Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 21 av 457 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 9139
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er litt usikker på hvorfor han i utgangspunktet valgte denne centern til 802, men de spilte utrolig bra sammen. Man la på ingen måte merke til forskjeller i lydsignaturen.

Bestilte denne fra CDON for noen dager siden og venter i spenning......

Den plata er VELDIG bra. Hatt den siden den kom ut, og den er rangert høyt hos meg iallefall .

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bråbestemt meg for en ny runde med ombygging i kinoen. Den fronten jeg satte opp sist låste høyttalerene i den posisjonen de sto, og ga meg ikke noen mulighet til å optimalisere plasseringen.

Det øverste platået på høyttalerpodeiet er fjernet, og jeg står igjen med en platting på 4m x 1.4m. Her tenkte jeg å legge laminat i samme farge som høyttalerene.
    Det innfelte motorlerretet i taket er demontert og solgt. Fikk da løftet taket 10 cm høyere over høyttalerene. Dette utgjør mye på romfølelsen. Hyllene innerst er fjernet og jeg har bestilt et Invideo Rammelerret 16:9 250cm / 106" som jeg skal henge på frontveggen.

Komponentene blir satt i ett rack som skal stå på høyre sidevegg så kun front og center blir igjen foran. Dette vil gi et mye ryddigere inntrykk i rommet, og i tillegg gi rom for en svs SB12 til hver høyttaler
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da har jeg bråbestemt meg for en ny runde med ombygging i kinoen. Den fronten jeg satte opp sist låste høyttalerene i den posisjonen de sto, og ga meg ikke noen mulighet til å optimalisere plasseringen.

Det øverste platået på høyttalerpodeiet er fjernet, og jeg står igjen med en platting på 4m x 1.4m. Her tenkte jeg å legge laminat i samme farge som høyttalerene.
    Det innfelte motorlerretet i taket er demontert og solgt. Fikk da løftet taket 10 cm høyere over høyttalerene. Dette utgjør mye på romfølelsen. Hyllene innerst er fjernet og jeg har bestilt et Invideo Rammelerret 16:9 250cm / 106" som jeg skal henge på frontveggen.

Komponentene blir satt i ett rack som skal stå på høyre sidevegg så kun front og center blir igjen foran. Dette vil gi et mye ryddigere inntrykk i rommet, og i tillegg gi rom for en svs SB12 til hver høyttaler
    Dette höres ut som en töff idé, gleder meg til å se hvordan dette blir. Jeg tror en slik ryddig front vil gjöre endel på hvordan man opplever denne kinoen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er tanken. Synes fronten har vært for massiv og rotete. Ble inspirert når jeg så hvor ryddig og åpent det var i denne kinoen:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Scic
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid har også gjort samme oppryddingen, og det ser veldig pent ut der også.

Blir det fortsatt med Patos?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av de som synes det er litt kult å ha anlegget i front. Ser det jo ikke under filmtitting uansett, og flytter det ikke bare for at bildene på minHjemmekino skal se bedre ut ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg er en av de som synes det er litt kult å ha anlegget i front. Ser det jo ikke under filmtitting uansett, og flytter det ikke bare for at bildene på minHjemmekino skal se bedre ut ;-)
    Du har et veldig lekkert rom, og jeg regner med at du ikke pusset det opp nylig bare for å kunne legge ut bedre bilder på forumet.
    Det er 2 grunner til at jeg ønsker å flytte anlegget ut på siden. For det første vil en benk på siden hjelpe til med å bryte opp bassbølgene som innimellom gir meg faseproblemer i sweetspot, og for det andre blir rommet mer ryddig og gir et estetisk bedre inntrykk. Frigjør også plass i front som gir mer spillerom for høyttalere og suber.
    Jeg har heller ingen presentasjon av kinoen min på minHjemmekino, men kun slengt med et par bilder på minHifi
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror (håper) at det ikke er veldig mange som ominnreder kinoen/stua eller hva det måtte være for at bildene her skal bli bedre.
    Rydde derimot...:-D er kanskje noe flere burde gjøre...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter, jeg køddet mht. bilder på minHjemmekino!!! For crying out loud... :-)

Kommentaren min gikk mer på at noen ikke liker synlige bokser, mens jeg som er "gadget freak" liker å se på dem :-)

Devil: forstår godt at du ønsker sonisk forbedring gjennom ominnredning. Selv snudde jeg kinoen 180 grader på et tidspunkt, nettopp for å få til dette. Og har også slengt inn diverse hyller etc. som i tillegg til å være praktiske til å "ha ting" på, ga forbedret lyd (gjennom oppbryting av refleksjoner).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter, jeg køddet mht. bilder på minHjemmekino!!! For crying out loud... :-)

Kommentaren min gikk mer på at noen ikke liker synlige bokser, mens jeg som er "gadget freak" liker å se på dem :-)

Devil: forstår godt at du ønsker sonisk forbedring gjennom ominnredning. Selv snudde jeg kinoen 180 grader på et tidspunkt, nettopp for å få til dette. Og har også slengt inn diverse hyller etc. som i tillegg til å være praktiske til å "ha ting" på, ga forbedret lyd (gjennom oppbryting av refleksjoner).
    Hadde jeg hatt en meter bredere rom hadde det hele vert litt enklere. Etter siste ombygging ble jeg aldri helt fortrolig med den fremre delen av kinoen da jeg syntes den ble for mørk og kompakt. For meg er det viktig at det blir et rom som er behagelig og delikat å komme inn i
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg solgt AVP700. En Denon 2807 med Audyssey Romkorreksjon
    vil overta som prosessor i kinoen. Med mine manuelle justeringsferdigheter føler jeg at Audyssey vil gjøre denne jobben bedre.

Sort vil matche resten av oppsettet

Har også fått huket tak i 2 stk JMlab SW700s i classic finish

Skal prøve å få tak i en til i samme finish på brukten. Alternativt tar jeg en tur til Andrè på Hifi-huset da jeg tror han har noen stående.

Får da en sub pr høyttaler i frontrekka

Til dere som venter på demo hos meg..... Jeg jobber på spreng for å få dette ferdig, men det spøker stygt for at dette må utsettes en mnd eller to. I februar er det også demo hos Marantz og projektorkveld den 24.
    Regner derfor med at det er aktuelt å sette opp en av de første lørdagene i Mars.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beholder du P1000 eller? I min lille søken etter ny effektforsterker her jeg selv vurdert å teste denne, i en eventuell biampingskonfigurasjon med AVR350.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beholder P1000 som power. 2807 blir for liten til å drive høyttalerene, og skal kun gjøre jobben som prosessor
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder fra ombyggingsprosessen.

Her er den gamle fronten revet (dårlig mobil kamera):

Lerret er fjernet og taket hevet 10 cm

Plattingen har fått nytt gulv:

Som matcher Patosene :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir det nye frontoppsettet mitt. Den tredje suben kommer så snart jeg får tak i en brukt

Patos Lyric 502 MkIII
    Patos Lyric 202C MkIII
    JMlab Chorus SW700S
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir lekkert dette Devil! Ser fram til demo i din "nye" kino! :-D

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kunne jeg ha tenkt meg en lytterunde på. Ser meget bra ut.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser da bra ut :-D Trodde liksom att det var en liten ombyggning jegops: ser jo nesten ut som det har vært en bombe der på ett av bildene...

Gleder meg til å se nye bilder når alt er ferdig, å kansjedu inviterer til en filmkveld der da.

Det ble i allefall mye bedre nå ! Bra jobba

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å se når du har blitt ferdig med byggingen (igjen ). Hvordan tror du det går med subkalibrering av 3xchorus + 1svs sub mtp noen av bassproblemene du har nevnt tidligere?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Blir artig å se når du har blitt ferdig med byggingen (igjen ). Hvordan tror du det går med subkalibrering av 3xchorus + 1svs sub mtp noen av bassproblemene du har nevnt tidligere?
    SVS skal kun jobbe på film. Faseproblemet har jeg kun opplevd ved 2-kanals musikk, så der håper jeg Audyssey Romkorreksjon, benk langs sidevegg og større mulighet til å flytte høyttalerene skal gjøre susen. Chorus subene skal jobbe fra pre-out front og center, eller alternativt i serie med høyttalerene via ht-kabler avhengig av hva som fungerer best
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 21 av 457 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •