Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 55 av 457 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er endelig Meridian 557 i hus. Førsteinntrykket er at denne forsterkeren gir masse kvalitet for pengene. Den har enormt med krefter og stålkontroll i bassen. Sammenlignet med G56 går den nok ikke like dypt og er ikke fullt så oppløst i toppen, men den ligger veldig tett oppunder. Den ideelle forsterkeren for meg hadde nok vært en G57 som dessverre godt over dobbler prisen på 557. Dette passer dårlig da jeg har satt grensen til 10k i denne omgang

Noe som også imponerer meg med 557 er hvor lite den støyer ut i høyttalerene i når den står på uten at noe spilles. RF83 har en følsomhet på 100db og plukker opp absolutt alt av trafostøy, noe som jeg har fått erfare med alle forsterkere jeg har testet siden Klipsch kom i hus. Med denne er det bare en svak susing når du går helt inntil høyttaleren

Effekttrinnet ser derfor ut til å være på plass, men ventetiden er enda ikke over. Mandag legges det inn bestilling på en Yamaha rx-v1800 og jeg håper denne leveres som lovet iløpet av september :-D
    Etter det er det bare å vente til det dukker opp en pent brukt XE1 til en grei pris iløpet av vinteren. Inntil da vil nok Arcam DV79 gjøre jobben.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her er en link til importør:
    Welcome to Rogue Audio
    *kremt*

Det der er en link til produsent. Her er en link til importør: Planetsnapa

;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    *kremt*

Det der er en link til produsent. Her er en link til importør: Planetsnapa

;-)
    He he.....En liten skrivefeil..... Skulle selvfølgelig stått produsent :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Yamaha RX-V1800 forhåndsbestilt hos Lsound. Forespurte pris på denne hos hifihuset, men Andrè la seg litt for høyt.
    Jeg har brukt noen dager på å bestemme meg for om jeg skulle gå for en 1800 eller 3800, og kom til slutt frem til at jeg ikke har brukt for det som er ekstra i 3800. Bruker uansett effekttrinn, og nettverk og bedre sone 2 er for meg helt uinteressant. Regner med at den ankommer i slutten av september.
    Ser ut til at HK går i helgen, så da er det bare å klare seg 2-3 uker uten kino igjen.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian effekt er meget snacks! Har du testet den på Trianglene?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, kunne tenkt meg en slik effekt forsterker selv

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Meridian effekt er meget snacks! Har du testet den på Trianglene?
    Har ikke testet denne i hifi-oppsettet enda. Hadde store planer om en Meridian/Rogue konkurranse med G56, men jeg fikk aldri tid. Angrer litt på at jeg ikke fikk til dette før jeg leverte den tilbake.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Devilej!

Var i dag å leverte høytalere og forsterkere hos Lyric.
    Jeg nevnte at det virket som ProAC D25 ble i minste laget i min stue. Han fortalte at han hadde et par D38 i Maple farge, disse skulle han ha 40K for.

Han fortalte også at han hadde nye D80, det var en som hadde bestilt dem, men som tydligvis ikke ønsket å kjøpe dem alikevell. Disse skulle han selge for 80K, noe som er 25K mindre en veil. Fargen skulle være Maple på disse også.

Tenkte jeg bare skulle nevne det for deg, etter hva jeg har forstått så står et par D80 høyt på ønskelisten din.
    mvh
    Nølle

PS: Skulle du mangle kontanter kan jeg jo hjelpe deg ved å kjøpe din Rogue.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei Devilej!

Var i dag å leverte høytalere og forsterkere hos Lyric.
    Jeg nevnte at det virket som ProAC D25 ble i minste laget i min stue. Han fortalte at han hadde et par D38 i Maple farge, disse skulle han ha 40K for.

Han fortalte også at han hadde nye D80, det var en som hadde bestilt dem, men som tydligvis ikke ønsket å kjøpe dem alikevell. Disse skulle han selge for 80K, noe som er 25K mindre en veil. Fargen skulle være Maple på disse også.

Tenkte jeg bare skulle nevne det for deg, etter hva jeg har forstått så står et par D80 høyt på ønskelisten din.
    mvh
    Nølle

PS: Skulle du mangle kontanter kan jeg jo hjelpe deg ved å kjøpe din Rogue.

Skulle ønske jeg hadde råd til et par D80, men dessverre blir dem nok alt for dyre selv om han hadde gitt meg en god pris i innbytte på trianglene. Nytt effekttrinn måtte jeg også hatt. Får nok ha den drømmen tilgode en stund til......

D38 ville jeg testet hjemme om jeg var deg ;-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektskifte i kinoen igjen......

Da har jeg hatt 557 i hus noen dager, men ikke klart å slå meg til ro med svakhetene i denne kontra G56. (ikke like oppløst i toppen og mangler det siste i bunnen)
    Så..... når en kompis ringte her om dagen og ville teste HKen min hos seg tok jeg like gjerne med 557 i samme slengen for å teste den opp mot hans Parasound NC2250. Han likte 557en bedre og ville beholde HKen, så enden på visa ble at jeg tok med meg NC2250 hjem sammen med hans gamle Yamaha rx-v750+ et ok mellomlegg. Denne skal tjenestegjøre i kinoen frem til rx-v1800 kommer i posten fra Lsound. 2250 vil gjøre nytten frem til jeg kan finansiere en G56 eller 57, og den burda da være forholdsvis lett å selge videre.
    Er veldig fornøyd med denne mellomløsningen

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg litt ekstra tid og kjør på med en G57, så har du effektforsterker for livet! hehe.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står det neimen ikke stille gitt. Du er tilbake i Parasound-verden igjen, og er fornøyd så langt?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig mellomløsning Devilej! :-D Har litt lyst på RX-V1800, men jeg har ikke effekttrinnene du har :???: :roll:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Her står det neimen ikke stille gitt. Du er tilbake i Parasound-verden igjen, og er fornøyd så langt?
    Vi hadde folk i går kveld, så jeg fikk ikke tid til å sette opp anlegget. Testet A21 på Klipsch før jeg solgte den, og det var en veldig bra kombinasjon. Ettersom det er fint lite som skiller mellom A og NC serien til Parasound lydmessig har jeg derfor ingen betenkeligheter med å putte 2250 i kinoen inntil videre.

Grunnen til at 557 ikke ble stående er på ingen måte at det er et dårlig effekttrinn. Med en bruktpris på ca 10k gir dette virkelig mye for pengene. Problemet var bare at jeg allerede hadde hatt G-serien i hus, og Meridian har tatt et skippertak og virkelig hatt high end ambisjoner i dette generasjons-skiftet.
    Med tid og stunder håper jeg på å få satt av nok til å kunne hente meg en G57 isteden, og de vil vel dukke opp på bruktmarkedet etterhvert også............
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter din konklusjon med 557. Er også enig i at effekttrinna i G-serien er bedre. Men har så langt ikke hørt de i et oppsett hvor jeg synes de stakk seg ut i sin prisklasse. Hvilke HT har du prøvd de på tidligere?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Støtter din konklusjon med 557. Er også enig i at effekttrinna i G-serien er bedre. Men har så langt ikke hørt de i et oppsett hvor jeg synes de stakk seg ut i sin prisklasse. Hvilke HT har du prøvd de på tidligere?
    Min erfaring med G-serien er kun på mitt eget kino-oppsett. Har etterhvert testet endel effekt-trinn i dette rommet, og G56 lå at godt stykke over konkurentene. På RF83 har dette trinnet krefter nok, men jeg er litt skeptisk til å gå for en 100 watter som kansje blir for liten ved et eventuelt høyttalersifte senere.
    Det er nok ikke tvil om at det finnes gode alternativer i denne prisklassen og det dukker nok opp fler forsterkere til test etterhvert. Uansett er det dessverre ikke aktuelt å kjøpe en G57 til nypris da denne ligger på 2000 pund fra England. Får heller smøre meg med tolmodighet et års tid.
    PS: Tittet litt på profilen din her inne. Virkelig et imponerende oppsett med mye jeg gjerne skulle hatt i hus selv :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med G-serien er kun på mitt eget kino-oppsett. Har etterhvert testet endel effekt-trinn i dette rommet, og G56 lå at godt stykke over konkurentene. På RF83 har dette trinnet krefter nok, men jeg er litt skeptisk til å gå for en 100 watter som kansje blir for liten ved et eventuelt høyttalersifte senere.
    Det er nok ikke tvil om at det finnes gode alternativer i denne prisklassen og det dukker nok opp fler forsterkere til test etterhvert. Uansett er det dessverre ikke aktuelt å kjøpe en G57 til nypris da denne ligger på 2000 pund fra England. Får heller smøre meg med tolmodighet et års tid.
    PS: Tittet litt på profilen din her inne. Virkelig et imponerende oppsett med mye jeg gjerne skulle hatt i hus selv :-D
    Har kun hør G56 på Vantage, så min vurdering av den blir nok litt snever.
    Hyggelig at du likte oppsettet mitt. Oppgraderte effekttrinn i et anfall av galskap i går, så når kredittkortregninga kommer kan det være du finner noen komponenter fra meg eller namsmannen på AVTorget

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte effekttrinn i et anfall av galskap i går, så når kredittkortregninga kommer kan det være du finner noen komponenter fra meg eller namsmannen på AVTorget
    Oppgraderte til eller fra Burmester??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte til eller fra Burmester??
    Til Burmester ja. Siklet på to-kanals utgaven lenge, og brått dukket nissen opp med en brukt tre-kanals. Kunne ikke si nei. Burde ja, men det er da irrelevant :twisted:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Burmester ja. Siklet på to-kanals utgaven lenge, og brått dukket nissen opp med en brukt tre-kanals. Kunne ikke si nei. Burde ja, men det er da irrelevant :twisted:
    Gratulerer :-D
    Disse effekttrinnene er utrolig lekre og spiller fantastisk. Geir på OHFS har lenge prøvd å overtale meg til å kjøpe et trinn av han, men de ligger dessverre litt for høyt i pris. Står høyt på "Skal eie en gang" lista.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 55 av 457 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •