Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 290

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 290 av 457 FørsteFørste ... 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 286 287 288 289 290 291 292 293 294 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 ... SisteSiste
Viser resultater 5,781 til 5,800 av 9136
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tviler sterkt på at alle 2x450W er i klasse A. Sannsynligvis er x-antall watt i klasse A før den går over til klasse A/B slik som EC-forsterkere. Mine AW400 leverer 20W klasse A per monoblokk, med et strømtrekk på grunn av dette på 230W per monokanal kontinuerlig. Over 20W går den over til klasse A/B.

Grunnen til dette er at man vanligvis kan regne omlag 10 ganger høyere kontinuerlig effektbruk enn levert effekt med klasse A. Med andre ord skulle forsterkeren trukket minst 9000W kontinuerlig, uavhengig av pådrag. Dette tviler jeg sterkt på at den gjør for å si det slik, siden det hadde krevd en helt ekstrem strømkurs. Det ville i såfall vært galskap å ha den i et skap (tenk 9000W varmeovn).

Teoretisk maksimal effektivitet med klasse A er 50% eller 25% avhengig av noen parametre jeg ikke er kvalifisert til å uttale meg om (Wikipedia).
    Dessverre er dokumentasjonen på Karans hjemmeside ekstremt dårlig og mangelfull, men slike ting pleier å stå i manualen som jeg heller ikke fant på sidene deres.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå det den er specket med
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt noen ny 3930 på deg enda?
    Ligger en på sentralen nå. Dog 5000,-:-? :-?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er på plass. Lett å se hvor dårlig de nye bd spillerene er på sd materiale når man sammenlignes med en så god dvd spiller som 3930.
    5 for en brukt er for mye når klubben selger ut de resterende fra lager for samme pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Den er på plass. Lett å se hvor dårlig de nye bd spillerene er på sd materiale når man sammenlignes med en så god dvd spiller som 3930.
    5 for en brukt er for mye når klubben selger ut de resterende fra lager for samme pris
    Mener at 2010 er like god på dvd som 3930, men det går på husken ettersom det er et år siden jeg hadde 3930.
    Savner ihvertfall ingen dedikert dvd spiller så lenge 2010 står her.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er generelt veldig bra på bilde, og jeg tviler ikke på at 2010 er veldig god. Grunnen til at jeg valgte Panasonic fremfor Denon når jeg byttet ut 2500BT var byggehøyden. Etter å ha omrokert litt i racket ble det plass likevel, men det var da billigere å gå for en brukt 3930 enn å bytte til 2010. 3930 er også veldig god på cd, så den kan brukes til begge deler.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen dager siden var jeg en tur hos JBL76, og vi skulle se om vi fikk litt greie på bassen i kinorommet hans. Han har 2 x SVS PC+, 1 x SVS PC Ultra og 1 x SVS 12/2. Likevel fikk han ikke noe skikkelig trykk i rommet.
    Receiveren han bruker er en Denon 3808.
    Etter å ha lyttet litt var konklusjonen at det hele spilte tamt og lukket. Disse subene burde riste hele rommet uten problemer.
    Siden jeg fra tidligere har dårlige erfaringer med Denon og subkalibrering dro jeg hjem å hentet Yamaha 1900 fast bestemt på at problemet var receiver og Audyssey. Med Yamaha koblet opp kalibrerte vi alle subene til hverandre manuelt, og en 8 punktsmåling med 1900. Resultatet ble utrolig mye bedre enn hva det var, og dette uten å jobbe med plassering. Godt fornøyd over å ha fått rett med tanke på Denons svakheter byttet vi tilbake til 3808 og lot den gjøre en 8 punkts kalibrering. Må innrømme at jeg fikk litt hakeslipp når vi kjørte de samme filmklippene som vi gjorde med Yamaha. Lydmessig var nå Denon bedre på alle punkter. Problemet fra tidligere var nok kalibreringen, og ikke receiver.
    Her er det bare å spise i seg kritikken, og en 3310 er nå i bestilling for test opp mot Yamaha 1900 i eget oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev ikke du en omtale av lyden i Emotiva XPA-5 ?

Vurderer sterkt og prøve ut lillebror XPA-3 selv om det er nok strøm til høytalerne i mitt lille kringlyd rom.

Men er dog litt skeptisk til og få denne 50hz duren som jeg ser flere skriver.
    Og til om det kan bli litt for lys lydsignatur sammen med klipschene mine

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg fra tidligere har dårlige erfaringer med Denon og subkalibrering dro jeg hjem å hentet Yamaha 1900 fast bestemt på at problemet var receiver og Audyssey. Med Yamaha koblet opp kalibrerte vi alle subene til hverandre manuelt, og en 8 punktsmåling med 1900. Resultatet ble utrolig mye bedre enn hva det var, og dette uten å jobbe med plassering. Godt fornøyd over å ha fått rett med tanke på Denons svakheter byttet vi tilbake til 3808 og lot den gjøre en 8 punkts kalibrering. Må innrømme at jeg fikk litt hakeslipp når vi kjørte de samme filmklippene som vi gjorde med Yamaha. Lydmessig var nå Denon bedre på alle punkter. Problmet fra tidligere var nok kalibreringen, og ikke receiver.
    Her er det bare å spise i seg kritikken, og en 3310 er nå i bestilling for test opp mot Yamaha 1900 i eget oppsett
    Det var litt morro at dette kom fra deg.
    Har selv en 3808, og bruker 8 pkt. måling hver gang noe skal kalibreres, og jeg er veldig imponert over hva den og Audyessey klarer sammen.
    Det er utrolig stor forskjell på 1 og 8 pkt. kalibrering.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Denon 4810 skal visst ha en av markedets beste audyssey resultater etter kalibrering, kanskje en ny "verdensmester" på dette området. De har kommet seg veldig med sine receivere. 3310 har en latterlig bra pris for tiden.

Newcomer JBL 76 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det morro å se film.
    Tusen takk for hjelpen Einar :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den nye Denon 4810 skal visst ha en av markedets beste audyssey resultater etter kalibrering, kanskje en ny "verdensmester" på dette området. De har kommet seg veldig med sine receivere. 3310 har en latterlig bra pris for tiden.
    Er 4810 utstyrt med proff-versjonen av Audyssey? Hvis ikke - hvorfor er det forskjeller mellom Denons Audyssey-versjoner?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er 4810 utstyrt med proff-versjonen av Audyssey? Hvis ikke - hvorfor er det forskjeller mellom Denons Audyssey-versjoner?
    Du kan snakke med Da-ty@online.no, han har denne forsterkern og sier den er bedre på dette området enn sine yngre brødre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen dager siden var jeg en tur hos JBL76, og vi skulle se om vi fikk litt greie på bassen i kinorommet hans. Han har 2 x SVS PC+, 1 x SVS PC Ultra og 1 x SVS 12/2. Likevel fikk han ikke noe skikkelig trykk i rommet.
    Receiveren han bruker er en Denon 3808.
    Etter å ha lyttet litt var konklusjonen at det hele spilte tamt og lukket. Disse subene burde riste hele rommet uten problemer.
    Siden jeg fra tidligere har dårlige erfaringer med Denon og subkalibrering dro jeg hjem å hentet Yamaha 1900 fast bestemt på at problemet var receiver og Audyssey. Med Yamaha koblet opp kalibrerte vi alle subene til hverandre manuelt, og en 8 punktsmåling med 1900. Resultatet ble utrolig mye bedre enn hva det var, og dette uten å jobbe med plassering. Godt fornøyd over å ha fått rett med tanke på Denons svakheter byttet vi tilbake til 3808 og lot den gjøre en 8 punkts kalibrering. Må innrømme at jeg fikk litt hakeslipp når vi kjørte de samme filmklippene som vi gjorde med Yamaha. Lydmessig var nå Denon bedre på alle punkter. Problmet fra tidligere var nok kalibreringen, og ikke receiver.

3310 er vannvittig bra! Gled deg .

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    4310 og 4810 har Audyssey DSX mens 3310 og ned bruker en noe enklere Audyssey verson. Så vidt jeg har forstått er DSX i hovedsak Wide fungsjonen med ekstra høyttalere montert utenfor frontene. En software oppgradering for 3310 til DSX er på gang ifølge www.denon.uk.co
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Vurderer sterkt og prøve ut lillebror XPA-3 selv om det er nok strøm til høytalerne i mitt lille kringlyd rom.

Har ikke skrevet stort om Emo forsterkerene. Vurderte å lage noe om XPA-2, men hadde ingenting fornuftig tilgjengelig å teste den direkte mot. Å skrive at denne var jaggu dritbra eller dårlig uten direkte sammenligninger gir ingen mening i en test sånn jeg ser det.
    XPA-3 gjør en kjempejobb til prisen, men kan nok med fordel kjøpes brukt i norge for å forsikre deg om at det er en stille trafo. Dessverre ikke alle av dem som har det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBL 76
    Nå er det morro å se film.
    Tusen takk for hjelpen Einar :-D
    Bare hyggelig Joachim
    Mye lettere når vi er 2 som kan knote sammen på disse kaliberingene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det var litt morro at dette kom fra deg.
    Har selv en 3808, og bruker 8 pkt. måling hver gang noe skal kalibreres, og jeg er veldig imponert over hva den og Audyessey klarer sammen.
    Det er utrolig stor forskjell på 1 og 8 pkt. kalibrering.
    Har ikke hatt så gode erfaringer med Denon og Audyssey fra før, men trekker absolutt kritikken etter denne testen. Mye har skjedd med den tidligere flate Denonlyden, og gledelig er det. Blir spennende å teste 3310 i eget oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    4310 og 4810 er spennende saker, men litt overkill hos meg (hverfall for testing i første omgang) Prismessig skiller 3310 seg helt klart ut som en naturlig kandidat. Men oppgradering til Audyssey DSX på gang vil denne receiveren dekke de fleste behov tenker jeg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Hvis det er en trøst så kan jeg fortelle deg at min XPA-3 er muse stille.

Side 290 av 457 FørsteFørste ... 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 286 287 288 289 290 291 292 293 294 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •