Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 8 av 457 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 9139
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da har jeg testet endel med Chapter Audio, og det er et helt utrolig trinn lydmessig. Dessverre er det litt i minste laget for 946. Slår seg av når det drar på i bassen.
    Utrolig nok ser det ut til at bassproblemene jeg har opplevd i rommet forsvinner totalt når jeg bruker denne forsterkeren. Ingen variasjoner på db-måler noe sted lands sofaen. Hadde den hatt noen hester til under pansret hadde den nok været det jeg ser etter.
    Har også testet den på B&W i stua, og der gjør den en utrolig jobb. Fantastisk match som jobber naturlig sammen med Atoll. Litt for dyr dessverre, ellers hadde den blitt stående.....
    Blir den for liten?? Hva levere den herligheten av en effektforsterker da? Skulle tro en amp til 70k var i stand til og drive 946? Men hva vet vel jeg

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forundret over at Thule med 2x250w er for liten. Vet egentlig ikke hva som har kraft nok til disse.
    Mister effekten kontrollen når du spiller høyt? eller er det lyden du føler blir feil?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Blir den for liten?? Hva levere den herligheten av en effektforsterker da? Skulle tro en amp til 70k var i stand til og drive 946? Men hva vet vel jeg
    Pris i HiFi bransjen må man ikke ta som alfa omega, dessuten har den garantert lydmessige kvaliteter andre kan lengte laaaangt etter. Prisen bør ikke forsvare kontroll på to krevende ti-tommere i hver høytaler, det kan være forsterkere til under 20k som klarer dette bedre. :wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Pris i HiFi bransjen må man ikke ta som alfa omega, dessuten har den garantert lydmessige kvaliteter andre kan lengte laaaangt etter. Prisen bør ikke forsvare kontroll på to krevende ti-tommere i hver høytaler, det kan være forsterkere til under 20k som klarer dette bedre. :wink:
    Riktig som kid skriver her. Er som med biler. En 200 hk Skoda koster mindre enn en 150 hk BMW. Forskjellen ligger i kjøreegenskapene.
    Chapter Audio leverer så det holder lydmessig. Varm behagelig lyd , men taper ikke en tone noe sted. Der hvor Arcam og Thule ble masete lekte Chapter seg gjennom partiene. Det var først når den skulle jobbe litt tyngre i bassen på høyt volum den måtte kaste inn håndkle og slo seg av. Den er ikke på mer enn 2x200w, men for noen watt. På B&W var den aldrig i nærheten av å miste pusten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Er forundret over at Thule med 2x250w er for liten. Vet egentlig ikke hva som har kraft nok til disse.
    Mister effekten kontrollen når du spiller høyt? eller er det lyden du føler blir feil?
    Thulen flatet ut bassen når man skrudde opp litt, og det ble antydning til blafring i elementene. Litt usikker på om det er effekten eller dempningsfaktoren som var problemet. Resultatet var hvertfall at lytting ikke var behagelig på litt høyere volum
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var et slikt svar jeg forventet meg. Skjønner jo dette veldig godt. Men her er det jo snakk om 70k! Det er litt penger. Men om denne forsterkeren gir deg lyden du vil ha, men ikke kreftene. Hvor mye må du da opp i for og få en tilfredstillende forsterker?? Hehe. Skal ikke ødlegge denne tråden med alle mine idoitisk spørsmål. Men lurer jo litt
    Ser jo at du er ute etter en amp i 15-20k "klassen". Så dette er vel ikke noe å diskutere en gang. Men vil du da ende opp med en som bare er grei nok? Siden denne ampen til 70k spiller bra, men ikke har krefter nok...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd Hegel H200 Devilej? Denne spiller utrolig bra og skal være stabil helt ned til 1 ohms laster om jeg ikke tar helt feil. (mener jeg har hørt det, men kan hende jeg blander med en annen...) Den er jo oppgitt til 2x200w, men det er jo like mye strømforsyningen som er viktig her. Denne kan også brukes som effektforsterker i hjemmekino og som 2 kanals når du spiller musikk.
    Hegel H4A er jo også et alternativ, kanskje brukt da nypris er det dobbelte :? av budsjettet ditt...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hegel H4A er jo også et alternativ, kanskje brukt da nypris er det dobbelte :? av budsjettet ditt...
    Den har jeg prøvd, og den er absolutt ikke å anbefale til 946 hvis man allerede føler at man har problemer med "kvass diskant". Bra med kontroll/punch i bunn har den men...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter nå på 2 Midgard blokker som er på vei til meg i posten. Skal bruke disse for å ha noe å teste andre effekttrinn mot. Låter Midgard best blir de selvfølgelig stående. Håper å ha dem her før helgen.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min egen lytterunde nylig kan jeg anbefale Parasound om du er plaget med skarp lyd. Til mine høyttalere syntes jeg kanskje den ble vel "fet", så jeg endte opp med Midgard. Marantz er vel godt fornøyd med Parasound til sine JMLab (tror jeg).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Etter min egen lytterunde nylig kan jeg anbefale Parasound om du er plaget med skarp lyd. Til mine høyttalere syntes jeg kanskje den ble vel "fet", så jeg endte opp med Midgard. Marantz er vel godt fornøyd med Parasound til sine JMLab (tror jeg).
    Var en tur hos Marantz å hørte på kombinasjonen hans. Meget behagelig over hele registret. Det er meningen han skal ta med Parasounden sin en tur og teste den opp mot Midgard på mine 946
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Midgard endelig ankommet i posten, og innstalert i kinoen. Tenkte de skulle få jobbe en stund før jeg setter igang med seriøs testing. Førsteinntrykket er hvertfall meget bra. Låter dette som førsteinntrykket gir inntrykk av, blir det bestilt en 6.1 til centeren også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk beskjed om at den trengte et døgn oppvarming før den var optimal, så det blir kanskje enda bedre i morgen?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24t trengs vistnok for å få "gjennomvarme" etter hva jeg har hørt også:wink: Gratulerer med så langt to små kraftkarer i huset....... blir dem der?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24t trengs vistnok for å få "gjennomvarme" etter hva jeg har hørt også:wink: Gratulerer med så langt to små kraftkarer i huset....... blir dem der?
    I første omgang skal jeg bruke dem til å sammenligne mot andre alternativer over en periode, men leverer de godt nok i forhold til pris blir de stående. Spennende tider
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser 946'ene skal ut... hva med å gi oss et hint om hva som er på tur inn da, Devilej? :-D
    Hva er grunnen til at de skal ut? Er de for store for rommet, tunge å drive eller andre ting?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ser 946'ene skal ut... hva med å gi oss et hint om hva som er på tur inn da, Devilej? :-D
    Hva er grunnen til at de skal ut? Er de for store for rommet, tunge å drive eller andre ting?
    Hadde litt problemer med delefiltrene på 946ene mine, og diskantelementene røyk. Siden dette skjedde enda en gang fikk jeg et par nye ht av Andrè idag. Utrolig service på Hifihuset. Han hadde aldri vært borti dette problemet tidligere, så det var hans eget forslag at jeg bare skulle komme å bytte dem :grin:
    Har hatt 946 ca et halvt år, så når jeg plutselig står med et par flunka nye i hånden er det fristende å selge dem for å prøve noe annet. Får se om det er noen respons. Tenker jeg lar dem ligge en måned eller to før jeg kaster inn hånkle og spiller dem inn.
    Går de i salg er Usher hete kandidater. Et sett brukte 8571 hadde ikke vært å fornekte. Sikler også på Electra 1027BE. Tenkte å bruke litt tid denne gangen hvis salget blir noe av.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tider for deg framover altså! :-D Håper at det kommer noen interessenter ganske snart.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher 8571 eller Electra Be1027! Oyoyoy, det blir ett vanskelig valg gitt!

Kan vel trygt kalles ett luksusproblem:-D

Lykke til med salget da.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke fronter i kinoen nå da? Går ut fra du måtte levere fra deg de "gamle" 946-ene...

Side 8 av 457 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •