Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 443

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 443 av 457 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 ... SisteSiste
Viser resultater 8,841 til 8,860 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder Olympica blir det nok naturlig å sammenligne med Cremona M i forhold til pris, og personlig finner jeg Cremona kabinettene mer gjennomførte i god Sonus ånd enn Olympica. Når det er sagt vil jeg også påpeke at Olympica lydmessig passer mine ører bedre enn hva Cremona M gjorde. Her kommer personlig smak inn i bildet, men jeg liker de nye mellomtonene da de ikke er fullt så avslappede i spillestilen som de gamle.
    Nå mener jeg ikke at de nye kabinettene ikke holder mål, men at de ikke er helt på høyden med hva jeg er vandt til fra tidligere modeller

Oppoen har blitt bedre etter opgradering, men dette handshake problemet dukker opp innimellom. Jeg har funnet ut at hvis Oppo slås på sist i rekken av komponenter går det bra hver gang. Startes den først får jeg greenscreen ca 2 av 10 ganger. Ikke noe stort problem, men likevel tilstedeværende
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Når det gjelder Olympica blir det nok naturlig å sammenligne med Cremona M i forhold til pris, og personlig finner jeg Cremona kabinettene mer gjennomførte i god Sonus ånd enn Olympica. Når det er sagt vil jeg også påpeke at Olympica lydmessig passer mine ører bedre enn hva Cremona M gjorde. Her kommer personlig smak inn i bildet, men jeg liker de nye mellomtonene da de ikke er fullt så avslappede i spillestilen som de gamle.
    Nå mener jeg ikke at de nye kabinettene ikke holder mål, men at de ikke er helt på høyden med hva jeg er vandt til fra tidligere modeller
    Skjønner det er naturlig å sammenligne med Cremona grunnet prisen, men nå har ikke jeg hatt gleden av å teste Cremona. Derfor vet jeg ikke hvordan dens kabinett er. Det eneste jeg kan sammenligne med er Grand Piano Domus, og kvaliteten på kabinettet til den. Og jeg var meget fornøyd med mine Grand Piano og dens kabinett. Så om Olympica har minimum samme kvalitet, ville jeg bli fornøyd.

Lydmessig håper jeg Olympica er mindre avslappet i mellomtonen enn det jeg er vant med fra Sonus Faber (med tanke på at jeg også skal utvide fra kun stereo, til også ha surround). Lyttet til Venere, og disse var litt mer rocka enn det jeg er vant med av SF, og det likte jeg. Litt mer morrofaktor

Oppoen har blitt bedre etter opgradering, men dette handshake problemet dukker opp innimellom. Jeg har funnet ut at hvis Oppo slås på sist i rekken av komponenter går det bra hver gang. Startes den først får jeg greenscreen ca 2 av 10 ganger. Ikke noe stort problem, men likevel tilstedeværende
    Så bra!
    Sist endret av vetting; 09-09-2014 kl 19:44

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rekkverket mer eller mindre på plass. Mangler topp og pyntebord, men det må vente da andre etg må få et lag med grått før det det blir for rått i luften. En ting er sikkert. Jeg hater beising av hus. Burde nok ha satt det bort, men er for gjerrig
    Får bare pine meg gjennom det
    Undersiden av terassen skal også kles igjen med terassebord innen vinteren, og den midlertidige trappen skal rives til fordel for noe litt penere

-rekkverk2-jpg

-rekkverk1-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent arbeid. Det blir et veldig pent hus når alt blir i samme farge.
    Ser du også har fin moseplen
    Det sliter jeg med og vi må nok grave opp alt og så på nytt - en gang...........
    Sist endret av Supertramp; 09-11-2014 kl 09:45

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kjempefint dette
    Deler ditt synspunkt når det gjelder maling/beising - verre enn å plukke stein
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Pent arbeid. Det blir et veldig pent hus når alt blir i samme farge.
    Ser du også har fin moseplen
    Det sliter jeg med og vi må nok grave opp alt og så på nytt - en gang...........
    Jeg har fjernet mose flere ganger, men den kommer stadig igjen....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Blir kjempefint dette
    Deler ditt synspunkt når det gjelder maling/beising - verre enn å plukke stein

Absolutt. En kneopperasjon stoppet beising av andre etg i fjor, og etter å ha stått i stige i hele dag kjenner jeg at beinet fortsatt trenger litt opptrening. Satser på å få førstestrøket ferdig i år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare bra med moseplen - myk å gå på og trenger ikke så ofte klipp. Grønn er den og
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Har Olympica II her hjemme på test nå, og har også sett nærmere på Cemona M flere ganger, og kan med hånda på hjertet ikke si at jeg synes finishen er dårligere nå enn før. De lekre skinndetaljene på toppen og langs den store luftespalten i bakkant er sublimt utført, og jeg kan virkelig ikke si at det føles dårligere enn før. Her tror jeg at mange (ikke deg spesifikt) har havnet med det synspunktet pga at "alt var bedre før med Serblin" og at alt som kommer fra Sf nå ikke er i nærheten av det nivået "en ekte Sf bør være på". Det mener jeg er feil.

Når det gjelder lyden, så er jeg enig med deg, det er mer sprut og spilleglede i Sf nå og det passer også min smak. Olympica har en syk diskant og øvre mellomtone, det er noe av det mest delikate og luftige jeg har hørt. Nedover er det ikke sååååå stor forskjell fra Venerene mine kanskje, men oppover? Herrejemini, ja jeg vil ha….!!! :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev ville et par Olympica II eller helst III blitt sterkt vurdert her i huset om de hadde kommet i alternative finisher.
    Klin til Rune, alternativt så jeg at det ligger et par Vienna The Music på sentrelan til en ok pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg mail om at de nye høyttalerne mine er ferdig produserte, og jeg vil ha dem om en ukes tid. Bare å glede seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg mail om at de nye høyttalerne mine er ferdig produserte, og jeg vil ha dem om en ukes tid. Bare å glede seg
    Blir spennende å se

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en lang uke
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på hva du synes om dem når de kommer i hus. Må vel ta turen til dere en dag så man kan få sett og hørt dem selv også.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er alltid hjertelig velkomne BEF. Må se å få sosialisert hundene litt mer snart også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å plukket opp et par andre godbiter idag. En Gato DIA-400 som skal ta seg av stereo fremover, og en Anthem MRX 310 for å håndtere surround og tv

-dia-400_5-jpg

-mrx-310-png
    Sist endret av devilej; 09-21-2014 kl 09:48
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Einar. Litt vanskelig å følge med her. Er Klipschene ute av hus? I så fall, hva har fått deg over bøygen? Mummy-ene er vel ikke fullt "full range"? Hva hjelper til i bunn?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipschene er solgt igjen. Når jeg solgte DefTechene ble Klipchene kjøpt inn mest for å teste dem mens jeg ventet på Mummy. Morsomme stativhøyttalere, men jeg ble fort mettet av dem så det var greit å la dem gå videre etter en stund.
    Mummy skal spille ned til midten av 30 tallet, noe som duger i stua vår. Har en Monitor Audio PL sub, men den er forbeholdt film. Jeg har aldri vært noen tilhenger av sub i stereo da jeg synes et par gode fronter gjør dette best alene. Med sub spiller det som regel tøft på noe, men ikke alt. Blir derfor for mye styr med voluminnstilling avhengig av musikksjanger
    Sist endret av devilej; 09-21-2014 kl 09:46
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er A-T "The Mummy" endelig i hus. 30 dagers levering tok til slutt rundt 3 mnd, men er vel verd ventingen

-mummy-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffe høyttalere. Kanskje en skulle tatt seg en tur en dag.

Side 443 av 457 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •