Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 308

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 308 av 457 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste
Viser resultater 6,141 til 6,160 av 9139
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjemme-hos repotasjene er jo det beste som var i bladet, er disse borte er gleden borte og merka siste nummer hadde ikke noe gitt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dårlige tider for hjemmekino? En må vel ha en del abonnenter og kjøpere for å holde hjulene i gang vil jeg tro...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er det dårlige tider for hjemmekino? En må vel ha en del abonnenter og kjøpere for å holde hjulene i gang vil jeg tro...
    Er nok mere at annonse markedet ikke er så bra som det har vært...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner...

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mye krefter i XPA-5, men den er en tanke røff i kantene. XPA-1 er nok en bedre vei å gå om du vil bruke Emo på dem. Har du solgt Bryston??

Leveringen av 5507 tok litt for lang tid, så jeg bestemte meg for Denon isteden. Veldig fornøyd med den.
    Leste testen på den i siste hjemmekino, men den var fullstendig intetsigende. Forferdelig dårlig gjennomført test etter min mening. Konklusjonen sier at denne var jaggu bra, i resten av testen sto det så godt som ingenting

Bryston er ikke solgt, men ligger ute på HFS nå. Emotiva skal fortrinsvis brukes til senter og bak. Men får gjøre nytten enn så lenge, til jeg evt får tak i "gullet"...

-Y

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hjemme-hos repotasjene er jo det beste som var i bladet, er disse borte er gleden borte og merka siste nummer hadde ikke noe gitt.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Virkelig synd at Atles navn ikke står oppført lenger :-? ser ikke ut som det blir flere "hjemme hos" reportasjer heller nå? Kanskje det blir flere "svenske" tester framover?
    Vi får se hva sammarbeidet fører med seg. Atle fører pennen på en folkelig og unik måte som det nok er veldig vanskelig å ta over for de fleste. Tviler på at en ny skribent på Hjemme Hos vil klare å fylle skoene hans og oppnå samme populeritet som disse reportasjene har hatt, og dette er gjennomførte arbeider som tar mye tid. En annen ting er bilde delen som jo er helt avgjørende for presentasjonen av rommene. Man skal være en habil fotograf for å gjøre det like bra, men det vet du selfølgelig alt om Håvar. Du har jo lang erfaring på det området
    Etter min mening er det et stort tap for bladnorge at Akto har lagt opp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Høres ut som det er en jobb for deg Devil, du tester jo over en av sko allikevel!

Er ikke så rent lite som flyr ut og inn av adressen din i løpet av et år!

Jeg stemmer herved på Devil som ny skribent og tester i Hjemmekino!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    En ting er å teste masse utstyr og gjøre seg opp en mening om det. En annen ting er å levere 3-4 sider med info rundt det. Det er utrolig masse jobb rundt det og det er ikke videre godt betalt for alle de timene som må legges ned i en BRA test.
    Helt enig med BEF her. Å skrive gjennomførte tester er vanskelig. Problemet etter min mening er å lage en lang presentasjon av fakta samtidig som man skal presentere det på en interessant måte. Data på et produkt er kjedelig lesing for de fleste, og et par sider tørrprat får folk til å skumme gjennom istedenfor å glede seg over innholdet i artikkelen. Den store utfordringen er jo å skrive like entusiastisk om ting man finner uinteressant, som det man vil gjøre om ting man elsker å holde på med. En god skribent er nødt til å kunne dette, og personlig ville jeg slitt med å skrive om f.eks universalkontroller som er noe av det kjedeligste jeg vet. Da er det lettere å skrible ned noen ord på et forum om et produkt man har hatt lyst til å teste i lang tid nettopp fordi egeninteressen for produktet er høy.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesning at 4310 er så bra som du sier. Den står som en meget god kandidat til å bli pre-amp her hjemme, evt. gå for 4810 vis den skal drive bak kanalene og present front.
    Jeg er veldig fornøyd med 4310 og kontrollen den gir i surroundbildet. Spørsmålet er jo om Denon gir nok manuelle muligheter i et rom som det du planlegger. Der er mine krav litt enklere enn hva du blir avhengig av regner jeg med. Vi kan jo teste den hos deg når du kommer så langt at en prosessor/receiver skal prøves ut.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yel
    Bryston er ikke solgt, men ligger ute på HFS nå. Emotiva skal fortrinsvis brukes til senter og bak. Men får gjøre nytten enn så lenge, til jeg evt får tak i "gullet"...

-Y
    Noe spesielt du har i kikkerten??
    Jeg bruker også en XPA-5 på center og bakkanaler. Den leverer veldig bra til en billig penge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KA FER NÅ ??? Har atle slutta i hjemmekino bladet ???

Ja, de mangla jo ein hjemme hos repotasje i siste blad ja

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Virkelig synd at Atles navn ikke står oppført lenger :-? ser ikke ut som det blir flere "hjemme hos" reportasjer heller nå? Kanskje det blir flere "svenske" tester framover?
    Ka f**n! Har akkurat betalt ett års abbonement på Hjemmekino, nettopp på grunn av disse reportasjene!

Flott timing av meg!!!! Not..........

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva sammarbeidet fører med seg. Atle fører pennen på en folkelig og unik måte som det nok er veldig vanskelig å ta over for de fleste. Tviler på at en ny skribent på Hjemme Hos vil klare å fylle skoene hans og oppnå samme populeritet som disse reportasjene har hatt, og dette er gjennomførte arbeider som tar mye tid. En annen ting er bilde delen som jo er helt avgjørende for presentasjonen av rommene. Man skal være en habil fotograf for å gjøre det like bra, men det vet du selfølgelig alt om Håvar. Du har jo lang erfaring på det området
    Vet dere hva Akto jobber med nå? Han sluttet ogdå med Aktomedia i fjor høst...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle jobber som servicesjef hos Nessco Norge som selger kompressorer etc
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er å teste masse utstyr og gjøre seg opp en mening om det. En annen ting er å levere 3-4 sider med info rundt det. Det er utrolig masse jobb rundt det og det er ikke videre godt betalt for alle de timene som må legges ned i en BRA test.
    Må være en av verdens mest dølleste jobber

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle jobber som servicesjef hos Nessco Norge som selger kompressorer etc
    Han valgte det trygge til slutt ja - er nok best det. Jeg skjønner ikke at folk har mage til å holde på for seg selv, men jeg jobber også i staten så jeg er nok veldig lite risikovillig når det gjelder jobb

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å skrive kan nok være morsomt på hobbybasis, men å leve av det ville nok gitt grå hår etterhvert. De økonomiske forpliktelsene er litt for store til det.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT : Slettet, så ikke godt nok etter nedover tråden

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal, skal ikke..... Skal, skal ikke.......

Det siste halve året har jeg tenkt mye frem og tilbake rundt hifi-oppsettet mitt. Det spiller stort og flott. Likevel er det noe som mangler. Jeg har ikke klart å sette fingeren direkte på hva det er, men etterhvert har jeg innsett att det jeg savner er den avslappede morrofaktoren jeg i et par tidligere oppsett har hatt. Idag er det oppløst og superdetaljert med kontroll i hele frekvensgangen, men det kan også bli litt kjedelig når det gjelder hverdagslytting. Og det er tross alt hverdagslytting man bruker oppsettet mest til.
    Det som surrer mer og mer i bakhodet er derfor om det er på tide å bytte ut Avantiene. Jeg la dem ut for salg ved juletider, men ombestemte meg da. Likevel har ikke tanken helt sluppet taket. Kjøpet av Ushe Dancer Mini One til det andre oppsettet har også pushet på litt. Disse spiller utrolig bra, og tanken på å ersattet Avanti med f.eks et par Dancer 8571 Be frister.

Jaggu ikke lett å drive med hifi....... :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likevel er det noe som mangler. Jeg har ikke klart å sette fingeren direkte på hva det er, men etterhvert har jeg innsett att det jeg savner er den avslappede morrofaktoren jeg i et par tidligere oppsett har hatt. Idag er det oppløst og superdetaljert med kontroll i hele frekvensgangen, men det kan også bli litt kjedelig når det gjelder hverdagslytting. Og det er tros alt hverdagslytting man bruker oppsettet mest til.
    Det er vel akkurat her H/K har sin styrke. Ihvertfall ifølge testene jeg har lest. Det er dynamikk og morofaktor all over.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant, men jeg tror ikke at å bytte ut Karan elektronikken med en integrert H/K helt er veien å gå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 308 av 457 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •