jo rørsubbene som også er meget pene i mine øyner.

Går jo altids ann å lage autolerret som er montert oppe i taket i en "boks" som du ikke ser, kan lage den som en list eller noe. Da har du både TV og PJ som er best på begge sine ting. Er jo en på forumet som har en ganske snedig og stilfull hjemmekino med CM høytalre fra B&W og sånn lærretløsning som eg tenker på.

Om Z11 skal selges er også eg VELDIG intrisert
    Har Pioneer VSX-LX70 om det er av interesse til en WAF stuekino. (DesignBOMBE)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Etter å ha fått en demo på true sub JR vil jeg ikke anbefale noe å kjøpe en, den danset over gulvet til den ble holdt igjen av ledningen. Om størrelsen er viktig er det flere valgmuligheter, Velodyne & MJ Acoustics for å nevne noen.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... danser bort over gulvet :/ Er jo mulig å sette spikes på den eller antiskli under. Eventuelt å lime den fast i gulvet :P
    Det eg hørte av en sunfiresub for ca 6 år siden var veldig lovende. Og etter hukommelsen spilte den rimelig dypt og til å vere så liten.
    Men er jo mangen "små" high end subber ute. Så det skal vel ikke bli noe problem uansett.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ?...legge ned?!....Nei dette har jeg null forståelse for.Helt uhørt!.Gåkke ann å gå med sånne tanker når man har et sånt kongerom!

Legg heller ned tv-stua og gjør den om til hundehus.Flytt plasma'n ned i kinorommet og monter den på et utfellbart veggfeste over racket.
    På denne måten gleder du din trofaste firbente venn og dere kan utnytte kinorommet til det fulle.På toppen av det hele får dere en helsebonus da det er meget sunt å gå i trapper

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ening med deg på att Kinorommet er litt bortkasta når du har stuen og hifi'en.
    Eg ville nok satsa på noe som Andrewerdenskrig har laget. Og han har WAF med flere subber
    Siden du må rivened og designe om stuen er det nok ikke noe problem å få til en "heftig" stue kino.
    Ellers har du jo rørsubbene som også er meget pene i mine øyner.

Går jo altids ann å lage autolerret som er montert oppe i taket i en "boks" som du ikke ser, kan lage den som en list eller noe. Da har du både TV og PJ som er best på begge sine ting. Er jo en på forumet som har en ganske snedig og stilfull hjemmekino med CM høytalre fra B&W og sånn lærretløsning som eg tenker på.

Om Z11 skal selges er også eg VELDIG intrisert
    Har Pioneer VSX-LX70 om det er av interesse til en WAF stuekino. (DesignBOMBE)
    Blir dette noe av er nok pj noe jeg må ofre. Å skulle ha dette hengende i taket ville sette en effektiv stopper for WAFen her.
    Jeg har integrert projectorer i endel stuer de siste årene, og en ting er altid det samme. Den synes.........
    Dette rommet er ikke større enn at en 50" plasma vil gjøre susen.
    Har tittet litt på div høyttalere i dag. Vi ønsker stativhøyttalere og kona er ekstrent kresen på finish om de skal stå i tv-stua. Firkantede kasser er ikke ønskelig, så det snevrer inn mulighetene endel.
    Å beholde Sonus Faber Concertino er ikke noe alternativ pga problemer med å finne center til disse. Centern må matche frontene uten å være overdrevent diger.
    Det jeg har kommet frem til så langt er derfor:
    -Focal Electra 1007S

-Focal Electra CC1000S

-Mirage OMD-5

Selger jeg Z-11 er det kun en 3800 som er aktuell som ersatning. Lydbildet i Pioneer passer dessverre ikke meg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er jo mangen "små" high end subber ute. Så det skal vel ikke bli noe problem uansett.
    Valget av sub avhenger av rommets eventuelle endelige design, så det er den siste komponenten som isåfall kommer på plass. Her er det ganske mye å velge på. Helt sikkert er det dog at 12.2 ikke får lov til å bli med opp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, valgene skrumper litt når kona setter de kravene, men man kan da få bra lyd selv om kassene ikke er firkantet.

Som sub kan jo minste mann til SVS være bra.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her..jøss! Hva skal man si til dette? Forstår det på en måte også...mye jern som står og ruster hvis man ikke bruker det. Utrolig synd likevel med en sånn flott kino! Men, skulle det skje tar det vel ikke lang tid før det dukker opp noen Ayon blokker tenker jeg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Se her..jøss! Hva skal man si til dette? Forstår det på en måte også...mye jern som står og ruster hvis man ikke bruker det. Utrolig synd likevel med en sånn flott kino! Men, skulle det skje tar det vel ikke lang tid før det dukker opp noen Ayon blokker tenker jeg
    Hva som skjer i hifi-oppsettet påvirkes ikke på noen måte av dette. Blir denne ombyggningen noe av trenger jeg hver krone jeg kan hente på salg av det gamle utstyret da jeg ikke er villig til å slakke på kvalitet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvordan du ender opp er jeg sikker på at dette kommer til å bli veldig bra!

Side 97 av 457 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •