Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 65 av 457 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke fått testet så mye enda. Den står koblet til 8 ohm inntil videre, og jeg tenkte å gi dem et par hundre timer før jeg så på dette.
    Etter å ha hørt disse hos Paul med 450w Coda blokker skjønner jeg hva du mente med behovet for krefter. Får spille med Stereo90 en stund og vurdere etterhvert om kraftigere løsninger må testes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille i tråden din gitt

Mye musikk tenker jeg!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I øyeblikket står høyttalerene i kinoen til innspilling. Lar dem stå 2-3 dager i slengen for så å ta dem opp i hifianlegget for litt musikk mellom slagene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som FallenA har antydet for meg ble de 4 12"erne i Gradient i meste laget for rørtrinnet mitt. Koblet opp mot Parasound NC2250 ble det straks mer liv i bassen, men ikke i nærheten samme oppløsning. Etter litt diskusjon frem og tilbake med Paul hos PM Audio er nå en Bryston 4B SST på vei. Roguen ligger derfor til salgs på torget
    Regner likevel med at jeg kommer til å savne rør-lyden så dere skal ikke se bort ifra at Arcam FMJ C31 kan bli erstattet med en rørpre etterhvert

Her er specen på 4B SST:

Power Output 300 watts per channel into 8 ohms
    500 watts per channel into 4 ohms
    Gain Select and Sesitivity 29dB - 1.8Vin = 300W @ 8 Ohms - (1V Position)
    23dB - 3.6Vin = 300W @ 8 Ohms - (2V Position)
    Input Impedance 50 Kohms single ended
    20 Kohms balanced
    Distortion IM or THD+noise < 0.005% 20Hz to 20kHz at 300 watts into 8 W
    < 0.007% 20Hz to 20kHz at 500 watts into 4 W
    Noise Measured with input shortened - 20Hz to 20kHz
    >110dB below rated output 29dB gain (-75dBu)
    >113dB below rated output 23dB gain (-78dBu)
    Slew Rate >60 volts per microsecond
    Power Bandwidth <1 Hz to over 100 kHz
    Damping Factor Over 500 at 20 Hz, ref. 8 ohms
    Dimensions
    19" Version
    with handles 48.3 x 13.3 x 43.8cm - 19" x 5.25" x 17.25"
    17" Version 43.2 x 13.3 x 40.1cm - 17" x 5.25" x 15.75"
    Weight approx. 22kg. - 50 lbs
    Power Consumption
    & Heat Load At Idle 170 Watts
    Max. Heat Dissipation 580 Btu/Hr.
    2 channels @ 300W @ 8 ohms 1280 Watts
    Max. Heat Dissipation 8 ohms 2320 Btu/Hr.
    2 channels @ 500W @ 4 ohms 2100W
    Max. Heat Dissipation 4 ohms 3750 Btu/Hr
    Bridged @ 900W @ 8 ohms 2040W
    Max. Heat Dissipation 8 ohms 3890 Btu/Hr
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med byttet
    Min EAR 890, som leverer 2x70w i klasse A, har ingen problemer med å tøyle 12"erne. Men erfaringer med Rogue viser at de rett og slett ikke har strøm nok.
    Bryston som du har bestillt deg står på vurderingslisten min, men kommer da til å bli brukt sammen med 890 i biamping.
    Alternativet er å skaffe seg en 890 til. For som dere alle vet..... "Fanden vil ha mer.....".

Det der blir nok bra skal du se devilej!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Gratulerer med byttet
    Min EAR 890, som leverer 2x70w i klasse A, har ingen problemer med å tøyle 12"erne. Men erfaringer med Rogue viser at de rett og slett ikke har strøm nok.
    Bryston som du har bestillt deg står på vurderingslisten min, men kommer da til å bli brukt sammen med 890 i biamping.
    Alternativet er å skaffe seg en 890 til. For som dere alle vet..... "Fanden vil ha mer.....".

Det er jeg ganske sikker på at det blir. Vil som tidligere nevnt teste en rørpre mot Arcamen når al er i hus. Roguen har imponert i alle oppsett jeg tidligere har testet den, men på de strømsultne dobble 12erne til gradient ble den dessverre litt liten. Hadde jeg hatt råd hadde det uten tvil endt en Rogue Zeus hos meg. Kansje i neste runde........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe 4BSST av PMaudio når du kan få en til halv pris?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=23452&cat=all

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paul ville helst selge meg Coda, men de var veldig langt over budgett. Han hadde da ingen betenkeligheter å anbefale alternative leverandører. Litt risikabelt å kjøpe det utestet, men til denne prisen har jeg lite å tape
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Gratulerer med byttet

EARen er som kjent meget stømsterk, så jeg kan tenke meg Gradient ikke er helt håpløse i denne sammenhengen.
    Kjørte min V20 på 8871, og det låt veldig bra, inntil total forvrenging, omtrent samme lyd nivå som Rogue S90.;-)

A.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Einar !

Pga. problemer med PC'en og jobb har jeg nesten ikke vært innom her de siste 2 ukene, og på den tiden rekker du å bytte halve oppsettet ditt i kinoen og lytterommet.:shock:

Håper de nye høytaleroppsettene tilfredstiller deg lengre en de du byttet ut. Det kunne være artig å høre Gradient høytalerne før de blir byttet ut.:razz:
    Selv må jeg nok så smått se meg etter nye fronter, kona angrer på at hun ga tillatelse til at de flyttet inn. Hun synes t.o.m B&W 802D er å foretrekke i steden for RF-83, dette til tross for at hun tidligere har antydet at B&W var stygge.
    Selv synes jeg de er vakre, men alt for dyre.
    Når jeg kjøpte RF-83 var det kino som var høyest prioritert, nå har det blitt musikk, så vi får se det nærmeste året hva som flytter inn.

Du kunne vel ha gitt meg et hint for sånn ca. 3 uker siden ang. din stereo 90, nå må jeg klare meg med mine M - 150.

Igjen Gratulerer!!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Gratulerer Einar !

Pga. problemer med PC'en og jobb har jeg nesten ikke vært innom her de siste 2 ukene, og på den tiden rekker du å bytte halve oppsettet ditt i kinoen og lytterommet.:shock:

Håper de nye høytaleroppsettene tilfredstiller deg lengre en de du byttet ut. Det kunne være artig å høre Gradient høytalerne før de blir byttet ut.:razz:
    Selv må jeg nok så smått se meg etter nye fronter, kona angrer på at hun ga tillatelse til at de flyttet inn. Hun synes t.o.m B&W 802D er å foretrekke i steden for RF-83, dette til tross for at hun tidligere har antydet at B&W var stygge.
    Selv synes jeg de er vakre, men alt for dyre.
    Når jeg kjøpte RF-83 var det kino som var høyest prioritert, nå har det blitt musikk, så vi får se det nærmeste året hva som flytter inn.

Du kunne vel ha gitt meg et hint for sånn ca. 3 uker siden ang. din stereo 90, nå må jeg klare meg med mine M - 150.

Igjen Gratulerer!!!
    Jeg visste dessverre ikke om at det ble et bytte før Gradient kom i hus. Vurderer du nye fronter anbefaler jeg deg å stikke innom meg en tur å høre på disse. Garanterer at du vil bli overasket
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første mini-demo gjennomført

Da har jeg hatt den glede av å ha Ambience på besøk i dag. Dette var første gang med spilling på det nye utstyret, så jeg var litt spent selv også. Hadde håpet å få Bryston i hus idag, men den eldre damen på posten var ikke i stand til å finne den selv om jeg hadde sendingsnummeret. Litt kjedelig å komme hjem og se på nettet at den var registrert inn 10 min før vi ankom postkontoret, og likevel få beskjed om at pakkenummeret jeg hadde ikke eksisterte. (damen i kassa var helt fersk og tydelig nervøs) Endte med at vi fikk spille på Roguen i dag likevel, men den funker den også :-D
    Gradientene har kun 70-80 timers innspilling så langt, men mye er allerede på plass.

Kinoen ble selvfølgelig også testet, og etter et par timers tuning i går fungerte inntegreringen av subene ok. Venter fortsatt på den siste SVSen så mer omfattende tuning får avvente til den er i hus. Selv er jeg veldig fornøyd med overgangen fra RF83 til KSP400. Disse spiller med et mye større engasjement, og trykket i dem er formidabelt.

Timene gikk som vanlig fort når man har det gøy, og vi avsluttet med Live DVDen Stiff Upper Lipp med AC/DC.
    Håper Ambience syntes det var verd turen over fjorden. Jeg hadde hvertfall en veldig hyggelig aften
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Timene gikk som vanlig fort når man har det gøy, og vi avsluttet med Live DVDen Stiff Upper Lipp med AC/DC.
    Hvordan er denne, ser de har den på tilbud på platekompaniet nå...mener jeg å huske..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hvordan er denne, ser de har den på tilbud på platekompaniet nå...mener jeg å huske..
    DTS sporet er veldig bra på denne plata, så har man sansen for AC/DC....... Løp og kjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fikk jeg tid å mulighet til å besøke Devilej. Det har snart gått et år siden vi første gang snakket om at jeg skulle ta turen inn til Askim. Det har nå gått mange oppgraderinger siden den gang, og jammen skulle det kommet et effektrinn i posten når jeg dro bort også. På grunn av ei klønete og uerfaren post annsatt gikk dette i vasken, hun klarte ikke å finne pakken!!??

Vell inne i stuen og med en pekfinger hvor jeg skulle sitte, fikk jeg så vidt hilset på Einar før han fyrte i gang oppsetet med Gradient høyttalerene, og det første som slo meg var hvor åpent å balansert dette spillte, og med akustiske toner var det punch i gittar annslagene til Nils Loftgren, akkurat som det skal være. Så fikk jeg muligheten til å spille noe fra Blackfield Cdèn min, og Devilej nevnte at det mangler litt i bunn, pga noe vanskelig for Roguen å dra fire 12" elementer, selv om impedansen ikke dropper under 5 ohm. Synd at vi ikke fikk ut det nye effekttrinnet, for jeg hørte at S90 ikke klarte å levere helt opp til forventningene på denne platen, selv om det ikke var mye som manglet, så var det bare det lille ekstra!!

Vedlegg 24499

Vedlegg 24500

Joda.... Det er TV her..
    Vedlegg 24501

Etter ca to timer, med nytelse av div musikk ble jeg utålmodig, og ville se og høre det nye oppsettet som stod nede i kjelleren å bare ventet på å bli testet.
    Devilej ventet ikke lenge her heller før det kom noen toner ut over KSP400.
    Panfløyter og en vulgær bass ( tung ) kom ut av høyttalrene, dette spillte med fysiske krefter, noe som ikke bare kjentes med også kunne høres.
    Etter noen THX klipp fra "Marantz" platen forlot jeg kinoen med følelsen av et godt inntegrert system. Det spillte dynamsik og dypt uten at det ble masette, Skulle tro det skulle være vanskelig å inntegrere 12/2 og 400 i rommet det står i. Kan tenke meg det har tatt litt tid med justeringer og testing før ting falt på plass! Selv om Devil ikke var helt fornøyd, så er det nok ikke mye som skal til før det sitter som det skal ( i hannes ører! ).

Gangen til kinoen med døren åpen, slik som mottakelsen.
    Vedlegg 24502

Kinoen. :twisted:
    Vedlegg 24503

Vedlegg 24504

Vedlegg 24505

Vedlegg 24506

Takker for at jeg fikk komme! Satte stor pris på det.
    Dette var noe som går i boken av opplevelser.

A.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bildene i Ambiance sin tråd... SIIIIIINNSYKT! Helrått....

Må oppleves? Uten tvil

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige ord Ambience. Programmet blir ganske tett når man skal få lekt seg litt i begge anleggene på kun få timer, men det er godt å se at du fikk litt ut av turen likevel :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige ord Ambience. Programmet blir ganske tett når man skal få lekt seg litt i begge anleggene på kun få timer, men det er godt å se at du fikk litt ut av turen likevel :-D

Det gjordet jeg.

Har du testet/hentet ny effekt??

Spente her på hva du opplever og føler nå?

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transistor på godt og vondt

Da er Bryston 4B SST i hus og står å spiller i anlegget. Dette er et virkelig imponerende konstruksjon med uante mengder krefter.
    Sitter å spiller "Music from the motion picture Titanic" på SACD hvor alle låter er innspilt av et symphoni orkester. Her er det store overganger fra helt rolige fløyte partier til eksplosjoner i tunge trommer og dyp bass. Bryston mater på med strøm hele veien og blir ikke engang svett.
    På minus siden merkes overgangen fra rør godt ved noe tap av storhet i lydbildet, og en litt hardere topp. Koret i Ole Paus "Som en storm" har mistet et par medlemmer på hver side kontra Rogue Stereo90, og Celine Dion topper partiene i Titanic sangen med en liten antydning til sssing. Jeg føler også at plasseringen i lydbildet er hakket bedre med rør. Dette er pirk men likevel hørbare forskjeller.

Ettersom jeg trenger kreftene og "drømmen" om en Rogue Zeus ikke er økonomisk gjennomførbar for tiden vil jeg prøve å få en rørpre hjem for test. Den totale kontrollen Bryston har er virkelig imponerende, og bassen er tørr og behagelig selv i mitt ikke optimale rom som helt klart ville hatt godt av litt demping. (minuset med hifi i stua hvor man ikke er enerådende)
    Ettersom jeg har en Yaqin Tube Buffer stående i kinoen vil jeg i dag bruke denne for å teste hva et rørelement kan gjøre i hifioppsettet.

Dette er spennende tider hjemme hos Devil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er spennende tider hjemme hos Devil
    Syns ikke det har vært annet enn spennende tider hjemme hos deg ?

Blir spennende å se hva resultatet med rør bufferen blir.

Side 65 av 457 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •