Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 149 av 457 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Siden devil skal ha kino i garasjen, får han vel gjøre som meg og selge bilen.. :lol:
    Har ikke hatt bil i den garasjen på 5 år, så til det bruket blir det ikke store savnet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må da snart få gjeld opp etter ørene med alle disse ideene og innvisteringene. Eller har du kanskje en godt over normalt betalt jobb?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg ser at mange skriver i hytt og pine om hva kona sier og mener her inne. Den kan absolutt ikke jeg gjøre. Hun bruker også å påpeke skrivefeil jeg må gå inn å rette. Ettersom man ikke alltid leser så nøye gjennom det man skriver hender det rett som det er at man ikke har trukket alle tastene på tataturet skikkelig ned, eller at man har truffet ved siden av
    Jaja, da kan jeg jo alltids glede deg ved å la deg ta henne litt på denne "brøleren"... ;-) :

Sitat Opprinnelig postet av Moniq
    Tja.... Hva skal jeg si......

Og du tørr nå sende meg til London med ditt kredittkort?????

Farlig mann......farlig.......

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

smiler

[QUOTE]
    Hei kona mi.

Bør jeg frykte noe sånt som dette???

Du har skjønt det du kjære mannen min... :razz:

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jaja, da kan jeg jo alltids glede deg ved å la deg ta henne litt på denne "brøleren"... ;-) :

ops:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einar må ha en veldig grei og tolerang kone, hadde nok aldri fått skiftet ut så mye som den mannen. Er bare helt råe de tankene hans, virker som det blir gjennomført også. Håper bare han har god lås på garasjen etterhvert, regner med det blir utskifting av komponenter der også. Etter hans innkjøp så blir det ikke noe "dårligere" enn det han har selv i heimen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Du må da snart få gjeld opp etter ørene med alle disse ideene og innvisteringene. Eller har du kanskje en godt over normalt betalt jobb?
    Jobber mye kan man vel heller si. Kona hadde nok ikke vært så vennlig innstilt til prosjektene mine om vi hadde satt huset i pant for å få det til.
    Jeg bor på landet og jobber i byen. Kjører firmabil og har ikke båt eller hytte. Dette gjør at vi har litt penger til overs i hverdagen.
    Hadde jeg kjøpt meg hus i Oslo kunne jeg lagt hele denne hobbyen på hylla da det ville 4-dobblet boliglånet. En kollega av meg tok opp byggelån her om dagen. Han skal bygge på lørenskog, og tomten på 700 kvm koster mer enn jeg lånte til huset for 5 år siden.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Einar må ha en veldig grei og tolerang kone, hadde nok aldri fått skiftet ut så mye som den mannen. Er bare helt råe de tankene hans, virker som det blir gjennomført også. Håper bare han har god lås på garasjen etterhvert, regner med det blir utskifting av komponenter der også. Etter hans innkjøp så blir det ikke noe "dårligere" enn det han har selv i heimen.
    Visse retningslinjer blir trukket opp om dette skal realiseres.
    Mest mulig av det jeg har i dag skal brukes i den eventuelle nye kinoen.
    Garasjen blir bygget om til uthus med sikker dør og alarm
    Innkjøp på utstyrs siden finansieres ved salg av annet som blir til overs ved å slå sammen de to anleggene vi har i dag, og i begge de 2 stuene våre vil det nedgraderes til 2 enkle stereo oppsett.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at garasjen vil bli brukt? Det er ulempen jeg ser for meg her hjemme hvor jeg kunne fått til en ok løsning i andre etasje av garasjen. Det som stopper det, er at jeg har noen meter til garasjen. Bare noen momenter jeg tenker på, men disse har helt sikkert du tenkt på selv

Hadde vært veldig kjedelig å bygge en flott kino og ikke bruke den nok Var det ikke det noe av grunnen til at kino'en i kjelleren ble lagt ned?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er du sikker på at garasjen vil bli brukt? Det er ulempen jeg ser for meg her hjemme hvor jeg kunne fått til en ok løsning i andre etasje av garasjen. Det som stopper det, er at jeg har noen meter til garasjen. Bare noen momenter jeg tenker på, men disse har helt sikkert du tenkt på selv

Hadde vært veldig kjedelig å bygge en flott kino og ikke bruke den nok Var det ikke det noe av grunnen til at kino'en i kjelleren ble lagt ned?
    Det er en av de tingene jeg må tenke veldig nøye gjennom før jeg setter noe såpass omfattende som dette ut i livet. Stemmer at kjelleren ble lite brukt, men mye av grunnen til det var nettopp det at hifi-oppsettet sto i stua. Dette anlegget ble brukt hver dag.
    En annen avgjørende grunn var at 15 åringen ønsket mer plass. Ettersom vi synes at det er bra at han og vennene liker å være hjemme hos oss er det fint å kunne gi dem et sted å være. Hadde vi ikke trengt plassen hadde kinoen ikke blitt fjernet.

Blir alt utstyret stående i en ny kino har jeg kun ett sted å nyte hobbyen, ikke 2 som før. Jeg bruker også mye tid på testing av utstyr, og ønsker på ingen måte å slutte med det. Heller trappe det enda mer opp og gjøre det til en deltidsjobb om mulig. Til dette trenger jeg uansett et lytterom da det ikke lar seg kombinere med et stueanlegg. Greit at kona er tålmodig, men når det står stacket esker utover stua som det gjør nå om dagen har denne tålmodigheten en veldig klar grense........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Spennende Einar!

Hva med et AVForum-prosjekt a la Hjemmekino's referansekino?
    Sikkert mange som kunne tenke seg å høste litt erfaringer fra deg som har "litt" erfaring med bygging av kino:-D

2 helger med dugnadsarbeid fra glade AVForumere og mye av grunnjobben er gjort ved god planlegging?

Fikk kjempehjelp av flere på forumet til byggingen av kinoen min:-D

Veldig hyggelig om det er litt hjelp å få innimellom, men grunnen til at dette blir et langtidsprosjekt om det realiseres er i hovedsak penger. Da det ikke er aktuelt å låne til noe som dette må jeg fordele utgiftene over tid. Blir derfor vanskelig å få unna ting på et par helger.
    Før noe som helst kan startes på må innervegger i garasjen fjernes så jeg kan se hvordan det står til med reisverket fra tidlig 70 tall
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den dagen Devil starter på kino i garasjen brenner askim sentrum, er det slik at du aldri slår deg til ro mann? Dere har varer i huset for flere hundre tusen i heimen. Dette er bare helt villt, starter du med kino nå kan askim kino legges ned. Da kan du starte å ta deg betalt. Men jeg er helt enig at anleggene burde få ett dedikert rom, lyden liker seg best med litt dempa system rundt seg.

Vil bare si lykke til......
    Kostnadsmessig er jeg ikke i nærheten av mange andre her inne, og prisen på et anlegg er helt uinteressant. Hvordan det låter er derimot helt avgjørende.
    Jeg har hørt anlegg i millionklassen som ikke er verd å minnes, og anlegg i 50 000 kr klassen som gir deg hakeslepp. Matching er alfa omega
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres meget interessant ut Einar. Tror at dette ville vært et smart valg av deg med tanke på det du skriver om testing av utstyr. Da er det helt klart best med eget rom. Blir spennende å følge med på dette. (om det blir noe av det)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering..!!

Hvis jeg ikke husker feil så sa du på lørdag at det ikke ble flere oppgraderinger i år :-)

Har vindretningen snudd i Østfold de siste dagene?

Mvv Scic

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Hvis jeg ikke husker feil så sa du på lørdag at det ikke ble flere oppgraderinger i år :-)

Har vindretningen snudd i Østfold de siste dagene?

Mvv Scic
    Hallo Atle.
    Hyggelig å treffes igjen sist lørdag. Lenge siden sist.....
    Det blir ingen fler oppgraderinger på utstyrssiden i år. Blir det aktuelt å bygge et nytt lyd og bilde rom vil det ikke være noe som står ferdig før tidligst neste sommer 8-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det aktuelt å bygge et nytt lyd og bilde rom vil det ikke være noe som står ferdig før tidligst neste sommer 8-)[/QUOTE]

jeg setter penger på at om du bestemmer deg for bygging av kino i garasjen, står det ferdig til jul

Jeg har ikke fulgt tråden din i mer enn 6-7 mnd, men sitter med en følelse av at ting går unna i ett forrykende tempo!

lykke til og gratulerer med nye høyttalere

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Det skal bli spennede å følge med på bygge prosjektet ditt.

Ser etter ny oppgradering jeg også. Ikke bra å være sammen med deg å Ambiance for lenge om gangen :-)

Du har jo en gjev tittel fra ifjor....har du tenkt å gi den fra deg??

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en av de tingene jeg må tenke veldig nøye gjennom før jeg setter noe såpass omfattende som dette ut i livet. Stemmer at kjelleren ble lite brukt, men mye av grunnen til det var nettopp det at hifi-oppsettet sto i stua. Dette anlegget ble brukt hver dag.
    En annen avgjørende grunn var at 15 åringen ønsket mer plass. Ettersom vi synes at det er bra at han og vennene liker å være hjemme hos oss er det fint å kunne gi dem et sted å være. Hadde vi ikke trengt plassen hadde kinoen ikke blitt fjernet.
    Jeg har vurdert frem og tilbake en garasjeløsning mange ganger, men hvis man kan bruke ordet fornuft innenfor denne hobby'en - så har den seiret. Garasjen hjemme står på andre enden av tomta på ca 1,4 mål og er faktisk et lite stykke å gå om vinteren. Er ikke lat, men ser bare for meg at det ikke vil bli brukt så mye som det burde. Er veldig glad i stua vi har hjemme, her blir utstyret brukt mye - hver eneste dag. Selv om det er sine klare begrensinger hva det gjelder plassering osv.... Projektor er utelukket, da truer kona med skilsmisse - uansett hvor mye jeg ønsker meg en

Skjønner veldig godt behovet for romle-plass til junior. Vi har hus med leilighet i kjelleren - den dagen vi blir en til (er to voksne og en på 16 mnd) og/eller junior blir større er det ut med leieboer. Ser helt klart nytten. Regner med at det blir flittig brukt av devilej Jr.

Blir alt utstyret stående i en ny kino har jeg kun ett sted å nyte hobbyen, ikke 2 som før. Jeg bruker også mye tid på testing av utstyr, og ønsker på ingen måte å slutte med det. Heller trappe det enda mer opp og gjøre det til en deltidsjobb om mulig. Til dette trenger jeg uansett et lytterom da det ikke lar seg kombinere med et stueanlegg. Greit at kona er tålmodig, men når det står stacket esker utover stua som det gjør nå om dagen har denne tålmodigheten en veldig klar grense........
    Et eget rom i garasjen, vil jo helt klart fylle et tomrom du tydligvis har :lol:

Si i fra hvis du skal kvitte deg med Focal Dôme'ene. De hadde passet bra inn i taket her hjemme.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Du har jo en gjev tittel fra ifjor....har du tenkt å gi den fra deg??
    Den lar jeg med glede gå videre til noen som fortjener den i år. Blir som en vandrepokal (uten pokal)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg Domene dine, så tipper dem havner på børsen snart.;-)

Side 149 av 457 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •