Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 411

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 411 av 457 FørsteFørste ... 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 407 408 409 410 411 412 413 414 415 421 431 441 451 ... SisteSiste
Viser resultater 8,201 til 8,220 av 9139
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer #1 med "siste" list. Jeg har fremdeles et par "siste-lister" å a meg av - de eldste sikkert er par år siden jeg kappet dem til men mangler å bære inn kompressor og stiftepistol... snodig det der

Gratulerer #2 med en Jura. Er veldig fornøyd med min (J5) som nærmer seg 5 år på kjøkkenbenken. Tok endel runder med diverse kaffetyper før jeg landet på noen alternativ som jeg fant til min smak i forhold til bryggeprosessen til Jura'en. Noen kaffebønner ble støvsugd ut av kverna rimelig kjapt da de overhode ikke passet... :???: Ta litt tid og kjør endel forskjellige gjennom maskinen. Pass på å tømme magasin + kvern før en bestemmer om en liker sorten eller ikke.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Gratulerer #2 med en Jura. Er veldig fornøyd med min (J5) som nærmer seg 5 år på kjøkkenbenken. Tok endel runder med diverse kaffetyper før jeg landet på noen alternativ som jeg fant til min smak i forhold til bryggeprosessen til Jura'en. Noen kaffebønner ble støvsugd ut av kverna rimelig kjapt da de overhode ikke passet... Ta litt tid og kjør endel forskjellige gjennom maskinen. Pass på å tømme magasin + kvern før en bestemmer om en liker sorten eller ikke.

Tester litt forskjellig. Prøvde idag en Meny kaffe Moonsooned noe?? fra India. Veldig god, og fantastisk aroma og perfekt med Larsen Cognac.
    Dette med å teste kaffe på denne måten åpner en helt ny verden

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Gratulerer #1 med "siste" list. Jeg har fremdeles et par "siste-lister" å a meg av - de eldste sikkert er par år siden jeg kappet dem til men mangler å bære inn kompressor og stiftepistol... snodig det der.
    Jeg trodde nesten ikke det var sant når kona sa at jeg hadde festet den siste listen i stua, så jeg måtte virkelig se meg rundt for å få det bekrefet.
    Dog har jeg en ytter og en inner gang som trenger plater på reisverket
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi selger noen kaffe typer jeg tror kunne falt i smak Einar. Malabar Monsooned og Ipanema Sweet Bourbon. Har 11 sorter til inkl. illy. Gi meg en lyd om vi skal fikse noe test...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært topp Hans Petter
    Sender deg en PM
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig godfølelse. Etter å ha brukt ettermiddagen på kobling har jeg nå lyd i anlegget for første gang på 4 måneder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Virkelig godfølelse. Etter å ha brukt ettermiddagen på kobling har jeg nå lyd i anlegget for første gang på 4 måneder

Bættere på tide ja :-D

Hørtes fortsatt ganske bra ut ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker, men har kun koblet det opp med Anthem MRX700. Sub er ikke satt inn, og jeg har ikke begynt å kalibrere med ARC korreksjonen enda. Så den siste Sherlock filmen i 5.0 ukalibrert. Slo tv-lyd, men det er mildt sagt endel å gå på.
    Håndballen ble heller ingen høydare selv med ny receiver og effekt......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker, men har kun koblet det opp med Anthem MRX700. Sub er ikke satt inn, og jeg har ikke begynt å kalibrere med ARC korreksjonen enda. Så den siste Sherlock filmen i 5.0 ukalibrert. Slo tv-lyd, men det er mildt sagt endel å gå på.
    Håndballen ble heller ingen høydare selv med ny receiver og effekt......

Brittene er gjevnt over bare middels på sendingene fra øvelsene i OL.

Satt og irriterte meg den 50% jeg så av sykkel løpet i dag, ingen grafikk (avstand mellom feltene m.m).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt til og fra på syklingen idag jeg også. Dessverre håpløst når det ikke fantes noen informasjon hverken på skjermen eller fra kommentatorene om hvordan de forskjellige gruppene lå an i forhold til hverandre. Fikk kun avstandsmåling hver femte mil. Latterlig.
    Kommentatorene så ikke monitorene sine pga sol, og kjente ikke igjen syklistene da de hadde landslagsdrakter istedenfor lagdraktene.
    Håpløs dekning, men spennende de siste 2 milene. Flott bronsjemedalje
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt til og fra på syklingen idag jeg også. Dessverre håpløst når det ikke fantes noen informasjon hverken på skjermen eller fra kommentatorene om hvordan de forskjellige gruppene lå an i forhold til hverandre. Fikk kun avstandsmåling hver femte mil. Latterlig.
    Kommentatorene så ikke monitorene sine pga sol, og kjente ikke igjen syklistene da de hadde landslagsdrakter istedenfor lagdraktene.
    Håpløs dekning, men spennende de siste 2 milene. Flott bronsjemedalje
    Jo, det er ikke noe tvil om at sykkel kommentatorene ikke er flinke i Norge. Selv om de fra TV2 er litt flinkere (på Tour de France) så er de fortsatt VELDIG langt bak andre land i Europa. I Frankrike eller England har de proffe som vet hvordan de syklistene tenker og hva de kommer til å gjøre. De kjenner de fleste i feltet, får interviews fra følgebilene midt i løype. Da blir det gøy å se på TV

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jo, det er ikke noe tvil om at sykkel kommentatorene ikke er flinke i Norge. Selv om de fra TV2 er litt flinkere (på Tour de France) så er de fortsatt VELDIG langt bak andre land i Europa. I Frankrike eller England har de proffe som vet hvordan de syklistene tenker og hva de kommer til å gjøre. De kjenner de fleste i feltet, får interviews fra følgebilene midt i løype. Da blir det gøy å se på TV

Ja nrk sin sykkelsending er ræva enkelt og greit, tv2 har super sending :-) kanskje litt for komersielt på TDF men ser du på giro De italia (sikkert skrivi feil) så er kvaliteten mykje betre
    Og me gjorde ein super bronse

Back to tropic:
    Dette blei jo supert, har vell ikkje vurdert og bli interiør designer? :twisted:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Ja nrk sin sykkelsending er ræva enkelt og greit, tv2 har super sending :-) kanskje litt for komersielt på TDF men ser du på giro De italia (sikkert skrivi feil) så er kvaliteten mykje betre

Back to tropic:
    Dette blei jo supert, har vell ikkje vurdert og bli interiør designer? :twisted:
    Det er da ikke nrk som produserer tv sendingene fra OL...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, de store sykkel landene har nok en høyere interesse blandt seerne, og derfor bedre kommentatorer. De siste årenes gode resultater vil forhåpentligvis øke rekruteringen blandt de unge inn i sykkelsporten, og da får vi forhåpentligvis bedre folk som kan snakke rundt sporten også. Vi har jo noen tidligere syklister som er med som eksperter, men å ha syklet i mange år gjør dem ikke nødvendigvis gode bak mikrofonen. Å underholde med kunskap er en kunst i seg selv.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen

Back to tropic:
    Takk for det Brusveen. Designet skal nok kona ha det meste av æren for, men vi er fornøyde med resultatet begge to
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av våre 2 Rottiser som mot alle odds forlot oss med kort mellomrom i vinter
    Alltid leit å miste dyrene sine, og spesielt veldig fort. Ser disse kommer fra områdets andre Anne :grin:,med de er flotte de rottisene de også. Den forige mistet jeg på noen dager uten noen form for forvarsel, fy f... hvor fort ting kan forvandles fra idyll til *******
    Siste rottisen jeg hadde var fra bitte-bit's Anne :wink:, men nedgraderte til Dachs. Like tøff, men ikke like dyp i bassen Artig å følge tråden din, og de ting du har testetet osv.. Har ikke hatt noe annlegg å snakke om siden Dj tiden på 80 tallet, så jeg begynte med å handle inn B&W 804S, så får en finne noen poweramper og en prossesor til disse. Ett sted skal en jo stararte, så sitter du eller andre med meninger om hva som duger så send meg gjerne en mld. Da jeg leser hva dere er fornøyd med og prøver å henge meg med på noe lign. i en ny oppbygning. Ble litt out of tropic på tråden her bjørn, men jeg ble betatt av medfølelse på deres tap på rottisene.
    /Arild

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Alltid leit å miste dyrene sine, og spesielt veldig fort. Ser disse kommer fra områdets andre Anne :grin:,med de er flotte de rottisene de også. Den forige mistet jeg på noen dager uten noen form for forvarsel, fy f... hvor fort ting kan forvandles fra idyll til *******
    Siste rottisen jeg hadde var fra bitte-bit's Anne :wink:, men nedgraderte til Dachs. Like tøff, men ikke like dyp i bassen Artig å følge tråden din, og de ting du har testetet osv.. Har ikke hatt noe annlegg å snakke om siden Dj tiden på 80 tallet, så jeg begynte med å handle inn B&W 804S, så får en finne noen poweramper og en prossesor til disse. Ett sted skal en jo stararte, så sitter du eller andre med meninger om hva som duger så send meg gjerne en mld. Da jeg leser hva dere er fornøyd med og prøver å henge meg med på noe lign. i en ny oppbygning. Ble litt out of tropic på tråden her bjørn, men jeg ble betatt av medfølelse på deres tap på rottisene.
    /Arild
    Ja det er et hardt slag når et familiemedlem går bort enten det er en person eller hund. Vet hvordan du har det

Vi nedskalerte også litt etter at begge Rottisene ble borte, og hentet hjem en Engelsk Staff i midten av november.
    Vurderte en Eurasier fra Bitte Bit, men kom fram til at det var en litt for lite aktiv rase for oss.
    Planen er å få en rottis tispe fra Knertebo etterhvert, men vi har valgt å vente til vår nye valp blir litt eldre. Mulig og et års tid

Her er Staffen vår Keeper ca 7 mnd

-keeper-jpg

Når det gjelder elektronikk til 804S synes jeg Parasound P3 og A21 er en god kombinasjon som kan være verd å kikke på om du ikke satser på surround
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tenkt mye frem og tilbake rundt dette med surround og stereo bestemte jeg meg til slutt for å inntil videre gå for en Anthem MRX700.
    Gleder meg veldig til å få denne koblet opp og testet, men pga oppussingen må det dessverre vente litt. Har nå en god grunn til å få listingen unna i en fart.........
    Står 700 til forventningene er oppgradering til den nye versonen av D2v med HDMI 1,4 veldig aktuelt over tid. Denne skal få ta seg av surroundlyden i stua fremover. Når det gjelder stereo er flere muligheter fortsatt åpne, men både Musical Fidelity M6 pre og Arcam A38 er aktuelle kandidater.
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvorfor ikke M6i?
    Bumper denne da dette nå er aktuelt igjen.

Jeg har en liten periode brukt Anthem MRX700 sammen med Bryston 14B SST2 i anlegget. Denne komboen spiller ypperlig, men jeg ønsker meg likevel en hakket kvassere løsning i stereo.
    En Musical Fidelity M6i PRE har derfor stått på ønskelisten.
    Når det igår plutselig dukket opp en Musical Fidelity M6 500i integrert forsterker med prosessorinngang til en fornuftig pris ikke langt herfra bråbestemte jeg meg for å gå for denne. Det er en dual mono konstruksjon på 2x500w i 8ohm, og har samme pre som M6i PRE.
    Føler at jeg kan slå 2 fluer i en smekk med denne løsningen. Står det til forventningene overtar den for Bryston, og jeg sparer plass i racket da jeg ikke trenger en ekstra boks iform av en ekstern stereo pre.
    Den fikk en god test i Lyd&Bilde Musical Fidelity M6 500i | Lyd & Bilde

-m6500i-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har vi kjøpt en ny tv-benk også da den gamle var i mørkeste laget. Den har plass til det vi trenger, men er dessverre litt for grunn i dybden, så det blir utstikk av kabler på baksiden. Rart at ingen kan lage benker med plass til litt større komponenter til en grei pris uten at den skal være laget av papp......

-1003-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har også lett etter dekor til veggen innenfor anlegget som nå kun er en stor lys flate. Etter mye frem og tilbake ble vi enige om å bestille dette lerretstrykket fra Tavlor, vegdekor fra Bimago
    Det består av 5 bilder og har en dekningsflate på 110x170 cm.

-moderna_tavlor_samtal-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott bilde, og takk for linken til butikken! Har akkurat pusset opp ny leilighet og har bare vegger som skriker etter noe flott. Veldig mye flott på nettsiden.

Side 411 av 457 FørsteFørste ... 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 407 408 409 410 411 412 413 414 415 421 431 441 451 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •