Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 222

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 222 av 457 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 4,421 til 4,440 av 9136
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Den største utfordringen er under testing av utstyr. Vanskelig å få plass i hifirommet uten at det ser ut som et hentelager.
    Er det i privat regi du driver å tester, eller er du engasjert av noen?
    Soundplanet kanskje?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er ikke at Einar er engasjert av noen, men tester utstyr fra en leverandør som gir usedvanlig god service. Sånn er det ofte. Jeg er svært fornøyd med Soundgarden Ålesund, og tester/skriver gjerne om utstyr derfra.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bicks
    Er det i privat regi du driver å tester, eller er du engasjert av noen?

Soundplanet kanskje?

Tester nok kun i privet regi, men kjenner etterhvert Rune Åsenden ganske godt så jeg har fått mulighet til å prøve fler av hans produkter. Dette er grunnen til at jeg bare skrev et sammendrag etter å ha hatt Ayon Triton ihus, og ikke har laget noen egen korttest av den eller noen andre Ayon produkter. Vanskelig å fremstå som 100% objektiv tester når elektronikken kommer fra samme leverandør som jeg bruker i eget anlegg, og jeg kjenner importøren såpass godt.
    Forøvrig har jeg bare laget 2 tester her inne hvor en av dem var på Gemme Audio Katana (som føres av SoundPlanet), og den andre var på et fullt Swans oppsett (som ikke gjør det)
    Det jeg mente med testing var utprøving av nytt og spennende utstyr for å utvide egen horisont som ikke nødvendigvis kommer på trykk noe sted. Det meste av ting jeg har vært heldig å få prøve gjennom årene er ikke skrevet noe om her inne da det stort sett ikke er av interesse for andre enn meg selv.

Ayon Audio fører produkter jeg selv har svært mye til overs for, og jeg startet derfor Ayon tråden av den grunn. Dette er altså en opplysningstråd for Ayon, og ikke SoundPlanet.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing

Tror deg så gjerne devilej:-D
    Jeg ville også ha benyttet enhver HiFi leverandør sin velvilje og god service:-D
    Men det er jo alltid noen som tviler blandt oss
    Fortsett men de tester du kan og har mulighet for å kunne foreta.
    Jeg følger iallefall spent med uansett leverandør8)

gismo

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tester nok kun i privet regi, men kjenner etterhvert Rune Åsenden ganske godt så jeg har fått mulighet til å prøve fler av hans produkter. Dette er grunnen til at jeg bare skrev et sammendrag etter å ha hatt Ayon Triton ihus, og ikke har laget noen egen korttest av den eller noen andre Ayon produkter. Vanskelig å fremstå som 100% objektiv tester når elektronikken kommer fra samme leverandør som jeg bruker i eget anlegg, og jeg kjenner importøren såpass godt.
    "Vet ikke om du misforsto meg her eller ikke, men bare for å være sikker"

Det var ikke ment som noe kritikk,- har lest de testene du har lagt inn her, og har syns de har vært meget interesante.
    Har ikke sett på de testene som de var "kjøpt og betalt"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare. Siden jeg er god venn med Rune Åsenden og har handlet det meste av anlegget mitt hos SoundPlanet er det et naturlig spørsmål. Jeg legger derfor ut mine erfaringer rundt disse produktene i min egen tråd og Ayon tråden.
    Roxan som han nå har overtatt agenturet på er et veldig spennende merke som jeg håper å få testet litt eterhvert. De har vunnet ekstremt høy gunst i det engelske markedet, og blitt årets elektronikk mange år på rad :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selge Solo-rekken... Hmmmm. Får teste litt justering først

Har den siste mnd lekt med tanken på å selge Solo rekken da jeg ikke rekker å bruke dem så mye som de fortjener. Tanken var å heller henge opp et Swans V8 sett her også, eller å gå tilbake til Martin Logan siden jeg fortsatt har centern stående stuet bort i kjelleren. Muligens bruke den + et sett ML Fresco ved siden av tven.
    Siden jeg var alene hjemme idag bestemte jeg meg for å bruke dagen på å plukke vekk Swans subene og isteden integrere Klipsch RT10D som har stått her på vent et par mnd.
    Testet først uten den innebygde romkorreksjonen, noe som ga meg en kraftig topp på 50Hz, og fritt fall rundt 30Hz.
    Lot den så justere seg til rommet med den medfølgende micen, og nå var det andre boller. Kun 1-2 db avvik mellom 25 og 50Hz. Imponerende da det lille rommet mitt ikke er spesielt enkelt å ha med å gjøre.
    Etter det var det ut med møbler og full 8-punkts kalibrering med Z7. Satte den opp til deling på 80, men syntes resultatet ble litt skuffende. Hevet så suben 6 db, men fortsatt manglet det noe. Virket fortsatt litt lukket i effektene. Det neste jeg testet var å senke delingen til 60Hz, og der satt det. Utrolig hvor mye mer punch Solo leverer når de får jobbe litt dypere enn THX delingen på 80. Tidligere har jeg slitt med utfasing når jeg har delt såpass lavt, men det var ikke noe problem med Avantgarde/Klipsch komboen. Ble sittende å glise mens jeg testet filmsener og musikkspor i 3-4 timer.
    Å selge Solo-rekken er absolutt ikke noe tema likevel, for dette spilte usedvanlig tøft. Har nå en helt annen punch fra center enn jeg har fått til med denne tidligere, og en Klipsch til er satt på ønskelisten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker, jeg som trodde jeg skulle få tre Soloer billig nå. En kan jo aldri få for mange frontrekker :-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke vente med et slikt prosjekt til du har fått bygget egnet rom til formålet?, selge slik luksus du har i heimen nå er vel ikke det letteste vil jeg anta. Kanskje kalibreringen blir bedre når hele oppsettet får et skikkelig rom å jobbe i?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går litt på at jeg ikke har vært 100% fornøyd, men det ble veldig mye bedre etter dagens innsats. Har litt for mange baller i luften for tiden så det er vanskelig å få satt av tid til bruk av anlegget, og enda vanskeligere å sette av tid til kalibrering. Gir derfor litt flau smak i munnen innimellom å ha en frontrekke til 120k stående.
    Uansett ombestemte jeg meg idag. Dette spiller for tøft til å selges (for nå) :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Pokker, jeg som trodde jeg skulle få tre Soloer billig nå. En kan jo aldri få for mange frontrekker :-)
    Greit å ha noe å bytte på med :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par mobilbilder av racket med Ayon og Revolver på plass

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt riaa-trinn er i hus da rørtrinnet i Polaris ble litt for følsomt på vår dårlige strømfeed.

Dynavector P-75mkII phono pre-amplifier and phono enhancer inc. RIAA

Dynavector P-75mk2 byr på minimalt med overflatestøy, klar, mektig og nyansert vokal samt stor og stram bass. P75mk2 kan justeres på "normal" måte med ohm'sk motstand eller den kan kjøres i "Phono Enhancer" modus hvor den gjør strømforsterkning alá en head-amp. P75mk2 er en alt i et løsning som burde matche så og si alle pick-up'er MM/MC High eller Low output.

Takk til Håvar Snapa hos PlanetSnapa (PLSN) for hans fantastiske service og tolmodighet i min søken etter hogh-end vinylavspilling.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hog end..?"

Ser virkelig lekkert ut dette devil.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok den ikke med en gang, men lo godt når jeg så at jeg hadde bommet mellom i og o. Lar skrivefeilen stå til ære for ditt morsomme innlegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tanker rundt frontrekken. Selge eller beholde Avantgarde "

På tide å bytte overskrift på tråden? Du har jo tenkt ferdig? :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    "Hog end..?"

Ser virkelig lekkert ut dette devil.
    He he

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    "Tanker rundt frontrekken. Selge eller beholde Avantgarde "

På tide å bytte overskrift på tråden? Du har jo tenkt ferdig? :-)
    Jepp. Blir ikke så mye forum i sommervarmen, men slettet den nå 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du platespilleren mye? For min egen del synes jeg det er virkelig hyggelig å sette på ei skive sent en høstkveld mens det er fyr i peisen og ta et glass med noe godt drikke. Og gode minner fra barndommen - da jeg ute på landet som vi bor hadde spart meg opp noen kr og bestilt plater over postordre. Hentet ut store pakker på posthuset med nye plater. Var virkelig gode tider! Det kommer jo stadig vekk ut noe nytt på vinyl nå også?

Beklager min lille nostalgitrippen, men vinyl vekker gode minner og gjør meg nostalgisk

Ser du har senket delfrekvensen på center og front i hjemmekinoen. Kan du sette sub til 60 hz med Yamaha Z7? Jeg syntes det var helt topp når jeg var innom deg og nå er det enda bedre etter justeringen?

Ha en fortsatt god sommer!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller cd stort sett hver dag, men bryter av med vinyl ganske ofte. Finner faktisk vinyl hakket mer avslappende når jeg setter meg godt til rette. Må bare handle inn endel fler plater for å ha litt mer å velge i.

Når det gjelder Z7 kan man sette overgangsfrekvensen pr ht-sett indeviduelt, så jeg har nå satt front og center til 60 og surround/surround back til 80Hz. Solo leverer endel punch i 60-80hz området som suben ikke klarer å gjengi like godt. Mer trykk i skuddsener etc
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 222 av 457 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •