Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 148 av 457 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 9139
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Som jeg har nevnt tidligere i tråden skal kona starte et beredskapshjem for barneværnet hjemme hos oss. Dette fører til at vi til stadighet vil ha barn i alderen 0-7 år i hus, med de klare begrensninger dette gir for lyd og bilde hobbyen. Ikke så heldig å ha en 5 åring sovende i andre etasje mens en PC Ultra stå å dundrer i stua. Hva gjør man da........
    Huset er idag fullt okkupert, men jeg har en frittstående garasje på 44 kvm som vi ikke bruker til annet enn å lagre skrot i. Vurderer derfor sterkt å se på muligheten for å fjerne portene og bygge denne om til et lydogbilde rom som ikke er i kontakt med huset. Jeg har alt jeg måtte trenge av utstyr for å fylle et rom som dette med godlyd, og Avantiene ville nok duge til fronter :-D
    Bestemmer jeg meg for dette blir det et langtidsprosjekt, men på et års tid burde mye være gjort.

Tenke tenke tenke
    Er det mulig... Du har et fritidsproblem og for mye penger!!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt tidligere i tråden skal kona starte et beredskapshjem for barneværnet hjemme hos oss. Dette fører til at vi til stadighet vil ha barn i alderen 0-7 år i hus, med de klare begrensninger dette gir for lyd og bilde hobbyen. Ikke så heldig å ha en 5 åring sovende i andre etasje mens en PC Ultra stå å dundrer i stua. Hva gjør man da........
    Huset er idag fullt okkupert, men jeg har en frittstående garasje på 44 kvm som vi ikke bruker til annet enn å lagre skrot i. Vurderer derfor sterkt å se på muligheten for å fjerne portene og bygge denne om til et lydogbilde rom som ikke er i kontakt med huset. Jeg har alt jeg måtte trenge av utstyr for å fylle et rom som dette med godlyd, og Avantiene ville nok duge til fronter :-D
    Bestemmer jeg meg for dette blir det et langtidsprosjekt, men på et års tid burde mye være gjort.

Tenke tenke tenke
    haha. ja det var vel bare et spørsmål om tid før abstinensene ble for sterke. Med tanke på hvor mye tid du legger ned i anlegget og hvor mange produkter du har testet i kombinasjon med håndtverket på din forrige kino bør dette bli et meget spennende prosjekt, både for deg og selvfølgelig for oss som får følge utviklinsprossessen steg for steg
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Her står det aldri stille! Skal ML fortsatt stå i stuen, Avanti i garasjen og ?? i stereo oppsettet?
    Dette er fortsatt bare på idè stadiet, og ingen planer er lagt. Blir dette gjennomført vil det nye rommet ta seg av både hifi og kino. Begrenser seg hvor menge anlegg man kan ha i hus :-D Men.... Nå lufter jeg kun ideen, og om dette blir gjennomført vet jeg ikke enda.
    Jeg har idag Avantiene, Mark Levinson pre som har prosessorinngang, Ayon Typhon, Classè CA-101, RX-V3800, DVD 3930, Samsung BluRay, SVS PC-Ultra.
    I tillegg har jeg både sofaen fra den gamle kinoen, og de nye stolene i tv-stua stående.
    Med et supplement av denne centern og 4 passende bakhøyttalere burde det bli et helt greit kino-oppsett med hifi ambisjoner

Audio Physic Reference center
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er fortsatt bare på idè stadiet, og ingen planer er lagt. Blir dette gjennomført vil det nye rommet ta seg av både hifi og kino. Begrenser seg hvor menge anlegg man kan ha i hus :-D Men.... Nå lufter jeg kun ideen, og om dette blir gjennomført vet jeg ikke enda.
    Jeg har idag Avantiene, Mark Levinson pre som har prosessorinngang, Ayon Typhon, RX-V3800, DVD 3930, Samsung BluRay, SVS PC-Ultra.
    I tillegg har jeg både sofaen fra den gamle kinoen, og de nye stolene i tv-stua stående.
    Med et supplement av denne centern og 4 passende bakhøyttalere burde det bli et helt greit kino-oppsett med hifi ambisjoner

Audio Physic Reference center
    Et greit kino-oppsett? Tror nok det er langt over hva som er greit ja
    Den center'n bør ihvertfall ha ambisjoner om og slå ifra seg!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona bruker å titte innom tråden vår daglig for å sjekke hva jeg skriver, så jeg får nok en tilbakemelding på dette innlegget :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Det kan jeg faktisk godt skjønne, så hun får oversikt over de ulike krumspringene du planlegger!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Haha! Det kan jeg faktisk godt skjønne, så hun får oversikt over de ulike krumspringene du planlegger!
    Jeg ser at mange skriver i hytt og pine om hva kona sier og mener her inne. Den kan absolutt ikke jeg gjøre. Hun bruker også å påpeke skrivefeil jeg må gå inn å rette. Ettersom man ikke alltid leser så nøye gjennom det man skriver hender det rett som det er at man ikke har trykket alle tastene på tastaturet skikkelig ned, eller at man har truffet ved siden av

Jeg har siden nedleggelsen av kjellerkinoen vurdert et lite lytterom jeg kan bruke til dybdetesting av utstyr. Å bruke endel av garasjen til dette har vært ideen, men da må jeg bygge opp enda et anlegg. Hvorfor ikke da heller innrede hele garasjen med det utstyret jeg allerede har.
    I øyeblikket har jeg 2 CD-spillere og en forsterker fra YBA + Gemme Audio Katana hjemme, og alt skal krysstestes mot annet utstyr. Dette gir et plassproblem i stua ingen av oss jubler over, så hver gang noe skal kobles opp må noe annet vekk. Mye unødig styr som tar alt for lang tid.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ligger ikke akkurat på latsiden.. :-D Du må ha mer enn 24 timer i døgnet ditt, hehe.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Du ligger ikke akkurat på latsiden.. :-D Du må ha mer enn 24 timer i døgnet ditt, hehe.
    Om bare......
    Man blir fort rastløs, skjønt jeg har noen småting som trenger oppmerksomhet i huset før et prosjekt som dette kan bli aktuelt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Einar!

Hva med et AVForum-prosjekt a la Hjemmekino's referansekino?
    Sikkert mange som kunne tenke seg å høste litt erfaringer fra deg som har "litt" erfaring med bygging av kino:-D

2 helger med dugnadsarbeid fra glade AVForumere og mye av grunnjobben er gjort ved god planlegging?

Fikk kjempehjelp av flere på forumet til byggingen av kinoen min:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Spennende Einar!

Hva med et AVForum-prosjekt a la Hjemmekino's referansekino?
    Sikkert mange som kunne tenke seg å høste litt erfaringer fra deg som har "litt" erfaring med bygging av kino:-D

2 helger med dugnadsarbeid fra glade AVForumere og mye av grunnjobben er gjort ved god planlegging?

Fikk kjempehjelp av flere på forumet til byggingen av kinoen min:-D
    God ide, hadde jeg bodd nærmere hadde jeg kommet med mine 6.5 tommler og hjulpet til, lærerrikt og sosialt.

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmmm....

Tja.... Hva skal jeg si......

Og du tørr nå sende meg til London med ditt kredittkort?????

Farlig mann......farlig.......

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må til og bygge på huset nå... et dedikert filmrom eller Hobbyrom... ;-)

Høres ut som det kan bli en kostbar tur og sende damen på Londontur alene :-D he he he

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moniq

Desto mer dårlig samvittighet herren i huset får, desto større kredittgrense får fruen? Genialt opplegg!

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona bruker å titte innom tråden vår daglig for å sjekke hva jeg skriver, så jeg får nok en tilbakemelding på dette innlegget :twisted:

det kommer nok til gå bra.
    Bare det blir igjen noe så Fru devilej kan høre musikk og surfe på nett i en god stol

Troeen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he he. Dagens.

Som vanlig er det slik her i tråden, at om man ikke er innom daglig, så går man glipp av et høyttalerbytte eller to....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uff...

quote=Troeen]det kommer nok til gå bra.
    Bare det blir igjen noe så Fru devilej kan høre musikk og surfe på nett i en god stol

Siden jeg dessverre er bitt av samme basill, blir nok myyyyye stående igjen i huset....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen Devil starter på kino i garasjen brenner askim sentrum, er det slik at du aldri slår deg til ro mann? Dere har varer i huset for flere hundre tusen i heimen. Dette er bare helt villt, starter du med kino nå kan askim kino legges ned. Da kan du starte å ta deg betalt. Men jeg er helt enig at anleggene burde få ett dedikert rom, lyden liker seg best med litt dempa system rundt seg.

Vil bare si lykke til......

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den dagen Devil starter på kino i garasjen brenner askim sentrum, er det slik at du aldri slår deg til ro mann? Dere har varer i huset for flere hundre tusen i heimen. Dette er bare helt villt, starter du med kino nå kan askim kino legges ned. Da kan du starte å ta deg betalt. Men jeg er helt enig at anleggene burde få ett dedikert rom, lyden liker seg best med litt dempa system rundt seg.

Vil bare si lykke til......
    Siden devil skal ha kino i garasjen, får han vel gjøre som meg og selge bilen.. :lol:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei kona mi.

Bør jeg frykte noe sånt som dette???

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 148 av 457 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •