Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 325

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 325 av 457 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 ... SisteSiste
Viser resultater 6,481 til 6,500 av 9139
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    3930 er den beste dvd spilleren jeg har vært borti, og det er grunnen til at den blir stående. Den er også ok på cd, men ikke god nok til å hamle opp med en god dedikert cd-spiller.
    2500 er ikke like god som 3930 på dvd, men er bedre på bd enn andre spillere jeg har hatt. Samtidig foretrekker jeg disse stabile spillerene med metallkabinetter og god vekt.

Stage blir nok ikke aktuell igjen. Byttes F1.1C ut blir det til en litt mer rafinert centerløsning
    Hva tror du om min 2010 Bluray kontra 3930 DVD? Den er god på oppskalering, men nå kan man få nice price på 3930 på brukten så er det er en liten tanke.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2010 har jeg ikke testet, så her tør jeg ikke uttale meg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg klart å få meg en plass på HighEnd Plaza klokken 12 på søndag

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vet hvem de får lokket penger ut av... hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten så jeg tørr å legge penger i at ML'a går ut igjen fort nå ja :P....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du liker å gamble du? Og tåler å tape også?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva du hinter til Jan

Edit. Du mente selvfølgelig innlegget til Skorob .......
    Summit skal nok få stå en stund ja. Ville vært litt tidlig å bytte dem ut nå allerede da jeg enda ikke har fått begynt å bruke dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vårstemning på verandaen. Etter en kiip påske er det deilig å kunne sitte ute i solveggen

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vårstemning på verandaen. Etter en kiip påske er det deilig å kunne sitte ute i solveggen

Ja, er ikke sant det ikke digg??
    Her feiret vi solen med grilling og et par kalde brune.
    Fiin dag!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de vaktene der hadde jeg ikke turt noe annet enn å sitte muuuse stille

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Garasjeprosjekt oppe til vurdering igjen, men i light versjon

Etter å ha vurdert mye frem og tilbake bestemte vi oss for å flytte anleggene sammen til ett i hifistua. Planene er godt igang, men vi har også igjen vurdert garasjen som et alternativ. Tidligere var planen å bygge om hele garasjekostruksjonen til uthus med kino og oppholdsrom, men det er lagt på is pga tidsklemma. Etter å ha lest byggetråden til BEF ser jeg likevel mulighetene for å gjennomføre dette prosjektet i en light versjon ved ganske enkelt å bygge opp en kino av løse vegger inne i garasjen på samme måte som han gjør i kjelleren. Dette vil være raskt og mye mye billigere, og i tillegg er det hele demonterbart så huset beholder dobbeltgarasjen ved et senere salg.
    Må kikke litt på konstruksjonen i forhold til bæring da det går en bjelke fra tak til gulv mellom parkeringsplassene, men det er mulig denne kun er en deling.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Du kjører stereo på hunde siden også:-D Flotte hunder og fin rase..

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei
    Du kjører stereo på hunde siden også:-D Flotte hunder og fin rase..
    Du vet hunder har 1000 ganger så god hørsel som oss og Devil skal ha det 100% rett.. Må ha en hund på venstre og høyre side til å kalibrere helt skikkelig Radioshack er overflødig når du har hunder, heheh :P

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tispa til venstre er vår. Hannen til høyre ferierer hos oss en periode da kennelen han bor i har 4 tisper med løpetid om dagen. Forøvrig er disse far og datter :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite spørsmål vedr. garajse prosjektet - du er sikker på at det vil bli brukt nok til å forsvare byggingen? Du må ut av huset og inn i garasjen. Jeg har mange ganger vurdert å bygge en liten kino i andre etasje i garasjen. Har aldri blitt noe annet enn tanken, da det blir ut av huset og føles litt asosialt. I tillegg har vi to små barn, men det er ikke der den største grunnen - det er at det er ut av huset og inn i garasjen. Kommer ikke til å bli brukt nok er min konklusjon for vår del. Men dette regner jeg med at du har tenkt grundig på da du har jo snakket om dette prosjektet lenge. Jeg bare nevner det.

Når det gjelder hundene - er far like snill som datter (for det var vel hun dere hadde når jeg var innom deg?), så er det et ganske så hyggelig par hunder.

En liten story når det gjelder hund. Vi har ei labrador frøken som ikke har et gen av agresjon i kroppen, hun har bare ikke skjønt at for å få kontakt skal du ikke bjeffe - noe hun gjør på alt og alle. Satt og jobbet hjemmefra i dag da jeg så naboen fikk besøk av dørselger fra et eller annet alarm selskap. Tok igjen grinda på trappa og satte bikkja ut. Hun varsla som vanlig at her kommer det noen forbi og selgeren var kun innom gårdsplassen så vidt det var før han strøyk videre

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

x fingran fer at de bli nå spennanes i garasjen :-D

Skulla vel egetlig ha drevei ein Hifi butikk du...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende garasjeprosjektet høres jo dette spennende ut, og jeg m.f. har fått med oss at dette er noe du har tenkt på en stund. Går derfor ut fra at det er gjennomtenkt, selv om Msport har et poeng.

Mulig jeg husker feil, men vurderte du ikke å bygge en "gang" mellom garasje og hus ved forrige garasjerunde? I såfall må du jo ikke gå "ut".

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    En liten story når det gjelder hund. Vi har ei labrador frøken som ikke har et gen av agresjon i kroppen, hun har bare ikke skjønt at for å få kontakt skal du ikke bjeffe - noe hun gjør på alt og alle. Satt og jobbet hjemmefra i dag da jeg så naboen fikk besøk av dørselger fra et eller annet alarm selskap. Tok igjen grinda på trappa og satte bikkja ut. Hun varsla som vanlig at her kommer det noen forbi og selgeren var kun innom gårdsplassen så vidt det var før han strøyk videre

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva du hinter til Jan

Edit. Du mente selvfølgelig innlegget til Skorob .......
    Summit skal nok få stå en stund ja. Ville vært litt tidlig å bytte dem ut nå allerede da jeg enda ikke har fått begynt å bruke dem
    Jada, det var Skorob jeg kommenterte.
    Ville bare for sikkerhets skyld bekrefte det. ;-)
    Regner nok med at Summit skal få lov til å bli en stund ja, og ser frem til dine betraktninger når alt er på plass!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som medlem av AVrom-i-garasje-klanen så skal jeg ikke bare misjonere om våre fortreffeligheter. Jeg kan bekrefte Msports bekymringer om at det av og til er et mentalt tiltak å komme seg ut til kinoen og av og til igjen samme mentale tiltak å komme seg tilbake til huset. Dette er stort sett pga et fuktig vestlandsklimaet som vi er befengt med her. Bygger du en svalgang eller en tunnel mellom hus og garasje så er det problemet vesentlig redusert. Det vil nok allikevel være et aldri så lite tiltak å tusle ut når en har en behagelig sofakrok inne i stua ;-).

Den største gevinsten jeg føler jeg har oppnådd med å ha AV-rommet i garasjen er den absolutte frikoblingen fra resten av husstanden. Jeg kan nesten herje på som jeg selv vil, selv om W har samlet sy-troppene til forening eller ønsker seg ro og fred generellt.

På den andre side så har jeg innsett at det er behov for litt kvalitetslyd inne i huset også, så et tålig greit stereo-oppsett til mental hygge er satt opp i et av oppholdsrommene. Så et garasjerom vil i mine øyne ikke kunne erstatte alle behov men være et godt supplement.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,867
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg må min side må si at mitt "hytteprosjekt" etterhvert ble avkortet av at mor i huset ikke lenger orket iskalde toalettbesøk, sjekk av videobasert babycall hvert 5. minutt og ellers et bekkmørkt, lite rom... Hva kan en lære av slikt? Vel; har du unger; lag en overvåkningsfunksjon som virker slik at mor kan slappe av... Jeg hadde et WLAN-kamera som sendte bilder ved bevegelse, men ved en anledning hadde minstemann stått et minutts tid i gangen og hylt etter hvor alle var før denne funksjonen fungerte... Tror "live" er bedre...

Dernest vil jeg mene at toalett er et must. Får du derfor lagt rør og WC ut i garasjen vil det uten tvil løfte komfortnivået mange hakk!

Selve designet på kinoet er også et poeng; det blir nok aldri en kullsort kino igjen for mitt vedkommende. Trivsel er også en faktor, ikke bare lyd og bilde, og uten å nødvendigvis male alle veggene kritt hvite er det nok en fordel at folk (les: kvinnfolk) faktisk synes rommet er OK å oppholde seg i også...

Side 325 av 457 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •