Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 382

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 382 av 457 FørsteFørste ... 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 378 379 380 381 382 383 384 385 386 392 402 412 422 432 442 452 ... SisteSiste
Viser resultater 7,621 til 7,640 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da blir det kennelbesøk utenfor Helsingborg i helgen. Gleder meg til å hilse skikkelig på Staffen som rase
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da blir det kennelbesøk utenfor Helsingborg i helgen. Gleder meg til å hilse skikkelig på Staffen som rase

Jøss, blir det en svenske i familen..........Velkommen etter:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men .........Da Rottisen krever mye har vi bestemt oss for at 2 stk av denne rasen blir i meste laget.......
    Mest sansynlig går jeg for en SBT (Staff) denne gangen da den har alle egenskaper jeg ønsker fra en hund, samtidig som den ikke veier mer enn at den er grei å håndtere i bånd også for andre enn meg.
    Er spent på å høre hva du synes, om Staff er Rottweiler "light" 8)

Er litt i tvil om det er tilfelle. Har alltid hatt sansen for Rottweiler selv om jeg ikke har hatt det selv. At en terrier (som jeg har hatt) skal være greiere å håndtere stiller et lite spørsmåltegn ved, det er ekstremt bestemte hunder. Uansett er det eieren som avgjør og alle hunder som får gode vilkår kan fungere bra. Skjønner også godt poenget med at en stor Rottweiler er MYE hund.

Lykke til med besøket, håper det ender opp med en fin valp :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du missforstår meg litt Counter. Jeg er ikke ute etter en Rottis Light på noen måte. Grunnen til at jeg ser på en annen rase enn Rottweiler når jeg nå skal ha en ny hanne er fordi jeg reiser mye mer i jobben nå enn tidligere. Siden kona skal ha en Rottweiler tispe om et års tid, og vi da vil ha 2 hunder blir det i meste laget med 2 hunder på 40 kg + i 2-3 års trassalder i tillegg til å ha barn boende hos oss gjennom hennes jobb. Alle skal ha sitt, og av den grunn er det rett å slett enklere for henne å håndtere en hanne som veier 20 isteden for mellom 40 og 60 kg ved siden av hennes egen hund. Valget av Staff er da gjort fordi det er mye hund i en liten kropp. Jeg vil ha en hund jeg kan bruke på spor, rundering, lydighet etc på samme måte som Rottisene våre. Derfor er sofahunder helt uaktuelt. Vi har enda ikke kjøpt en Staff, men det er en veldig het kandidat til å fylle denne rollen.
    Var det en Rottweiler jeg var ute etter hadde jeg ganske enkelt gått for det isteden. Det handler altå i hovedsak om håndtering av antall kilo hund, og ikke dens mentalitet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror både du og kona kommer til å forelske dere i rasen. Selvom jeg aldri har hatt staff selv, så syns jeg dette er fantastiske hunder! Lykke til og god tur!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jøss, blir det en svenske i familen..........Velkommen etter:-D
    Takk for det kristian.
    Vi skal i helgen besøke Atlasgårdens Kennel
    Vi har plukket ut dem fordi de virker gjennomført seriøse i oppdrettet sitt, og fordi de har bakrunn fra Rottweilere.
    Blir det ikke hund fra denne kennelen er det likevel stor sansynlighet for at vi går for en svenske da de er mye grundigere i Staff holdet sitt enn det man ser hos de norske. Her til lands er det ikke normalt at man mentaltester og røntger hundene før de blir satt i avl, noe jeg ikke synes er positivt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Jeg tror både du og kona kommer til å forelske dere i rasen. Selvom jeg aldri har hatt staff selv, så syns jeg dette er fantastiske hunder! Lykke til og god tur!
    Takker. Er en bit å kjøre, men hva gjør man ikke for å få det perfekte familiemedlemmet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønsket at vi fikk hvert med dere til helgen,men dessverre det gikk ikke denne gangen. Gleder meg til å høre hvordan turen gikk og om det blir et nytt familie medlem i høst på dere

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du missforstår meg litt Counter. Jeg er ikke ute etter en Rottis Light på noen måte. Grunnen til at jeg ser på en annen rase enn Rottweiler når jeg nå skal ha en ny hanne er fordi jeg reiser mye mer i jobben nå enn tidligere. Siden kona skal ha en Rottweiler tispe om et års tid, og vi da vil ha 2 hunder blir det i meste laget med 2 hunder på 40 kg + i 2-3 års trassalder i tillegg til å ha barn boende hos oss gjennom hennes jobb. Alle skal ha sitt, og av den grunn er det rett å slett enklere for henne å håndtere en hanne som veier 20 isteden for mellom 40 og 60 kg ved siden av hennes egen hund. Valget av Staff er da gjort fordi det er mye hund i en liten kropp. Jeg vil ha en hund jeg kan bruke på spor, rundering, lydighet etc på samme måte som Rottisene våre. Derfor er sofahunder helt uaktuelt. Vi har enda ikke kjøpt en Staff, men det er en veldig het kandidat til å fylle denne rollen.
    Var det en Rottweiler jeg var ute etter hadde jeg ganske enkelt gått for det isteden. Det handler altå i hovedsak om håndtering av antall kilo hund, og ikke dens mentalitet
    Ok :-D da skjønner jeg hva du tenker. Uansett blir det interesant å høre hvordan du vil oppleve forskjellen på de to rasene etterhvert.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Skulle ønsket at vi fikk hvert med dere til helgen,men dessverre det gikk ikke denne gangen. Gleder meg til å høre hvordan turen gikk og om det blir et nytt familie medlem i høst på dere
    Vi tar det igjen senere BEF
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det jo rent mye for tiden, spennende planer du har fremover, Einar. Ser frem til å følge med på kinobyggingen Veldig trist å høre om hundene dine da

Den forrige sjefen til samboeren hadde en slik Staffordshire Bull Terrier ved navn Chevy Fikk hilst på han noen ganger, og det var en veldig kosete og morsom hund helt fra første gang jeg møtte han. La seg rett på rygg for å bli klappet ved første møte Så lykke til med turen i helgen!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Kenti. Har begynt å pusle litt i kinoen, men kommer nok ikke skikkelig igang før uti september. Tar det som et vinterprosjekt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel legge ut en liten "motvekt" til Kenti's og dine betraktninger ang hund, Einar?
    Høyst sannsynlig tar jeg feil, men våger allikevel:
    Staffordshire Bullterrier / er i utgangspunktet ganske aggressive av natur.(?)
    Dette kan sikkert i sin alminnelighet temmes / kontrolleres.
    Men hva i en tilspisset situasjon?
    Jeg ser imidlertid for meg ganske klare relasjoner imot Pitbullterrier i denne sammenheng.
    Og glemmer aldri en situasjon for noen år siden, da jeg skulle besøke min døende svigerfar på Ullevaal Sykehus.
    Jeg ante fred og ingen fare, da jeg passerte en gjeng med ungdommer, "iført" en Pitbull.
    Og som viste seg svært så aggressiv, i det jeg passerte!
    Takket være gode reflekser, klarte jeg å kaste meg unna en glefsende kjeft.
    Og svaret fra gjengen, da jeg påpekte dette? "Du har vel provosert bikkja da"!
    Hvordan??

Jeg er en sann dyrevenn, men den rasen og dens koblinger, vil jeg nok styre unna. ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt utsagn viser jo at du vet svært lite om denne rasen, men fordommer som dette florerer dessverre. Å sammenligne Engelsk Staffordshire Bull Terrier med Amerikansk PittBull Terrier blir som å sammenligne en Fiat med en Ferrari. Det er 2 helt forskjellige verdener.
    Det finnes ingen registrerte bitt i norge av en Staff, mens Golden Retriver topper den statestikken sist jeg sjekket. Alle hunder kan ha dårlige eiere noe vi Rottweiler eiere vet alt om. Det er nettopp derfor det er så viktig å bruke gode oppdrettere som setter krav til sine valpekjøpere, og ikke handle hos valpefabrikker som spyr ut hunder via Finn.no og (enda værre) Facebook.
    En god oppdretter brenner heller inne med valper enn å selge til hvem som helst, og de avler kun på stabile friske hunder.
    De to mest aggresive hundene i vårt nabolag er to sorte kongepudler som ved flere anledninger brøt seg ut og angrep mens jeg gikk med min oppunder 50 kg tunge Rottweiler hanne. Jeg måtte i de tilfellene avbryte dem, da min hanne var trent til ikke å gjøre det. Disse Pudlene har også angrepet endel andre hunder uten at noen myndighet griper inn. Pudlene er jo tross alt så søte selv om eierne ikke på noen måte klarer å håndtere dem, og ikke tør gå ut når de stikker. Hadde min hund angrepet en Puddel på den måten ville den sansynligvis blitt avlivet.
    Må si jeg finner meningen din litt merkelig i dette tilfellet Jan........ Hva er egentlig en PittBull lignende hund Minner om at Amerikansk PittBull har vært forbudt i Norge i mange år nå

Rasens egenskaper
    Fra Staffordshire bull terrierens tidligere dager har den moderne hund fått sin ukuelige modige karakter, høy intelligens og hårdnakkethet. Dette sammen med dens hengivenhet mot mennesker og mot barn i særdeleshet, dens rolige vesen når den ikke er i arbeide og dens pålitelige stabilitet, gjør den til en særdeles god hund til mange formål.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Scrooge: Veldig enig med Einar her altså, og den opplevelsen du hadde er desverre et stort vitne til at ikke alle bør ha hund. Staffen kalles forøverig nanny dogs pga sitt omsorgsfulle vesen. Håper virkelig du møter noen med balanserte hunder fremover, så du kan se hvor flotte dyr det er, til tross for det litt skumle ryktet og utseende rasen har. Personlig har jeg bare gode erfaringer med både Amstaff og engelsk staff, men dette er jo pga flinke eiere. Rasen spiller egentlig ikke så stor rolle, så lenge eieren er villig til å møte hundens fysiske og psykiske behov. Jeg har inntrykket av at Einar og co møter de kravene med glans, og jeg håper virkelig du kan få samlet opp noen gode erfaringer med rasen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Scrooge
    Hund er en domestisert ulv, dog over noen titusner av år. ALLE hunder må derfor tilpasses det miljøet den skal fungere i.
    Min påstand er at det finnes ikke farlige hunder, bare farlige eiere. Det er klart at hunder er forskjellige men det er større forskjell på hunder (da ut fra behandling/oppdragelse) enn det er på raser. Mediene har fokusert på at visse raser er "farlige", dette er bare tull. Dette illustreres av at retriver ligger på topp med bitt, og cocker spaniel er den med mest psykiske plager...
    Selvfølgelig er det forskjell på en stor og en liten hund, slik sett er vel en st.Bernhard den "farligste" hunden. Noen hunder har mye muskler og sterk vilje og derfor potensialet til å gjøre skade, men det er eieren som har det hele og fulle ansvaret.

Måtte bare presisere litt om dette da jeg skjønner hvorfor du skriver det du gjør, men altså på litt feil premisser.

I all vennlighet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne Engelsk Staffordshire Bull Terrier med Amerikansk PittBull Terrier blir som å sammenligne en Fiat med en Ferrari. Det er 2 helt forskjellige verdener.
    Her lurer jeg litt på hva du mener? (jamfør min kommentar til Scrooge og faktisk dine egne betraktninger videre i posten jeg quoter fra)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    @Scrooge
    Hund er en domestisert ulv, dog over noen titusner av år. ALLE hunder må derfor tilpasses det miljøet den skal fungere i.
    Min påstand er at det finnes ikke farlige hunder, bare farlige eiere. Det er klart at hunder er forskjellige men det er større forskjell på hunder (da ut fra behandling/oppdragelse) enn det er på raser. Mediene har fokusert på at visse raser er "farlige", dette er bare tull. Dette illustreres av at retriver ligger på topp med bitt, og cocker spaniel er den med mest psykiske plager...
    Selvfølgelig er det forskjell på en stor og en liten hund, slik sett er vel en st.Bernhard den "farligste" hunden. Noen hunder har mye muskler og sterk vilje og derfor potensialet til å gjøre skade, men det er eieren som har det hele og fulle ansvaret.

Måtte bare presisere litt om dette da jeg skjønner hvorfor du skriver det du gjør, men altså på litt feil premisser.

I all vennlighet.
    For all del - jeg oppfatter dine velfunderte synspunkter som vennlige!
    Og både du og Einar har vel svært så rett i det dere sier, samtidig som jeg legger meg flat angående mine tynt begrunnede meninger.
    Og som nok avslører mine høyst mangelfulle oppfatninger omkring den aktuelle rasen!
    Jeg kan godt skjønne at du kanskje kom litt i affekt Einar, men det var jo slett ikke meningen fra min side!
    Men tro meg - jeg ser ikke umiddelbart forskjell på en Engelsk Staffordshire Bull Terrier og en Pitbull, og dermed ble jeg vel i en sen natterstime litt "revet med" for å si det slik.
    Ikke minst mtp mine tidligere opplevelser hva sistnevnte rase angår. Jeg tror i alle fall det var en slik?

Jeg må igjen få beklage at jeg nok i et ubetenksomt øyeblikk var mer negativ enn godt er.
    Men samtidig skal jeg være så ærlig å si, at jeg nok aldri kommer til å forsone meg med utseende til en slik hund.

Jeg savner fortsatt min firbente Setter-venn, selv om det er mer enn seks år siden hun vandret.
    Det er nok uansett mer min type hund, for å ha sagt det.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har selvfølgelig sine typer hunderaser, og andre raser man ikke liker av diverse årsaker. Det er jo som med det meste annet her i livet. Det er jo ikke alle som foretrekker ML utrolig nok
    Det finnes mange som ikke ser forskjell på Dobermann, Rottweiler og Gordon Setter, skjønt de 3 rasene har veldig lite til felles da det er en hund alet opp som vakthund, en som gjeterhund og en jakthund om du forstår poenget mitt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her lurer jeg litt på hva du mener? (jamfør min kommentar til Scrooge og faktisk dine egne betraktninger videre i posten jeg quoter fra)
    Her mener jeg rent fysisk, men det er jo ikke til å komme fra at det finnes endel ustabile hunder som er resultater av dårlig og useriøs avl. Disse hundene er selvfølgelig resultater av mennesklig svikt og har et dårlig utgangspunkt. Endel hunder blir kombinert for å skape avkom med høy aggresjon, og til bruk deretter. På toppen av dette kommer selvfølgelig en stor andel hundekjøpere som ikke forstår eller ikke bryr seg om en hunderases særegne behov. Det er en grunn til at Golden topper bite listene. Det er en jakthund som sjelden får forlate sofaen. Slikt bygger opp frustrasjon i lengden.......

Jeg mener at det helt klart finnes usatbile og derfor farlige hunder som er resultater av useriøs avl, men derimot finnes det ikke farlige raser.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 382 av 457 FørsteFørste ... 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 378 379 380 381 382 383 384 385 386 392 402 412 422 432 442 452 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •