Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 202 av 457 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 9139
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Sikker på at dette ikke er pr.stk?
    Edit. Så ikke førpris før nå. Dette må være et kjempekjøp!
    Edit II: Jeg ser også nå at det står at prisen er pr.par ...
    Bergis - er det ikke det man sier i Sverige der du bor? Jeg kommer forøvrig til å få problemer med å sovne i natt. Fikk lyst på fire slike.... Spesielt etter skrytet til Devil. Enten dem eller Focal Dôme. Nok om det - dette er vel tråden til Devil. Må nesten slutte å lese den, blir fristet

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går testingen ? er det liv under middbassen etter du tok farvel med tårnet.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at dette ikke er pr.stk?
    Edit. Så ikke førpris før nå. Dette må være et kjempekjøp!
    Edit II: Jeg ser også nå at det står at prisen er pr.par ...
    Prisen er pr. par. :-D

http://www.bmh.no/shop/index2.php?op...id=28&Itemid=7

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Sikker på at dem koster mer? Ble litt nysgjerrig på dem når du nevnte dem - mente dem kosta rundt kr 8 000 for paret. Fant dem her til kr 4 990,- for et par.

Bare et lite tips!

Oisann....!
    Nå sliter jeg i hvertfall...
    Er disse verdt 4 borre hull i betongen? Er det som er igjen om jeg fjerner Adiva´ene

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bergis - er det ikke det man sier i Sverige der du bor? Jeg kommer forøvrig til å få problemer med å sovne i natt. Fikk lyst på fire slike.... Spesielt etter skrytet til Devil. Enten dem eller Focal Dôme. Nok om det - dette er vel tråden til Devil. Må nesten slutte å lese den, blir fristet
    Bergis er et brød. Loff med frø på. Eller her er det egentlig luft med skorpe og frø på ...

Sitat Opprinnelig postet av Muffin Man
    Du så kanskje ikke mine edits?
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter en visitt hos Whitedmon denne uken (som jeg skal skrive litt mer om senere) ble jeg virkelig tatt på sengen over hvor bra Mirage OMD-5 var som bakhøyttalere. De koster noe mer enn Focal Domè, men er etter min mening absolutt verd det. Fikk noe å tenke på der....

ByTheWay; Kommer til å ha et par RS 52 på hjemlån om en liten stund, men har du noe formening om hvordan OMD-5 gjør seg mot Klipsch i bakkanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at dem koster mer? Ble litt nysgjerrig på dem når du nevnte dem - mente dem kosta rundt kr 8 000 for paret. Fant dem her til kr 4 990,- for et par.

Bare et lite tips!
    Helv.....,-.. hvorfor har ikke jeg sett dette før :x
    Nettopp bestilt meg to par av denne høyttaleren fra USA,- kom på 9750kr for to par med frakt og norsk moms,- trodde jeg skulle spare masse penger jeg...:razz:
    Hele 230 kr har jeg spart,- og dette for å si fra meg norsk garanti,...:-(

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hvordan går testingen ? er det liv under middbassen etter du tok farvel med tårnet.... :-D
    Det er det. Swans holder ikke helt PC-Ultra nivå, men er like kraftige og mye tightere en SB12+ som er det tilsvarende alternativet fra SVS.
    Sub5000 har montert et 10" HiVi element i hver ende av røret hvor det bakre elementet er en slave. Kabinettets runde utforming forhindrer at det skapes stående bølger, og det ekstra slave elementet øker kassevolumet kraftig. Tyngden på 25 kg sørger for at den står stabilt.
    Fordelen med disse 2 fremfor PC-Ultra er at det også er liv i 50-80 Hz området, selv om de selvfølgelig ikke har like mye å stille opp med ned mot 20
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    ByTheWay; Kommer til å ha et par RS 52 på hjemlån om en liten stund, men har du noe formening om hvordan OMD-5 gjør seg mot Klipsch i bakkanalene?
    Det kommer litt an på rommet. Har du 1-1,5 meter til bakvegg gjør RS52 jobben bra. Sitter du derimot under høyttalerene ville jeg foretrukket OMD-5 eller Focal Domè ettersom mye av lyden fra Klipschene da vil forsvinne ut i rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare et lite tips!
    Det var jammen en bra pris. Det OMD-5 gjorde mye bedre enn domè var hvordan lyden spredde seg ut rommet uten at man mistet direkte plassering i lydbildet. Domè er mer direktestrålende. Miragene hadde også en bedre oppløsning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det var jammen en bra pris. Det OMD-5 gjorde mye bedre enn domè var hvordan lyden spredde seg ut rommet uten at man mistet direkte plassering i lydbildet. Domè er mer direktestrålende. Miragene hadde også en bedre oppløsning
    Prisen er veldig god. Faktisk den samme som på Omnisat V2.

Jeg har ikke hørt på disse mirage'ene og for meg ser jeg noen begrensinger som oppstår i mitt hodet. Dôme vil du jo kunne vinkle mot lytteren, men med Mirage peker elementene ned - vil man ikke få inntrykket av at de henger høyt? Og jeg ser for meg at fire 360 graders rundstrålende høytalere kanskje vil rote det til for hverandre?

Dette er det jeg på godt norsk kaller fordommer - noe jeg stort sett har meget lite av ellers... Jeg er faktisk ganske sikker på at du vil rive dem rett ned, men jeg må bare få luftet dem

Hvis du forøvrig ønsker å bytte ut Dômer, er det ganske stor sannsynlighet at jeg kan være inntresert i dem.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Morgen, Einar!

Vet du noe om Soundplanet og Rune skal ta inn forforsterkeren Ayon Spheris? Eventuelt hvor prisen ligger? Hadde vært morsomt å fått prøvd ut en Ayon forforsterker, men din Polaris II ligger i en litt for høy prisklasse om dagen 8)

Forresten, siden du har både cd-spiller, forforsterker og effektforsterker fra Ayon nå, hadde det kanskje vært morsomt om du startet en egen offisiel Ayon tråd :-D Ayon produktene begynner jo å bli rimelig kjente her på forumet nå, hvertfall cd-spillerene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er veldig god. Faktisk den samme som på Omnisat V2.

Jeg har ikke hørt på disse mirage'ene og for meg ser jeg noen begrensinger som oppstår i mitt hodet. Dôme vil du jo kunne vinkle mot lytteren, men med Mirage peker elementene ned - vil man ikke få inntrykket av at de henger høyt? Og jeg ser for meg at fire 360 graders rundstrålende høytalere kanskje vil rote det til for hverandre?

Dette er det jeg på godt norsk kaller fordommer - noe jeg stort sett har meget lite av ellers... Jeg er faktisk ganske sikker på at du vil rive dem rett ned, men jeg må bare få luftet dem

Hvis du forøvrig ønsker å bytte ut Dômer, er det ganske stor sannsynlighet at jeg kan være inntresert i dem.
    Det jeg likte spesielt godt med OMD-5 var deres evne til å plassere ting i lydbildet også utenfor det direkte strålingsområdet. Dette får jeg ikke til med Dome.
    Når det gjelder 7.1 og rundstråle er det Whitedmons oppfatning at han kunne klart seg like bra med 2 istedenfor 4 ht bak. Siden han har god erfaring med disse konstruksjonene har han sikkert rett i det. Dette gir i så fall mulighet for å teste front presence på Z7 i et så lite rom som mitt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Tror du det går å henge disse opp ned i taket?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått har disse kun 90 graders veggfeste
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig positiv erfaring med Mirage, men det er noe man må tenke på med slike høyttalere:
    Mirage sprer lyden 360 grader rundt. Dette skaper et veldig 3D-aktig lydbilde som er veldig spennende på film. Problemet med at de sprer lyden 360 grader vil melde seg hvis man ikke har samme arbeidsforhold til begge høyttalerne.
    Dette er vel ikke et tema hos devilej, men hos meg er det et lite problem. Jeg har kun én sidevegg, ergo den ene Miragen reflekteres i denne veggen og skaper et litt ubalansert lydbilde, mot høyttalere som f.eks Dome som man rette mott swetspot og kanskje unngå endel av disse reflkesjonene. Jeg synes allikevel at Mirage gjør en såpass imponerende jobb at jeg er enda i tvil om jeg vil bytte dem ut da dette låter tøft som bare det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Jeg tror det er en relativt smal sak å få et mekanisk verksted til å lage feste til dem for å bruke dem i taket. Kun en skrue bak på høyttaleren ser det ut som: OMD-5 Bookshelf Speaker - Overview

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.

Sjekk i linken her, bla nedover ett stykke

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Whitedmon

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig positiv erfaring med Mirage, men det er noe man må tenke på med slike høyttalere:
    Mirage sprer lyden 360 grader rundt. Dette skaper et veldig 3D-aktig lydbilde som er veldig spennende på film. Problemet med at de sprer lyden 360 grader vil melde seg hvis man ikke har samme arbeidsforhold til begge høyttalerne.
    Dette er vel ikke et tema hos devilej, men hos meg er det et lite problem. Jeg har kun én sidevegg, ergo den ene Miragen reflekteres i denne veggen og skaper et litt ubalansert lydbilde, mot høyttalere som f.eks Dome som man rette mott swetspot og kanskje unngå endel av disse reflkesjonene. Jeg synes allikevel at Mirage gjør en såpass imponerende jobb at jeg er enda i tvil om jeg vil bytte dem ut da dette låter tøft som bare det.
    Er vel bare å bruke diffusorer?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Sjekk i linken her, bla nedover ett stykke

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Whitedmon

Ser han har hengt de på vegg. Det kunne jeg gjort på sideht, men ikke på precence. De må henge i taket.

Side 202 av 457 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •