Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 422

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 422 av 457 FørsteFørste ... 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 418 419 420 421 422 423 424 425 426 432 442 452 ... SisteSiste
Viser resultater 8,421 til 8,440 av 9139
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg regner med at du har vurdert Sherbourn PT-7030? Veiet og funnet for lett kanskje?

Jeg venter på denne selv, men det er jo en sjanse å ta når man forhåndsbestiller ett nytt produkt. Jeg begynner mer og mer å prioritere to-kanals lyd, så det blir spennende å se (høre..) hvordan denne klarer seg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo vanskelig å gjette hvor 7030 vil legge seg i kvalitet da den ikke har kommet til norge enda, men jeg har lekt meg litt med 7020. Absolutt en god prosessor til en veldig hyggelig pris. Likevel er jeg litt skeptisk til å gå på denne da den er helt ny og et uskrevet ark i markedet sammenlignet med de andre alternativene jeg vurderer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel prøve ut en av Lauvlands 2 siste kreasjoner

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dine tanker rundt Marantz UD som kilde? Vurderer å bytte min Denon DBP1611 med UD5007(evt UD7007 om den er vesentlig bedre enn 5007) nå som Marantz SR7007 er i hus.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ja, den blir solgt. Litt vemodig da det er den beste pre jeg har hatt

Litt off-topic men artig nok - for meg stod valget mellom idun og av 7005 når jeg handlet. Endte med marantz, var både da og nå usikker på valget. Følger derfor meget spent med på hva du velger.

Hva med en av de større integrerte fra Bladeius pg heller en billigere reciever for surroundlyd?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er veldig god i stereo, men jeg er litt mer i tvil til egenskapene i surround hva gjelder denne. Tidligere erfaringer tilsier at det kan bli en smule layedback
    Det har du rett i. Det spiller litt mer laidback på film en med tidligere elektronikk (ref: f eks. Yamaha), men begynner å like det. Filmlyden sitter slik den skal, men er til gjengjeld lettere å pinpointe, rett og slett mer rolig og definert. Dette løser du jo kanskje med en litt fet amerikansk effekt. A52'n er ikke dum,. I stereo låter Marantzen knall, uten tvil.
    Men klart, du har flere bra alternativer listet opp!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Litt off-topic men artig nok - for meg stod valget mellom idun og av 7005 når jeg handlet. Endte med marantz, var både da og nå usikker på valget. Følger derfor meget spent med på hva du velger.

Hva med en av de større integrerte fra Bladeius pg heller en billigere reciever for surroundlyd?
    Har vurdert det også. Var på nippet til å kjøpe en brukt ThorII for kort tid siden, men den var ikke helt i orden.
    Grunnen til at jeg vurderte Hegel H300 var muligheten for digitale innganger ved siden av de analoge. Nå har jo ThorIII også den muligheten, men da må det ettermonteres et dyrt kort som også inneholder Riia. Alternativt må jeg ha en eksern dac i tillegg. Da må innganger byttes på 2 steder for stereo, noe som gjør det hele mindre brukervennlig.
    En prosessor med gode egenskaper på både film og musikk sammen med et flerkanals effekttrinn vil forenkle det hele, samtidig som jeg får samme effekt til alle høyttalere.
    En god integrert vil koste meg mellom 30 og 40000,- Går jeg for ren prosessor med ekstern effekt kan jeg selge det meste av det jeg har i øyeblikket, og med det finansiere mye av en ny pakke selv om prisen går noe opp samlet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du må vel prøve ut en av Lauvlands 2 siste kreasjoner
    Doxa har helt klart fristet, men det løser ingen problemer plassmessig. Skal jeg bruke Doxa i 5 kanaler blir det 3 effekttrinn + prosessor. Jeg har som nevnt bare plass til 2 bokser
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hva er dine tanker rundt Marantz UD som kilde? Vurderer å bytte min Denon DBP1611 med UD5007(evt UD7007 om den er vesentlig bedre enn 5007) nå som Marantz SR7007 er i hus.
    Marantz er en klart bedre spiller enn Denon som bygger på Marantz sin teknologien. Min 7006 er helt grei, men på ingen måte en topp spiller. Da tror jeg du kommer lengre med en Oppo pr idag. Marantz er dog mye penere å se på.
    Forskjellen mellom 5007 og 7007 ligger hovedsaklig i 2-kanals egenskapene. Skal du kun se fil ville jeg valgt den billigste av disse 2
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Det har du rett i. Det spiller litt mer laidback på film en med tidligere elektronikk (ref: f eks. Yamaha), men begynner å like det. Filmlyden sitter slik den skal, men er til gjengjeld lettere å pinpointe, rett og slett mer rolig og definert. Dette løser du jo kanskje med en litt fet amerikansk effekt. A52'n er ikke dum,. I stereo låter Marantzen knall, uten tvil.
    Men klart, du har flere bra alternativer listet opp!
    Jeg har sendt en mail til Akustikk for å forhøre meg litt om AV8001. Finner ingen info på nett om når den slippes. Utfordringen med denne prosessoren er at om jeg ikke er helt fornøyd blir det ikke lett å selge den videre. Det er den billigste av de jeg vurderer, og leser man testene av forgjengeren så er det en bit opp til de andre. Har derfor tatt den med som en outsider
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at den Bryston forsterkeren koster flesk eller er dette noe man kunne vurdert å bytte med en Parasound A51?

Som en kommentar til ditt ønske om Hegel H300, så uten å ha hørt verken H300 eller Monitor Audio GX300 så tror jeg du hadde bommet der. Prøvde mange forsterkere på Monitor Audio GS60 og få-om noen, låt så dårlig som Hegel H200 på disse. PL200 er klangmessig og egenskapsmessig ikke så altfor ulikt GS60.
    Det ble bare helt totalt kræsj som match.

Sherbourn PT-7020 har jeg prøvd selv i mitt oppsett og en brukt Parasound A51 og en PT-7020 vil nok gi deg en pakke som få kan matche til prisen.
    Er det driv og morofaktor du vil ha så får du i bøtter og spann av disse.

Denon-en jeg bruker selv har du jo hatt selv og jeg garanterer at PT-7020 er minst like god på mange områder som Denon-en i stereo. Hvilken man vil like best blir en smakssak. Testet som dac/pre på begge med Sonos som kilde.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Hegel, så måtte det jo selvfølgelig testes. Uansett er H300 ute av bildet nå da den ikke kan oppdrives innen fornuftig tid.
    Bryston 14BSST2 ligger ca 30% høyere i pris ennn A51. Det vil nok derfor ikke lønne seg for meg å bytte disse likt
    7020 vet jeg er en bra prosessor, men jeg ønsker likevel å gå for et enda sikrere kort denne gangen ved å velge et mer etablert merke
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Bladelius Idun sendt avgårde til ny eier. Dette er en komponent som kommer høyt opp på listen over de beste sakene jeg har hatt i hus. Det er nok ikke siste gang Bladelius får audiens hos meg

-bladelius_idun-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Bladelius Idun sendt avgårde til ny eier. Dette er en komponent som kommer høyt opp på listen over de beste sakene jeg har hatt i hus. Det er nok ikke siste gang Bladelius får audiens hos meg

-bladelius_idun-jpg
    Kan nesten ikke vente med å få den på plass i racket.
    Gleder meg!!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble ny amp hentet og satt i racket. Nå gjenstår bare prosessor

Parasound A51
    -a51-png
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny amp :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto på ønskelisten min i flere år, grattis. Ser Parasound har kommet med en 3 kanaler nå.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge hatt lyst til å teste en slik. Virker å være en skikkelig solid sak.

Gratulerer.

Geir Arne

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye
    Blir moro å høre hvordan du synes denne passer til GX serien !
    Har hørt A 21 noen ganger på Mentor 8,og det låter "voksent" hvertfall!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner vi virkelig å snakke, disse Parasound sakene er skikkelige gode produkter som holder seg godt i bruk. Har jo selv hatt New Classic serien som jeg var fornøyd med, kanskje fremtiden vil ta inn en A21 med en god preamp med tiden. Det hadde vært moro med noe slikt i fremtiden, har du noe anelse på hva som kan passe av PRE til noe sånt? Det er en del som har prøvd P3 og P7, men kanskje noe annet kan gjøre ting til det bedre.

Side 422 av 457 FørsteFørste ... 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 418 419 420 421 422 423 424 425 426 432 442 452 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •