Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 89 av 457 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 9136
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Den kan ikke skille LFE-signalet, men den kan parallellkoble signalet og kjøre det til hver sin utgang, med hver sin EQ Det var sikkert det du mente uansett, men det er greit å påpeke dette slik at ingen tror den gjør noe voodoo med det originale signalet.
    Ja, det var Eq jeg siktet til. Ville vel vært drøyt hvis den klarte å "skille" LFE signalet i "to" separate signaler. Såvidt meg bekjent er det vel bare ett LFE spor mixet inn på filmen...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jepp
    Brukte ikke denne idag, men det blir neste erfaring med denne utrolige boksen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må du koble inn for å få presence, så det kommer tidsnok. Jeg anbefaler å lese manualen grundig (tenk det ), det står faktisk et par interessante ting der.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En venn av meg kjøpte denne Yamaha dsp z11 og denne var en virkelig nedgradering av lyden kontra kans gamle jungson av 1000.

Virker som det ikke er nok krefter til å drive høytalerene hans.

Han har noen Focal Alto mener jeg.

Leker litt enda med forkjellige innstillinger men det blir ikke helt bra....

Bruker dere effekttrinn?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut. Jeg kjenner en med fullt Utopia-oppsett, med Alto i front, og dette spiller som bare pokker med Z11. Han bruker en stor Chapter som effekt til vanlig, men det var ikke så galt. Jeg er ganske sikker på at en Chapter er langt bedre enn Jungsonen (med forbehold siden jeg ikke har egen erfaring). Det kan være at klasse A-effekt kler Alto godt. Den Jungsonen er jo ikke noen pingle akkurat ...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jungson av 1000 er et monster som dessverre har fått et ufortjent dårlig rykte. Den er i mangel av andre ord fantastisk på lyd. Justeringsmuligheter derimot...

Noen formeninger om disse Altoene er vanskelige å drive?

Vi testet for gøy med min Yamaha rx 1800 og det ble virkelig dårlig, men det var forventet.

Hadde regnet med at en forsterker i denne prisklassen som Yamaha z-11 er burde klare jobben alene

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Jungson av 1000 er et monster som dessverre har fått et ufortjent dårlig rykte. Den er i mangel av andre ord fantastisk på lyd. Justeringsmuligheter derimot...

Vi testet for gøy med min Yamaha rx 1800 og det ble virkelig dårlig, men det var forventet.

Hadde regnet med at en forsterker i denne prisklassen som Yamaha z-11 er burde klare jobben alene
    Jeg kommer til å bruke effekt hvertfall på frontene sammen med Z11. Meridian861 har jo samme oppsettet nå i påvente av nytt utstyr og han er vel forsåvidt klar på at de trenger skikkelig effekt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone

Altoene trenger effekt, det er helt sikkert. En surroundprosessor som Z11 inneholder mye som koster penger, men noen highend-effekttrinn kan den aldri erstatte (og tydligvis ikke en AV 1000 fra Jungson heller). Jungson effekttrinn er jo billig, kanskje det hadde vært en idé for kompisen din å se seg om etter noe slikt? Da får han det beste fra begge verdner, selv om jeg personlig ville hatt dedikert effekt og pre til en høyttaler i denne prisklassen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å kjøre uten effekttrinn en periode, men jeg har aktivt bass-system i frontene. Trenger derfor bare å drive mellomtone/diskant.
    Når resten av rommet er ferdig satt opp med 11.2 vil jeg begynne å teste hvordan det fungerer med ekstern effekt på Center Utopia.
    At Z11 skal drive et fullt Alto Utopia oppsett alene tror jeg nok ikke er veldig realistisk.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å koble z-11 via jungson som effekt, men det funket ikke. Fikk beskjed på duet at jungson bare var kompatibel med jungsonprodukter...

Må nok noen effekttrinn til ja

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Bare gøy at dere tar denne diskusjonen i tråden min, for jeg har også mye å lære om denne forsterkeren.
    I kveld har jeg koblet den opp i 7.2 og lot den spille seg varm noen timer på musikk i Pure Direct.
    Etter det bladde jeg litt i menyene for å gjøre meg kjent før jeg kjørte et auto-oppsett. Foretok noen små justeringer av gammel vane i det ferdige resultatet før jeg testet noen klipp fra Marantz eminente demoplate.
    WOW. RX-V1800 er en av de aller beste receiverene jeg har testet, men Z11 stiller i en helt annen liga. Her er alle kvalitetene fra 1800, men tatt til et mye høyere nivå. Trykket og effektnivået på film fikk meg til å sitte å måpe. Integreringen av Utopia Centern var også noen hakk bedre enn med 1800. Dette er bare førsteinntrykket etter en rask kalibrering, og det er fortsatt mange timer igjen men justering og testing.
    Gleder meg til du kjører 11 kanaler på ringkjernene i Z11'a Tror du den opprettholder dette herlige trykket du snakker om? Stiv pris, vært morsomt å oppleve en gang da jeg ikke liker å se på slike prislapper selv

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Gleder meg til du kjører 11 kanaler på ringkjernene i Z11'a Tror du den opprettholder dette herlige trykket du snakker om?
    Virker ikke som om du har mye tro på denne forsterkeren Ruxxy. For å gjenta meg selv....... Centern trenger eksternt power for å yte max, men dette er et spørsmål om å ta en ting i slengen. De 4 precense høyttalerene er kun der for effekter og trekker derfor ikke så mye fra trafoen. Regner derfor ikke med å tape noe spesielt mer med dem i bruk. Kun hente mer i center ved ekstern drift på denne. Jeg har aldri påstått at Z11 skulle kunne drive oppsettet mitt alene og samtidig hente ut 100%
    Trykket og dynamikken jeg skriver om handler ikke bare om power, men om hvordan possesoren formidler lydsignalet.

Nå har jeg et ganske heftig effekttrinn i hifioppsettet som er enkelt å bære ned i kinoen for å teste nettopp dette. Ser bare ikke noe poeng i å gjøre det før alle 11 høyttalere er på plass

Om denne forsterkeren er stivt priset kommer vel strengt tatt an på hva du sammenligner med. Er ikke en 3800 dyr i forhold til en 861??
    Problemet er jo da bare at en 861 ikke nødvedigvis gjør jobben i det samme oppsettet. Z11 er dyrere rett og slett fordi den er bedre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z11 er dyrere rett og slett fordi den er bedre
    AMEN! :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som om du har mye tro på denne forsterkeren Ruxxy. For å gjenta meg selv....... Centern trenger eksternt power for å yte max, men dette er et spørsmål om å ta en ting i slengen. De 4 precense høyttalerene er kun der for effekter og trekker derfor ikke så mye fra trafoen. Regner derfor ikke med å tape noe spesielt mer med dem i bruk. Kun hente mer i center ved ekstern drift på denne. Jeg har aldri påstått at Z11 skulle kunne drive oppsettet mitt alene og samtidig hente ut 100%
    Trykket og dynamikken jeg skriver om handler ikke bare om power, men om hvordan possesoren formidler lydsignalet.

Nå har jeg et ganske heftig effekttrinn i hifioppsettet som er enkelt å bære ned i kinoen for å teste nettopp dette. Ser bare ikke noe poeng i å gjøre det før alle 11 høyttalere er på plass

Om denne forsterkeren er stivt priset kommer vel strengt tatt an på hva du sammenligner med. Er ikke en 3800 dyr i forhold til en 861??
    Problemet er jo da bare at en 861 ikke nødvedigvis gjør jobben i det samme oppsettet. Z11 er dyrere rett og slett fordi den er bedre

Jeg mente det ikke slik DevilEj! Beklager hvis du misforsto. :neutral:

Men det jeg sier er jo det du sier, for å klare å yte maks på de sinnsyke frontene dine og senterkanalen så må jo forsterkeren levere noe helt utrolig mye effekt når det er 11 kanaler tilkoblet! Jeg er ikke negativ mot forsterkeren, bare spennt på om resultatet blir så bra som jeg tror det blir pga prisen

Skjønner?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke negativ mot forsterkeren, bare spennt på om resultatet blir så bra som jeg tror det blir pga prisen
    P.g.a spesifikasjonene mener du vel

Prisen forteller ikke en dritt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal i det sjiktet er jo følsomme, men de spiser strøm som bare det...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    P.g.a spesifikasjonene mener du vel

Prisen forteller ikke en dritt.
    Pris gir spesifikasjoner som gir kvalitet

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags ht kjører du i Pre front og bak ?
    Og med to sub utganger og kalibreringsfunksjon, hvordan blir det når man har 3 eller mer subber med det. Koble de som står framme på ene og de bak på andre eller de på venstre siden (framme og bak) på en og de andre på høyre.

Sikler litt på denne forsterken, men vil vente til LX90 kommer ut for å se om den er så ogsi lik eller om den har bedre lydkvalitet. Leste nettopp att den og har to subutganger, men kan maks koble 9.2 system da med 6 surround ht.

Kommer du med test/intrykk snart

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente det ikke slik DevilEj! Beklager hvis du misforsto. :neutral:

Men det jeg sier er jo det du sier, for å klare å yte maks på de sinnsyke frontene dine og senterkanalen så må jo forsterkeren levere noe helt utrolig mye effekt når det er 11 kanaler tilkoblet! Jeg er ikke negativ mot forsterkeren, bare spennt på om resultatet blir så bra som jeg tror det blir pga prisen

Skjønner?
    Ingen fare Ruxxy.
    Bare at jeg har gjentatt dette noen ganger nå. Frontene er semi aktive (aktivt bass system i lukket kammer). Altså driver Z11 kun mellomtone/diskant i front, center, pluss surround/presence høyttalere. Surroundhøyttalerene er 4 stk RS62, og precense vil bli 4 stk RS42. Av disse er det kun surround L/R som er aktivt i bruk. De 6 andre gjengir kun lydeffekter som skapes av prosessoren i Z11. Alle ht deler på 80 hz, så forsterkeren slipper den belastningen det er å jobbe under dette.
    Pga den høye prisen på Z11 måtte jeg ofre Bryston trinnet som tidligere drev centern sammen med RX-V1800.
    Over tid vil selvfølgelig et nytt trinn komme i hus for å drive Center Utopia, men det er nok ikke aktuelt før nærmere sommeren. En forsterker med listepris på nesten 50k merkes i lommeboka en stund........
    I øyeblikket kjører jeg fortsatt 7.1 da jeg ikke har tid til å bygge om til 11.2, (må ned med endel for å få sjult nye kabler) men en ting er hvertfall sikkert. Det er mye mer trykk og dynamikk i oppsettet nå med Z11 enn jeg hadde med RX-V1800, Doxa 70 signatur på frontene og Bryston 4B SST på centern.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 89 av 457 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •