Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 95 av 457 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 9136
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter min mening er Samsungen det beste kjøpet mens vi venter på neste generasjons kvalitetsspillere. Den dekoder alle fomater, og du kan velge mellom PCM og Bitstreem på alt. Bildekvaliteten er god, og dekoder du i prosessoren vil du ikke savne noe på BD. Alt dette for en pris på under 3000,-
    Den gjør en grei jobb på SD-matereiale også, men selv foretrekker jeg Arcam-spilleren her. På cd faller Samsung naturlig nok igjennom.
    Den selvølgelig ikke konkurere med BD-spilleren til Pioneer, men jeg er ikke villig til å betale 14k for denne kilden i øyeblikket. Venter i spenning på Sony S550 som skal dukke opp til høsten

Det er samme tankene som jeg har. Halcro som jeg skrev er veldig treige, når de gir en relase dato, blir det gjerne 1år++ etter satt dato. Får håpe dette ikke er tilfelle denne gangen, forde det klør i fingrene!! :twisted:

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gjerne få takke Hoj, Tralltrall og Eksu for et veldig hyggelig besøk i dag. Snickers fikk dessverre ikke tid til å komme likevel, men vi tar det igjen senere. Håper veien hjem gikk greit i snøværet, og ha en riktig fin påskefeiring gutter :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på enda en demo hos Einar, og det blir bare bedre og bedre lyd for hver gang jeg er der. Får håpe at den lyden som nå er der blir der.

Dette er utvilsomt den beste lyden jeg har hørt hos deg. Nå spiller det utrolig stort og oppløst med en herlig dynamikk. Å som jeg elsker lyden av rør.

Man kan liksom ikke gå feil med rør, det låter rett og slett utrolig bra. Selv er jeg frelst når det kommer til rør, for man klarer ikke å få den magien med transistor. (synes jeg)
    Det spiller bra i kjelleren din også, men denne gangen ble jeg mest begeistret over lyden i stua. Kanskje det forandrer jeg når 11.2 er oppe og går.

Så takk for at jeg fikk høre på blokkene før de ble sendt til neste mann som vil bli bergtatt av dette "sorte gull".
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Det spiller bra i kjelleren din også, men denne gangen ble jeg mest begeistret over lyden i stua. Kanskje det forandrer jeg når 11.2 er oppe og går.
    De siste par gangene du har vært innom har kinoen imponert mest, så at stua overgår kinoen denne gangen må jo være en ekstremt positiv tilbakemelding for hifi-oppsettet da kinoen etter min mening også har tatt et bra steg opp med Z-11 :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det spiller meget bra nede i kinoen dine også. Det er ikke tvil om at Z-11 gjør en bra jobb. Den gjorde jo alt selv uten hjelp fra noen andre.

Gleder meg allerede til neste demo, for det er sikkert noen annet snadder der da.

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd blokkene i hifioppsettet ikke er mine....... I morgen tidlig blir de fraktet til Oslo og tatt imot av en ventende profilert AVforumer :cry:
    Gleder meg til å lese om hans opplevelse av disse utrolige rørforsterkerene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja livet er hardt, men det blir spennende å lese hva han synes om de.

Min tråd

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder jeg meg til også.. da han har noe "spesielle" høyttalere han skal teste Typhon på..

Men jeg holder en knapp på begeistring der også!!:-D

A.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Takk for meget hyggelig besøk hos deg.
    Må si jeg er imponert over stuehifien og hjemmekinoen din. Du har klart å fått to kjempe flotte oppsett som leverer varen og vel så det. :-)

Håper å kunne få ta turen ut en annen gang også.

Synd du må levere blokkene tilbake. Men det er vel ikke lenge før de er tilbake.. ;-)

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen fantastiske produkter du har sikra deg i hifi og hjemmekino samlinga de, imponerende!

For tidlig å gratulere deg med nye Typhon monoblokker?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    For noen fantastiske produkter du har sikra deg i hifi og hjemmekino samlinga de, imponerende!

For tidlig å gratulere deg med nye Typhon monoblokker?
    Takk for det :-D
    Typhon var nok bare inne til test i denne omgang. Hva som skjer videre er litt for tidlig å si enda
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gjerne få takke Hoj, Tralltrall og Eksu for et veldig hyggelig besøk i dag. Snickers fikk dessverre ikke tid til å komme likevel, men vi tar det igjen senere. Håper veien hjem gikk greit i snøværet, og ha en riktig fin påskefeiring gutter :-D

Takker masse for at jeg fikk komme, utrolig flott lyd du hadde med Gradientene devilej.. Makan til dynamikk og detaljer må en lete lenge etter, musikken som ble spilt var også meget bra! Håper at jeg får mulighet til å besøke deg snart igjen, for dette var noe av det absolutt bedre jeg har hørt.

Takker!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Takker masse for at jeg fikk komme, utrolig flott lyd du hadde med Gradientene devilej.. Makan til dynamikk og detaljer må en lete lenge etter, musikken som ble spilt var også meget bra! Håper at jeg får mulighet til å besøke deg snart igjen, for dette var noe av det absolutt bedre jeg har hørt.

Takker!
    Takk for det Helge. Du er hjertelig velkommen ved neste anledning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av det siste året har en trend vist seg sterkere og sterkere her i huset. Hifi-anlegget blir brukt mer og mer, og kinoen mindre og mindre. Vi har idag mange anlegg i huset. Hifi-oppsettet i stua, Sonus Faber oppsettet i tv-stua, kinorommet + et fullt surround-oppsett med LCD på gutterommet til Jr som befinner seg bak lerretsveggen i kinoen.
    Det meste av tiden jeg bruker på lyd blir foran Gradientene mine, og når vi ser film foregår det alt for ofte på plasmaen i TV-stua mens kinoen står tom.
    Tanken på om dette rommet kan forsvares har derfor begynt å gjøre seg gjeldende. Det jeg titter litt på er hvilke muligheter jeg har for å isteden oppgradere tv-stua til en mini-kino ved å kjøpe en Sonus center, og 4 stk Mirage OMD-5 bakhøyttalere + en egnet sub løsning.
    På elektronikksiden har jeg alt jeg trenger, foruten at plasmaen må oppgraderes til en 50". Gjennom salg av kinoens høytalere, pj og lerret vil dette ikke koste meg noe.
    Ved å rive lettveggen mellom kinoen og gutterommet til Jr, vil jeg isteden kunne gi han et krypinn på ca 35 kvm hvor han kan boltre seg med venner.
    Dette er i øyeblikket kun løse tanker, men en løsning som dette vil la oss sitte igjen med 3 anlegg som brukes daglig med stor fornøyelse. Spørsmålet er dog om jeg har hjerte til å selge saker som Center Utopia og KSP-400.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tro meg, når disse tankene begynner å setta seg er det et sant h*****e å få de ut av skallen igjen.

Fordelen med kinoen din er jo at den er kongerå og gleden av å se film der er jo enorm! Men jeg forstår deg godt, det er digg å se en film, men det er noe med det å måtte gå til et eget rom som kanskje ødelegger litt av filmkosen man ofte har med sin utkårede og heller fremkaller følelsen av å være på kino. Pluss at det å ha et så dedikert rom når det blir så lite brukt kan jo sees på fra to sider. Utrolig kult å ha, men plassen kan som du sies utnyttes bedre. Pjokken din bør ialelfall bli hoppende glad om han får 35kvadrat å boltre seg, han er jo i den riktige alderen for å ha sosiale sammenkomster hjemme iallefall

Men som du sier, det å selge det kremutstyret ditt, og lege ned det flotte rommet, er jo en utfordring i seg selv. Iallefall for deg som eier. Utstyret kommer garantert til å gå unna på bruktbørsen. Men om du velger å gå for denne løsningen, har stereopreen din theather throughput og vil du da bruke deg av den fancy yamahaen, eller selger du denne og kjøper en bililgere reciever? spennende å følge med på dette siden jeg har lignende tanker selv
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da skremmende lesning :-), men det frigjør i såfall en plass på minHjemmekino toppen :-). Du vil jo få mer kvalitet for pengene (istedetfor kvantitet) - om pengene går tilbake i kinoen da vel å merke. Du får bygge inn utopia centeren i veggen og legge gitter foran. Det blir in wall center det!! :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Men om du velger å gå for denne løsningen, har stereopreen din theather throughput og vil du da bruke deg av den fancy yamahaen, eller selger du denne og kjøper en bililgere reciever? spennende å følge med på dette siden jeg har lignende tanker selv
    Jeg vil fortsatt skille de to anleggene oppe, og Conraden blir stående i stereo-oppsettet.
    Om jeg kan utnytte en Z-11 i tv-stua er jo et helt annet spørsmål. Sansynligvis er en 3800 en mer enn god nok løsning i dette lille rommet, og siden Z-11 nettopp er hentet ville jeg nok blitt enig med Andre om en løsning. Alternativt kan den nok omsettes brukt for en grei pris som frigjør 20000,- mot en 3800
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skulle gjennomføre denne drastiske nedleggelsen vil jeg veldig gjerne være den første til å få tilbud om å kjøpe Klipcsh frontene dine... Men jeg tror det blir med tanken her.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av det siste året har en trend vist seg sterkere og sterkere her i huset. Hifi-anlegget blir brukt mer og mer, og kinoen mindre og mindre. Vi har idag mange anlegg i huset. Hifi-oppsettet i stua, Sonus Faber oppsettet i tv-stua, kinorommet + et fullt surround-oppsett med LCD på gutterommet til Jr som befinner seg bak lerretsveggen i kinoen.
    Det meste av tiden jeg bruker på lyd blir foran Gradientene mine, og når vi ser film foregår det alt for ofte på plasmaen i TV-stua mens kinoen står tom.
    Tanken på om dette rommet kan forsvares har derfor begynt å gjøre seg gjeldende. Det jeg titter litt på er hvilke muligheter jeg har for å isteden oppgradere tv-stua til en mini-kino ved å kjøpe en Sonus center, og 4 stk Mirage OMD-5 bakhøyttalere + en egnet sub løsning.
    På elektronikksiden har jeg alt jeg trenger, foruten at plasmaen må oppgraderes til en 50". Gjennom salg av kinoens høytalere, pj og lerret vil dette ikke koste meg noe.
    Ved å rive lettveggen mellom kinoen og gutterommet til Jr, vil jeg isteden kunne gi han et krypinn på ca 35 kvm hvor han kan boltre seg med venner.
    Dette er i øyeblikket kun løse tanker, men en løsning som dette vil la oss sitte igjen med 3 anlegg som brukes daglig med stor fornøyelse. Spørsmålet er dog om jeg har hjerte til å selge saker som Center Utopia og KSP-400.........
    om du skal selge Center Utopia og KSP-400 så du jo på god vei til ett par Typhon monoblokker også så dette blir nesten vinn vinn sak

troeen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Du får bygge inn utopia centeren i veggen og legge gitter foran. Det blir in wall center det!! :-)
    He he. Hadde blitt veldig lekkert....... Måtte også laget en trakt så den toppmonterte 10 tommern fikk jobbe fritt
    Bakgrunnen for disse tankene ligger i antall timer rommet brukes.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 95 av 457 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •