Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 169

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 169 av 457 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 ... SisteSiste
Viser resultater 3,361 til 3,380 av 9139
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende, synd det gikk i vasken med H200, for den er en skikkelig råtass, som overrasker stort... men men, venter spent på bilder....8)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Bare siklet du, eller fikk du høre på ett oppsett bestående av Hegel og Dynaudio også? 8)
    I dag ble det bare sikling... :-D Har litt sammenheng med at jeg kom rett før stengetid. Jobber selv i butikk og noe av det verste jeg vet er pratmakere som kommer rett før stengetid og har all verdens tid... :twisted: ...så av respekt for stakkaren i butikken rusler jeg heller innom en dag jeg har bedre tid. Har hørt kombinasjonen Dynaudio/Hegel flere ganger - og den tiltaler meg veldig! Hørte imidlertid på Klipsch-stativhøyttalere på Marantz-elektronikk... Njæ... det er vel ikke helt det jeg er ute etter.. Ble litt for "lukket", og diskant/mellomtone var langt unna Dynaudio-nivå. Finishen på Marantz er dog meget rå!

Sto og klappa litt på Dynaudio Evidence Temptation også - vanvittige høyttalere, men ble ikke så voldsomt imponert på Hifi-messen egentlig. Høyttalere til 300 000 og elektronikk til sikkert 100 000 skal spille alvorlig bra for å forsvare prisen syns jeg! Hadde vel antakelig en del sammenheng med rommet de sto i også. Overraskende svære disse Contour S3.4 også - men de er jo bare rå i bøk-finish!

Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Spennende, synd det gikk i vasken med H200, for den er en skikkelig råtass, som overrasker stort... men men, venter spent på bilder....8)
    Syns du det tar lang tid før den blir "varm"? Og merker du stor forskjell på lyden om den er kald og når den har stått på en stund? Mange som sier det...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Spent på hva du syns om D2.1SE. Veldig synd dere ikke fikk tak på en H200. Var selv og sikla litt på Hegel/Dynaudio i dag..
    I dette oppsettet står D2.1SE bare som bakhøyttalere, men når jeg var innom Roger å plukket opp høyttalerene tok vi en tur innom lytterommet hans. Der hadde han et par innspilte D2.1SE stående som fronter direkte på en Yamaha RX-V1900. Disse stativhøyttalerene overasket virkelig på oppløsning og dybde selv rett på en forholsvis billig receiver. Dette er virkelig høyttalere jeg varmt anbefaler i denne prisklassn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Satser på å få tatt igjen dette senere. Ikke helt umulig at oppsettet flytter inn etterhvert :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble det bare sikling... :-D Har litt sammenheng med at jeg kom rett før stengetid. Jobber selv i butikk og noe av det verste jeg vet er pratmakere som kommer rett før stengetid og har all verdens tid... :twisted: ...så av respekt for stakkaren i butikken rusler jeg heller innom en dag jeg har bedre tid. Har hørt kombinasjonen Dynaudio/Hegel flere ganger - og den tiltaler meg veldig! Hørte imidlertid på Klipsch-stativhøyttalere på Marantz-elektronikk... Njæ... det er vel ikke helt det jeg er ute etter.. Ble litt for "lukket", og diskant/mellomtone var langt unna Dynaudio-nivå. Finishen på Marantz er dog meget rå!

Sto og klappa litt på Dynaudio Evidence Temptation også - vanvittige høyttalere, men ble ikke så voldsomt imponert på Hifi-messen egentlig. Høyttalere til 300 000 og elektronikk til sikkert 100 000 skal spille alvorlig bra for å forsvare prisen syns jeg! Hadde vel antakelig en del sammenheng med rommet de sto i også. Overraskende svære disse Contour S3.4 også - men de er jo bare rå i bøk-finish!
    Har ikke hørt så mye Dynaudio på Hegel, men var innom Soundgarden i Oslo og fikk høre på fullt Hegel system på Dynaudio Confidence C2.

Dette spilte meget godt sammen, og jeg likte det jeg hørte veldig bra. Men når vi satte på litt tyngre musikk hardrock/metall falt Dynaudioene fort gjennom syns jeg. Dette gjorde at jeg valgte disse bort, når det er denne typen musikken jeg verdsetter høyest.

Til alt annen musikk vil jeg våge å påstå at Dynaudioene leverer i bøtter og spann

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    CUT..

Jeg har nå tatt en pause for å hvile ørene litt, og kommer tilbake med noen bilder og lytteinntrykk senere

Gleder meg til dine inntrykk og bilder :-)....waiting ;-).....

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du det tar lang tid før den blir "varm"? Og merker du stor forskjell på lyden om den er kald og når den har stått på en stund? Mange som sier det...
    Det er en viss forskjell men syns ikke det er som natt og dag. Syns den spiller bra selv kald, så gjør det jo ingen verdens ting at ting blir enda bedre etter litt musikk

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nå tatt en pause for å hvile ørene litt, og kommer tilbake med noen bilder og lytteinntrykk senere

Ikke for å mase men...trykk PLAY :-)

Bilder, lytteintrykk, Swans :-)......... ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slitt endel med Onkyo 875 som eieren av anlegget kjøpte et par dager før vi satte igang med denne testingen, så det har stoppet litt opp. Får ikke HD-dekoding til å virke, og er ikke fornøyd med resultatet av romkorreksjonen. Skal ta med min egen receiver i morgen å teste hvordan det fungerer med Yamaha. Klaffer det åker Onkyo tilbake på angrefristen, og en RX-V1900 blir kjøpt inn.
    Får nok ikke tatt noen bilder før litt lengre ut i uken. Høyttalerene får noen ekstra timers innspilling i mellomtiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, at du ikke får HD-lyd fra 875 er pussig. Spilleren HDMI-kabelen er koblet til er? Husket å aktivere bitstream ut i spiller?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. F2.2F i kun 4 esker? Mine kom i 6 esker. Ei eska per del..

Edit: Var for hastig i lesinga.. ;-) 4 hver..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hm, at du ikke får HD-lyd fra 875 er pussig. Spilleren HDMI-kabelen er koblet til er? Husket å aktivere bitstream ut i spiller?
    Det er min Denon 2500BT, så den sender kun bitstreem. Når jeg kjører PCM fra en Panasonic er alt ok foruten at jeg får PLIIx i displayet isteden for PCM, men den leser PCM inn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nederst på fjernkontrollen til Onkyo har du en seksjon, "Listening Mode". Trykk på "SURR"-knappen til det står multichannel i displayet ved PCM. Det samme når det gjelder bitstream fra 2500BT, hvor du da skal få opp HD-formatet i displayet på forsterkeren. Evt kan du trykke på pilene til høyre for "SURR"-knappen, som går gjennom alle formater som finnes på forsterkeren.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nederst på fjernkontrollen til Onkyo har du en seksjon, "Listening Mode". Trykk på "SURR"-knappen til det står multichannel i displayet ved PCM. Det samme når det gjelder bitstream fra 2500BT, hvor du da skal få opp HD-formatet i displayet på forsterkeren. Evt kan du trykke på pilene til høyre for "SURR"-knappen, som går gjennom alle formater som finnes på forsterkeren.
    Testet dette mens vi holdt på, men det dukker hverken opp PCM eller HD-formater ved å bruke piler eller SURR. Det er som om dekoderene ikke eksisterer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart.. Har ikke hatt noen problemer med dette på 875, 905 eller 876.

Det vil forresten ikke stå PCM i displayet, men MULTICH eller noe i den duren ved pcm. Hvis det heller ikke fungerer med andre spillere ville jeg vurdert å få forsterkeren byttet, for da er det tydligvis noe galt med den.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte å få mistanke til at noe var galt når jeg fikk ProLogic IIx i displayet uansett hva jeg kjørte inn. Har fått en god pris på en RX-V1900 fra SoundWave, så er kompisen fornøyd med hav min 3800 presterer leverer vi Onkyo tilbake og velger Yamaha. Foretrekker han likevel Onkyo får vi heller bytte 875en
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I såfall kan det være greit å nevne problemene dere har med Onkyoen ved tilbakelevering, slik at ingen andre ender opp med den samme..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Selvfølgelig Kenti 8)
    Har nå kjørt en test med RX-v3800, og det var faktisk fullstendig utklassing når det gjelder film. I stereo var det vanskelig å skille dem, men det har nok noe med at DACen i cd-spiller benyttes mens Meridian 557 tar seg av effekten. Altså brukes receiveren kun som en volumkontroll.
    Jeg ble faktisk sjokkert over hvor mye bedre Yamaha var i dette oppsettet, og da spesielt på separasjon i bekhøyttalerene og subkontroll.
    Etter dette vil Onkyo aldri være noe tema i mine oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kan bli spennende med Denon 3808 vs. 3800:-?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter dette vil Onkyo aldri være noe tema i mine oppsett
    Synd det da! Den har jo ellers fått gode skussmål....
    Men er forsterkeren defekt, så kan man jo godt forstå konklusjonen.

Side 169 av 457 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •