Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 34 av 457 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nei, er bare meg som har fått litt solstikk i varmen og skrev i vei noe usaklig tull som jeg siden slettet. Så sånn er det.
    OK
    Sitter her å spiller Metallica LOAD på Volantene. Mye bedre basskontroll i rommet og jeg kan hente frem noen av de gamle rocke-platene jeg pakket vekk mens Usher dominerte stua. Dette er morro.
    Har likevel dårlig samvittighet for at ikke jeg også er ute i sola og får meg et solstikk. Litt for fint vær for å sitte inne. I kveld fyres grillen for første gang i år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    OK
    Sitter her å spiller Metallica LOAD på Volantene. Mye bedre basskontroll i rommet og jeg kan hente frem noen av de gamle rocke-platene jeg pakket vekk mens Usher dominerte stua. Dette er morro.
    Har likevel dårlig samvittighet for at ikke jeg også er ute i sola og får meg et solstikk. Litt for fint vær for å sitte inne. I kveld fyres grillen for første gang i år
    Samma her, har nett vært ute og kjøpt inn litt kjøtt og godsaker! 19 grader i skyggen her!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Samma her, har nett vært ute og kjøpt inn litt kjøtt og godsaker! 19 grader i skyggen her!
    18 her, og verandaen ligger på solsiden. Hva er egentlig problemet med global oppvarming.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18 her, og verandaen ligger på solsiden. Hva er egentlig problemet med global oppvarming.........
    Jeg har hele tiden vært positiv til global oppvarming, alle fokuserer så negativt hele tiden, look at the bright side

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Har enda til gode og høre noe skuffende fra Triangle, så du blir helt sikkert storfornøyd... Selv om de hopper etter Wirkola...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Var da lekre disse også, men tydelig at de tar laaangt mindre plass en Usher'ne... noe sikkert rommet og fruen setter pris på

Blir spennende å se hva du synes etter litt bruk.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitter i mitt andre hjem ( Jobb ) og spiser is. Ser på porschen som står i hobby klubben med caben nede, klar til en tur ut i vårsolen, 19 grader i skyggen, bilen roper om å bli kjørt litt idag... men nei... her må jeg nok vente til kl 2400 før jeg får sitte å fryse på turen hjem.... Caben skal i allefall ikke opp igjen!! Gode vår dager til deg inne i vår varmen, med vår-muikk over volantene, bare tonene varmer ansiktet, og du blir rød av overraskelser når de nye høyttalerene trår til på det verste.

Vel vel.. grattis med nytt utstyr, opp eller ned i pris, morsomt er det uansett!!

A.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå har jeg aldri:shock:, gratis med nye høytalere, dette blir nok bra.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jada, bare gni det inn dere, vi vet dere har godt vær

Usherne var jo gigagantiske Devil, men det var alldeles ikke noen småtasser dette, 140 cm er jo voldsomt på en høyttaler, blir spennende å få en endelig konklusjon fra deg, det lille jeg har hørt fra Triangle har ikke vært dårlig for å si det sånn, og det fra en mindre modell, nemlig Celius ESW, så disse her låter nok ikke crap:-D

Gratulerer:-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var å spørre pent om audiens på den demokvelden du hadde, men jobben kom i vei. Men, takk og pris fikk jeg gleden av å komme på en liten, kort med god, demo rett før Usher'ene skiftet eier. Lydkvaliteten var det ingenting å si noe på, men selv hadde jeg det langt mer morro i hobbykjelleren din ;o) Du har ett par imponerende oppsett, og jeg innbiller meg at du koser deg glugg ihjæl med de nye høytalerene. Så takk for demoen! Og gratulerer med nye høytalere!

Så er det ikke helt umulig at jeg spørr om audiens neste gang du skal ha en demokveld, for det å faktisk ha en fullverdig demokveld med anleggene din; FORLOKKENDE TANKE! ;o)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige kommentarer. Spilte litt på Triangle i helgen, men nå snus hele stua rundt. Igjen. TV skal flyttes med alle innfelte kabler, og hullete vegger må tapetseres igjen osv:? Håper å få ting på plass i løpet av helgen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Planen var å spørre pent om audiens på den demokvelden du hadde, men jobben kom i vei. Men, takk og pris fikk jeg gleden av å komme på en liten, kort med god, demo rett før Usher'ene skiftet eier. Lydkvaliteten var det ingenting å si noe på, men selv hadde jeg det langt mer morro i hobbykjelleren din ;o) Du har ett par imponerende oppsett, og jeg innbiller meg at du koser deg glugg ihjæl med de nye høytalerene. Så takk for demoen! Og gratulerer med nye høytalere!

Så er det ikke helt umulig at jeg spørr om audiens neste gang du skal ha en demokveld, for det å faktisk ha en fullverdig demokveld med anleggene din; FORLOKKENDE TANKE! ;o)
    Det var hyggelig at du hadde tid til å komme innom en tur. Ble dessverre ikke så lange vissitten da jeg måtte avgårde å hente kona på jobb, men du er hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at det kom nye høyttalere i hus har det bydd seg mulighet for litt omgjøring. TV er flyttet inn i lillestua, og den største skal tilegnes hifi og avslapping.
    Etter å ha flyttet tven vekk fra hifi-anlegget trengte jeg plutselig et par monitorer for tv og dvd-lyd. Stakk derfor innom Andre på hifi-huset i dag, og som vanlig visste han råd

Siste tilskudd hjemme hos Devil. Monitor Audio Silver S1

Slik ser tv-stua ut så langt. Intim og koselig

Her skal det nå innredes til rent hifi og avslappingsrom. Vegger må tapetseres om og noe panel og lister må byttes, men det burde gå ganske fort. En ny hifimøbel må også inn.

Tatt innefra tv-stua
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart løsning, devilej. Hvordan synes du lyden i Trianglene er nå som du har hatt dem noen dager?
    Så litt frekke ut de Monitor Audio høyttalerne du har fått deg. Regner med at de holder til Disney Channel. :wink:
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Smart løsning, devilej. Hvordan synes du lyden i Trianglene er nå som du har hatt dem noen dager?
    Så litt frekke ut de Monitor Audio høyttalerne du har fått deg. Regner med at de holder til Disney Channel. :wink:
    Monitorene er nok mer disneyvennelige ja
    Jeg er veldig imponert over Triangle. Den største forskjellen fra Usher er nok mindre fundament i bunnen. Disse ruller av på ca 35Hz (ifølge produsent), mens jeg målte usherne ned i under 25Hz. Dette gjør likevel Triangle raskere i bassen, og gamle rockeplater kan plukkes frem igjen uten å låte skranglete.
    Triangle spiller stort og åpent, samtidig som den er en bedre allrounder enn 8871 i vårt rom. Diskanten synger mer enn jeg er vandt til, men blir likevel ikke skarp og jeg opplever ingen sssssssing selv i et udempet rom.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble veldig bra etter flytting av TV'en Devil! :-D Som du sier ble det en koselig "tittekrok".
    Synes du lydbildet er bedre etter at du snudde oppsettet i Hi-Fi delen? Synes du at det har noen innvirkning at du har sidevegg bare på den ene siden?
    Det ser uansett bra ut og det kommer stadig små eller store nyheter inn i kåken! :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det ble veldig bra etter flytting av TV'en Devil! :-D Som du sier ble det en koselig "tittekrok".
    Synes du lydbildet er bedre etter at du snudde oppsettet i Hi-Fi delen? Synes du at det har noen innvirkning at du har sidevegg bare på den ene siden?
    Det ser uansett bra ut og det kommer stadig små eller store nyheter inn i kåken! :-D
    Etter å ha testet begge veier i rommet ble dette den beste løsningen. Har ikke fått fintunet noe anda da rommet skal fikses litt på, og det det må inn et teppe på gulvet for demping. Nøyaktig plassering iforhold til sidevegg er ikke testet enda, men jeg opplever ikke veggen som noe problem. Mulig de må nivåreguleres noe i forhold til hverandre, men det får vente til alt er ferdig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få høre, få høre

Hvordan spiller S1 da?????????????????

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Få høre, få høre

Hvordan spiller S1 da?????????????????
    Nesten flaut å si det men inntil videre skal disse stå mot en Sony TA-FE370, så de får ikke akkurat kjørt seg. Kun min forfengelighet som tvang meg til å kjøpe så knallgode monitorer for å gi lyd til tven. Blir en bedre forsterker etterhvert, men det er nedprioritert inntil videre. Regner med å teste dem mot Parasound HALO når det rommet blir ferdig. Kommer da tilbake med en fyldig rapport
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende ting på gang igjen devilej Er det nå vi kan forvente en "lazyboy"-stol med innebygget kjøleskap i hifirommet?

Side 34 av 457 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •