Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 14 av 457 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 9139
    Newcomer peritass sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dem var sinnsykt tøffe i design. Hva var det som ikke funket med midgard blokkene da?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å skru lyset til røret helt av? Da ser man 2 bittesmå glødende prikker inni røret. Synes nesten det er stiligere enn lyset

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peritass
    Dem var sinnsykt tøffe i design. Hva var det som ikke funket med midgard blokkene da?
    De har ikke det bassfundamentet jeg ønsker meg, så det er greit å teste alternativer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker du stor forskjell med Vincent pre og cd-spilleren som pre?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Merker du stor forskjell med Vincent pre og cd-spilleren som pre?
    Vincent pre matcher helt klart T100 bedre enn Fidelityen gjør, så det blir enten å gå for det gamle oppsettet, eller Vincent hele veien
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ble bassen med Vincent?

Vi spilte på samme høyttalere + 6.1 i Glenghuset (lite konsertlokale i Sarpsborg) og der manglet det ikke på bass. Imidlertid hadde vi høyttalerne helt framme på scenekanten, da med veldig god avstand til bakvegg. Har du forsøkt ulike plasseringer av høyttalerne?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvordan ble bassen med Vincent?

Vi spilte på samme høyttalere + 6.1 i Glenghuset (lite konsertlokale i Sarpsborg) og der manglet det ikke på bass. Imidlertid hadde vi høyttalerne helt framme på scenekanten, da med veldig god avstand til bakvegg. Har du forsøkt ulike plasseringer av høyttalerne?
    Bassen går veldig mye dypere med Vincentoppsettet, enn det gjør med Fidelity/Midgard. Tror kansje dette har endel med komboen å gjøre. Når jeg kjørte SP-T100 mot Fidelityen fikk jeg enda mindre bass enn med Midgardblokkene. Midgard på Vincent-preamp var heller ingen suksess, så jeg har kommet frem til at det må ende med rent Vincent eller det gamle oppsettet. Marantz skal ta med sin nye Vincent CD-spiller neste lørdag, så da får jeg testet et komplett oppsett. Med Fidelityen som CD-spiller på Vincent oppsettet blir toppen en tanke skarp. Dette overrasket meg litt da jeg hadde ventet at denne hybridløsningen heller skulle helle mot en rund og behagelig topp ???? :?
    Altså spiller det gamle oppsettet mer behaglig i toppen, og Vincenten med mye mer fundament i bassen.
    Har testet litt angående plassering og har nok endel mer å gå på der, men det begrenser seg litt da disse står i stua, og kona også vil ha et ord med i laget. Må finne det som fungerer best der de står, eller med små justeringer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er fidelity spilleren på vei ut :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm er fidelity spilleren på vei ut :-)
    Avhenger litt av totalintrykket på Vincent-oppsettet når jeg får testet CD-spilleren til Maranz, men det er en overhengende fare for at Fidelityen ender til salgs.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kun et par dager igjen til min første offesielle demo. De som kommer denne gangen er Marantz, Mr.Myagi, Smurfen og Homecinema. Gleder meg veldig til dette. Blir spesielt gøy å få testet et komplett Vincet-oppsett på Usherne. Veldig spent på hvordan hybrid CD-spilleren fungerer iforhold til Fidelityen. Har latt høyttalerene så å spille på Nils Lofgren "Akustic Live" i noen døgn for å være sikker på at mellomtone diskant er skikkelig innspilt. De var litt stramme i starten med Vincent, men det har løsnet litt mer de siste par dagene.
    Ønsker også å få testet litt plassering mens jeg har hjelp av flere par ører. Har derfor ikke satt spikes på Usherne enda. Mener selv jeg har mer å hente her, men det er vanskelig å finne ut av det alene.
    Etter å ha fullført runden i stua satser vi på pizza og film i kinoen. Regner med at kona kommer hjem etterhvert, så da er det nok fornuftig å ta med seg lydnivået under bakkenivå
    Har nettopp montert inn 12.3 elementer i SVSen, så den står bare å venter på å få komme igang. Ved første test etter elementbyttet kom sønnen min inn å klaget over at bøkene hans ristet ned fra bokhylla. Noe lignende skjedde aldrig med 12.2 elementene, så her er det helt klart forskjeller.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Masse snadder å høre og se på nå DevilEj! Blir garantert en bra kveld på lørdag!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du i Østfold en gang er det bare å sende en PM
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en hyggelig kveld i går! MrMyagi og Smurfen var to nye hyggelige AVforum'ere og Marantz har jeg truffet flere ganger nå :-D
    Forventningene var ganske store til Usher'ne til Devil og de innfridde da også! Vannvittig pondus i bunn og oppløst og detaljert i toppen. Parret med Vincent ble det en veldig bra match.
    Nede i kjelleren er det et meget bra kinorom som Devil tydelig har jobbet endel timer for å få slik det står i dag. Filmopplevelsen var det i alle fall ingenting å utsette på og nye elementer i SVS'en gjorde sitt til at eksplosjoner etc. satt som et skudd i ryggen...

PS! Forøvrig er mail er sendt så får du se om det er noe der som kan brukes Devil. Ellers er det jo ikke noe i veien for en tur til ut til Askim :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Takker for en hyggelig kveld i går! MrMyagi og Smurfen var to nye hyggelige AVforum'ere og Marantz har jeg truffet flere ganger nå :-D
    Forventningene var ganske store til Usher'ne til Devil og de innfridde da også! Vannvittig pondus i bunn og oppløst og detaljert i toppen. Parret med Vincent ble det en veldig bra match.
    Nede i kjelleren er det et meget bra kinorom som Devil tydelig har jobbet endel timer for å få slik det står i dag. Filmopplevelsen var det i alle fall ingenting å utsette på og nye elementer i SVS'en gjorde sitt til at eksplosjoner etc. satt som et skudd i ryggen...

PS! Forøvrig er mail er sendt så får du se om det er noe der som kan brukes Devil. Ellers er det jo ikke noe i veien for en tur til ut til Askim :-D
    Takk det samme. Var ganske spent på gårsdagen, og hva andre som har hørt endel anlegg ville synes om oppsettet. Man klarer ikke helt å sammenligne ting når man sitter i sin egen stue.
    Vi spilte mye musikk, og tiden gikk som på alle demoer alt for fort. Selv fikk jeg testet Vincent CD-S6 opp mot resten av Vincent oppsettet. Dette fjernet alle betenkeligheter rund dette oppsettet da den litt for voldsomme mellomtonen og spisse diskanten forsvant. Det spiller nå kjellerdypt, samidig som det er en klar, oppløst og behagelig topp.
    Marantz lot meg låne cd-spilleren over helgen, så vi har idag eksperimentert litt med plassering i rommet. Viste seg at det spilte best med ht stående helt rett på bakveggen, og med ca 45 cm avstand fra bassportene til vegg. Nå ligger bassen med god pondus i rommet. Ved å trekke dem lengre ut flyttet bassen seg til å komme mer direkte fra hver høyttaler, og ble endel hardere og mer dominant.
    Mellomtonen spilte også med mest crisp på denne avstanden.

Det ble en liten tur i kinoen også. Her rakk vi kun noen få filmklipp, men da har vi noe til gode til neste runde
    Dette var også første testen på 12.3 elementer og nye bakhøyttalere. Virket som om alle syntes det fungerte bra.
    Takk til Homecinema for å ha tatt meget bra bilder i stua. Ut fra de du sendte meg ser man tydelig at speilrefleks er en helt annen liga enn pocketverdenen jeg har opperert i.
    Når alt er ordentlig på plass leier jeg deg gjerne inn for noen skikkelige presentasjonsbilder :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av Elektronikken som vil ta seg av CP8871 heretter.
    Takk til Marantz for utlån av CD-spiller, og Homecinema for supre bilder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg omsider fått sortert alle inntrykkene etter gårsdagens demo. Etter en times biltur var vi (Mr.Myagi og meg selv) trygt fremme i devilej`s heim. Som god vert hadde devilej allerede brus, kaffe og snacks (t.o.m saltstenger ) på bordet. Samtlige deltakere var bekjente gjennom tidligere demoseanser, men det alltid trivelig med gjensyn

Det først inntrykket man får er hvor vanvittig lekre Usherne er, for ikke å snakke en ganske solid størrelse (vet ikke hvor mange høyttalere som får en 42" flatskjerm til å se liten ut...).
    Men vi var ikke her for å glane på "møblene" som ruvet foran oss på stua. Det var på tide med litt musikk. Som alltid på disse treffene er det faste demolåter som skal til pers og vi åpnet med å bruke Musical Fidelity CD-Pre. Usherne spiller med skikkelig pondus og på riktig volum evner de å utføre en lettere "kroppsmassasje" , samtidig som mellomtone og diskant er oppløst og luftig. Det kunne, som devilej tidligere har påpekt, til tider bli noe spisst i de øvre frekvensene. Dette problemet forsvant imidlertidig ved å bytte til Vincent CD-S6 som musikkformidler. Med full Vincentpakke ble det andre boller.... Sang etter sang strømmet ut og undertegnede storkoste seg virkelig i ekornes sofaen For meg ble det største høydepunktet da vi satte på spor nr 3, "Some must dream" fra "Nils Lofgren - Acoustic Live". Etter ca 2 og et halvt minutt får man servert nesten 4 minutters vidunderlig gitarplimping, som på det rette anlegg kan lokke frem en liten gledeståre. Jeg vet ikke hvordan det var med resten av deltakerene, men jeg satt nå med et litt fuktig øye til tider

Etter litt over 3 timer med "hifi-heaven" var det på tide å trekke ned i kjelleren. For her står det nemlig nok et anlegg som kan få de fleste til å sikle litt. Vi stiger inn rommet og blir nok en gang møtt av et ryddig, pent og gjennomført oppsett. Som med mye annet klarer aldri bilder man ser på forhånd å yte rettferd til det man får se i virkeligheten, noe vi igjen får bekreftet her.
    Vi tar plass i sofaen som nesten klarer å skjule en SVS PB12 plus/2 som er plassert i hjørnet bak. Vi gikk relativt fort i gang med filmklipp og "Master&Commander" var førstemann i dvdskuffen. Her blir vi møtt med trykk og dynamikk som jeg sjelden har opplevd før. Jeg ble spesielt imponert over hvor fyldig og sømløst lydbildet bak var. "Desverre" var jeg invitert i bursdag samme dag og motvillig måtte jeg ta turen hjemover rett før kl 21, selv om om jeg gjerne skulle blitt noen timer til Med tanke på dagens fyllesyke og hodepine, tror jeg nok det hadde vært bedre å bli i Askim resten av kvelden....

Dette var en artig opplevelse og jeg anbefaler alle som kan å reise på demokveld hos likesinnede. Tusen takk til devilej og hans bedre halvdel som åpner hjemmet sitt og slipper oss "hifi-nerder" inn i varmen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så utrolig gøy å se hvordan folkene på Avforum besøker hverandre og holder demoer. Dette forumet må være i særklasse når det gjelder slikt.

Det virker som om dere hadde det fortreffelig

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er så utrolig gøy å se hvordan folkene på Avforum besøker hverandre og holder demoer. Dette forumet må være i særklasse når det gjelder slikt.

Det virker som om dere hadde det fortreffelig
    Det er jo den beste måte å hente inspirasjon til eget oppsett på, eller å høre på masse ny musikk. Mange gode løsninger der ute som man ikke kan lese seg til, det må oppleves Jeg har jo vært så heldig og fått delta på hyggelige treff hos flere her inne, inkl deg Akto, og samtidig møtt mange nye mennesker. Hvor ellers kan man møte nye venner som deler samme lidenskap?
    Som vanlig er manglende tid den store "fienden" på slike treff

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du har funnet elektronikk som passer deg godt da . Vincent er jo et relativt godt merke!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg også å teste EC4.7 som var den vi kjørte i Glenghuset. Den gjorde akkurat det vi ikke fikk til med Rotel preen. Jeg husker ikke om den gjorde så mye med bassen, men den gjorde i hvertfall en hel del med toppen, og det var det vi savnet akkurat der. Vi hadde også veldig positiv synergi med 6381, 6.1 og 4.7 i Sverige i vinter.

Side 14 av 457 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •