Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 383

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 383 av 457 FørsteFørste ... 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 379 380 381 382 383 384 385 386 387 393 403 413 423 433 443 453 ... SisteSiste
Viser resultater 7,641 til 7,660 av 9136
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her mener jeg rent fysisk, men det er jo ikke til å komme fra at det finnes endel ustabile hunder som er resultater av dårlig og useriøs avl. Disse hundene er selvfølgelig resultater av mennesklig svikt og har et dårlig utgangspunkt. Endel hunder blir kombinert for å skape avkom med høy aggresjon, og til bruk deretter. På toppen av dette kommer selvfølgelig en stor andel hundekjøpere som ikke forstår eller ikke bryr seg om en hunderases særegne behov. Det er en grunn til at Golden topper bite listene. Det er en jakthund som sjelden får forlate sofaen. Slikt bygger opp frustrasjon i lengden.......

Jeg mener at det helt klart finnes usatbile og derfor farlige hunder som er resultater av useriøs avl, men derimot finnes det ikke farlige raser.
    Du skal riktignok også ta i betraktning at det jo er den hunderasen det er definitivt flest av rundt om i de norske hjem. Statistisk sett ville det nesten vært unormalt om den ikke hadde vært på toppen av "bite-statistikken". Slike statistikker er jo heller ikke helt vitenskapelige riktige, er det anmeldte rapporterte bitt det dreier seg om, eller er det "alle bit"? Det siste er det garantert ikke, for noen hunderase, så statistisk sett kan det være noen skjevheter her...... ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du skal riktignok også ta i betraktning at det jo er den hunderasen det er definitivt flest av rundt om i de norske hjem.
    Det er faktisk flest Schäferhunder i de Norske hjem.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Noe som faktisk gjør det litt underlig at Golden topper bittstattestikken. Schafer holdt jo på å gå nedenom og hjem på 80 og 90 tallet grunnet avl fokusert kun på utseende. Dette resulterte i ekstremt mye hofteproblemer og veldig mye dårlig psyke.
    Husker veldig godt en hann vi hadde i kennelen på Gardermoen. Importert fra Tyskland for 175k, utrolig flott å se på men varierte mellom å tisse på seg når noen kom bort til buret og umotiverte angrep uten forvarsel. Denne hunden skulle egentlig brukes i avl............

Tror at tilstanden i Schaferavlen er helt anderledes nå. Det er bra for den er en flott brukshund.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kunne vi sikkert debatert side opp og side ned, men til syvende og sist har vi alle uansett våre favoritt raser. Selv sliter jeg litt med hunder som man ikke ser øynene på pga pels da jeg finner dem vanskelige å lese.

Som hundemenneske er jeg glad for alle som har hjerte til å ta en hund eller 2 inn i familien uansett rase
    Vårt hus er hvertall utrolig tomt om dagen, så vi håper å få gjort noe med det ved at en liten krabat flytter inn før jul
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Virkelig? Da har det kanskje endret seg litt siste årene, for når jeg hadde Schäfer (inntil 2006) så var det GR som det var flest registrerte av. Men de er vel OT i denne tråden....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ta tråden tilbake til litt lyd

Har i mange år ønsket å teste ut Definitive Technology, men for en god stund siden forsvant merket fra det norske markedet. Nå som Lsound har tatt det inn byr muligheten seg. Har derfor bestilt meg et sett med BP7002 og en LCR2500 center. Da disse høyttalerene er semiaktive med LFE inngang på de sidemonterte 12" bassene er tanken å se om jeg får dette til å fungere uten bruk av ekstern sub på film.
    Skulle dette vise seg helt håpløst er 45 dagers testperioden gull verd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på hva skarpskode ører sier om def-tech nå ja

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du skriver noen ord om Deftech, er en kandidat den dagen kinorommet ankommer i et fremtidig hus.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent på disse selv. De har mange muligheter, så jeg håper de innfrir lydmessig. En utfordring på et semiaktivt system kan være å få bassen til å spille sømløst med toppen. Noe som jeg finner merkelig er hvorfor man ikke like gjerne kan lage en fullaktiv høyttaler liksågodt som en semiaktiv. Enklere for sluttbruker på alle måter

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stakk innom Bergen Musikk Handel i dag

Er på jobb i Bergen denne uka, og i min leting etter et pol og en flaske rødvin til rommet kom jeg over Bergen Musikk Handel. Dette er en av de få frittstående butikkene som er igjen her i landet, og har i mange år vært kjent for et godt utvalg. Må si jeg ble litt skuffet av turen innom. Det de hadde utstilt foruten Elkjøp varer i 1.etg var Canton Reference Series de prøvde å bli kvitt for halv pris, endel Yamaha og billige modeller fra Vienna. Etter en rask runde gikk jeg ut igjen. Canton Reference kan være spennende, men ikke på en Yamaha receiver.
    Jeg forstår at det er tøffe tider, men jeg hadde likevel forventet at en så etablert butikk hadde noe som hvertfall var i nærheten av highend i utstilling. Dette minnet mer om en ren elektrokjede dessverre.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler det er litt typisk ja, mye gammelt som skal ut mange steder og ofte priser som ødelegger ryktet til produktet og bruktmarkedet også på sikt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt. Håpløst for en kunde å forholde seg til en butikk som selger høyttalerene du kjøpte for 3 mnd siden for halv pris. Da kan man like gjerne sette dem i boden når man kjøper noe nytt. Det er med salg som dette f.eks Hifihuset har drept en fantastisk ht som Focal i det norske markedet.
    Soundgarden har også en tendens til å gjøre dumme stunt som dette. Rart de ikke ser hvilken skade de påfører eget marked
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvilsomt. Håpløst for en kunde å forholde seg til en butikk som selger høyttalerene du kjøpte for 3 mnd siden for halv pris. Da kan man like gjerne sette dem i boden når man kjøper noe nytt. Det er med salg som dette f.eks Hifihuset har drept en fantastisk ht som Focal i det norske markedet.
    Soundgarden har også en tendens til å gjøre dumme stunt som dette. Rart de ikke ser hvilken skade de påfører eget marked
    Nettopp, akkurat som andre butikker også, riktignok utgående modeller, men hadde jeg lagt 40 000 på bordet for et par hos nen og så fikk vite at de gikk for 20 000 to uker senere hadde jeg blitt mildt sagt sint - det er en uærlig måte å opptre ovenfor kjøper mener jeg - selv om det selvsagt er moro for de som handler til den lave prisen.

Da er det bedre å få en grei deal og vite at han som var før deg fikk samme dealen. Godt for butikken, merket, deg og bruktmarkedet på sikt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det useriøst og vitner om ekstreme avanser. Prisen en kunde betalte for 90 dager siden var i realiteten dobbelt så dyr som den burde ha vært.....

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du i Bergen så drar du til Musik Magazinet, Det er der de har det gromme utstyret i byen!

Velkommen til Musik Magazinet

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i mange år ønsket å teste ut Definitive Technology, men for en god stund siden forsvant merket fra det norske markedet. Nå som Lsound har tatt det inn byr muligheten seg. Har derfor bestilt meg et sett med BP7002 og en LCR2500 center. Da disse høyttalerene er semiaktive med LFE inngang på de sidemonterte 12" bassene er tanken å se om jeg får dette til å fungere uten bruk av ekstern sub på film.
    Skulle dette vise seg helt håpløst er 45 dagers testperioden gull verd
    Hvis jeg ikke husker feil så hadde vel du en lang periode med Klipcsh KSP 400 i kinoen, så du har vel en god aning om hva du går til - horn.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

For meg virker det useriøst og vitner om ekstreme avanser. Prisen en kunde betalte for 90 dager siden var i realiteten dobbelt så dyr som den burde ha vært.....
    Det blir for enkelt. Det er ikke mye fortjeneste, om noen, de vil ha på den høyttaleren til 1/2 pris. De fleste forhandlere som ikke importerer selv har rett i overkant av 30% på veil kundepris i fortjeneste.

Sannheten her ligger nok mer i at de ønsker å kutte ut merket og selger ut for å "bli kvitt" sakene.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vårt hus er hvertall utrolig tomt om dagen, så vi håper å få gjort noe med det ved at en liten krabat flytter inn før jul
    Grattis med staff. Fantastiske hunder.

Tror du vil merke at denne er mer "på" enn Rottweiler. Men det er jo ikke negativt mtp hva du hadde tenkt å bruke den til. Kjempeflotte hunder er det i alle fall og visst nok helt fantastiske med barn(som var noe av grunnen til at jeg vurderte å adoptere en). Bra mentalitet også, og selvsikkerhet, noe som gjør den "søkende" og positiv til mennesker. Ikke akkurat noe vaktinnstinkt som Rottwiler kan ha for å si det slik. Tror du kommer til å bli meget fornøyd og ikke minst, ha masse morro.

Det eneste negative jeg har hørt om rasen, og dessverre sett gjentatte ganger, er at dårlig sosialiserte hunder blir fientlige overfor andre hunder. Har man fulgt opp fra barndommen er denne like omgjengelig som alt annet.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Er du i Bergen så drar du til Musik Magazinet, Det er der de har det gromme utstyret i byen!

Velkommen til Musik Magazinet
    Skal prøve å rekke en tur innom der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis jeg ikke husker feil så hadde vel du en lang periode med Klipcsh KSP 400 i kinoen, så du har vel en god aning om hva du går til - horn.
    Joda, det stemmer det. Men den eneste likheten mellom disse er vel strengt tatt sidemontert bass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 383 av 457 FørsteFørste ... 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 379 380 381 382 383 384 385 386 387 393 403 413 423 433 443 453 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •