Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 438

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 438 av 457 FørsteFørste ... 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 434 435 436 437 438 439 440 441 442 448 ... SisteSiste
Viser resultater 8,741 til 8,760 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Fått tven i hus?
    Fikk tven i hus på onsdag, og alt virker bra så langt. Har bare tatt en enkel justering så langt, men bilde ligger langt foran Samsungen jeg byttet fra. Absolutt fornøyd enn så lenge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Velkommen til familien Opposen
    Takker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Oppo DBP-103EU mottatt og koblet opp. Takk til Nobleman.no for rask og god service
    Førsteinntrykket av spilleren er veldig positivt. Den har et stabilt og godt chassie, og gir inntrykk av god kvalitet. Den var rask å koble opp, og har et ryddig og oversiktlig menysystem. Kona er spesielt imponert over Netflix knappen på fjernkontrolen. Når det gjelder loadetid er det den raskeste spileren jeg har vært borti, og bildekvaliteten er upåklagelig. Dukker det ikke opp uforutsette heng blir nok denne stående en lang stund
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da var Oppo DBP-103EU mottatt og koblet opp. Takk til Nobleman.no for rask og god service
    Førsteinntrykket av spilleren er veldig positivt. Den har et stabilt og godt chassie, og gir inntrykk av god kvalitet. Den var rask å koble opp, og har et ryddig og oversiktlig menysystem. Kona er spesielt imponert over Netflix knappen på fjernkontrolen. Når det gjelder loadetid er det den raskeste spileren jeg har vært borti, og bildekvaliteten er upåklagelig. Dukker det ikke opp uforutsette heng blir nok denne stående en lang stund
    Så bra!

På mange måter virker Oppo for meg som Toyota - den bare virker! (uten sammenligning forøvrig...hehe)

Har hatt to stk Oppo DVD produkter i flere år nå og det har aldri vært noe driftsproblemer med dem. Må si det frister med denne 103EU fra nobleman som erstatter for min billig-Sony BD.........

To HDMI ut betyr jo at jeg kan begynne å tenke på lerret/projektor som supplement til den nå litt utgåtte LG plasma TV'en.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Oppo'n er ikke helt feilfri den heller. Noen ganger henger den seg for meg slik at jeg må skru av og på. Videre har jeg fortsatt nå og da pop i lyden når jeg skrur av. Har siste FW...
    Etter å ha brukt Oppo et par uker har den også fått noen heng i form av greenscreen når jeg skrur på. Må da slå av spilleren igjen og starte på nytt for å komme i gang. Ikke noen stor sak, men heller ikke en problemfri spiller dessverre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt Oppo et par uker har den også fått noen heng i form av greenscreen når jeg skrur på. Må da slå av spilleren igjen og starte på nytt for å komme i gang. Ikke noen stor sak, men heller ikke en problemfri spiller dessverre
    Greenscreen har jeg fått med endel komponenter. kjører du spillern rett i TV'en? hos meg har det ikke vært avspillerene sin skyld, men mellomleddet mellom BD og TV.

Uansett, fin spiller du har fått deg . Var å kjøpte meg en Panasonic BDP230 selv igår, får se hvor lenge den står.... Man får hva man betaler for for å si det sånt.. :P.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren går via prosessoren Arcam AVP888. Det kan jo hende at det har noe med denne å gjøre, men greenscreen er et nytt fenomen som jeg ikke har opplevd med prosessoren tidligere. Problemer som dette kan jo være handshake relaterte, men da burde det holde å skru av hvilken som helst komponent i kjeden. Det gjør det ikke her. Forsvinner kun ved å restarte Oppo spilleren.
    Utover dette er jeg veldig fornøyd med Oppo. Bilde, lyd og oppstartstid er veldig bra.
    Med alt de putter inn i spillerne om dagen er det sikkert vanskelig å få software til å fungere prikkfritt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lignende problem på min Oppo 93, etter at jeg byttet HDMIkabel ble det bedre, men ikke helt bra.

A.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har for mange dingz'er

Seriøst: dette må være et BDP issue da mine Oppo DVD spillere aldri (og jeg mener aldri) har "hengt seg"; enten de har vært koblet direkte til TV > HDMI og optisk > receiver Yamaha, eller som nå med HDMI > receiver Yamaha.

Unregistered
    Guest
    Leverandør mener det problemet ligger i Arcam AVP888 prosessoren min. Synes dat er litt rart da ingen av de andre 10 spilerne jeg har hatt koblet mot denne har gitt lignende problem. Orker ikke bruke tid på å diskutere dette med leverandører som umiddelbart setter seg på bakbena og hever guarden, så jeg må nok bare leve med det

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så godt å si hvorfor dette skjer, men må presisere at jeg utover dette er veldig fornøyd med Oppoen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lignende problem på min Oppo 93, etter at jeg byttet HDMIkabel ble det bedre, men ikke helt bra.

Jeg har prøvd 3-4 kabler, men uten at dette gjorde noen forskjell

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet over tid, og forsøkt å komunisere med leverandør har jeg innsett at denne spilleren bare er sånn dessverre. Svært god når den virker, men må restartes et par ganger innimellom for å få opp bilde når greenscreen dukker opp. Leverandøren nekter for at problemet eksisterer.........

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig problem, jeg har samme spilleren og har hatt problem noen få ganger at den låser seg, men det er kanskje et par tre ganger siden den kom på markedet.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne skje med tidligere spillere om ikke jeg begynte med å sette på recieveren og ta på komponentene i en gitt rekkefølge.

Har heldigvis ikke opplevd problemer med min Oppo, noe som hadde vært styr siden det ble kjøpt hos Bombay. Et veldig godt argument for å kjøpe spiller i Norge er jo nettopp tryggheten hvis noe skjer. Det betinger jo igjen at importøren/forhandleren er ryddig og at man blir tatt seriøst ved feil...

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hvordan dette nye forumet blir etter hvert..

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein kompis med 103, og den har ikkje hatt eit feilslag på over 6 mnd. Noko "muffins" må det vera med din Einar..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CEC problem?

Ligner på problemer jeg hadde med den gamle Oppo og BenQ. Hadde jeg slått på CEC i signalkjeden (Oppo/reciever) så var det periodevis store problemer med HDMI handshake.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA PL200 centern henger i en tynn tråd ser det ut til

Hmmm. Ser i Budstikka.no at Hifihuset er konkurs.
    Jeg betalte for en Monitor Audio PL200 cnter for rundt 6 mnd siden som jeg fortsatt går å venter på. Håper virkelig at jeg ikke nå kan anse de pengene som tapt. Ifølge avisen vil Andre starte opp igjen til uka, så da blir det interessant å se hvor seriøs han er mot kundene sine.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Etter å ha testet over tid, og forsøkt å komunisere med leverandør har jeg innsett at denne spilleren bare er sånn dessverre. Svært god når den virker, men må restartes et par ganger innimellom for å få opp bilde når greenscreen dukker opp. Leverandøren nekter for at problemet eksisterer.........
    Takk for info - Har vurdert denne spilleren til min nye kino men ser nå at dette utelukker denne helt. Bedre blir det jo ikke at de ikke at produsent/leverandør ikke tar tak i sakene. Vel vel for se videre etter andre merker.

Side 438 av 457 FørsteFørste ... 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 434 435 436 437 438 439 440 441 442 448 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •