Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 126 av 457 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 9136
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg trodde Alby var en fotball stadion

:shock: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dette var virkelig flotte bilder. Faktisk så flotte at jeg reiste til Degernes og kjøpe en selv igår. Kjempetips og kjempebilder. Tusen takk.

Sa forresten ifra akkurat hvor jeg hadde fått vite om denne sofan. Hehe. De sa du hadde bestemt deg veldig fort ja.

Grimeland

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Håper du blir like fornøyd som vi er med vår
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla!

For en stund siden nevnte du at høyttaleren som sto inntil sideveggen spilte mere bass enn den andre. Jeg har i lengre tid nå følt at lydbildet har blitt dratt mot venstre, altså mot hyttaleren som ikke står i hjørnet, ikke inntil sidevegg.

I går hadde jeg en justeringsdag (6 timer med justeringer :-? ) og dro jeg frem Radioshack og målte litt. Jeg måtte faktisk justere opp høyttaleren i hjørnet/inntil sidevegg med 2dB for at den skulle spille like høyt som den andre. Dette overrasket meg, da jeg trodde denne automatisk ville ha drahjelp fra hjørnet, veggen, men den gang ei. Denne justeringen hjalp selvsagt veldig på lyden, den falt på plass nå. Jeg kjørte også hvit støy på alle høyttalerne. Jeg kunne da ganske enkelt høre at høyttaleren inntil veggen har en litt mørkere klang, litt mere fyldig lyd, uten at jeg synes det gjør noe når jeg spiller musikk.
    Takker i den sammenheng for ditt innlegg som fikk meg inn på denne tanken (selv om det tok litt tid).:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Selv har jeg nå snudd hele rommet for å komme dette til livs. Det dro med seg fullt møbelskifte, så vi venter enda på de nye stolene vi skal ha. Vanskelig å finne små lenestoler med lav rygg og god nok sittekomfort. Gleder meg til alt kommer på plass så jeg også kan få gjort unna den nødvendige kalibreringen.
    Jeg opplevde nok ikke så stor forskjell i db, men heller en klangforskjell på samme måte som du beskriver (dypere klang i den ht som sto inntil veggen). Gjorde ikke så mye fra eller til på musikk, men irriterende når man er klar over det.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner hifi-rommet å ta sin endelige form, så jeg knipset noen bilder idag :-D

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du fått det flott i heimen, god smak og fantastisk fin elektronikk her.

Ett godteri for øyet.....

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner virkelig å "ta form". Du har hatt en enorm utvikling på stereofronten i det siste Gratulerer så mye med et fantastisk lydanlegg.

PS! Sjekk postnummeret

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Dette begynner virkelig å "ta form". Du har hatt en enorm utvikling på stereofronten i det siste Gratulerer så mye med et fantastisk lydanlegg.

PS! Sjekk postnummeret
    Er rettet opp. Litt trøtt så sent på kvelden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så high-end og så ...integrert!
    Det er godt gjort å få såpass dröye komponenter og höyttalere til å se ut som en del av innredningen i stuen. Meget lekkert.
    btw: töffe stoler!
    Hmmm ...strategisk plasserte CD-hyller som fungerer som diffusorrer? De tar seg vel av førsterefleksjon bak høyttalerne?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget pent ut.
    Gratulerer så mye. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow! Nå snakker vi et designarkitektonisk uttrykk som faktisk fortjener en plass i Interiørmagasinet. Gratulerer med en fantastisk omveltning i det estetiske
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... Mmmm Ayon med varme sexye rør.
    Utrolig fint. Bare helt utrolig.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så high-end og så ...integrert!
    Det er godt gjort å få såpass dröye komponenter og höyttalere til å se ut som en del av innredningen i stuen. Meget lekkert.
    btw: töffe stoler!
    Hmmm ...strategisk plasserte CD-hyller som fungerer som diffusorrer? De tar seg vel av førsterefleksjon bak høyttalerne?
    Takk for alle hyggelige kommentarer. Denne omgjøringen som skulle ta en uke har nå holdt på siden påske, så det er godt å se enden på det.
    Stemmer at det er en tanke bak cd-hyllene ved siden av den opplagte oppbevaringen. Siden høyttalerene har¨åpen baffel kan de lett fase ut for tidlig. Med hyllene bak bryter jeg opp veggen, og det ga en mye bedre kontroll ned mot 20Hz området. Har fortsatt litt jobbing igjen på finjustering, men de er ikke langt unna å være på optimalt plassert nå.
    Vurderer å legge et tynt lag med demping inni hver cd-lomme, men det er ganske lite å gå på og cdne ikke skal stikke på utsiden.

Forøvrig var jeg en tur på Soungarden her om dagen og dessverre fikk en demo på JBL LS80. De var først koblet opp på et McIntosh oppsett. Dette spilte med trykk og og god plassering, men ble litt bløtt etter min smak. Etter en omkobling til Primare med en A32 som strømleverandør ble det virkelig andre boller, og jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvordan det LS80/LS Center hadde fungert i tv-stua. Kommer nok til å teste dem opp mot 1027 ved første anledning :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig var jeg en tur på Soungarden her om dagen og dessverre fikk en demo på JBL LS80. De var først koblet opp på et McIntosh oppsett. Dette spilte med trykk og og god plassering, men ble litt bløtt etter min smak. Etter en omkobling til Primare med en A32 som strømleverandør ble det virkelig andre boller, og jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvordan det LS80/LS Center hadde fungert i tv-stua. Kommer nok til å teste dem opp mot 1027 ved første anledning :twisted:
    Wow, dette ble bra! Kan ikke tro annet enn at LS80 hadde spilt noe voldsomt i et surround-oppsett nei. Syns Hegel H200 fikk røska de i gang ganske bra jeg da jeg var og hørte på de..

Er fokuset litt tilbake på surround igjen, eller har du noen planer for de finske stolthetene i stua framover også? De har vel en del ombyggingsmuligheter? :twisted:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Wow, dette ble bra! Kan ikke tro annet enn at LS80 hadde spilt noe voldsomt i et surround-oppsett nei. Syns Hegel H200 fikk røska de i gang ganske bra jeg da jeg var og hørte på de..

Er fokuset litt tilbake på surround igjen, eller har du noen planer for de finske stolthetene i stua framover også? De har vel en del ombyggingsmuligheter? :twisted:
    Fokusen er absolutt på surround, så det gjelder å få mest mulig ut av det rommet jeg i dag bruker. Focalene er usedvanlig bra høyttalere, men kansje med noe mer hifi-fokus enn det jeg egentlig burde ha i et filmrom.
    Gradient-budgettet er dessverre sprengt for i år, men jeg vurderer aktiv drift i løpet av neste år. Forutsetter dog at det finnes et 2-kanals trinn fra Ayon som matcher Typhon. Går jeg til aktiv drift må topper og bass-seksjoner drives hver for seg, og det blir litt voldsomt å bruke 4 Typhon blokker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Einar. Må bare bare gratulere deg/dere med nye stoler, de står helt i stil med lyden.
    Opplevde på mandag utrolig flott lyd i "fin" stua, med utrolige flotte rør-blokker som lyste og ikke minst varmet i sjelen.
    Ellers må jeg si du har fått en intim hjemmekinostue, med bla ekstrem bra plasma skjerm. Blir spennende å se hva som kommer nytt etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott

å se kombinasjon av god lyd og god design - det betyr litt for opplevelsen det også at det ser flott ut i rommet det står i. Men det så jo veldig bra ut fra før av - så du får hilse kona - hun har vel et ord med i laget her...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle hyggelige kommentarer. Denne omgjøringen som skulle ta en uke har nå holdt på siden påske, så det er godt å se enden på det.
    Stemmer at det er en tanke bak cd-hyllene ved siden av den opplagte oppbevaringen. Siden høyttalerene har¨åpen baffel kan de lett fase ut for tidlig. Med hyllene bak bryter jeg opp veggen, og det ga en mye bedre kontroll ned mot 20Hz området. Har fortsatt litt jobbing igjen på finjustering, men de er ikke langt unna å være på optimalt plassert nå.
    Vurderer å legge et tynt lag med demping inni hver cd-lomme, men det er ganske lite å gå på og cdne ikke skal stikke på utsiden.

Kjempegod idé med CD-hylle, litt demping inne i hyllene høres spennende ut. Nå må jeg rundt på titte litt her i vår leilighet og se om jeg kan gjøre noe lignende.:-D

Spennende med JBL også. Selv har jeg problemer med å slutte å tenke på dette:
    AudiogoN ForSale: Revel Ultima Studio
    :-?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dette ser meget pent ut.
    Gratulerer så mye. :-)
    Takk for det Tormod. Ble det ny lampe på deg her om dagen ??:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 126 av 457 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •