Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 70 av 457 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hva er det noen som har tid til slikt? Sitter med en skikkelig dagen derpå og skal gjøre klar til visning i leiligheten og må dytte 2 stk altoer og 1 utopia sub inn på kottet...tenkt å måtte gjemme slik. Morro å se at flere får muligheten til å ha en skikkelig senter i kino oppsettet. Om man tenker på det - noe man ikke bør - så er jo dette og galskap, betale mer for en senter høytaler enn mange vil betale for hele kino anlegget sitt :-). Verdt det? Yepp
    Hender man betaler mer for en kabel enn mange er villig til å betale for hele oppsettet også :twisted:

Lykke til med visningen Hans Petter.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk..avhengig av salg snart ellers må komponenter ut :-(

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk..avhengig av salg snart ellers må komponenter ut :-(
    Gud forby.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nei hvordan er slikt mulig når man endelig har nådd mål..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det noen som har tid til slikt? Sitter med en skikkelig dagen derpå og skal gjøre klar til visning i leiligheten og må dytte 2 stk altoer og 1 utopia sub inn på kottet...tenkt å måtte gjemme slik. Morro å se at flere får muligheten til å ha en skikkelig senter i kino oppsettet. Om man tenker på det - noe man ikke bør - så er jo dette og galskap, betale mer for en senter høytaler enn mange vil betale for hele kino anlegget sitt :-). Verdt det? Yepp
    Jobber skift og har mye fri.
    Jeg önsker deg virkelig lykke til med visning og salg, for et slikt anlegg man beholde!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Når det har vært mye på jobben i uka med reising og sene kvelder er det hardt å komme igang i helgene :???: Bet i det sure eplet og tok sykkelturen først. Godt å ha den unnagjort, for det er ikke det beste været i dag.
    Neste post på programmet blir en film i sofaen. Får se om ikke det blir en tur ned i kinoen også litt senere. Må se å få tingene på plass der nede så jeg kan få begynt på de nye blu-ray filmene som har kommet :-D

Takker for gratulasjonene. Denne centern ga et enormt løft i anlegget, men er ikke lett å plassere om man skal ha den inn i en vanlig stue. Det toppmonterte basselementet er nødt til å stå fritt, og størrelsen gjør den litt ruvende. Anbefaler virkelig alle å teste en high-end center i oppsettet. Det gjør mer med lyden enn man tror
    Å se Blu-ray er noe helt spesielt, synes jeg. Det er da det virkelig er morsomt å se film.
    Skulle jeg hatt inn en slik senter, måtte jeg også byttet höyttalere og da begynner det plutselig å bli kjempedyrt og vanskelig. Jeg får "nöye meg" med oppsettet jeg har, for jeg er veldig fornöyd med det. Håper egentlig at jeg aldri får hört en slik senter.:???:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Å se Blu-ray er noe helt spesielt, synes jeg. Det er da det virkelig er morsomt å se film.
    Skulle jeg hatt inn en slik senter, måtte jeg også byttet höyttalere og da begynner det plutselig å bli kjempedyrt og vanskelig. Jeg får "nöye meg" med oppsettet jeg har, for jeg er veldig fornöyd med det. Håper egentlig at jeg aldri får hört en slik senter.:???:
    Oppsettet ditt er udiskutabelt lekkert og med den elektronikken du bruker har du nok hentet mer ut av Cascade enn leverandøren hadde trodd var mulig. Utopia serien ville nok rotet til den fine leiligheten deres......
    Hvordan gikk det forresten med besøket du skulle få fra et av de svenske hifi-bladene. Jeg har sjekket med jevne mellomrom, men ikke funnet noe?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet ditt er udiskutabelt lekkert og med den elektronikken du bruker har du nok hentet mer ut av Cascade enn leverandøren hadde trodd var mulig. Utopia serien ville nok rotet til den fine leiligheten deres......
    Hvordan gikk det forresten med besøket du skulle få fra et av de svenske hifi-bladene. Jeg har sjekket med jevne mellomrom, men ikke funnet noe?
    Joda, med Utopia ville vi nok måtte gjöre endel forandringer, MEN ...det er lov å drömme!
    Å utnytte Cascade til det fulle var planen hele veien. Jeg kan nyte musikken og det låter töft, så jeg er veldig fornöyd.

Artikkelen i Hemmabio kom ut samtidig som Hifi-mässan i Stockholm var. Jöss, tiden flyr, det begynner å närme seg et år. Det var för oppgraderingen på forsterkersiden.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne centern ga et enormt løft i anlegget, men er ikke lett å plassere om man skal ha den inn i en vanlig stue. Det toppmonterte basselementet er nødt til å stå fritt, og størrelsen gjør den litt ruvende. Anbefaler virkelig alle å teste en high-end center i oppsettet. Det gjør mer med lyden enn man tror
    Hyggelig å høre at flere oppdager Utopia`s fortreffeligheter. :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått prøvd Doxa'n? Kjekt å høre om andres erfaring med klipsch og doxa, siden jeg ikke har hørt så mange alternativer på klipsch annet enn mc, som er en ganske stor kontrast.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke hatt tid til å gjøre noe i kinoen på et par uker, så kanaler og kabler ligger fortsatt å slenger på gulvet. Satser på å få ting på plass denne uka
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut La den bli varm først, for den er ikke direkte behagelig kald.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt på plass i kinoen, og kablekanaler etc er lukket igjen. Blir litt ekstra trekking når hver KSP skal ha 2 stk signalkabler i tillegg til ht kabel og strøm. Ettersom racket er fullt har NC2250 blitt plassert foran under centern, så denne måtte også ha trukket frem signal.
    DOXAen er testet og fungerte over all forventning på mellomtone/diskantene til Klipsch. Utrolig velspillende uten antydning til skarp/hardhet. Åpen, livlig og et funn til prisen. Den får litt kritikk nedover i registret, men det har ingen betydning hos med da den aldri skal jobbe unde 80Hz.

Forøvrig har jeg en go-bit på vei til test i hifi-oppsettet denne uka fra en hyggelig hifibekjent på det glade sørland.

Conrad Johnson PV14L2 bestykket med Mullard rør

Arcam / Bryston comboen spiller veldig bra, men jeg savner litt av varmen og bredden rør ga meg. Blir derfor spennende å se hva en CJ pre kan bidra med på dette området. Fungerer den som jeg håper kommer det en C31 til salgs på torget
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden flyr fort frem til jul, men jeg tenkte å få klemt inn en demo denne helgen likevel. Må bli på søndag, og vi begynner i 14-15 tiden.
    Har plass til 5 + meg i kinoen, så har noen lyst og tid er det bare å hive seg med på lista:

Klart jeg kommer 09.12 :grin:

1. HifiPlumber
    2. Skrotnisse
    3. Eksu
    4. Peritass
    5. JBL 76

Da blir det samlet 6 østfoldinger denne gang Selv kjenner jeg alle her fra tidligere anledninger, men det blir likevel noen nye bekentskaper for resten av dere.
    Lenge siden siste demo, så dette blir gøy.
    Conrad Johnson forforsterkeren ankom vårt lokale postkontor i dag, så vi kan leke oss med en A-B test mot Arcam på søndag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conrad Johnson forforsterkeren ankom vårt lokale postkontor i dag, så vi kan leke oss med en A-B test mot Arcam på søndag
    Det blir en spennende duell. Med to forskjellige rørtyper med i pakken også har du jo flere muligheter lydmessig. Følger spent med...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis herren føler for en a-b-c test, så kan jeg ta med mac'en? har liggi noen dager rett ut med sjukdom og låst rygg og litt sånt, men jeg tar den gjerne med hvis dette fortsatt er ønskelig
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta den gjerne med Rune :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dog noe nervøs for at det blir et slit med å få henta den hjem igjen men..

Får feste min lit til en mindre optimal match med bryston enn hva det var med rogue stereo 90, for den var farlig bra!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dagens, og sikkert årets siste østfold demokveld for min del vell overstått Inntrykkene er mange og forfatterkunskapene små, men en liten rapport skal dere da få.

Det å dra på julebord kvelden i forveien kan nok sees på som alt annet enn et sjakktrekk, dog fungerte overraskende bra, får skylde på alderen og dens minskende lyst på godt drikke.
    Uansett.
    Kl to var flertallet på plass og inn i finstua bar det. Madammen (eller huset sjef som mange sier) var behørlig plassert på et shopping senter i ski og dermed burde alt være klart til en interresant og heftig aften med fancy komponener, god lydkvalitet, bra musikk og hyggelige folk. Og det ble da så absolutt!

Til og begynne med blei det spilt mye musikk jeg har hørt tidligere, men som jeg ikke helt har fått tak i navnet på. Fin demomusikk! Men så vellkjent da. Dette får man uansett ikke unngått siden mange av oss i miljøet har mange av de samme referanseplatene. Det første som slo meg var hvilket fenomenalt rom som bodde i dette anlegget bestående av marantz cdspiller, conrad johnson pre, bryston effekt og gradient revolution høytalere. Diskanten, eller kanskje mangelen på den, resulterte i et utrolig luftig lydbilde. Det fylte kort sagt stua med god lyd, men det var først når sjefen over alle sjefer (minus den kvinnlige) dro frem en SACD innspilling av titanic sitt score at undertegnede virkelig gliste fra øre til øre. Ikke bare elsker jeg filmen men musikken er drop dead gorgeus! Satan for et lydbilde! satan for en sammenheng! og fytti mjau mjauen å det trøkka når trommene slo inn.

Den sedvanlige refleksjonspausen mellom hvert spor var som regel anleggsrelatert, eieren selv sa klart ifra at dette anlegget var bygd opp med fokus på mellomtone og tørr kontant bass. Her skulle det ikke romle eller rocke vilt, mannen har da også så vitterligen en av forummets desidert råeste kinoer som ikke er så mange hakk bak en viss kanarifugl sin!
    Devilej har så absolutt sine ord i behold, for videre fikk også vi andre lov til å spille endel av vår musikk. Selv har jeg lært at det ikke er pent å bringe medbrakt, så platene ble glemt, men med mcintoshen under armen virket det som om det ikke var noen krise. De andre hadde med seg mye rart, fra gitarklunkene låter til Kari Bremnes til Linkin Park. Og det var da også sistnevnte som virkelig beviste devilej sitt veivalg; det låt noe så inni gamperævva dårlig! Noe eieren selv også var så hjertens enig i. Men hva gjør nå det? Anlegget var ikke satt sammen for denne typen organisert bråk. Og på riktig type musikk låt det sabla bra!

Dog tok jeg meg selv i å konstant savne den etterhvert så berømte rørmagien fra rogue stereo 90. Bryston er uten tvil et interresant effektrinn, men det er da også et helt annet produkt enn stereo90. Nå satt jeg med en følelse av at det var enda mer å hente ved bytte av forforsterker og devilej sin påstand om at det med arcam sin pre låt innsnevra stolte jeg på.
    Etter endel låter var det endelig klart for dagens hi fi messige høydpunkt; en kort men direkte sammenligning mellom arcam pre'en, conraden og mcintoshen. Låten var den salige Som En Storm fra den rustne herren Paus. Først ut var conraden, det låt bra, men så var det detta med savnet av stereo90. Herr Paus låt kanskje noe slankt, men det var uansett flisespikkeri, og hadde jeg ikke fått oppleve denne låte både på akto sine duo, og på komboen c220 og stereo90 så tror jeg neppe jeg hadde savna så mye i devilej sitt oppsett.
    Neste kandidat ut var arcammen, så fikk vi se da om devilej hadde rett i sin dystre påstand om at det lått litt dårligere. Jommen sa jeg rett, med arcammen i kjeden var den totalt transistorbasert og hele lydbildet snevra seg inn, koret mista et og anna medlemm, og mye av slagkraften og sjelen i denne vakre visen ble rett og slett borte. Dog fikk vi litt mer fundament enn med conraden. kanskje et lite dilemma det der, men du verden så mye riktig matching har å si!

Tube Warm up lyste med store grønne bokstaver, det var klart for mcintosh c220 å entre ringen. Om det var dette jeg gledet med mest til? selvfølgelig! ikke bare eier jeg produktet, men jeg elsker det også. Spenningen lå i hvordan boksen ville sammarbeide med de andre komponentene, og hvordan reaksjonen til de andre deltagerne ville være.

"Ja det var jo noe annet"

ordene kom fra en av de andre. det var noe annet. Det beste fra arcammen og det beste fra conraden, pluss en liten dose mcintosh magi, og vips, så låt det veldig mye bedre! om det var videre smart å la devilej beholde mac'en nå i ett par dager kan vel diskuteres, verst blir det kanskje for madammens feriepenger til året!

Etter denne lille uhøytidelige shootouten var det på tide å trekke ned i kinoen. En kino jeg har fått oppleve før, og som jeg så absolutt skal få oppleve igjen om jeg så må bestikke eieren med ei flaske imsdal. For all del, jeg storkoser meg musikk på et godt anlegg som devilej nå har, men når det kommer til pur morro er det ingenting som en godt bygget kino hvor du virkelig får følelsen av å delta i filmen du ser på. Med klipp fra master and commander, ice age 2, phantom of the opera, open range og x-men 3 satt vi og storkoste oss. Det var rett og slett morro, subben er meget godt integrert, klipschene og utopia centeren spilte utrolig godt sammen, det var ingen grunn til å disekere kinoen og kritisere noe når samspillet mellom komponenter og rom er så bra mister man sin kritiske sans og smilet kommer frem!

Men som seg hør og bør på slike treff strekker sjelden tiden til, klokken gikk desverre litt for fort og til tross for at det var kjempehyggelig måtte vi bryte opp. Desverre også fordi kinomaskinesten selv akkurat hadde fått Alien Vs Predator på blu ray, DEN filmen i DEN kinoen? joda, undertegnede vet iallefal hva han skal drømme vått om i natt!

Til slutt gjenstår det bare å takke for mange utrolig hyggelig timer i godt lag med et knippe hyggelige hi fi fantaster fra landets solskinnsfylke; østfold. Flere anledninger blir det sikkert, så takk for ikveld alle sammen og på gjensyn!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelig kritikk Rune. Jeg må dessverre si meg enig i resultatet av sammenligningen mellom forforsterkerene. Mc var klart et par hakk foran CJ og Arcam, og det er mulig endel av forskjellen ligger i at CJ er bygget opp med en transistor/rørløsning (2 rør) , mens Mc bruker rør hele veien (4 rør). Jeg har tidligere hatt Mc 220 hjemme til test sammen med Stereo90 og Triangle Volante 260, og opplevelsen var den samme den gangen. Nå er dessverre ikke Mc aktuell for meg da den rett og slett er for dyr, men det er godt å ha noe å strekke seg etter. For min del står det altså mellom Arcam og CJ, og CJ ligger vel litt foran i løypa enn så lenge.
    Etter å ha vært stolt eier av et Rogue rørtrinn savnet jeg magien dette tilførte lyden. CJ kontra Arcam gir meg 80% av denne opplevelsen, og kansje jeg med tid og stunder får mulighet til å la et rørtrinn drive diskant/mellomtone :-D

Nok en veldig hyggelig dag har nå kommet til ende, og jeg håper alle kommer seg trygt hjem. Takk for besøket gutter!!!

Da vi fortsatt venter på Nikon D300 tok noen bilder middelmådige under hifiseansen med et pocket kamera

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 70 av 457 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •