Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 455

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 455 av 457 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 SisteSiste
Viser resultater 9,081 til 9,100 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble mye mer kontroll enn Sub1 klarte å levere i rommet mitt. 2 stk Sub1 ville nok vært en enda mer optimal løsning, men siden jeg kun har plass til en sub er Sub2 veien å gå. Det er strengt tatt 2 stk Sub1 i ett kabinett.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

2. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post

Hvordan går det med "Towers" da - kan dem virkelig måle seg med adskillig dyrere saker ?
    Om de kan måle seg med dyrere høyttalere er et litt vanskelig spørsmål. Jeg har eid svært dyre høyttalere som har vært så linjære at jeg fant dem grusomt kjedelige, og billige høyttalere som virkelig har vært underholdende i bruk.
    Arendal Sound Tower stiller litt på sidelinjen for rendyrkede hifiløsninger. Uavhengig av pris er Tower utvilsomt noe av det mest underholdende jeg har hatt i hus. De spiller med stor dynamikk uten at det er belastende oppover i frekvensene. Det er rett og slett bare glede å spille med dem.
    Lydmessig vil jeg legge dem som en krysning mellom Legacy Audio og de klassiske seriene til Tannoy, og til prisen på 25 000 er det vanskelig å ikke føle at man har gjort et varp.
    Men dette faller jo selvfølgelig ned på personlig smak. Elsker man luftigheten i Marin Logans paneler eller den linjære bassen i høyttalere med åpen baffel er kansje ikke dette veien å gå. Her får man servert live følelse og spilleglede som jeg aldri har eid sidestykke til
    Sist endret av devilej; 08-19-2016 kl 19:34
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

4. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det ikke er så enkelt å sammenligne alltid , for det så mye som spiller inn. Både mtp. rom , elektronikk og preferanser , men uansett så er det veldig moro å lese om dine betraktninger ang. AS - særlig siden du har hatt såpass mye gode og forskjellige ht i hus gjennom mange år.
    Må nok få testet disse jeg også før jeg får "ro i sjelen"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo et par gode MA PL300 i øyeblikket ser jeg. Kunne vært gøy å sett hva du syntes om AST mot dine. PL300 har jeg hørt mange ganger, men aldri hjemme. PL200 hadde jeg til test fra Hifi huset for noen år siden. Disse ble ikke helt innertier i mellomtonen for meg, men likevel en svært god høyttalet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde absolutt vert moro , og nå ser det ut til at kanskje ordner seg også
    Er egentlig veldig fornøyd med PL 300 , og i tillegg så er dem jo ikke akkurat stygge heller. Men det er jo alltid moro å prøve noe annet for å se om det er noe annet som kan passe en enda bedre.
    Siden du har hørt PL noen ganger , og litt sånn "fra hofta" , mener du AS er bedre i dine ører ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AS har en mellomtone som minner meg mer om Tannoy sine klassiske modeller enn MA. Personlig foretrekker jeg dette fordi jeg synes det blir mer virkelighetsnært.
    MA er noe glattere i gjengivelsen, og en vokal som f.eks Ole Paus blir litt penere enn hva den i virkeligheten er.
    PL300 har mer luft i diskanten enn AS, så her blir det selvfølgelig en smaksak og en vurdering rundt hvilke kompromisser man foretrekker. Begge har en overflod av bassdynamikk.
    Når det kommer til waf er det nok ingen tvil om at MA trekker det lengste strået
    Sist endret av devilej; 08-21-2016 kl 12:06
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre dine tanker rundt dette ja , blir spennende å se om jeg kommer frem til det samme når den tid kommer.
    Og selv om jeg er veldig fornøyd med PL300 , så trenger dem litt finpuss med EQ her og der for å fungere optimalt her hos meg synes jeg. Ser at AS skal ha en veldig jevn frekvensgang , så det kan jo hende at denne kan være litt lettere "å få til" om ikke annet.
    Mtp. Waf er jeg nok utvilsomt enig med deg ja , og moro å teste blir det i allefall

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Arendal Sound Tower og Sub til test litt over en uke. Suben ble kort prosess. Etter å ha testet Sub1 ble Sub2 kjøpt. SVS SB13Ultra selges.....
    Tower er en litt vanskeligere avgjørelse. Fra før har jeg et par Audiovector Si3 Avantgarde Arrete, og disse er jeg ekstremt fornøyd med. De spiller stort, oppløst med en herlig mellomtone og fast og kontant bass. De er små av utseende, noe som gjør at kona også elsker dem......
    Så kommer Arendal Sound Tower inn i stua. De er STORE i forhold til Audiovector. Strengt tatt store i forhold til de fleste høyttalere jeg har hatt (kansje foruten Usher Dancer 8871) Finishen er ryddig med sine avrundede hjørner, men det er å ta i å kalle dem pene. Førsteinntrykket er noe brutalt når man ser dem, for de stikker seg helt klart frem i terrenget.
    Valget burde derfor vært enkelt. Jeg har et par utrolig gode konevennlige høyttalere jeg trives med. Problemet er bare at Tower spiller bra. Forbasket bra. De leverer en dynamikk kun store konstruksjoner kan, og de forlanger at man setter på den ene låten etter den andre uten at man klarer å forlate sofaen. Dette er det mest engasjerende settet høyttalere jeg noen gang har hatt i egen stue, og når alt kommer til alt er det først og fremst spilleglede man leter etter i et anlegg.
    What to do.......What to do......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

11. Liker Hunsbedt, Kane, Torolan har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kjempespenndende å lese! Nå bestitter jeg to stk SVS SB13-Ultra selv og vet hva de duger til. SB13 har overrasket meg stort, fordi de både behersker den grumme bunnen SVS er så kjent for, men samtidig med så flott tonal kontroll som jeg liker veldig godt. At du syns AS sub låter bedre (fælt ord, prøv igjen) -- så bra at du skal gå til innkjøp med SB13 fra før, minsker ikke akkurat mine forventninger til AS. AS må jo da være noe for seg selv. Jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å få hørt AS, både HT og subber. Ut fra beskrivelsene dine av "type" høyttaler, fra det "HiFi-korrekte" til det mer rufsete er jeg spent på å oppleve hvor AS sitter.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

13. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SB13 er en mektig sub, men i mitt rom får en ikke like mye snert oppover som AS Sub2. AS er også raskere, så totalopplevelsen ble derfor best med den. Når det kommer til rent bulder og brak er det vanskelig å slå SVS
    Sist endret av devilej; 08-24-2016 kl 06:02
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er interessant lesning absolutt
    Forstår jeg det riktig hvis det er slik at hvis det kun var for lyden sin del , og ingen waf inni bildet , så ville valget greit falt på AS fremfor Audiovectorene ?

I såfall kan jeg kanskje fort havne i samme dilemma er jeg redd

Mtp. sub så virker Sub2 utrolig potent ja - bare så synd at jeg nå har lagt opp alt i stua for å ha symmetry - ergo må jeg ha 2 stk. , og da koster det jo litt....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg et walk in closet med sminkerom og plasser Audiovector og fruen der mens AS får plass i stua

Jeg begynner å få noen timer på mine, men for meg var det litt annerledes: i mitt rom - og i mine ører - spilte de livskiten ut av rf7 mk2 på samtlige parametere og madammen rådigget utseendet så her var det fullklaff på alle punkter.

Men jeg merker jo det at det bor langt mer i de enn hva cx-a5100/at1805 å få ut av de så jeg får se litt hva jeg gjør her når det roer seg litt fremover. Må bare få unna en liten festival, ett par konserter, bygging av nytt kontor og litt annet småplukk først.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

17. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er interessant lesning absolutt
    Forstår jeg det riktig hvis det er slik at hvis det kun var for lyden sin del , og ingen waf inni bildet , så ville valget greit falt på AS fremfor Audiovectorene ?

I såfall kan jeg kanskje fort havne i samme dilemma er jeg redd

Mtp. sub så virker Sub2 utrolig potent ja - bare så synd at jeg nå har lagt opp alt i stua for å ha symmetry - ergo må jeg ha 2 stk. , og da koster det jo litt....
    Audiovector er bedre på en viss type musikk, men all over foretrekker jeg sounden til AS Tower. Disse har også bedre kontroll på høyt volum.

Du vil forresten komme langt med 2 stk Sub1 også.....
    Sist endret av devilej; 08-24-2016 kl 22:52
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse Vis post
    Bygg et walk in closet med sminkerom og plasser Audiovector og fruen der mens AS får plass i stua

Jeg begynner å få noen timer på mine, men for meg var det litt annerledes: i mitt rom - og i mine ører - spilte de livskiten ut av rf7 mk2 på samtlige parametere og madammen rådigget utseendet så her var det fullklaff på alle punkter.

Men jeg merker jo det at det bor langt mer i de enn hva cx-a5100/at1805 å få ut av de så jeg får se litt hva jeg gjør her når det roer seg litt fremover. Må bare få unna en liten festival, ett par konserter, bygging av nytt kontor og litt annet småplukk først.
    Walk in closet ble ferdigstilt i juni, men jeg tror ikke kona vil ha et anlegg inn der

Hadde vært morro å høre disse høyttalerne på en ATI 6002.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Audiovector er bedre på en viss type musikk, men all over foretrekker jeg sounden til AS Tower. Disse har også bedre kontroll på høyt volum.

Du vil forresten komme langt med 2 stk Sub1 også.....
    Det er jo imponerende ja

Vel 2 stk. Sub1 hadde sikkert holdt lenge , men har en misstanke om at det kan bli litt spinkelt helt i bunn (under 25-30hz). Og så blir man hele tiden sittende å lure på hvordan Sub2 hadde vært i stedet , og det er en mørk sky å ha over hodet i lengden

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo imponerende ja

Vel 2 stk. Sub1 hadde sikkert holdt lenge , men har en misstanke om at det kan bli litt spinkelt helt i bunn (under 25-30hz). Og så blir man hele tiden sittende å lure på hvordan Sub2 hadde vært i stedet , og det er en mørk sky å ha over hodet i lengden
    2 stk Subwoofer 1 vil være bedre enn 1 stk Subwoofer 2 på mange måter, du vil kunne få integret bassen bedre i rommet. Jeg har selv en Subwoofer 1 stående i TV stuen hos meg og jeg er ekstremt imponert over den kraften og fylden den har. Det som har imponert meg mest er hvor ren lydgjengivelse den har og hvor lett man kan skille på lyder når man ser film.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    2 stk Subwoofer 1 vil være bedre enn 1 stk Subwoofer 2 på mange måter, du vil kunne få integret bassen bedre i rommet. Jeg har selv en Subwoofer 1 stående i TV stuen hos meg og jeg er ekstremt imponert over den kraften og fylden den har. Det som har imponert meg mest er hvor ren lydgjengivelse den har og hvor lett man kan skille på lyder når man ser film.
    Ja at 2 Sub1 sikkert er bedre enn 1 Sub2 er jeg absolutt med på. Men jeg har mest lyst på 2 stk. Sub2 jeg

Men det kan være at det må kjøpes inn en i slengen etter hvordan økonomien tillater det - vi får se utover høsten

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 suber er selvfølgelig alltid bedre enn en
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

24. Liker Torolan har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja at 2 Sub1 sikkert er bedre enn 1 Sub2 er jeg absolutt med på. Men jeg har mest lyst på 2 stk. Sub2 jeg

Men det kan være at det må kjøpes inn en i slengen etter hvordan økonomien tillater det - vi får se utover høsten
    Flere Subwoofer 2 er absolutt en fin ting Blir spennende å høre hva devilej synes om den

26. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer Stratosen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2015
    Sted
    Bærum
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kanskje 4 stk Subwoofer 1 er enda bedre enn 2 stk Subwoofer 2? (Blir vel enda bedre integrering av bassen i rommet / jevnere bassrespons fra sete til sete?) Kan i så fall ha 2 stk. foran og 2 stk. bak?

Side 455 av 457 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •