Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 328

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 328 av 457 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste
Viser resultater 6,541 til 6,560 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Mulig du har nevnt det før, men skal du ha et kombinert hi-fi og kino oppsett i det dedikerte rommet elller blir det ren hi-fi?
    Det blir et kombinert rom med to adskilte anlegg. Frontrekka for surround vil stå bak lerretet, og hifioppsettet blir stående fremme. Kommer ikke til å hekte disse anleggene sammen på noe vis

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Grattis med nytt Focal sett, de så meget stilig ut. Centeren så litt stusselig ut sammenliknet med F1.1C :P
    Ja, det ble mye rom på benken. Er ikke umulig at den blir byttet ut med en electra center etterhvert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Rommet med hifioppsettet? Der vil det ikke bli igjen annet enn Geneva boksen til kona når dedikert rom er ferdig.
    Litt uklar - tenkte på tv-kroken/tv-stua som vi ser bilde av litt lenger opp.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stua beholdes mer eller mindre som den er idag. JL F112 vil bli satt i kinoen, og en enklere sub i dette rommet, men forøvrig blir det ikke så store forskjeller
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen jammen jammen, også nåååå da.
    Neida, lykke til med salget Einar, skulle ønske jeg kunne overtatt dem nå, men der kommer nok flere sjangser.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på deg, men regnet med at det var for tidlig etter mailene vi sendte. Planen var egentlig å beholde Usher frem til sommeren, men når det nye rommet ble vedtatt forandret behovet seg noe 8-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men elektrostatene da? Hvordan går det med dem, mtp lytteinntrykk?:roll:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt begrenset med tid til dem siden 909 ble levert tilbake, men så langt er jeg strålende fornøyd. Med tanke på rommets begrensninger spiller det stort, åpent og med en utrolig detalj på micronivå. Klart bedre enn Avanti der. Noe mer attack i mellomtonen på Ap, men ML kompenserer med sin storslåtte spillestil. Kunne nok ikke gjort noe bedre valg enn Summit (måtte isåfall vært Summit X)
    Bassen er tight og rask, og med +/- 10 db justering både på 25 og 50Hz har man gode muligheter for å få til disse høyttalerene selv i et litt håpløst rom som mitt. Gleder meg til den dagen jeg kan flytte dem ut i et rom med full akustisk kontroll. Det kan jo bare bli bedre
    Har igjen endel jobbing med plassering der de står, men vurderer å invitere RoKo opp en tur for å hjepe til. Hans erfaring på ML er uvurerlig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som du tar et steg i riktig retning Einar. Det er noe eget med å få fullbyrdes hjemmekino som du kan la trykke til uten å tenke på de som er i huset. Eneste abre er å gå de 15m til garagen i all slags vær når du skal se film. Har du noen ønsker av elektronik til kinoen?

A.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer så mye med "vedtak" om ny dedikert kino, Einar. Tipper det blir riktig så bra, og så lenge konemor også er positivt innstilt til å vandre noen meter utendørs (det var der det skortet for meg, sittende i en mørk hule på 14 kvadrat aleine var liksom ikke like stas... ) blir dette sikkert også en suksess rent bruksmessig!

Gleder oss til byggeskissene begynner å dukke opp!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt begrenset med tid til dem siden 909 ble levert tilbake, men så langt er jeg strålende fornøyd. Med tanke på rommets begrensninger spiller det stort, åpent og med en utrolig detalj på micronivå. Klart bedre enn Avanti der. Noe mer attack i mellomtonen på Ap, men ML kompenserer med sin storslåtte spillestil. Kunne nok ikke gjort noe bedre valg enn Summit (måtte isåfall vært Summit X)
    Bassen er tight og rask, og med +/- 10 db justering både på 25 og 50Hz har man gode muligheter for å få til disse høyttalerene selv i et litt håpløst rom som mitt. Gleder meg til den dagen jeg kan flytte dem ut i et rom med full akustisk kontroll. Det kan jo bare bli bedre
    Har igjen endel jobbing med plassering der de står, men vurderer å invitere RoKo opp en tur for å hjepe til. Hans erfaring på ML er uvurerlig.
    Så godt å lese!
    RoKo er bare "rå" på ML, det har jeg jo sjøl fått erfare! ;-)
    Jeg hadde jo satt opp mine Vistaer etter alle kunstens (les:Martin Logan's) regler, vha "lommelykt under haka" osv.
    Og trodde dermed at vinklingen var gitt, og optimal.
    Noe jeg forsiktig antydet litt om, sist han og Flageborg var innom.
    men PØH!
    etter en resolutt vridning i retning av mer toe-out, rykket plutselig solisten lenger frem i lydbildet!
    Slik de nå står, er det kun 2,5cm forskjell mellom foran og bak, målt mot sidevegg.
    Kanskje det kan funke hos deg også?
    Det får vi vel høre, etterhvert....

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på deg, men regnet med at det var for tidlig etter mailene vi sendte. Planen var egentlig å beholde Usher frem til sommeren, men når det nye rommet ble vedtatt forandret behovet seg noe 8-)

Setter pris på det Einar. Det hadde nok ikke blitt noe handel på meg enda, det er korrekt. Men, der er flere fisk i havet enda.
    Ser på Sentralen, at det tok ikke lange tiden å bli kvitt dem heller. Ikke så rart kanskje, de er jo noen perler.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    For meg virker det som du tar et steg i riktig retning Einar. Det er noe eget med å få fullbyrdes hjemmekino som du kan la trykke til uten å tenke på de som er i huset. Eneste abre er å gå de 15m til garagen i all slags vær når du skal se film. Har du noen ønsker av elektronik til kinoen?

A.
    Tv-stua vil bli stående med fullt oppsett, så det blir film muligheter begge steder. Var et krav fra kona du hun ikke har lyst til å tusle ut i garasjen på egen hånd.

Når det gjelder elektronikk er jo dette litt frem i tid, men av det som er tilgjengelig idag er nok Denon 4810 det naturlige valget. Behovet for effekt vil jo avhenge litt av høyttalervalg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gratulerer så mye med "vedtak" om ny dedikert kino, Einar. Tipper det blir riktig så bra, og så lenge konemor også er positivt innstilt til å vandre noen meter utendørs (det var der det skortet for meg, sittende i en mørk hule på 14 kvadrat aleine var liksom ikke like stas... ) blir dette sikkert også en suksess rent bruksmessig!

Gleder oss til byggeskissene begynner å dukke opp!!
    Takk for det Jon Eivind.
    Vi har jo hatt en kino tidligere, så bruken ender nok på samme nivå som den gang. De fleste filmene ses i stua, men gode action filmer er verd å fyre opp kinoen for. Skal jeg kunne fortsette med litt testing og muligens skrive noe om det er jeg avhengig av et skikkelig rom å gjøre det i. Å dra høyttalere og forsterkere inn i finstua er ikke det beste for husfreden i lengden.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Setter pris på det Einar. Det hadde nok ikke blitt noe handel på meg enda, det er korrekt. Men, der er flere fisk i havet enda.
    Ser på Sentralen, at det tok ikke lange tiden å bli kvitt dem heller. Ikke så rart kanskje, de er jo noen perler.
    Ja, de gikk ganske fort til en bekjent av meg her inne på forumet. Dette er utrolig gode høyttalere, så det svei litt å la dem gå. Men, på den positive siden kan jeg sette opp hele konstruksjonen på det nye rommet for pengene de er verd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så godt å lese!
    RoKo er bare "rå" på ML, det har jeg jo sjøl fått erfare! ;-)
    Jeg hadde jo satt opp mine Vistaer etter alle kunstens (les:Martin Logan's) regler, vha "lommelykt under haka" osv.
    Og trodde dermed at vinklingen var gitt, og optimal.
    Noe jeg forsiktig antydet litt om, sist han og Flageborg var innom.
    men PØH!
    etter en resolutt vridning i retning av mer toe-out, rykket plutselig solisten lenger frem i lydbildet!
    Slik de nå står, er det kun 2,5cm forskjell mellom foran og bak, målt mot sidevegg.
    Kanskje det kan funke hos deg også?
    Det får vi vel høre, etterhvert....
    Her vil jo avstand til veggene ha endel å si, så jeg må prøve meg litt frem og tilbake. Satte dem i utgangspunktet opp med 10 cm vridning målt mot bakvegg. Lydmessig virker dette som et greit utgangspunkt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede dette garasje prosjektet8) Dugnad?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vil jo avstand til veggene ha endel å si, så jeg må prøve meg litt frem og tilbake. Satte dem i utgangspunktet opp med 10 cm vridning målt mot bakvegg. Lydmessig virker dette som et greit utgangspunkt
    Selvsagt!
    Det er jo en rekke parametre å ta hensyn til, så fasiten må man jo som regel finne frem til selv.
    Men umiddelbart synes jeg 10cm høres mye ut? Sjøl har jeg skarve 4cm, som en sammenlikning.
    Det betyr vel at du nærmest har høyttalerne pekende "right in your face"?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med prosjektet videre!

Dette vil frigjøre en del plass inne i stua til annet bruk, samtidig som tv-stua opprettholdes med et anlegg som jeg tror gir mye for pengene.

Når ser du for deg byggestart i garasjen, og hvilke mål kan du få på det nye rommet? Tenker da kanskje spesielt på om det er litt ekstra å gå på i høyden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Blir spennede dette garasje prosjektet8) Dugnad?
    Gir beskjed når det drar seg til Jonas
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Selvsagt!
    Det er jo en rekke parametre å ta hensyn til, så fasiten må man jo som regel finne frem til selv.
    Men umiddelbart synes jeg 10cm høres mye ut? Sjøl har jeg skarve 4cm, som en sammenlikning.
    Det betyr vel at du nærmest har høyttalerne pekende "right in your face"?
    Må huske at panelene mine er nesten dobbelt så brede som dine, så det er en bit igjen til 45 graders vridning. Uansett er det bare et utgangspunkt å jobbe fra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 328 av 457 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •