Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 216

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 216 av 457 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste
Viser resultater 4,301 til 4,320 av 9139
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter det jeg har forstått skal subben stå på spillrommet på loftet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte de 2.1SE må jeg si...markedet for stativere mellom 8 - 15-16 lapper er utrolig vanskelig gitt, mye bra for pengene..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D2.1SE er i rosewood som matchet inventaret bedre enn sort.
    Klipshen er til odel og eie. Planen var å ha den i spilleommet, men formen på den gir også mulighet for hjørneplassering bak Solo uten å komme i konflikt med dem slik SVS gjorde. Vil derfor først teste den der. Fungerer dette blir begge Swans subene plassert i spillrommet, og en Klipsch til blir kjøpt inn til tv-stua så jeg får en i hvert hjørne foran.
    Grunnen til at jeg vurderer Klipshene isteden for Swans er at det er litt rotete plassert i det lille rommet vi har.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er også Swans V8 hentet, så tingene begynner å falle på plass til det nye rommet. Må forte meg å få det ferdig i påsken så jeg kan få dem opp på vegg

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På førstkommende søndag kommer Skrotnisse, Eksu og Nølle innom en tur i 16-17 tiden. Det er plass til et par til om noen skulle ha lyst til å hive seg med. Agendaen blir i hovedsak å teste Ayon Triton og Polaris/Typhon på Avanti5 og Solo, men et par filmklipp rekker vi sikkert også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg, og ja jeg skal høre på det andre oppsettet ditt også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    På førstkommende søndag kommer Skrotnisse, Eksu og Nølle innom en tur i 16-17 tiden. Det er plass til et par til om noen skulle ha lyst til å hive seg med. Agendaen blir i hovedsak å teste Ayon Triton og Polaris/Typhon på Avanti5 og Solo, men et par filmklipp rekker vi sikkert også.

Jeg vil høre Triton

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å kaste seg med Beiver. Plass til 1 til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du skal selge bakhøyttalerne i stuekinoen din. Hva vurderer du å få inn som erstatning?

Mvh Riceman

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir OMD-5 solgt kommer svaret her i tråden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen.
    Er det mulig å hive seg på i ettermiddag.

Må innrømme at jeg har sovet litt dårlig i natt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare morro å samles flere. Det blir litt trangt om plassene, men vi trikser det til med litt rullering og noen ekstra kjøkkenstoler. Det er såpass lenge mellom mellom disse minitreffene at dere er hjertelig velkomne.
    De som dukker opp er

Skrotnisse
    Eksu
    Nølle
    Kriller
    Beiver
    Bicks (litt usikkert enda)

Vi ses mellom 16 og 17 folkens
    Gleder meg :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for et hyggelig treff i går. Bicks måtte dessverre melde frafall pga syke barn, men håper han får anledning til å ta turen ved en senere anledning.
    Er en stund siden sist jeg hadde en gjeng innom her, så man glemmer hvor gøy det er.
    Her er låtene på platen til Kristian som jeg lovet å legge ut.

1. Alex F / Harold Faltemeyer
    2. All Cried Out / Alison Moyet
    3. No Sanctuary Here / Chris Jones
    4. 5:01 AM / The Pros & Cons Of Hitchhiking
    5. Brothers In Arms / Dire Straits
    6. All Summer Long / Kid Rock
    7. Down In The Hole / John Campell
    8. Beloved Wife / Natalie Merchant
    9. Am I Losing You / Jan Akkerman
    10. Three Wishes / Roger Waters
    11. When I Nead You / Jocely B. Smith
    12. It`s A Miracle / Roger Waters
    13. Badman`s Song / Tears For Fears
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må selv takke for et hyggelig treff. Alltid moro å snakke med folk med samme interesse som en selv.
    Som alltid spiller det bra hos deg, men nå synes jeg det spiller enda bedre. Meget bra lyd i begge anleggene dine, og nå spiller de jo litt tøffere musikk også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Litt mer attack i mellombassen på Avanti. Det er helt klart en mer all round høyttaler selv om jeg må innrømme at jeg innimellom savner oppløsningen Gradient leverte......

Forøvrig forsvant OMD-5 ut døra sammen med Eksu og Nølle i går da de skulle leveres i Halden. Ersatterene er ikke mer spennende enn at jeg går tilbake til Focal Dome. Etter å ha hatt OMD-5 på bakveggen i et par mnd måtte jeg bite i det sure eplet og innse at rommet mitt er for smalt til å få utnyttet spredningen disse høyttalerene gir. Detaljene flyter inn i hveandre, og etter mye vurdering har jeg kommet frem til at Focalene fungerte bedre jevnt over hos meg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min opplevelse av Ayon Audio Triton

Her finner dere et lite sammendrag av min opplevelse av Ayon Triton i innlegg 59 :-D

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ger-etc-3.html
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et hyggelig treff i går. Må si at det er spesielt å høre Avantiene dine på gromanlegget.
    Sikler veldig på Triton som du har skjønt, så vi får se hva det blir til.

Dersom jeg deponerer på en H4se og jc1, hadde det vært muligheter for en direkte sammenligning hjemme hos meg med Triton?
    I såfall ønsker jeg noen flere ører hjemme hos meg.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette miljøet er det vel egentlig bare to ting som absolutt alle er enige om:

1: Det er MORRO å oppgradere.
    2: Det er MORRO å besøke andre både for å danne seg nye erfaringer og sosialisere med likesinnede.

En av forumets mer erfarne brukere og kanskje den som har hatt mest utstyr de siste årene bor bare 20min unna solfylte Trøgstad, men til tross for dette har det vært ytterst sjelden jeg har fått tatt meg en tur nedenom for å sjekke ut anlegget hans.

Når denne djevelen fra askim skulle arrangere et lite påsketreff var jeg ikke sein om å be, riktignok var almanakken stappa full, men man har da hvit korrekturlakk og etter litt forhandlinger med sjefen i huset vendte jeg nesen mot Trøgstads forstad Askim.

Litt forsinket som vanlig (vi kan skylde på den berømte påskefylla man så ofte leser om i landets sladderpresse) ble jeg motatt av en riktig så hyggelig djevel og gleidet inn i en alt annet enn tom stue. Forumdeltakere som Kriller og Beiver var allerede på plass, Eksu og Nølle var underveis, og rundt om i stuen(e) sto det nok utstyr til at enhver lydgeek måtte tenke "ishockey ishockey ishockey". Ayon Polaris og Typhoon, Ayon cd1, Ayon Triton, Audio Psysichs Avanti 5, Swans D2.1SE, Yamaha Z7, Komplett frontrekke med Avantgarde Solo i kinorommet - og mer till, kort sagt var det imponerende skue som møtte meg når jeg entret rommet.

I slike sosiale sammenkomster fortoner det seg ofte litt annerledes enn om man drar aleine på en demo. Man slipper å ta med seg kamera for å forevige dagen, man tar som regel ikke med seg notatblokk og dermed ligger fokuset like mye på det sosiale som ved det lydmessige ved hobbyen våres. For sosialt? ja kan det bli noe annet når en gjeng østfoldinger møtes over en kopp kaffe og en dose superb lyd?

Mens vi ventet på de to haldenserne lot vi Kriller starte seansen med ett par nøye utvalgte spor. Kriller og jeg har riktignok møtt hverandre ved en tidligere anledning og vi slo tidlig fast at vi befinner oss i to vidt forskjellige gater hva musikk angår. Men det er også en av de største styrkene ved slike treff; man blir introdusert for musikk man aldri i verda ville ha sjekket ut på egenhånd. Hva Kriller spilte nøyaktig er jeg litt usikker på, men de fungerte overraskende godt som demomaterial. Etter en runde med Polaris/Typhon på D2.1SE var det på tide å teste ut Triton på det samme låtmaterialet. Noen minutter og ett par låter senere var jeg langt fra aleine om å heve øyenbryna. Polaris og Typhon er et forbasket godt forsterkersett som spiller musikk med så mye realisme at det ofte kan bli litt skremmende. Det var iallefall min erfaring når jeg lånte dette settet for ett par måneder tilbake. På swans d2.1se disket de opp med et stort og mektig lydbilde med en overraskende stram bass. Det at elektronikken imponerte overrasket nok ingen, men det at disse relativt små stativhøytalerne disket opp med dette lydbildet var alt annet en forventet. Iallefall for min del.

Når denne kveldens innledningsfase begynte å dra seg mot slutten satt vi igjen med en slags favorittlåt i form av Down in the Hole servert oss av John Campbell. For meg var dette kjærlighet ved første strofe; selv med de små swansene bydde dette sporet på en utrolig dyp og kraftig vokal som sendte frysninger rett igjennom hjertet og inn i ryggmargen. Det hersket ingen tvil; vi måtte bare koble over til Triton for en mest mulig direkte sammenligning. Med en pris på rundt 4.5 ganger prisen av Triton burde jo Polaris/Typhon by på endel ekstra. Og akkurat DET var alle enige om; det var ganske så store forskjeller her. Men hvor flertallet var enige om at Polaris/Typhon var overlegent best følte jeg meg litt som han som alltid skiller seg ut og blir sett på rart av alle andre. For riktignok hadde Polaris/Typhon et langt større lydbilde med et mye sterkere punch der nede, men Triton var slettes ikke tannlaus i denne lille kampen. Hvor Polaris/Typhon gjerne ville smelle deg rett ned i bunnen var Triton litt mer " boomy", punchet var byttet ut til fordel for litt mer dypbass. Den grandiose oppløsningen til polaris/typhon kunne ikke Triton matche, men til gjengjeld var den generelt sett litt mørkere i lydsignaturen. For meg fortonet det seg slik at Polaris/Typhon er ment for de som ha mest mulig troverdighet mens Triton henvender seg til de litt mer ungdommelige av oss som gjerne ofrer 100% troverdighet til fordel for et litt farget lydbilde med en litt større gøyfaktor.

og dette var på swansene.

Einar hadde ikke noe valg, mannen måtte bare få ut fingeren og koble opp de majestetiske Avanti 5. Med østfolds tøffeste hifi-mafia på besøke tørte ikke djevelen noe annet og etter en liten chatrepause var det endelig klart for en ny dyst. Og om ikke sjokket var stort nok etter Triton vs Polaris/Typhon på swans d2.1se ble det iallefall det når vi foretok flere sammenligner mellom de to. Hvor flere mente på at forskjellene var mindre med Avanti kunne jeg ikke ha vært mer uenig. Triton viderførte sin lille gøyfaktor for allt hva den var verdt, men hvor denne lydsignaturen var meget fremtredene og passende på de små swansene opplevde jeg den som litt mer beskjeden på avantiene. Polaris/Typhon sine sterke sider ble imidlertid ytterlige forsterket på disse høytalerne og dette settet fikk endelig bevist hvorfor det koster så mye mer enn en liten ( ? ) Triton.

Slike sammenligner er alltid interresante, men ved slike anledninger hvor en gruppe lydfrelste mannfolk møtes er det ofte noe helt annet som ender opp som første pri; nemlig det sosiale og testing av egen musikk. Man vil jo gjerne vite hvor man selv står hen lydmessig ved å høre sin egen favorittmusikk hos andre.
    Det ble spilt mye rart iløpet av denne delen av kvelden og jeg skal ærlig innrømme at til tross for at det låt bra så husker jeg ikke navnet på så mange av låtene og jeg skal vel ikke akkurat påstå at jeg skal gjøre en stor innsats for å få tak i disse platene heller Høydepunktet for min del kom imidlertid når Eksu satt på litt medbrakt nytelse. Infected Mushroom, Michael Jackson og flere spor med Ramstein på Avanti drevet av eksotisk elektronikk fra Ayon? Joa, det låt ikke bare pent, men også forbannet engasjerende og morro. Du vet, når du faktisk hører på musikken og glemmer å dissekere den; da låter det virkelig bra og det gjorde det her.

Vi avsluttet kvelden med en liten seanse i kinorommet som fremstår som den komplette galskap. Med yamaha z7, tre stk avantgarde solo i front, 2 subber fra swans og omd5 i taket - i dette lille rommet - var det riktig så morro å se film. Disse aktive horna fra avantgarde har et punch i bassen som kan stoppe selv den kraftigste pacemakeren. Desverre (for min del) rakk vi bare ett par scener fra filmer jeg ikke kjenner så godt, men ved neste anledning hersker det ingen tvil; vi SKAL teste ut skytescena i die hard 4 (med tanke på at ett par naboer har stått på døra mi må jeg bare høre hvordan denne er med soloene)

Da gjenstår det bare å takke alle for en kjempetrevelig aften fylt til randen med mye god musikk, en interesant duell mellom polaris/typhoon, en artig filmdemo, forfriskende drikke og ikke for å glemme Monicas uovertruffene tålmodighet som lot mannfolka være gutter i noen timer
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøh. Du er flink til å skrive, men musikksmak::roll: :roll: :roll:
    Det var vel ikke musikk Eksu spilte på slutten. Rammstein er jo f... meg bare bråk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 216 av 457 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •