Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 427

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 427 av 457 FørsteFørste ... 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 423 424 425 426 427 428 429 430 431 437 447 ... SisteSiste
Viser resultater 8,521 til 8,540 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Godt å høre, ikke minst fordi jeg i lang tid har hatt noen tanker om Ethos.
    Men så var det rommet da....
    Mitt er i så måte ikke større enn ca 12,5kvm, men synes uansett at Vistaene gjør ganske godt ifra seg!
    Du var jo innom her for et par-tre år siden, og har kanskje noen tanker om det?
    Da ble det riktignok spilt på litt annet forsterkeri, så det kan kanskje hende at det låter litt annerledes nå?
    Takker i alle fall for et raskt svar!
    Vista er veldig gode, men sammenligningen mot Ethos blir vel ikke helt rettferdig. Når jeg spiller på Ethos føler jeg at jeg kanske burde sittet enda en meter lengre unna enn jeg gjør. Nå høres dette negativt ut, men det er det absolutt ikke ment. Ethos er utvilsomt en fantastisk formidler, og jeg elsker det de har gjort med basskassene. Klart bedre enn mine gamle Summit. Jeg blir imponert hver gang jeg setter på en plate
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut, blir spennende å se faktisk løsning.

Jeg har samme løsning selv med stereo frittstående ute på gulvet. Pro JBL serien er noen skikkelig dynamikkbomber men nødvendig vis ikke det beste når man bare ønsker å kose seg med litt gammeldags stereo.

Du har ikke vurdert å kompletere med JBL kinosubber? Jeg kjører 3x4638midtbass og 1x4645 LFE, kan virkelig anbefale dette til filmbruk. Låter helt sinnsykt brutalt sammenlignet med "vanlig" hifi.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det er fortsatt "garasjeprosjektet" som er det aktuelle?
    Morsomt at det blåses litt liv i dette igjen!
    Da jeg planla å begynne i garasjen i fjor vår kom jeg frem til at prosjektet rett og slett ble for omfattende i forhold til den tiden jeg har til rådighet. I tillegg er Jr straks 20 og ønsker å forlate redet så fort som mulig. Dette frigjør den gamle kinoen min, + rommet som befinner seg på innsiden. En ombygging av kjelleren vil derfor med stor sansynlighet bli ferdig lenge før garasjen hadde blitt det. Jeg har derfor valgt å vente til jeg får igjen gamlerommet, for så å rive det helt ned til grunnen og strate på ny frisk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte faktisk på JBLene som lå ut for salg selv, men fant ut at disse antageligvis tar seg best ut i et skjult oppsett Men jeg tviler ikke på at det vil låte veldig bra, og i et oppsett som du her skisserer vil de nok passe veldig bra.

Det blir forøvrig spennende å følge med når du starter på prosjektet i kjelleren. Det høres ut som vil bli en heftig kino

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Høres veldig bra ut, blir spennende å se faktisk løsning.

Jeg har samme løsning selv med stereo frittstående ute på gulvet. Pro JBL serien er noen skikkelig dynamikkbomber men nødvendig vis ikke det beste når man bare ønsker å kose seg med litt gammeldags stereo.

Du har ikke vurdert å kompletere med JBL kinosubber? Jeg kjører 3x4638midtbass og 1x4645 LFE, kan virkelig anbefale dette til filmbruk. Låter helt sinnsykt brutalt sammenlignet med "vanlig" hifi.
    Det er litt for tidlig i prosessen til at jeg har tenkt så langt enda. Løsningen befinner seg fortsatt bare i eget hode
    De nye akustiske dukene har blitt såpass mye bedre at de gir helt andre muligheter en sist jeg bygget for 10 år siden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Tenkte faktisk på JBLene som lå ut for salg selv, men fant ut at disse antageligvis tar seg best ut i et skjult oppsett Men jeg tviler ikke på at det vil låte veldig bra, og i et oppsett som du her skisserer vil de nok passe veldig bra.

Det blir forøvrig spennende å følge med når du starter på prosjektet i kjelleren. Det høres ut som vil bli en heftig kino
    Ja, de gjør seg nok best sjult i et rom av normal størrelse. Tanken er å ha falsk vegg både foran og bak i rommet slik at alt som har med surround å gjøre er dekket til.
    Vet ikke nøyaktig når jeg får mulighet til å starte med dette rommet, men håper det lar seg gjøre nærmere sommeren. Jeg vil at rommet skal fremstå som enkelt når man kommer inn i det. Sitteplasser og et lerret
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli en heftig kino.
    Blir spennende å følge med fremover. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hvor gjennomført dette rommet var sist gang og ikke minst hvilke høytalere som nå er kjøpt inn så kan dette bli et spennende så vel som spenstig prosjekt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte fire stk av samme mann. Skal brukes sammen med Miles LR og miniMiles senter. Gleder meg til å teste.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å hentet mine 7 JBL høyttalere. En svært hyggelig, seriøs og kunnskapsrik selger som absolutt anbefales om man vurderer disse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å følge med på byggingen i kjelleren.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å komme igang. Å få JBLene i hus gjorde at det begynte å klø litt i fingrene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vurdere det selv men jeg synes ikke at de duger som front høyttaler. Dynamiske er de men de spiller fortsatt for snilt og tåler ikke nok synes jeg.

Skal du ha noe god JBL front rekke så må opp til noe med (doble) 15" og horn som flere har. Det trenger ikke å koste mye og bruke ikke mye plass.
    Da får du kino lyd!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å drepe gleden med nye høytalere men jeg må si meg enig med Jerome her. Når jeg fikk 8340 i hus (forøvrig kjøpt av Jerome) testet jeg de litt som frontkanaler før jeg hang de opp som surround. De er litt tamme i forhold til de større JBL frontkanalene. Fungerer som ei kule til surround derimot.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig jeg kommer frem til samme konklusjon. Tenkte først å kjøpe 4 til surround, men da de kostet slikk og ingenting tok jeg liksågodt 7 stykker. Det er en enkel sak og teste dem, for så å bytte dem ut med grommere modeller senere. Utfordringen med mange av de større JBL Pro løsningene er aktiv deling, noe jeg ikke har tolmodighet til å holde på med. Til syvende og sist er det jo ikke sikkert det ender opp med JBL i front i det hele tatt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye du kan bruke dem til hvis du ikke skal ha dem som L/C/R, som feks. høydekanaler

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, blir litt mer fikling når man må til med aktiv deling. Forøvrig så er 4670D et godt alternativ (har passiv crossover) til en fremtidig oppdatering hvis de skulle komme på brukten.

Tror det nok blir gromt uansett med syv stk av disse. Når jeg skrev at de var tamme så hadde jeg 4670D koblet opp samtidig så sammenligningen er nødvendigvis litt feig Selv om 8340 ikke er en liten høyttaler så blir den liten i forhold både i størrelse og lyd.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke slik at devilej skal ha bare 8340 som LCR de skal jo bakkes opp av subber (jeg vil anta ganske gode ) så en sammenligning med kun 8340 blir litt feil. Det blir jo et satelittsystem hvor helheten er vesentlig. Fordelen er jo total klanglikhet i alle kanaler. Stacker en subber i alle fire hjørner er det ikke sikkert det vil mangle noe 8)

Må innrømme at jeg også først tenkte at 8340 alene kunne blitt litt tamt, men avhenger selfølgelig av resten av systemet. Men vi får se hva det blir til etterhvert, kinosystemet her har jo blitt endret flere ganger før det har blitt realitet og nå blir det jo også et annet rom også. Devilej er jo ikke redd for å bytte ut ting og liker jo å teste

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 3 av disse selv og fikk testet de i går. Dynamikk så det holder, og heftig kinolyd. Må selvsagt bruke en potent sub sammen med disse. Jeg ble positivt overasket over disse jbl satelittene til film.

Kjell

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hengt dem opp? bilde?

Side 427 av 457 FørsteFørste ... 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 423 424 425 426 427 428 429 430 431 437 447 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •