Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 168 av 457 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 ... SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 9139
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg beklager på det sterkeste [SNIPP]
    Ikke for å kapre devilejs tråd, men:

Du skal naturligvis ikke beklage noenting som helst. Jeg er overbevist om at kinoen din låter bedre enn mange her inne. Innlegget mitt var ikke ment som kritikk på noen måte, men jeg ville bare påpeke at RoKo/Flageborg/Kringlyds generelle råd om høyttalerplassering (mer spesifikt: minimumsavstand til sidevegg) og "bransjens" oppfatning av "tilstrekkelige" dempetiltak ikke er fulgt i din kino, og at din høyttalerplassering og refleksjonsdemping dermed ikke bør være en refereranse. Igjen: det betyr ikke at jeg mener at din høyttalerplassering ikke fungerer utmerket i ditt rom!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ikke for å kapre devilejs tråd, men:

Du skal naturligvis ikke beklage noenting som helst. Jeg er overbevist om at kinoen din låter bedre enn mange her inne. Innlegget mitt var ikke ment som kritikk på noen måte, men jeg ville bare påpeke at RoKo/Flageborg/Kringlyds generelle råd om høyttalerplassering (mer spesifikt: minimumsavstand til sidevegg) og "bransjens" oppfatning av "tilstrekkelige" dempetiltak ikke er fulgt i din kino, og at din høyttalerplassering og refleksjonsdemping dermed ikke bør være en refereranse. Igjen: det betyr ikke at jeg mener at din høyttalerplassering ikke fungerer utmerket i ditt rom!
    Hei:-D Skal ikke kuppe tråden, kun dette svaret! Jeg skjønte at det ikke var vondt ment, ingen problem!!!

Jeg tror det er vanskelig å se utifra et bilde hvordan lyden i et rom er, ofte kan oppsett som ikke skulle låte bra låte fantastisk!! Jeg var hjemme hos en venn, håpløs plassering i avlangt rom, han spilte i kort-retningen i rommet, høyttalerne skjøvet helt mot bakvegg og helt feil triangel!! Satt laaangt unna, men fantastisk flott frekvensrespons, Q-sound ut av ville *******, urettferdig!!

Jeg tror plassering av høyttalere i forhold til sitteposisjon er mye mer viktig enn avstand til sidevegger, men at det selvfølgelig hadde vært bra med minst 50 på hver side. Det er jo typisk retningslinje som står i alle manualer.
    Dempingen er bedre enn man ser på bildene, teppe på hele gulvet samt en ganske massiv stoffsofa i nesten hele rommets bredde. De tynne teppene på veggene er utrolig effektive og fjerner en hver antydning til ekko når man klapper, det tror jeg er viktig. (en vegg er betong, en gips, jeg ser at romkorreksjonen på frontene er veldig forskjellig på høyre og venstre side)
    Lyden er nå veldig "lydstudioaktig" og hifi-korrekt etter at jeg har dempet kraftig subnivå samt rettet opp kurven under 100 hz, men det interessante er at det kan bli litt kjedelig, så jeg er på vei til en mellomting mellom dette lydoppsettet og det jeg har hatt tidligere:?

Ellers stor respekt for trådeiers flotte oppsett i alle rummene han har, gøy å se at flere har mange anlegg!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gratulere med dinne XL kabler.

Regner med at du blir fornøyd med de både når det gjelder lyd'n og visuelt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Takk for en riktig så hyggelig kveld i går Einar.Koselig å treffe gamle og nye bekjente.

Hifi-oppsettet imponerte på de fleste sporene vi matet det med.Kjellerdyp og stram bass,godt oppløst i toppen uten å bli slitsomt og meget detaljert.Jeg hørte detaljer i låtene jeg aldri har lagt merke til før,men mindre bra innspillinger ble nådeløst avslørt.I mine ører det klart beste oppsettet av de jeg har hørt hos deg.Kanskje med unntak av måten dine gamle Usher CP8871 Be II presanterte vokal på i ditt rom.Mellomtonen der var bare helt rå,men alt i alt så låter det klart bedre i dag:-D

Koste meg i kinorommet også.ML Purity var en aldri så liten overraskelse med tanke på hvordan de fungerte på film.Her var det dynamikk i bøtter og spann og det låt faktisk veldig bra på musikk også selvom de ikke var optimalt plassert.
    Senter'n er noe av det beste jeg har hørt hittil!
    Tror dette er noe å vurdere for meg også når jeg skal bygge om garasjen min til kino.Er jo helt genialt med helaktive fronter.
    Tror du Purity kan funke i ett så lite rom som 15 kvm,og er det muligheter for å kun ha aktiv drift på bassene og la Stereo90 ta seg av mellomtone/diskant?

Takk igjen for en hyggelig kveld.Jeg kommer gjerne igjen:-D
    Alle oppsett jeg tidligere har hatt i hus hadde sider som stakk seg ut spesielt. Usher hadde fantastisk mellomtone, men ble litt for svulstige i bassen. Gradient hadde en ekstrem oppløsning, men mellombassen var vanskelig å hente frem osv..... Avanti 5 på Ayon kompleterer dette på en veldig god måte med det resultat at helheten spiller bedre enn noe annet jeg har hatt tidligere. Med andre ord er jeg veldig fornøyd som det er idag :-D
    Vanskelig å si hvordan Purity vil oppføre seg det rommet du planlegger da mitt lille rom har en åpen sidevegg, noe som gir endel ekstra kubikk luft å jobbe på. På Trondheims messa spilte de på Source MartinLogan | Source Hybrid Electrostatic Floorstanding Speaker | Stereo and Home Theater i et rom som nok ikke var større enn 10kvm. Dette fungerte hvertfall veldig bra.
    Du kan ikke skille panel og bass på Purity. Skal du det må du opp på Vantage MartinLogan | Vantage Electrostatic Floorstanding Speaker | Stereo and Home Theater som har aktiv bass og passivt panel.

Det er forøvrig ikke noe problem å teste Purity hos deg om jeg fortsatt har dem når du kommer så langt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Må bare gratulere med dinne XL kabler.

Regner med at du blir fornøyd med de både når det gjelder lyd'n og visuelt.
    Takk for det Roeng. Burde ha dem i hus innen helgen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Ellers stor respekt for trådeiers flotte oppsett i alle rummene han har, gøy å se at flere har mange anlegg!
    Takk for det Dag. Det ser ekstremt gromt ut med F2.2F i kinoen din, og å kalle deg galere enn gjennomsnittet var bare et kompliment :-D
    Det gjelder nok alle dere gutta i Kringlyd.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Alle oppsett jeg tidligere har hatt i hus hadde sider som stakk seg ut spesielt. Usher hadde fantastisk mellomtone, men ble litt for svulstige i bassen. Gradient hadde en ekstrem oppløsning, men mellombassen var vanskelig å hente frem osv..... Avanti 5 på Ayon kompleterer dette på en veldig god måte med det resultat at helheten spiller bedre enn noe annet jeg har hatt tidligere. Med andre ord er jeg veldig fornøyd som det er idag :-D
    Vanskelig å si hvordan Purity vil oppføre seg det rommet du planlegger da mitt lille rom har en åpen sidevegg, noe som gir endel ekstra kubikk luft å jobbe på. På Trondheims messa spilte de på Source MartinLogan | Source Hybrid Electrostatic Floorstanding Speaker | Stereo and Home Theater i et rom som nok ikke var større enn 10kvm. Dette fungerte hvertfall veldig bra.
    Du kan ikke skille panel og bass på Purity. Skal du det må du opp på Vantage MartinLogan | Vantage Electrostatic Floorstanding Speaker | Stereo and Home Theater som har aktiv bass og passivt panel.

Det er forøvrig ikke noe problem å teste Purity hos deg om jeg fortsatt har dem når du kommer så langt
    Til prisen på ditt anlegg nå Einar så tror jeg du ikke kan komme lengre i mål på det du har, sett hva du starta med i dine tråder og hva du har pr i dag så er det bare helt sykt. Eneste som mangler nå er en 60" pioneer i stua di.

Er så rått det du har i heimen at man blir dårlig av mindre.....

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at Hegel 200 kan gjøre seg på Swans F2. Kunne tenkt meg å teste ut dette selv.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Til prisen på ditt anlegg nå Einar så tror jeg du ikke kan komme lengre i mål på det du har, sett hva du starta med i dine tråder og hva du har pr i dag så er det bare helt sykt.
    Naturlig at det har vært en utvikling siden tråden startet vet du

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Eneste som mangler nå er en 60" pioneer i stua di.
    Nope. En 60" Panasonic
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Tror nok at Hegel 200 kan gjøre seg på Swans F2. Kunne tenkt meg å teste ut dette selv.
    Gleder meg til dette ja :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for en utrolig fornøyelig lyd demonstrasjon i går. Håper og tror at din rundbrenner status kommer til å bli endret ettersom jeg må si att begge anleggene spiller utrolig bra!!!! Dynamikken og tilstedeværelsen var topp, og ikke minst pent for øye. Her blir det nok mange timer med mye cd spilling og filmopplevelser i vinter.
    Hifi hilsen fra Kasper

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Kasper. Alltid gøy når du får mulighet til å ta en tur selv om den lange turen gjennom skogen fra Lillestrøm gjør deg litt nervøs. Du har jo fulgt anleggene mine nesten siden starten, og alltid kommet med konstruktiv kritikk. Dette er uvurderlig input man trenger for ikke å kjøre seg fast i søken etter lydnirvana. At vi nå er ganske enige om hvordan lyden fungerer i rommet bekrefter min egen følelse av at tingene nå kan roes ned, og vinteren kan nytes med lyd og bilde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-3800BD Blu-ray spiller

Hint hint? Kun det beste er godt nok for denne herren.....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500BT har alt jeg trenger 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500BT har alt jeg trenger 8)
    Det er godt å høre Devil, var nesten litt bekymra se om kanskje spillern din måtte gå for denne fristelsen. Jeg har sikla på den tv'n din en stund nå, åssen er sortnivået på den?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg veldig fornøyd, men den når ikke helt opp til toppmodellen til Pioneer.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går Swans prosjektet ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å teste Swan er litt av en jobb.......

Da har jeg brukt et par-3 dager på å transportere, pakke ut og sette opp Swan oppsettet. For de som lurer... Dette er en enorm jobb da F2.2F kommer i 4 store esker hver, F1.1C er en egen stor tung eske, D2.1SE ligger i en felles eske og stativene kommer i tillegg i en eske hver. Alt er stort, tungt og huset det er satt opp i har en 50 trinns betongtrapp opp til inngangen. Sånt som dette har ikke en gjennomsnittelig hjemmekino entusiast kondis til.......:?
    Når alt endelig var i hus var det en kjempejobb bare å pakke alt sammen ut da det meste er pakket i dobbel emballasje, så eskelagret vokste betraktelig iløpet av kvelden. Likevel var det absolutt verd strevet når oppsettet endelig sto på plass. F2.2F i sort pianolakk må bare oppleves 8)
    I tillegg til denne høyttalertesten har huseieren kjøpt seg en ny Onkyo 875 som også skulle settes opp, og siden undertegnede har begrenset erfaring på denne receiveren tar det sin tid å få alt på plass. Planene om å samtidig teste ut en Hegel H200 gikk dessverre i vasken da SoundGarden ikke kunne stille med en likevel, noe som er synd da dette var en stor del av poenget med denne testrunden.
    Dagen i dag har gått med til å gjøre seg kjent med receiver og høyttalere, og å jobbe med det for å få det til å spille best mulig. En ting er helt sikkert. JBL TL260 som eieren har idag har et laaaaaangt stykke opp til Swan F2.2F. Selv rett ut av esken var det fullstendig utklassing av JBLene, noe både husets mann og kone var helt enige i. Både lyd og finish stiller i en helt annen liga.

Jeg har nå tatt en pause for å hvile ørene litt, og kommer tilbake med noen bilder og lytteinntrykk senere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt et par dager på å transportere, pakke ut og sette opp Swan oppsettet. For de som lurer... Dette er en enorm jobb da F2.2F kommer i 4 store esker hver, F1.1C er en egen stor tung eske, D2.1SE ligger i en felles eske og stativene kommer i tillegg i en eske hver.[...]

[...]Planene om å samtidig teste ut en Hegel H200 gikk dessverre i vasken da SoundGarden ikke kunne stille med en likevel, noe som er synd da dette var en stor del av poenget med denne testrunden.[...]
    Spent på hva du syns om D2.1SE. Veldig synd dere ikke fikk tak på en H200. Var selv og sikla litt på Hegel/Dynaudio i dag..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Var selv og sikla litt på Hegel/Dynaudio i dag..
    Bare siklet du, eller fikk du høre på ett oppsett bestående av Hegel og Dynaudio også? 8)

Side 168 av 457 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •