Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 151 av 457 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 9139
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Når det gjelder Hjemme Hos-objekter så er det nærmest en kamp om å få lov til å komme.

Dette er en normal samtale når jeg har plukket ut noen:

- Oj, ja så hyggelig. Men dette er ikke noe å vise frem, er det det da?
    Javisst! Jeg vil veldig gjerne komme ...
    - Ja, klart du skal få lov. Men jeg er ikke helt ferdig enda. Kan det passe til våren?

Og slik går nu dagan ...

Ka farsken??

Vegringen kan vel kanskje ha sammenheng med en viss "prestasjonsangst", i den forstand som at det du hittil har presentert i dine eminente bilde- og tekstreportasjer, nok skremmer lorten ut av mannen i gata!
    Dermed ligger nok lista for et besøk fra deg, på en uoppnåelig høyde for mange.
    Samtidig er det jo utrolig morsomt å lese om og se på, hva "racerne" i denne sammenheng kan presentere, og som de fleste bare kan drømme om. Inklusive meg sjøl!
    I "tidsskriftsammenheng" har jeg ingen problemer med å forstå at man bør / må holde et visst nivå.
    Det blir vel litt "teit" å presentere anlegg / utstyr i titusenkronersklassen, mot utstyr man i enkelte sammenheng kan finansiere en enebolig med?

Kan det være en tanke å lage en "internreportasjetråd" her i forumet i stedet, for å fange opp "middelhavsfarerne", som allikevel ser ut til å hygge seg på et prismessig anstendig nivå?
    Man kan jo faktisk risikere å treffe på riktig så gode lyd- og bildeopplevelser, med en nær sagt uforskammet prislapp i forhold til eliten.
    Jeg tror faktisk det.
    Og vet at også andre langt på vei har samme oppfatning. ;-)

Ville bare lufte noen tanker omkring dette, uten dermed å forsøke å "dra ned" hverken nivå eller kvalitet i vår AV-hverdag.
    Du har jo ved flere anledninger sagt det sjøl;
    Det viktigste er jo at man har det moro, og trives med sitt! Og kanskje kan dette av og til også overraske andre?
    Det kan jo være verdt å prøve, om nedslagsfeltet i reportasjesammenheng synes litt snevert....

Så får det heller være at Hoj m.fl, nok vil mene at også dette innlegget havner i kategorien generell shitchat!?
    No offence, Hoj!
    Og for den saks skyld, også den treffende kommentaren til Troeen. So what?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg; så lenge rommet ser bra ut er det ingenting i veien for at utstyret ikke trenger å være på nyere bruktbilprisnivå. Men ser ikke rommet bra og ryddig ut kommer jeg ikke.

Når det gjelder å lage reportasjer her på forumet er jeg usikker på hva du mener. Sikter du til meg, eller til alle brukerne som er rund omkring på besøk? Hvis det er meg du sikter til kan jeg for opplysningens skyld informere om at det tar ca. 15-20 timer totalt å lage én Hjemme Hos-reportasje. Hvis det er den gjengse bruker du sikter til er jeg helt enig! Da kunne man hatt en sticky tråd i kategorien "Hvilket utstyr har AVforums brukere", som kunne inneholdt KUN slike reportasjer. En del retningslinjer måtte ligge til grunn, og man måtte oppfylle visse krav til det som skulle skrives og hvilke bilder som burde være med.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske "sleipe" planer mtp kino Devilej!

Høres ut til å bli en ren kino, og at du skal ha hifi oppsette fremme slik at det kan beskues hele tiden kan bli en fin fin kombinasjon. Det er faktisk ikke det peneste å ha komponenter over alt. Men må man ha de framme bør det se ok ut.

Gode planer... Mulig du må ha deg flere hotel overnattings turer under bygge prosessen.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF her fra forumet var innom en tur i går og tok en titt på garasjen i samme slengen. Han driver proft med bygging av akustiske rom (nettopp ferdig med oppbygningen av butikken til SoundPlanet) og han så stort potensiale i råbygget til garasjen. Vi målte den opp og den viste seg å være ca 5x9x2,4 meter yttervegg til yttervegg, gulv til tak. Det gir meg ca 4,5 meter bredt inner-rom etter at alt er på plass i veggene. Takhøyden vil ende på ca 2,2m
    I lengden er det fint plass til transperent lerretsvegg som gjør at jeg kan sette opp sjult frontrekke i et teknisk rom, pluss at frontene i hifioppsettet blir greie å plassere.
    BEF bor heller ikke langt unna meg, så det gir muligheter for å plukke opp råd og tips underveis. Det beste hadde vel vert om jeg lot han bygge rommet, men skal dette realiseres overhode må jeg ha stålkontroll på kostnadene. Dvs at det vil ta tid. Forrige kino tok 3 år før den sto ferdig.....
    Jeg får gjøre det jeg kan selv i kontruksjonene, og heller be om profesjonel hjelp når akustiske tiltak skal gjøres
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vegringen kan vel kanskje ha sammenheng med en viss "prestasjonsangst", i den forstand som at det du hittil har presentert i dine eminente bilde- og tekstreportasjer, nok skremmer lorten ut av mannen i gata!
    Dermed ligger nok lista for et besøk fra deg, på en uoppnåelig høyde for mange.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Tro meg; så lenge rommet ser bra ut er det ingenting i veien for at utstyret ikke trenger å være på nyere bruktbilprisnivå. Men ser ikke rommet bra og ryddig ut kommer jeg ikke.
    Den gamle kinoen min burde være et godt eksempel på det. Der sto det ingen elektronikk som lå spesielt høyt i pris under reportasjen i januar, og alle høyttalerene var kjøpt brukt til fornuftige priser.
    En gjennomført kino behøver da ikke koste en formue for å spille bra så lenge utstyret matcher og er tunet godt.
    Jeg har vært i grusomt dyre kinoer som ikke har gitt meg noen som helst heftige minner, og omvendt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Interessant Devilej, kan godt skjønne hjemmekino velger deg, det er jo spennende å se hva som står i stua når de ankommer

Bra hotell i London? Jeg prøve å finne endel safe der borte da jeg liker byen utrolig godt, men klarer meg uten teppe på badet og diverse andre kuriositeter. Har et som er bankers, men det ligger rett ved Tower of London...

He he, vanskelig å tolke det som et komplement cyber

I uka bodde jeg på et ikke spesielt minneverdig hotel ved Gatwick, men fredag til lørdag flyttet jeg over til Hotel Russel som ligger ved Russel Square. Dette er kun 30 meter fra nedgangen til Picadelli line som går inn til centrum (kun 4 stasjoner til Picadelli Circus) men likevel i et rolig kvartal trafikkmessig. Bra hotel med nye bad og god service. Prisen var midt på treet. Anbefales
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KATANA i hus

Da er Gemme Audio KATANA satt opp i stua. Driver å leker meg med plassering, men så langt kan jeg røpe at det bor MYE i disse fysisk ganske beskjedne høyttalerene. Ekstremt oppløst og detaljert diskant og en fantastisk evne til å gjengi et tredimensjonalt lydbilde gjør disse til en opplevelse. Likevel må det nevnes at dette er en høyttaler som krever endel jobb for å få til å fungere optimalt da de er litt kresne på plassering, men når det først sitter så sitter det til gangs

Finishen må også nevnes da dette nok er de peneste, mest gjennomførte kabinettene jeg har sett.

Legger ved et par bilder

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo heller ikke dumt ut

Forresten litt fascinert av ideen med delt kino/hifi-oppsett i samme rom. På en måte kan du da fokuserer fullt på hifi og la kinoen gjøre jobben uten de store endringene som vil påvirke hifi. Samtidig er jo avanti meget dynamisk og gjør ikke skam på en kino, og med et teknisk rom bør ikke Ayon-blokkene by på noen utfordringer...

Dette hadde holdt meg våken mange netter

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Dette så jo heller ikke dumt ut

Forresten litt fascinert av ideen med delt kino/hifi-oppsett i samme rom. På en måte kan du da fokuserer fullt på hifi og la kinoen gjøre jobben uten de store endringene som vil påvirke hifi. Samtidig er jo avanti meget dynamisk og gjør ikke skam på en kino, og med et teknisk rom bør ikke Ayon-blokkene by på noen utfordringer...

Dette hadde holdt meg våken mange netter
    Tanken er vel isåfall å ha hele hifioppsettet presentert mens surroundoppsettet er sjult.
    Ettersom jeg ikke vil bruke rørpower i surround vil ikke Ayon by på noen problemer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg ikke noe mindre til messa i Horten nå nei

De ser ordentlig lekre ut og er lyden som du sier, så får vi se hva som skjer framover:grin: Fokus på detaljer og 3D er et kjempepluss for min del, så dette høres veldig riktig ut....

Vi prates på messa, Einar, eller kommer du innom med kompisen og henter esken til Cinenovaen en dag?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg til at Anfield gnir seg godt i hendene for tida
    Vært en særdeles aktiv kunde der

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Gleder meg ikke noe mindre til messa i Horten nå nei

De ser ordentlig lekre ut og er lyden som du sier, så får vi se hva som skjer framover:grin: Fokus på detaljer og 3D er et kjempepluss for min del, så dette høres veldig riktig ut....

Vi prates på messa, Einar, eller kommer du innom med kompisen og henter esken til Cinenovaen en dag?
    Cato har hatt ryggproblemer (endel hjemme fra jobb) i det siste i tillegg til at vi begge har vært ute å reist endel. Skal se om vi får mulighet til å komme oppom deg en ettermiddag til uka om du er hjemme. Hvis ikke kan du jo ta med sakene på jobb så kan han plukke det opp der.
    Han er forøvrig storfornøyd med Cinenovaen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kan tenke meg til at Anfield gnir seg godt i hendene for tida
    Vært en særdeles aktiv kunde der
    Har strengt tatt bare kjøpt et par effekttrinn og en cd-spiller, men jeg er en særs fornøyd kunde av SoundPlanet. Jeg har fått teste produkter uten noen form for kjøpepress, og det er det ikke alle jeg har hatt med å gjøre som har vært villige til.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet. Gleder meg svært til å høre Katana på Horten-messa! Kunnde du tatt et bilde av de uten vidvinkelen?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gjøre et forsøk, men standardlinsen vår er såpass dårlig at det nesten er håpløst uten fullt dagslys. Må få investert i en ny 18-70.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått over til 100% stereo i "filmromet" oxo nå da ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Gått over til 100% stereo i "filmromet" oxo nå da ?
    Eh, hva tenker du på da??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med såpass til høytalere... blir jo liksom bare pynt resten da he he :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Med såpass til høytalere... blir jo liksom bare pynt resten da he he :-D
    :roll:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kan gjøre et forsøk, men standardlinsen vår er såpass dårlig at det nesten er håpløst uten fullt dagslys. Må få investert i en ny 18-70.
    Ok, det er ikke veldig krise. Har samme "problem" som deg, så vidvinkelen er for tiden min favoritt også. Uansett, man ser jo at de tar seg veldig bra ut!

Når det er sagt så kan et stativ gjør en hvilken som helst linse rimelig mye bedre.

Side 151 av 457 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •