Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 368

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 368 av 457 FørsteFørste ... 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 364 365 366 367 368 369 370 371 372 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste
Viser resultater 7,341 til 7,360 av 9136
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slo du til på disse?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp
    Skulle legge ut bildene i denne rekkefølgen, men jeg er litt får dårlig på dette. At annonsen fortsatt ligger ute hjalp jo heller ikke.....

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jepp
    Spennende høyttaler det, mener å ha hørt dem under en messe for noen år siden. Må prøve å få tatt en tur ut til dere når du får dem i hus.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende høyttalere. Er fremdeles skuffet over at det var såå lang leveringstid på FS-pakken jeg hadde tenkt å kjøpe. Det er noe med luftigheten og sammenhengen med diskanter a la Elac sin JET. Spennende hvordan disse vil låte i bunnregisteret hos deg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil bli testet opp mot Focal 1007Be. Har aldri hatt høyttalere med ........ elementer, så det blir spennende

Blir de stående er nok en cc241 det naturlige centervalget

Synd de ikke har noe mellom denne og cc601 til 4 x prisen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D Har aldri hatt høyttalere med ........ elementer, så det blir spennende
    ELAC 330.3 har da ikke noe ........ element...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg leste det, men tok nok feil siden du sier det så bastant 8)
    Sånn, da er det rettet opp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God nyttårs feiring E. Og godt nytt år til deg og dine.

2010 for meg har vært et skikkelig labert hifi år. Men håper på comeback i 2011 med noe mere hifi besøk til gammle kjente. De siste årene har vært familie i første rekke, og hifi turer har blitt satt langt bak i rekken sammen med en del andre hobbyer. Tror og håper på bedre tid i 2011.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Bjørn, og godt nytt år til deg og familien også.
    Det har ikke blitt mange besøk utenfor heimen på meg heller dette året da ny jobb har krevd en hel del. Var en tur hos Eksu igår, og det var veldig hyggelig å se noen av avf gutta igjen. Alt for lenge siden jeg har fått inspirasjon fra andres oppsett dessverre. Gjør som deg og satser på at 2011 skal bli et mer sosialt år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten oppsummering av året 2010

Da er enda et år tilbakelagt, og for min del har det medført noen drastiske forandringer på flere områder.
    Først og fremst har jeg avviklet hifioppsettet i stua og begynt på ny kino i vår gamle garasje. Dette ble (selvfølgelig) mer omfattende enn jeg hadde håpet, så hele prosjektet har tatt mye lengre tid enn først antatt. Bygget måtte kles om utvendig, og den gamle bæringen i taket kunne ikke lengre brukes. Dette var derfor omtrendt så langt jeg kom før kuldegradene ga prosjektet en sesongavslutning. Arbeidet tas opp igjen så fort våren banker på døren.
    Når den nye H-bjelken er montert i taket kan jeg begynne å sette opp den nye rom i rom løsningen jeg skal bygge inni den opprinnelige garasjekonstruksjonen. Rommet er ment å bli ca 5 x 6 meter og ender nok med en takhøyde på ca 230.
    Grunnen til at jeg velger en rom i rom løsning er for enkelt å kunne rive kinoen om huset en gang skal selges. Da vil garasjen fortsatt være intakt.
    På surroundsiden har jeg gått fra å være ihuget Yamaha fan til å foretrekke Denon. Under tester i eget oppsett rekker ikke Yamaha Denon til anklene, og jeg har en AVC-A1HD på vei fra vestlandet i dette øyeblikk. Blir en hyggelig start på 2011 når den endelig kommer i hus. Av høyttalere har litt forskjellig vært innom også dette året, og etter å ha testet Gallo, Usher og diverse modeller fra Focal er nå Elac 330.3 JET neste testobjekt. Ingen grunn til å ligge på latsiden
    Tv har også blitt byttet fra Panasonic 50PZ800 til den nye 63" 3D utgaven fra Samsung. En klar oppgradering på bildesiden selv om jeg enda ikke har fått testet den ut på 3D.
    I Juni forlot jeg også min arbeisplass gjennom 11 år til fordel for en jobb som innebærer en god del reising. Dette tar meg bort fra heimen endel av året, men til forskjell fra i min gamle jobb har jeg fri alle ettermiddager og helger jeg er hjemme. Alt i alt blir det derfor mer tid til familie og hobbyen.

Lyd&bilde messig blir 2011 et spennende år hos oss da planen er å fullføre kinoen så fort som mulig. Vi gleder oss til å få mulighet til å nyte film i stort format igjen, og et rom som gir meg mulighet for testing av diverse utstyr er dypt savnet.

Ønsker alle som tar seg tid til å titte innom denne tråden et godt nytt år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er enda et år tilbakelagt, og for min del har det medført noen drastiske forandringer på flere områder.
    Jeg vil takke deg for noen hyggelige HiFi turer vi fikk sammen i 2010 og håper det kan bli noen i 2011 også. Benytter anledningen til å ønsker deg og dine et riktig godt nyttår!!

OT, gratulerer med over 400.000 visninger på tråden din nå!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det BEF
    Hifiturene er helt klart høydepunkter i lyd&bilde sammenheng og jeg gleder meg til fler messeturer i 2011
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flotte repotasjer fra deg og BEF i 2010. Håper dere fortsetter i 2011!

mvh Fredrik

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Fredrik. Satser på å få rapportene enda bedre i løpet ev dette året
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst har jeg avviklet hifioppsettet i stua og begynt på ny kino i vår gamle garasje. Dette ble (selvfølgelig) mer omfattende enn jeg hadde håpet, så hele prosjektet har tatt mye lengre tid enn først antatt. Bygget måtte kles om utvendig, og den gamle bæringen i taket kunne ikke lengre brukes. Dette var derfor omtrendt så langt jeg kom før kuldegradene ga prosjektet en sesongavslutning. Arbeidet tas opp igjen så fort våren banker på døren.
    Når den nye H-bjelken er montert i taket kan jeg begynne å sette opp den nye rom i rom løsningen jeg skal bygge inni den opprinnelige garasjekonstruksjonen. Rommet er ment å bli ca 5 x 6 meter og ender nok med en takhøyde på ca 230.
    Grunnen til at jeg velger en rom i rom løsning er for enkelt å kunne rive kinoen om huset en gang skal selges. Da vil garasjen fortsatt være intakt.
    På surroundsiden har jeg gått fra å være ihuget Yamaha fan til å foretrekke Denon. Under tester i eget oppsett rekker ikke Yamaha Denon til anklene, og jeg har en AVC-A1HD på vei fra vestlandet i dette øyeblikk. Blir en hyggelig start på 2011 når den endelig kommer i hus. Av høyttalere har litt forskjellig vært innom også dette året, og etter å ha testet Gallo, Usher og diverse modeller fra Focal er nå Elac 330.3 JET neste testobjekt. Ingen grunn til å ligge på latsiden
    Tv har også blitt byttet fra Panasonic 50PZ800 til den nye 63" 3D utgaven fra Samsung. En klar oppgradering på bildesiden selv om jeg enda ikke har fått testet den ut på 3D.
    I Juni forlot jeg også min arbeisplass gjennom 11 år til fordel for en jobb som innebærer en god del reising. Dette tar meg bort fra heimen endel av året, men til forskjell fra i min gamle jobb har jeg fri alle ettermiddager og helger jeg er hjemme. Alt i alt blir det derfor mer tid til familie og hobbyen.

Lyd&bilde messig blir 2011 et spennende år hos oss da planen er å fullføre kinoen så fort som mulig. Vi gleder oss til å få mulighet til å nyte film i stort format igjen, og et rom som gir meg mulighet for testing av diverse utstyr er dypt savnet.

Gleder meg veldig til å følge ditt kinoprosjekt i 2011 Einar. Du som BEF er til stor inspirasjon for oss andre.

Et riktig godt nyttår til deg og dine.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende tider, Einar. Har fulgt godt med og vil også følge godt med til neste år. Jeg har jo nesten nå kastet meg på "devilej-metoden" med hyppige bytter jeg og, så da kan en vel kanskje kalle deg en inspirasjon... :-)

Vi snakkes i 2011.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mindre utfrordring til godt trente ører...

Swans Sub10 og Sub10V, du har jo hatt begge disse så da må en høre litt hva du syns om de.
    Samt at du har jo hatt samme center også.

En stykk av enten sub10 eller sub10v er i minne tanker til og henge på centerkanalen swans 1.1c for enda mere trykk/punch/headroom.
    Er de egnet til jobben ?
    Og passer klangen/lyden opp mot centers lyd ?

har forsøkt og finne noen bilder av baksiden på subene (ampene) så jeg ser hva de har av terminaler. og det er mulig med highpass fra suben til center.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager litt sent svar, men dagene raser avgårde.
    Jeg hadde den gamle modellen av Sub10V, og har ikke testet den nye.
    Sub10 er dog en mye bedre sub enn den gamle Sub10V da den er mye tightere og raskere. Den gamle gikk likevel noe dypere enn den nye.

Når det gjelder matchen passer de nye subene fint sammen med 1.1C
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gleder meg veldig til å følge ditt kinoprosjekt i 2011 Einar. Du som BEF er til stor inspirasjon for oss andre.

Et riktig godt nyttår til deg og dine.
    Takk for det Vetteman. Veldig hyggelig med kommentarer som dette
    Håper det ble en flott nyttårsfeiring på deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har hatt et flott Hifi-år8)

Spennende å se hva 2011 byr på hos deg ,Einar:-D

Side 368 av 457 FørsteFørste ... 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 364 365 366 367 368 369 370 371 372 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •