Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 243

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 243 av 457 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 ... SisteSiste
Viser resultater 4,841 til 4,860 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da stakk jeg en tur innom Jysk, og racket passet ypperlig. Noen småmodifiseringer på hyllehøydene og en flaske brunbeis så sklir det rett inn. Dørene må nok droppes, men det går greit.

Takker for tips gutter :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eget rack / modulrack... Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! til forsterkere/effektforsterkere hadde vel gjort seg for deg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre de Atacama rackene, men jeg har dessverre ikke plass i det lille rommet mitt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da stakk jeg en tur innom Jysk, og racket passet ypperlig. Noen småmodifiseringer på hyllehøydene og en flaske brunbeis så sklir det rett inn. Dørene må nok droppes, men det går greit.

Takker for tips gutter :-D
    Går du inn på hifi-linken min ser du den i brunbeiset utg. Solid benk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert. Akkurat som jeg vil ha racket vårt så nå er det bare å sette igang med utpakking og beising.
    La igjen en velfortjent score i samme slengen :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det flere lytteinntrykk fra XPA-5, bortsett fra at den banket Thulen på de parametrene du oppga?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester fortsatt endel frem og tilbake for å finne den endelige konfigurasjonen i oppsettet. Idag har Roksan Kandy settet stått oppkoblet mot Galloene og det har blitt testet med og uten ekstern dac. Først med Kandy cd-spiller analogt rett i Yamaha og Emotiva som power. Her er forskjellene ganske små med og uten AudioNote Dacen. Noe mer detaljer i nedre bassområdet, men da snakker vi om nyanser. Totalt sett spiller det litt kjedelig. Hmmmm. Etter å ha hatt Bryston pre på hjemlån en stund var ikke dette spesielt imponerende.
    Vekk med Yamaha og Emotiva, og inn med Kandy K2 integrert sammen med cd-spillern. Nå skedde det saker. Den lille 120 wattern gjør en overaskende god jobb på de tungdrevne Galloene, og microdetaljene er tilbake i lydbildet. Punschen i bassen som Emotiva leverte mangler nå, men likevel er totalen veldig mye bedre enn med Yamaha som pre. Ingen tvil om at receiveren er en hemsko når det gjelder å spille av musikk i to kanaler. Forskjellen er så stor at det faktisk ikke kunne falle meg inn å bruke Yamaha til stereopre i det hele tatt.
    Så er det på tide å teste med ekstern dac igjen. Switcher over og blir igjen overasket over hva en god dac kan gjøre med lydbildet. Hele rommet vokser, og vokalen som var godt plassert fra før er nå spikret på plass. Pianisten flytter seg litt lengre ut til siden så kompisen på kontrabass får mer armsleng. Bakgrunnen blir også sortere. Ingen tvil om at det svakeste ledd påvirker hele kjeden, og forbedringen med den eksterne dacen viser seg mye tydligere når Yamaha ikke lengre får lov til å grøte til lyden.
    Neste steg er så å koble Emotiva til Preout på Roksan, og flytte høyttalerkablene ned til effekttrinnet. Siden jeg nå har blitt kjent med lydsignaturen i Roksansettet er det spennende å se om den endrer seg betraktelig med denne amerikanske effektklumpen tilkoblet. Det gjorde den i overaskende liten grad. Mellontonen lente seg kansje noe mer bakover, men basspunschen var tilbake i fullt monn. Dette gir en livlig morsom rytme og driv i musikken som gjør det virkelig gøy å spille plate etter plate. Noe amerikansk farging er det fra effekttrinnet, men overaskende lite med tanke på at det sitter en distingvert engelskmann på kilde og pre siden. Så langt er altså Roksan og AudioNote sikret plass i det nye racket sammen med Emotiva :-D

Langt innlegg som muligens ikke gir noen mening for andre enn meg selv. Bær over med det.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt innlegg som muligens ikke gir noen mening for andre enn meg selv. Bær over med det.......
    Syntes meningen kom tydelig frem jeg... :-)

Synes selv det frister litt å kaste seg på Emotivabølgen (med både pre og effekt), men prøver å holde meg i skinnet...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har bestilt en XPA-2 fra Emotiva, regner med at de skal drive frontene? Er det ikke litt negativt hvis senterkanalen får mindre watt en frontene?

Har lenge gått å tenkt og grublet på hvordan jeg selv skal løse kabalen med effekt til frontrekken, tre stk XPA-1 (en til hver front og en til senter) vil bli litt for dyrt akkurat nå. Vil jo helst ha like mye eller mer watt på RC-64 senteren som frontene med tanke på at den har et ekstra 6.5" element pluss at kassen er lukket, den er jo litt tyngre å drive enn frontene pga det, right?

Eller vil en XPA-5+XPA-2 combo funke fint for mitt oppsett også? Er litt nervøs for at en kanal fra XPA-5 ikke skal klare å drive senteren godt nok.... :neutral:

Hva tror du Einar?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ser du har bestilt en XPA-2 fra Emotiva, regner med at de skal drive frontene? Er det ikke litt negativt hvis senterkanalen får mindre watt en frontene?

Har lenge gått å tenkt og grublet på hvordan jeg selv skal løse kabalen med effekt til frontrekken, tre stk XPA-1 (en til hver front og en til senter) vil bli litt for dyrt akkurat nå. Vil jo helst ha like mye eller mer watt på RC-64 senteren som frontene med tanke på at den har et ekstra 6.5" element pluss at kassen er lukket, den er jo litt tyngre å drive enn frontene pga det, right?

Eller vil en XPA-5+XPA-2 combo funke fint for mitt oppsett også? Er litt nervøs for at en kanal fra XPA-5 ikke skal klare å drive senteren godt nok.... :neutral:

Hva tror du Einar?

Den tyngste høyttaleren å drive trenger selvfølgelig mest effekt, og i ditt tilfelle er jeg enig i at center fortjener like mye power som frontene. Spørsmålet er vel egentlig om du får mer ut av 3 stk monoblokker enn du vil gjøre med en litt billigere og enklere løsning. Om du har bestemt deg for Emotiva misstenker jeg at du kan komme like langt med en XPA-2 og en XPA-3/5 som du vil gjøre med 3 x XPA-1. Alternativt 1 x XPA-2 of 1 x XPA-1.
    På den annen side er det ikke lett å anbefale disse trinnene til deg da jeg aldri har hørt dem på Klipsch. Matching er viktig uansett merke og pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel egentlig om du får mer ut av 3 stk monoblokker enn du vil gjøre med en litt billigere og enklere løsning.

På den annen side er det ikke lett å anbefale disse trinnene til deg da jeg aldri har hørt dem på Klipsch. Matching er viktig uansett merke og pris
    Nok watt (og power) vil jeg ihvertfall få med 3 stk XPA-1, men hva mente du egentlig?

Guess i have to buy to try... Er jo ikke noen som selger Emotiva i norge så eneste muligheten til å teste Emotiva på Klipschene er å kjøpe en forsterker å teste 8)

Det billigste for meg er nok å kjøpe en XPA-5 til å begynne med regner jeg, om den er kraftig nok er vel en annen sak...? :roll:

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva tror du Einar?
    Vi tenker visst ganske likt, jeg går for en XPA-2 til frontene, og en XPA-3 til center

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en av fordelene til Emotiveblokkene. De blir knapt over lunkne med fornuftig lufting. Matchen til B&W tør jeg ikke uttale meg om, men du bor ikke lengre unna enn at en test skulle la seg gjøre :-D
    Bra å høre at den ikke blir spesielt varm. Skal bygge meg ett nytt rack den kommende måneden og setter av to rom med bredde på 50 og høyde på 25 cm i bunnen.

Vi bor jo ikke så langt fra hverandre, men her hjemme står alt på hodet! Pusser opp stua, gang og to barnerom (kommer ett barn til rett før jul etter terminen vi har fått). Og i tillegg blir det ny terrasse i neste uke i samarbeid med svigers (han kommer inn som anleggsleder når kona drar på ferie ). Nå er jeg i gang med stua og eneste jeg har av anlegg i stua nå, er en Panasonic PV60 42" og PS3... Mye mulig jeg kunne tatt med med høyttalerene ut på tur da?

Frister med en XPA-5. For høre med kona om hva hun sier.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok watt (og power) vil jeg ihvertfall få med 3 stk XPA-1, men hva mente du egentlig?

Guess i have to buy to try... Er jo ikke noen som selger Emotiva i norge så eneste muligheten til å teste Emotiva på Klipschene er å kjøpe en forsterker å teste 8)

Det billigste for meg er nok å kjøpe en XPA-5 til å begynne med regner jeg, om den er kraftig nok er vel en annen sak...? :roll:
    Mulig det ble tungvindt skrevet.
    Det jeg mente var at hvis XPA-2 henter ut alt som bor i høyttalerene dine vil du ikke få noe mer ved å gå opp til XPA-1. Det er jo dette som er spørsmålet som er vanskelig å besvare uten å teste begge løsningene i eget oppsett.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Bra å høre at den ikke blir spesielt varm. Skal bygge meg ett nytt rack den kommende måneden og setter av to rom med bredde på 50 og høyde på 25 cm i bunnen.

Vi bor jo ikke så langt fra hverandre, men her hjemme står alt på hodet! Pusser opp stua, gang og to barnerom (kommer ett barn til rett før jul etter terminen vi har fått). Og i tillegg blir det ny terrasse i neste uke i samarbeid med svigers (han kommer inn som anleggsleder når kona drar på ferie ). Nå er jeg i gang med stua og eneste jeg har av anlegg i stua nå, er en Panasonic PV60 42" og PS3... Mye mulig jeg kunne tatt med med høyttalerene ut på tur da?

Frister med en XPA-5. For høre med kona om hva hun sier.
    Send meg en PM etterhvert om det blir aktuelt å komme innom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en PM etterhvert om det blir aktuelt å komme innom
    Det gjør jeg!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg kan tyde ut av de engelske glosene så er vel XPA 1 og 2 tiltenkt Hi fi markedet med en mer audiofil oppbygging enn 3 og 5 ( Kanskje litt mer snasne komponenter osv..) 3 og 5 blir jo markedsført som Boostere til recivermarkedet eller som tillegsutstyr til de som allerede sitter med et kompetent 2 kanalssett. Trur eg...... :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et hyggelig besøk av Beever idag da han var litt nyskjerrig på Galloene. Vi rigget opp og testet 3 forsterkerløsninger på dem.
    1. Roksan Kandy K2
    2. Roksan Kandy K2 med Emotive XPA-5
    3. Ayon Audio Spirit

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syns du om utseende på Emotivaen Einar? Personlig kommer jeg nok til å gå for "black trim pieces" slik at jeg får fronten helt sort.

Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finishen er bra siden den er såpass nøytral. Lysene i displayet kan slås av, men en sotfilm over av/på bryteren kan nok være å foretrekke.
    Svarte skinner er klart penere, men jeg glemte å bestille det sammen med forsterkeren. Er på vei sammen med XPA-1 settet nb1 har bestilt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 243 av 457 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •