Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 442

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 442 av 457 FørsteFørste ... 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 438 439 440 441 442 443 444 445 446 452 ... SisteSiste
Viser resultater 8,821 til 8,840 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser den. Min tidligere erfaring med Kl.D forsterkere er at de låter veldig i den gaten du her beskriver, men Gato har tydligvis en litt annen lydfilosofi.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Min tidligere erfaring med Kl.D forsterkere er at de låter veldig i den gaten du her beskriver, men Gato har tydligvis en litt annen lydfilosofi.
    Takk for greit svar. Jeg har hatt nok av kjedelige "high-end" forsterkere, så da får jeg heller se i en annen retning.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente da et jeg ikke opplever Gato på samme måte som andre Kl.D forsterkere jeg har testet, men om den likevel faller i smak er jo en vurdering opp til enhver. Selv ender jeg nok med en Gato DIA-400 etter å ha fått muligheten til å teste DIA-250.
    I morgen skal den dessverre tilbake til AudioCompaniet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Det beste er nok å høre med egne ører, så jeg får avlegge AudioCompaniet et besøk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god ide
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen kuriositet jeg har skaffet meg i år er et gammelt minne. Fikk tak i et sett BW CDM 9NT med CDM CNT center. Dette var de første kvalitetshøyttalerne jeg kjøpte meg tilbake i forrige årtusen, og det er gøy å ha et par av dem i hus igjen. De brukes nå på TV-kroken i 2. etg da kona ikke deler mitt syn angående deres flotte finish

-cdm9nt-jpg
    BW CDM 9 NT

-cdm-cnt-png
    BW CDM CNT
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Høyttalerne spiller med et engasjerende driv, og er virkelig morsomme i bruk. Det blir ikke aktuelt å beholde dem over tid da det er begrenset hvor mange par jeg kan ha stående, så de dukker opp på brukten når de jeg venter på kommer i hus. Blir om rundt en mnd tenker jeg.

Gato forsterkeren imponerer stort, og blir sterkt vurdert til å ta seg av musikk i stereo. Dog kommer jeg nok til å gå for 400 wattern for å være på den sikre siden
    Problemet er bare at om jeg kjøper forsterkeren må jeg nesten ha cd-spilleren også de de passer best i par. I tillegg har Gato både 4 og 6 kanals effekttrinn på gang. Disse ble presentert på Ces tidligere i år

Her er en link til testen Håkon Rongnlien skrev på Gato DIA-250
    http://www.audiofidelity.no/artikler...r-du-er-dejlig
    Finnes også en omtale i Watt, gjort nesten et halvt år før Rognlien sin. Og når en leser han sin, så er han ikke mye offline fra hva jeg erfarte...

Hei forresten ;-)

Siden du nevner CD-spilleren med DIA-250 og DIA-400, den matcher i chassis men ikke nødvendigvis i display, siden CD-DAC-løsningen har mer det samme displayet som AMP-150 har. Men det visste du nok...

DIA-250, da med valnøttcover, er fremdeles sterkt vurdert som benchmarkprodukter her hjemme. Men nå får jeg både AMP-150 og CDD-1 til test om litt over en uke, så kanskje jeg må "oppgradere" ønskene mine… :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield Vis post
    Finnes også en omtale i Watt, gjort nesten et halvt år før Rognlien sin. Og når en leser han sin, så er han ikke mye offline fra hva jeg erfarte...

Hei forresten ;-)

Siden du nevner CD-spilleren med DIA-250 og DIA-400, den matcher i chassis men ikke nødvendigvis i display, siden CD-DAC-løsningen har mer det samme displayet som AMP-150 har. Men det visste du nok...

DIA-250, da med valnøttcover, er fremdeles sterkt vurdert som benchmarkprodukter her hjemme. Men nå får jeg både AMP-150 og CDD-1 til test om litt over en uke, så kanskje jeg må "oppgradere" ønskene mine… :-)
    God dag Rune. Det var lenge siden. Hyggelig at du fortsatt titter innom avf innimellom

Jeg har ikke lest testen i watt. Var det Roy som skrev den?
    Amp 150 er spennende, og spesielt siden den ikke er Kl.D. Blir interessant å høre hva du synes. Designet er jo i en klasse for seg når man setter dem på racket. Hvilke høyttalere spiller du mot om dagen?

Når det gjelder displayet på DIA-250 så er det et av ankepunktene jeg henger meg litt opp i da det dessverre skjemmer inntrykket noe. Der er AMP-150 klart bedre. Dog kan displayet på DIA dimmes helt ned, hvilket er en fordel
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope! Testen en min! :-)

Vel, AVforum "of old" savner jeg, dette nye er ikke rare greiene. Og det er synd, da AVforum ikke lenger er et fast holdepunkt.

Nå har det skjedd mye med klasse D siden Midgard Audio sine tider, de blokkene ble jeg aldri klok på. Klasse D i dag er ikke det samme som i gamle dager, og nye Stello Ai700 og ikke minst DIA-250 har fullstendig endret på mine oppfatninger der. Det hjelper å vite hva en driver med.

AMP-150 er i tillegg laget av mannen bak GamuT DiA-150, en av mine absolutte favorittforsterkere. Det lover bra og jeg gleder meg til å teste den ut hjemme.

PS! I øyeblikket bruker jeg Sonus faber Venere 2.5 men skal bruke nye Olympica II i omtalen også, ikke så verst bytte det…. :-)

Displayet til DIA-150 synes jeg er kult jeg. Men AMP-150 er smooooooothere da….

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket etter testen din, men ser at jeg må betale 600 spenn for å få tilgang til den. Det blir nok ikke aktuelt dessverre.
    Tror Watt ville vært tjent med å legge ut tester på nett slik L&B gjør det. Ikke nødvendigvis siste blad, men hvertfall etter 2-3 mnd. Det ville øke oppmerksomheten rundt bladet og web-sidene betraktelig.

Jeg har også tittet litt på Olympica, men dessverre er de låst til treflis finish. Utover det er det spennende høyttalere. Siklet på dem under messen i Munchen i år. Lydmessig synes jeg siste generasjon Sonys har blitt bedre da de er mer frempå enn tidligere. Kvalitetsmessig er jeg dessverre ikke like imponert. Kabinettene har alltid vært Sonus varemerke. Nå har det fått mer Kina over seg
    Sist endret av devilej; 08-24-2014 kl 22:42
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står ting litt på pause her. Klipschene og Pioneer LX-87 er solgt og de nye hornene blir forsinket noen uker. I mellomtiden får de gode gamle BW CDM9NT gjøre nytten i stua.
    Har ferie om dagen, og hageprosjekter tar all tid, så det passer fint med litt hifipause
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har ferie om dagen har det blitt tid til litt annet enn hifi. Har lenge planlagt å bygge ny veranda, så de siste par ukene har jeg hatt hendene fulle. Heldigvis ser jeg enden på det nå

-veranda1-jpg

-veranda2-jpg

-veranda4-jpg

-veranda5-jpg
    -veranda3-jpg

-veranda6-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig fint ut, men har du lagt det rett på bakken? Impregnert er ikke hva det var - du kan få råte i bunn og telehiv ......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ligger rett på bakken. Stokken i bunnen er lett å bytte om det skulle bli nødvendig på et senere tidspunkt, og bakken under er har ligget stabil i de 10 årene jeg har bodd her så etter litt vurdering kom jeg frem til at det burde gå bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket etter testen din, men ser at jeg må betale 600 spenn for å få tilgang til den. Det blir nok ikke aktuelt dessverre.
    Tror Watt ville vært tjent med å legge ut tester på nett slik L&B gjør det. Ikke nødvendigvis siste blad, men hvertfall etter 2-3 mnd. Det ville øke oppmerksomheten rundt bladet og web-sidene betraktelig.

Jeg har også tittet litt på Olympica, men dessverre er de låst til treflis finish. Utover det er det spennende høyttalere. Siklet på dem under messen i Munchen i år. Lydmessig synes jeg siste generasjon Sonys har blitt bedre da de er mer frempå enn tidligere. Kvalitetsmessig er jeg dessverre ikke like imponert. Kabinettene har alltid vært Sonus varemerke. Nå har det fått mer Kina over seg
    Legger meg ikke opp i redaktørens ærend, men jeg vet at det drives utvikling på det digitale plan.

Når det gjelder Kina, så kan jeg til en viss grad skjønne dine innvendinger på Venere-serien. Men de låter fantastisk, og når Sonus skal lage en høyttaler i den prisklassen, må det til en viss grad gjøres kompromisser. Nå lages rett nok Venere på en fabrikk som kun lager høyttalere for Sonus, så det er vel ikke såå krise vil jeg ikke tro det er.

Olympica er riktig som du sier litt mer frempå, og jeg er en av dem som er glad for det. Den serien lages fullt og helt i Italia, så jeg skjønner ikke skepsisen din mot den? Eller er det at du vil ha den i pianolakk eller andre farger? Sonus er i hvertfall tro mot sine verdier på kabinettfronten på Olympica, det er griselekkert.:-)

PS! Omtalen av Gato Audio DIA-250 finner du link til om du besøker deres hjemmeside: www.gato-audio.com

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av produksjonsland synes jeg ikke de nye modellene har den samme kvaliteten over kabinettene som vi er vandt med fra gammelt av. Det var noe eget med Sonus, selv helt ned i serier som Grand Piano. Dette har jo ikke så mye å si for de fleste så lenge de leverer lydmessig, men jeg er vel i overkant sær sånn. Et par sonuser er mer enn bare lydopplevelsen
    Olympica er en flott serie, og hadde de kommet i hvit høyglans hadde jeg nok vurdert å bestille et par. De er flotte med tresider også , men det passer dessverre ikke inn her hos oss lengre. Flott at de er tro mot tradisjonen, men jeg skulle likevel ønske at alternative finisher var tilgjengelig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker forøvrig for linken. Ser at vi deler de fleste synspunkter rundt Gato DIA-250. Fra et rent teknisk ståsted finner jeg det negativt at man ikke kan kjøre HT inngangen via XLR om man ønsker det, men utover det har jeg kun positive opplevelser med denne forsterkeren og sikler på en DIA-400 iløpet av høsten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av produksjonsland synes jeg ikke de nye modellene har den samme kvaliteten over kabinettene som vi er vandt med fra gammelt av. Det var noe eget med Sonus, selv helt ned i serier som Grand Piano. Dette har jo ikke så mye å si for de fleste så lenge de leverer lydmessig, men jeg er vel i overkant sær sånn. Et par sonuser er mer enn bare lydopplevelsen
    Olympica er en flott serie, og hadde de kommet i hvit høyglans hadde jeg nok vurdert å bestille et par. De er flotte med tresider også , men det passer dessverre ikke inn her hos oss lengre. Flott at de er tro mot tradisjonen, men jeg skulle likevel ønske at alternative finisher var tilgjengelig.
    Angående kabinettet til SF, synes du kvaliteten på kabinettet til Olympica også ikke er på høyde med tidligere kabinetter fra SF? Jeg har alltid vært intressert i SF, likt både lyd, utseende og kvalitet på kabinettene. Nå er det en stund siden jeg hadde Grand Piano hjemme, men dette var en HT jeg verdsatte høyt. Har hatt demo på Venere 3.0, og likte dem bra. Litt forskjell på lydsignatur i venere-serien kontra Domusserien, men denne signaturen passer meg bra mtp mitt bruk fremover. Neste gang jeg er i nærheten av en forhandler skal jeg ordne meg en demo av Olympica 2, som kan være en het kandidat som neste HT.

Etter å ha brukt Oppo et par uker har den også fått noen heng i form av greenscreen når jeg skrur på. Må da slå av spilleren igjen og starte på nytt for å komme i gang. Ikke noen stor sak, men heller ikke en problemfri spiller dessverre
    Har det blitt noen bedring angående green screen? Jeg hadde samme problem, men det ble bedre etter en oppdatering. Nå resetter den seg selv hver gang den skal til å gå i green screen, så jeg trenger ikke skru den av og på manuelt lengre.

Side 442 av 457 FørsteFørste ... 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 438 439 440 441 442 443 444 445 446 452 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •