Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 170 av 457 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 9139
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mener å ha lest at det er noen problemer med å overføre disse formatene på de Onkyo 875 receiverne, at de ikke klarte å overføre hd lyd på riktig måte. Det var i hvertfall noe skriv om det et sted, skal ikke se bort i fra at Onkyo sliter fortsatt med barnesykdommene enda. Det er godt det kommer frem at disse produktene er ikke så bra som folk skal ha dem til, støtter heller Yamaha på surround fremover nå. Det er et stabilt merke som har holdt i alle år, go Yamaha....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Synd det da! Den har jo ellers fått gode skussmål....
    Men er forsterkeren defekt, så kan man jo godt forstå konklusjonen.
    Onkyo ble førstevalget i starten nettopp pga dens gode skussmål
    Den defekte delen er hd-dekodingen, og dette har selvfølgelig ingen ting med konklusjonen rundt Yamaha/Onkyo testen.
    Ettersom HD-dekodingen sviktet på 875 ble denne testen basert på lydopplevelsen etter kalibrering på film i DDex og DTSes. Samme kilde, effekt og høyttalere er brukt gjennom hele testen.

Det jeg mener her er den enorme forskjellen det viste seg å være på disse to etter at alt var satt opp og etterjustert. Begge ble testet under like forhold, og jeg rørte ikke eq-kurvene på Yamaha etter autokalibrering siden jeg ikke hadde tilgang til dette på Onkyo. Likevel fremsto 875 som ufattelig tam og kjedelig iforhold til rx-v3800. Jeg jobbet 2 dager med Onkyo for å få til et best mulig resultat på film(uten å komme i nærheten av å bli fornøyd), mens jeg brukte ca 1 time på Yamaha. Subene (2 x Focal 800V) var forhåndsjusterte etter Flageborgmetoden og ble ikke rørt mellom receiverbyttene. Romkorreksjonen i hver receiver tok seg deretter av integreringen til resten av oppsettet.
    Det skal også nevnes at det var Onkyo vi hadde planer om å gå for, og Yamaha ble ikke trukket inn før jeg måtte gi opp å få noe fart og morro ut av denne boksen. Altså er ikke Yamaha på noen måte favoritisert her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg mener å ha lest at det er noen problemer med å overføre disse formatene på de Onkyo 875 receiverne, at de ikke klarte å overføre hd lyd på riktig måte. Det var i hvertfall noe skriv om det et sted, skal ikke se bort i fra at Onkyo sliter fortsatt med barnesykdommene enda. Det er godt det kommer frem at disse produktene er ikke så bra som folk skal ha dem til, støtter heller Yamaha på surround fremover nå. Det er et stabilt merke som har holdt i alle år, go Yamaha....
    Jeg sier ikke at Onkyo er et dårlig produkt, men i denne sammenligningen ble jeg virkelig overasket over hvor store forskjeller det var i surround. Oppfordrer alle til å teste selv før de gjør seg opp en mening.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hmm. Kan bli spennende med Denon 3808 vs. 3800:-?
    Det er nå enda mer interessant å teste dette da jeg tidligere har lignende erfaringer med Denon (2807 som ren prosessor) og Yamaha (1800 som ren prosessor) Mulig dette skyldes Audyssey-romkorreksjonen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei devilej.
    Nå har jeg bestilt komplett sett Swans F2.2 med 1.1 senter til å teste ut. Alt i sort pianolakk. Har også bestilt Yamaha RX-V3900. Har verken sett eller hørt de "live" så dette blir utrolig spennende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Hei devilej.
    Nå har jeg bestilt komplett sett Swans F2.2 med 1.1 senter til å teste ut. Alt i sort pianolakk. Har også bestilt Yamaha RX-V3900. Har verken sett eller hørt de "live" så dette blir utrolig spennende
    Da har du veldig mye å glede deg til

Men 3900 er kanskje litt for svak for å drive alt sammen synes jeg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere testet uten romkorreksjon? Audyssey kan fort gjøre visse oppsett litt tamme. Hadde vært moro om dere prøvde Onkyoen uten RK. Selv nekter jeg Audyssey å føkke opp subkalibreringen i mitt oppsett. Det krever riktignok litt mer manuell jobbing, men det er verdt det..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte først rk med sub, og da forsvant de helt i lydbildet. Man kunne faktisk ikke høre at de var i rommet. Kjørte så en runde uten å ta med subene. Det hjalp litt, men kommer ikke engang i nærheten at hva Yamaha presterte med sub i rk. Jeg har egentlig ingen god forklaring på hvorfor, men det var bare å konstantere at i dette tilfellet falt Onkyo fullstendig igjennom. Kanalseparasjonen var også endel bedre på Yamaha, i tillegg til at den hadde mye meg attack i lydbildet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også funnet ut at audessey ikke fungerer spesielt bra når det gjelder subintegrasjon...funker faktisk veldig dårlig i det hele tatt i mitt rom og oppsett så jeg kjører uten audessey både til film og musikk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi burde for morro skyld testet Yamaha hos deg også siden du sliter med to x PC-Ultra. Jeg er litt spent på hva en Onkyo/Yamaha test vil vise i et annet oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Hei devilej.
    Gratulerer. Her har du virkelig en lekker og ekstremt tøft spillende frontrekke. Etter et par dager begynner bassen å slippe litt, og det begynner å bli sving på sakene. Som tidligere nevnt her kan en 3900 bli i minste laget på F2.2F. Under den testen vi går kjørt en uker tid har vi spilt mot en Meridian 557 på 2x200 W
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som kjent så må du skru opp lyden på subkanalen når man bruker forsterkere med Audyssey kalibrering...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min meining så har min Z11 alt for lite power til å dra på med F2.2 (for den som lurte på med 3900)
    Gjere seg klart med eit eff.trinn.

Kva slags finish har du til test Einar?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Som kjent så må du skru opp lyden på subkanalen når man bruker forsterkere med Audyssey kalibrering...
    Som du skriver..... Som kjent.... 8)

Hadde det enda vært så enkelt...
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vi burde for morro skyld testet Yamaha hos deg også siden du sliter med to x PC-Ultra. Jeg er litt spent på hva en Onkyo/Yamaha test vil vise i et annet oppsett
    Jeg gikk fra Onkyo 875 til Yamaha Z11 og bassen er ikke forandet ett fnugg. Resten er et annet myyyyye bedre kapittel, i Yamahaens favør:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å få testet dette i et annet oppsett så jeg ikke fordømmer 875 unødig. I dette rommet fikk jeg ikke til subene uansett hva jeg gjorde med Onkyo. Spilte ingen rolle om jeg kjørte med eller uten rk. Så fort jeg satte opp RX-V3800 satt det med en gang. Av den grunn vil jeg gjerne prøve dette i et annet rom også.

Resultetet av Z11 vs 875 overasker meg ikke etter å ha hatt denne Yamahaen i hus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Kva slags finish har du til test Einar?
    Sort pianolakk :-D
    Det er for øvrig ikke jeg som har dem til test, men en kompis. Jeg bare administerer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ikke hvordan det ble om subwoofer ble kalibrert før Audyssey kjøres ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrerte selvfølgelig suber manuelt i rommet før bruk av rk

Onkyo ble førstevalget i starten nettopp pga dens gode skussmål
    Den defekte delen er hd-dekodingen, og dette har selvfølgelig ingen ting med konklusjonen rundt Yamaha/Onkyo testen.
    Ettersom HD-dekodingen sviktet på 875 ble denne testen basert på lydopplevelsen etter kalibrering på film i DDex og DTSes. Samme kilde, effekt og høyttalere er brukt gjennom hele testen.
    Det jeg mener her er den enorme forskjellen det viste seg å være på disse to etter at alt var satt opp og etterjustert. Begge ble testet under like forhold, og jeg rørte ikke eq-kurvene på Yamaha etter autokalibrering siden jeg ikke hadde tilgang til dette på Onkyo. Likevel fremsto 875 som ufattelig tam og kjedelig iforhold til rx-v3800. Jeg jobbet 2 dager med Onkyo for å få til et best mulig resultat på film(uten å komme i nærheten av å bli fornøyd), mens jeg brukte ca 1 time på Yamaha. Subene (2 x Focal 800V) var forhåndsjusterte etter Flageborgmetoden og ble ikke rørt mellom receiverbyttene. Romkorreksjonen i hver receiver tok seg deretter av integreringen til resten av oppsettet.
    Det skal også nevnes at det var Onkyo vi hadde planer om å gå for, og Yamaha ble ikke trukket inn før jeg måtte gi opp å få noe fart og morro ut av denne boksen. Altså er ikke Yamaha på noen måte favoritisert her
    Kjørte først rk med sub, og da forsvant de helt i lydbildet. Man kunne faktisk ikke høre at de var i rommet. Kjørte så en runde uten å ta med subene. Det hjalp litt, men kommer ikke engang i nærheten at hva Yamaha presterte med sub i rk. Jeg har egentlig ingen god forklaring på hvorfor, men det var bare å konstantere at i dette tilfellet falt Onkyo fullstendig igjennom. Kanalseparasjonen var også endel bedre på Yamaha, i tillegg til at den hadde mye meg attack i lydbildet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Einar

Har du noen formening om F2.2 enda?
    Jeg vurderer faktisk å bytte ut Gallo Reference 3.1 med disse....

Side 170 av 457 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •