Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 271

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 271 av 457 FørsteFørste ... 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 267 268 269 270 271 272 273 274 275 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 ... SisteSiste
Viser resultater 5,401 til 5,420 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Skal bli gøy å høre dine inntrykk rundt NC2100, det er et meget spennende produkt.
    Inntil videre skal den drive Vienna Mozart i hifioppsettet da jeg dessverre har måtte ta vekk Ayon settet for en periode. Effekt blir en Emotiva UPA-2, så jeg har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag her. Når jeg får flyttet den tilbake til surroundrommet og brukt den som påtenkt er det litt lettere å stille den til veggs
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Inntil videre skal den drive Vienna Mozart i hifioppsettet da jeg dessverre har måtte ta vekk Ayon settet for en periode. Effekt blir en Emotiva UPA-2, så jeg har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag her. Når jeg får flyttet den tilbake til surroundrommet og brukt den som påtenkt er det litt lettere å stille den til veggs
    Forstår.

Jeg som flere er inne sitter i spenning å venter på hva som kommer inn som erstatning for Audio Physic Avanti 5. Blir det B&W??

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt 2100, og 2250 som effekt i stereo sammen med v3900.
    Hvordan kobles dette sammen i en stuekino?
    Er ikke vant til å ha en haug med komponenter med hensyn til film og musikk.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NC2100 var en befrielse å få inn i mitt surround&2-kanals-oppsett. Løftet 2-kanalslyden opp betydelig. Den har to sub innganger og utganger, så selv med dagens 7.2/9.2 recievere så har den den innganger til å gjøre nytte for seg.

Håper den passer godt inn hos deg også :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvorfor selge AVANTI?
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    For mange små lange fingre om dagen i kåken devilej? Du blir jo snart nødt til å bygge i garasjen :wink:
    Som tidligere nevnt i tråden så jobber vi som beredskapshjem for barn fra 0-12. Dvs at det er vanskelig å ha en høyttaler som Avanti stående i stua uten å risikere å få den ødelagt av flyvende biler eller byggeklosser. Dette har resultert i at de har stått lagret ca 7 av de siste 12 måneder, og nå står lagret igjen (sansynligvis minst frem til sommeren). Har vel kommet til det punktet hvor jeg må innse at jobb og hifi i denne divisjonen ikke lar seg kombinere uten dedikert rom. Denne gangen har også røroppsettet fra Ayon måtte pakkes ned da det ikke står trygt selv inne i et lukket rack.
    Har derfor bestemt meg for at jeg trenger et oppsett som kan stå fremme uansett, så det er mulig Ayon Polaris/Typhon også ender på torget.

Uansett har jeg Vienna Mozart som jeg bruker sammen med Roksan Kandy spilleren, Parasound NC2100 pre og en Emotiva UPA-2 effekt. Dette får gjøre jobben noen måneder, så får jeg se om det er noen som ønsker å kjøpe høyttalere og eventuelt Ayon settet.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Forstår.

Jeg som flere er inne sitter i spenning å venter på hva som kommer inn som erstatning for Audio Physic Avanti 5. Blir det B&W??
    Selges Avanti har jeg god tid på å bestemme meg da nåværende barneplassering fort kan bli hos oss et halvt år, så det er litt uvisst enda.
    B&W 802 eller 803 er sterke kandiater, men ikke sammen med Ayon. CDM9NT som jeg hadde nylig viste at disse 2 produsentene ikke er noen god match.
    Ender det med salg og kjøp av B&W er Parasound JC1 og JC2 muligens aktuelt. Alternativt finnes det jo noen gode høyttalere som f.eks Adam Gamma. Ved salg av hele oppsettet mitt burde jeg kunne finansiere Gamma og Ayon CD-5 eller Skylla dac. Minimalistisk high-end
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på`n igjen :-D hehe

Vi venter spent på M. og E. sine ører finner ut om kommende oppsett :-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges Avanti har jeg god tid på å bestemme meg da nåværende barneplassering fort kan bli hos oss et halvt år, så det er litt uvisst enda.
    B&W 802 eller 803 er sterke kandiater, men ikke sammen med Ayon. CDM9NT som jeg hadde nylig viste at disse 2 produsentene ikke er noen god match.
    Ender det med salg og kjøp av B&W er Parasound JC1 og JC2 muligens aktuelt. Alternativt finnes det jo noen gode høyttalere som f.eks Adam Gamma. Ved salg av hele oppsettet mitt burde jeg kunne finansiere Gamma og Ayon CD-5. Minimalistisk high-end

Men hva er det som gjør 802, 803 eller Gamma mer motstandsdyktige mot flygende objekter enn Avanti?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg på og.
    Selge et slikt fantastisk oppsett klinger ikke i mine ører i det hele tatt.
    Det å nedgradere, tror jeg du kommer til å angre på.

Men, det er ditt hjem og dine prioriteringer så det blir spennende å følge med på utviklingen.

Uansett ha en riktig god jul og godt nytt år.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All ære for jobben dere gjør Skal du ha noe som ungene ikke blir nyskjærrige på må det bli Naim, ikke noe blikkfang, men herlig lyd. Høytalere melder jeg pass på da veltesikre knapt er laget.... Eller med fingersikkert gitter foran elementene
    God Jul .

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Men hva er det som gjør 802, 803 eller Gamma mer motstandsdyktige mot flygende objekter enn Avanti?
    Har du noen gang forsøkt å flytte på en 802?

Fra spøk til alvor - både marlan-chassiset og diskantløsningen tåler ingen verdens ting bare så det er sagt. Skulle man være så uheldig å få noe hardt slengt inn i marlan-hodet så chippes det garantert av en del. Diskanten sitter også relativt løst og kan lett brytes av om ungen er høy nok.
    Men selve høyttaleren er stødig som fjell og tåler alt.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har du noen gang forsøkt å flytte på en 802?
    Hehe, nei, men jeg tror at flygende leker lager like stygge merker i tunge høyttalere som i litt mindre tunge høyttalere;-)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at denne tråden ikke dør ut i 2010 heller.. Begynner å bli en imponerende erfaring/kunnskap denne karen har opparbeidet seg. Anbefaler et ørlite glass konjakk i kveld.. 8) God jul!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke noen god løsning her, så jeg må lete etter en jeg kan leve med. Adam har alu kabinett som tåler endel mer og greit kan repareres om det skulle bli en ripe. 802N/803N er høyttalere som har noen år på baken men likevel ligger innenfor mine lydpreferanser. Det er lettere å leve med et hakk i et av disse kabinettene enn de så godt som nye Avantiene.
    Jeg har derfor hjerte til å ha et sett B&W stående her, men med Avantiene ville både jeg og kona gå på nåler. Det er ikke holdbart i lengden. Enig i at diskanten er en utfordring.
    Fordelen med 802 er at det skal veldig mye til for å flytte eller velte dem.
    803 er såpass hyggelig priset brukt at et hakk uansett er overlevlig.

Adam er aktive, så da ville jeg kunne droppe effektblokker. Min Roksan som drivverk og en Ayon Skylla dac vil da kunne stå diskret i racket uten å stikke seg frem for mye.
    Med B&W vil jeg trenge transistorelektronikk da matchen med Ayon ikke er god nok.

Uansett er ingenting solgt, og jeg la høyttalerene ut for å se om det er noen interesse for dem. Venter ikke at de skal gå i romjulen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Skjønner at denne tråden ikke dør ut i 2010 heller.. Begynner å bli en imponerende erfaring/kunnskap denne karen har opparbeidet seg. Anbefaler et ørlite glass konjakk i kveld.. 8) God jul!
    Er det cognac du mener
    Etter at jeg igjen satte Avanti til lagring for en uke siden har tanken om dette gir noen mening kvernet mer og mer. Dessuten må jeg jo ha noe å skrive om i 2010 også. Kjedelig med masse innlegg hvor det bare står at jeg hører på musikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det cognac du mener
    Etter at jeg igjen satte Avanti til lagring for en uke siden har tanken om dette gir noen mening kvernet mer og mer. Dessuten må jeg jo ha noe å skrive om i 2010 også. Kjedelig med masse innlegg hvor det bare står at jeg hører på musikk
    hehe.. veldig så kultiverte vi var.. Uansett, blir moro å følge med på hva som skjer!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    All ære for jobben dere gjør Skal du ha noe som ungene ikke blir nyskjærrige på må det bli Naim, ikke noe blikkfang, men herlig lyd. Høytalere melder jeg pass på da veltesikre knapt er laget.... Eller med fingersikkert gitter foran elementene
    God Jul .
    Naim spiller fantastisk bra, men siden jeg har en forkjærlighet for litt kraftige tungdrevne høyttalere leverer disse forsterkerene litt for lite krefter.
    Skal jeg ha et oppsett som står fremme hele året må jeg ta høyde for at uhell kan skje. Må derfor komme frem til et kompromiss jeg kan leve med.
    Med en treåring i hus som synes det er spennende å sjekke hva som er innenfor skapdører står ikke Typhon trygt selv i lukket rack dessverre. De er derfor pakket vekk sammen med Avanti.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    hehe.. veldig så kultiverte vi var.. Uansett, blir moro å følge med på hva som skjer!
    He he
    Hvem vet. Kansje det ender med at det ikke skjer noe som helst.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Det lurer jeg på og.
    Selge et slikt fantastisk oppsett klinger ikke i mine ører i det hele tatt.
    Det å nedgradere, tror jeg du kommer til å angre på.

Men, det er ditt hjem og dine prioriteringer så det blir spennende å følge med på utviklingen.

Uansett ha en riktig god jul og godt nytt år.
    Jeg ser det egentlig ikke som en nedgradering, snarere en omprioritering

Ha en fin julefeiring med kone og barn Kristian så snakkes vi på nyåret. Jeg har enda ikke fått hentet den flasken med Gin som jeg vant.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke en garasje du kan ofre til et dedikert rom da?

Side 271 av 457 FørsteFørste ... 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 267 268 269 270 271 272 273 274 275 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •