Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 147

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 147 av 457 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 ... SisteSiste
Viser resultater 2,921 til 2,940 av 9139
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blokkene blir kun stukket vekk av tvingende nødvendighet. Tør rett å slett ikke ha dem fremme med små barn i huset. Testet med ca 4 timers spilling i dag, og det gikk fint så lenge dørene står åpne. Ikke noen ideell løsning, men bedre enn alternativet som er å gå tilbake til transistor. Det er helt uaktuelt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten strømforsyning og så en eller 2 120mm 12voltsvifter i bakkant så hadde du fått litt bedre avtrekk. Ville ikke lage noe støy i det hele tatt, men så lenge du husker å åpne dørene så går det nok greit.

Gjør det selv med min lille Denon 1907 så kan tenke meg det blir godt og varmt med deg og, men hey snart er det jo vinter

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ser frem til Messa I Horten nå gitt. Hvor skal du ha stand der da?

Jeg har ikke noe eget stand, men blir å finne i klubblokale 2 (ved siden av rommet EC har disponert de siste par årene) sammen med Rune Åsenden på standet til SoundPlanet.
    Ble veldig gledelig overasket når Rune ringte å spurte om jeg kunne tenke meg å være med som representant for SoundPlanet under messa. Ettersom jeg nå har endel erfaring med produktene til Ayon blir dette veldig gøy. YBAs portefølje vil også være veltestet før messehelgen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorsteinAa
    En liten strømforsyning og så en eller 2 120mm 12voltsvifter i bakkant så hadde du fått litt bedre avtrekk. Ville ikke lage noe støy i det hele tatt, men så lenge du husker å åpne dørene så går det nok greit.

Gjør det selv med min lille Denon 1907 så kan tenke meg det blir godt og varmt med deg og, men hey snart er det jo vinter
    Har tenkt tanken på å montere en liten PC-vifte om det blir nødvendig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 120mm vifte fra f.eks. Papst på 12dB vil ikke være hørbart, men vil gjøre underverker med luftstrømmen i skapet. Bruker dette selv for å trekke varm luft ut av skapet hjemme-serveren står i. Temperaturen falt over 10 grader

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, lekkert, lekkert. Vil tro dette spiller kanon nå - voksent å kjøpe Avantiene og så teste videre, du kjører ganske stort budsjett forstår jeg. Fint det nye racket også, men savner Typhonenes vakre utseende på hver side av topplata...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette ser veldig bra ut, devilej! Synes dette oppsettet bare blir mere og mere spennende. Höyttalerne du har nå liker jeg veldig godt utseende på, de passer meget godt inn og jeg mener å ha lest at de spiller dypt også?
    Ser frem til å se bilder og lese om dine inntrykk av juvélene du får på fredag.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Lekkert, lekkert, lekkert. Vil tro dette spiller kanon nå - voksent å kjøpe Avantiene og så teste videre, du kjører ganske stort budsjett forstår jeg. Fint det nye racket også, men savner Typhonenes vakre utseende på hver side av topplata...
    Takker. Avanti er høyttalere jeg har siklet på i mange år, og jeg hadde ikke kjøpt dem om jeg ikke var 100% fornøyd. Spørsmålet er nå om Katana kan løfte dette opp til 110%, eller lander på 95.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Synes dette ser veldig bra ut, devilej! Synes dette oppsettet bare blir mere og mere spennende. Höyttalerne du har nå liker jeg veldig godt utseende på, de passer meget godt inn og jeg mener å ha lest at de spiller dypt også?
    Ser frem til å se bilder og lese om dine inntrykk av juvélene du får på fredag.
    Avanti skal rulle av ved 28Hz, og det er forøvrig det samme som Katana
    Siden jeg reiser bort en uke fra helgen av vil Katana settes rett i kjelleren til innspilling og ikke testes før jeg er tilbake. En liten rapport vil komme ut i uke 38 :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har ikke noe eget stand, men blir å finne i klubblokale 2 (ved siden av rommet EC har disponert de siste par årene) sammen med Rune Åsenden på standet til SoundPlanet.
    Ble veldig gledelig overasket når Rune ringte å spurte om jeg kunne tenke meg å være med som representant for SoundPlanet under messa. Ettersom jeg nå har endel erfaring med produktene til Ayon blir dette veldig gøy. YBAs portefølje vil også være veltestet før messehelgen.
    Det skal bli spennende å høre på dette som blir vist av utstyr på messen, så jeg vil tro at det vil klø litt i ekstra i hendene. Hvor mye koster sånne høytalere du har investert i? Du synes de faller innenfor ditt lydområde og er gode erstattere for Gradient? Jeg håper du kommer i mål med sakene dine, du har jobba lenge nå for å oppnå best resultat. Etter å se på høytalerlisten din vil de kanskje ikke bli gamle, eller tar jeg feil ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avanti skal rulle av på til 28Hz.
    Siden jeg reiser bort en uke fra helgen av vil Katana settes rett i kjelleren til innspilling og ikke testes før jeg er tilbake. En liten rapport vil komme ut i uke 38 :-D
    Töft! Da får jeg sitte å refreshe til denne rapporten kommer.

Jeg håper du kommer i mål med sakene dine, du har jobba lenge nå for å oppnå best resultat.
    Veien mot det optimale er jo halve morroa.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Gratulerer med ny og flott høyttaler Devil
    Som nevnt,- det skal bli spennende og se hvor lenge de får stå :-D
    Skulle ikke forundre meg om at innen et års tid så er det vel et eksemplar av Caldera vi får se i stua de,- eller kanskje enda verre, sjefen sjøl Kronos.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser riktig fint ut det der, og regner med det låter like fint! Angrer på at jeg solgte Avantiene.. Stor mulighet for at det blir Audio Physic igjen en gang i fremtiden.

Får de nok luft rundt seg når de står ved kortveggen der? Stor forskjell fra Gradientene?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avanti 5
    Gratulerer med ny og flott høyttaler Devil
    Som nevnt,- det skal bli spennende og se hvor lenge de får stå :-D
    Skulle ikke forundre meg om at innen et års tid så er det vel et eksemplar av Caldera vi får se i stua de,- eller kanskje enda verre, sjefen sjøl Kronos.
    He he. Ganske kraftig hopp opp til Caldera som nesten dobbler prisen, og for ikke å snakke om Kronos........ Hadde vært gøy å hørt en demo på Kronos med det nye mellomtone elementet. Skal være et av de beste som noengang er produsert uansett høyttaler skal man tro hva pressen skriver. I Ebony finish er det ikke mye å sette fingeren på
    Hvor lenge de får stå kommer an på om de holder stand mot Katana. Hvis ikke blir det et bytte, men det skjer nok uansett ikke på denne siden av jul. Koster jo litt å drive med dette............
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Ser riktig fint ut det der, og regner med det låter like fint! Angrer på at jeg solgte Avantiene.. Stor mulighet for at det blir Audio Physic igjen en gang i fremtiden.

Får de nok luft rundt seg når de står ved kortveggen der? Stor forskjell fra Gradientene?
    Bildet er tatt med vidvinkel, så proposjonene lyver litt. Har 60-70 cm til sidevegg og ca 60 til bakvegg der de står nå. 270 cm mellom diskantene.
    1 meter bredere rom hadde absolutt vert å foretrekke, men det er dessverre ikke mer å gå på uten å bygge ut

Sammenlignet med Gradient spiller det mer helhetlig. Det er linjert i hele spektret, mens Gradientene slet litt i mellombassen.
    Når det gjelder oppløsning og holografi vil jeg nok holde en knapp på Gradient, men så stiller også de høyttalerene i en særklasse på disse områdene. Jeg har hvertfall ikke hørt noe annet som kommer opp på samme nivå. Det nærmeste måtte være dyrere konstruksjoner fra Tannoy Prestige serien.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli spennende å høre på dette som blir vist av utstyr på messen, så jeg vil tro at det vil klø litt i ekstra i hendene.
    Jeg fikk nettopp listen med messepriser fra SoundPlanet, og det blir mye snacks der til veldig hyggelige rabatter. Er det noen som lurer på noe så send meg en PM :-D

Hvor mye koster sånne høytalere du har investert i?
    Audio Physic føres av Oslo Hificenter. Du finner all info om hele sortimentet deres her Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Du synes de faller innenfor ditt lydområde og er gode erstattere for Gradient?
    Vel, det hadde jo vært en litt drøy innvistering om jeg ikke hadde synes det

Etter å se på høytalerlisten din vil de kanskje ikke bli gamle, eller tar jeg feil ?
    Vi fårse da vet du. Det kommer helt an på hvordan Katana spiller i forhold til Avanti i vårt rom. Den som står igjen til slutt er den som fungerer best
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    110k ? Jeg tror du er spik spenna gal , da hadde kjærring og det som er av nære folk drept meg. Det er syk pris for en slik godsak, jeg håper virkelig disse kan bli i ditt hus en stund fremover. Det må være himmelsk lyd på dette greiene her? Jeg er så si ferdig med min profil på forumet, kan stikke innom og se hva du synes ?

Grattis med møk feite høytalere, dette er ytterst få som tør altså. Du er en DJEVEL på shopping? Regner du tar med deg kona med til London også, det er en del der nede for kvinnene. De må jo handle noe også....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner du tar med deg kona med til London også, det er en del der nede for kvinnene. De må jo handle noe også....

Denne turen er ren jobb, så jeg reiser alene. Kona planlegger en tur i løpet av høsten på egen hånd. Oxford street er ikke favoritten min, og det merkes på meg at jeg misstrives når jeg slepes ut og inn av masse butikker. Hun har det bedre uten meg på shopping

Det er syk pris for en slik godsak, jeg håper virkelig disse kan bli i ditt hus en stund fremover. Det må være himmelsk lyd på dette greiene her?
    Avanti spiller veldig bra, men det er ikke nødvendigvis noen forbindelse mellom pris og ytelse. Jeg har jobbet med anlegg i mangehundretusen klassen som låt forferdelig, og andre som ikke passerer 50k totalt som gir deg hakeslepp. Alt handler om matching.
    Min gjennom tidene favoritthøyttaler når det kommer til ytelse pr krone er faktisk B&W CDM9NT som kostet 22000,- for 7-8 år siden. Har planer om å ha et par av disse i et dedikert lytterom for testing av elektronikk etterhvert. Må bare finne et bruktpar først........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kino......Hmmmm

Som jeg har nevnt tidligere i tråden skal kona starte et beredskapshjem for barneværnet hjemme hos oss. Dette fører til at vi til stadighet vil ha barn i alderen 0-7 år i hus, med de klare begrensninger dette gir for lyd og bilde hobbyen. Ikke så heldig å ha en 5 åring sovende i andre etasje mens en PC Ultra stå å dundrer i stua. Hva gjør man da........
    Huset er idag fullt okkupert, men jeg har en frittstående garasje på 44 kvm som vi ikke bruker til annet enn å lagre skrot i. Vurderer derfor sterkt å se på muligheten for å fjerne portene og bygge denne om til et lydogbilde rom som ikke er i kontakt med huset. Jeg har alt jeg måtte trenge av utstyr for å fylle et rom som dette med godlyd, og Avantiene ville nok duge til fronter :-D
    Bestemmer jeg meg for dette blir det et langtidsprosjekt, men på et års tid burde mye være gjort.

Tenke tenke tenke
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt tidligere i tråden skal kona starte et beredskapshjem for barneværnet hjemme hos oss. Dette fører til at vi til stadighet vil ha barn i alderen 0-7 år i hus, med de klare begrensninger dette gir for lyd og bilde hobbyen. Ikke så heldig å ha en 5 åring sovende i andre etasje mens en PC Ultra stå å dundrer i stua. Hva gjør man da........
    Huset er idag fullt okkupert, men jeg har en frittstående garasje på 44 kvm som vi ikke bruker til annet enn å lagre skrot i. Vurderer derfor sterkt å se på muligheten for å fjerne portene og bygge denne om til et lydogbilde rom som ikke er i kontakt med huset. Jeg har alt jeg måtte trenge av utstyr for å fylle et rom som dette med godlyd, og Avantiene ville nok duge til fronter :-D
    Bestemmer jeg meg for dette blir det et langtidsprosjekt, men på et års tid burde mye være gjort.

Tenke tenke tenke
    Her står det aldri stille! Skal ML fortsatt stå i stuen, Avanti i garasjen og ?? i stereo oppsettet?

Side 147 av 457 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •