Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  134
Side 118 av 457 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 9136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått bestilt en Lite DAC 60 Modefied.
    Pacific Valve & Electric Company Lite DAC 38

Denne rørdacen er en noe modifisert DAC60 som har fått veldig gode kritikker. Denne vil bli brukt som referanse for å teste andre DACer da jeg trenger noe å sammenligne med for å gi Xindac dac5 og Benchmark DAC1 litt konkuranse

Dessverre er det 4-6 ukers levering for å få den i 220V utgave så det er bare å smøre seg med tolmodighet.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Hvis du har lyst kan jeg ta med DAC-5 for en liten test mot denne dacen.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Spennende. Hvis du har lyst kan jeg ta med DAC-5 for en liten test mot denne dacen.
    Tanken var at vi skulle få til det :-D Når jeg har en dac ihus kan fornuftige sammenligninger gjøres. Prismessig ligger disse 2 i samme område
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft Einar.. En Dac jeg ikke har hørt om.. håper du beholder den i lang fremtid, så jeg kan lytte på'n en gang jeg er "hjemmom".
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har foooortsatt muligheten til å plukke opp en Benchmark DAC1 for sammenlikning. ;-)
    Kniper det med å lokalisere den, så ring 908 47 102, da vel!:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg hentet XA5ES på posten i går. Lite slår den gode følelsen det er å ha en ny boks i bilen, og man skal forte seg hjem for å få den i racket
    Fra før har jeg en Ayon Audio CD1 til 15 ganger prisen jeg ga for Sonyen, så jeg var veldig spent på hvordan den skulle fungere. Av det jeg har lest meg til har den bare gode kritikker så dette har jeg gledet meg til.
    Å plukke den opp på posten var nesten et sjokk. 15kg cd-spiller er helt klart den tyngste spilleren jeg har hatt, og byggekvaliteten er imponerende. Man vet ikke hva en skikkelig cd-skuff er før man har sett en av disse ES spillerene i aksjon. Her er absolutt ingenting overlatt til tilfeldighetene, og hele frontdisplayet følger med skuffen ut. Ingenting knirker eller rakler, men beveger seg nærmest lydløst Bruken av puck for å stabilisere plata gir også et veldig positivt inntrykk.
    Rakk dessverre ikke å spille så mye i går, men førsteintrykket lå langt over forventet. Denne spilleren spiller med en utrolig rockefot og høy morrofaktor. Toppen er ikke like oppløst som min rørbestykkede Ayon CD1, men Sony har et mye kraftigere bunndrag. Mellomtonen fra XA5ES er også en tanke mer laydback enn det CD-1 presenterer. Dette gir en avbalansert spillestil som er behagelig og morsom å lytte til. Faktisk så bra at jeg ikke lengre er sikker på behovet for en ekstern dac.......
    Det er enkelt å trekke paraleller mellom XA5ES og lydbildet fra Marantz SA11s1 som jeg hadde i eie et par år.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da fikk jeg hentet XA5ES på posten i går. Lite slår den gode følelsen det er å ha en ny boks i bilen, og man skal forte seg hjem for å få den i racket
    Fra før har jeg en Ayon Audio CD1 til 15 ganger prisen jeg ga for Sonyen, så jeg var veldig spent på hvordan den skulle fungere. Av det jeg har lest meg til har den bare gode kritikker så dette har jeg gledet meg til.
    Å plukke den opp på posten var nesten et sjokk. 15kg cd-spiller er helt klart den tyngste spilleren jeg har hatt, og byggekvaliteten er imponerende. Man vet ikke hva en skikkelig cd-skuff er før man har sett en av disse ES spillerene i aksjon. Her er absolutt ingenting overlatt til tilfeldighetene, og hele frontdisplayet følger med skuffen ut. Ingenting knirker eller rakler, men beveger seg nærmest lydløst Bruken av puck for å stabilisere plata gir også et veldig positivt inntrykk.
    Rakk dessverre ikke å spille så mye i går, men førsteintrykket lå langt over forventet. Denne spilleren spiller med en utrolig rockefot og høy morrofaktor. Toppen er ikke like oppløst som min rørbestykkede Ayon CD1, men Sony har et mye kraftigere bunndrag. Mellomtonen fra XA5ES er også en tanke mer laydback enn det CD-1 presenterer. Dette gir en avbalansert spillestil som er behagelig og morsom å lytte til. Faktisk så bra at jeg ikke lengre er sikker på behovet for en ekstern dac.......
    Det er enkelt å trekke paraleller mellom XA5ES og lydbildet fra Marantz SA11s1 som jeg hadde i eie et par år.
    Morsomt. Hvordan er den i forhold til Arcamen du hadde før?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jöss, så morsomt å lese. Kjempegöy med slike overraskelser.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sammenlignet med Sony blir Arcam veldig nøytral i lyden. Den spiller ikke med samme pågangsmot, og river deg ikke med i like stor grad.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Överraskingar som det är det som gör att man håller
    på med den här hobbyn/miisbruket:-D

En sista kommentar till DAC rakt in trinnet är att en
    för mig okänd svensk på faktiskt.se forumet upplevt
    samma sak med Lavry DA10. Det är rakt in i steget den
    ger resultat.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje en interessant forsterker de selger også...

Pacific Valve & Electric Company Bada DC-222

Som i modifisert utgave koster vesentlig mer:
    6moons audio reviews: APL HiFi UA-S1

...med følgende interessante setning:
    The stock Bada DC-222 is nothing but a knock-off grey-market Musical Fidelity integrated whose real equivalent sold for $3000.
    ...åh nei, oppgraderingssyken melder seg igjen.... må kjempe... må kjempe imot...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Hmm, kanskje en interessant forsterker de selger også...

Pacific Valve & Electric Company Bada DC-222

Som i modifisert utgave koster vesentlig mer:
    6moons audio reviews: APL HiFi UA-S1

...med følgende interessante setning:

...åh nei, oppgraderingssyken melder seg igjen.... må kjempe... må kjempe imot...
    Det er bare å kjøre på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Överraskingar som det är det som gör att man håller
    på med den här hobbyn/miisbruket:-D

En sista kommentar till DAC rakt in trinnet är att en
    för mig okänd svensk på faktiskt.se forumet upplevt
    samma sak med Lavry DA10. Det är rakt in i steget den
    ger resultat.
    Samme som jeg har fått med meg ved å les litt om denne dacen. Men den kan fortsatt være drivende god til prisen...... Jeg valgte å ikke gå for den da jeg liker å ha mulighet til å tweeke litt med rør
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er 2 fine rør til dacen din.

Siemens halske ecc88cca selges

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er 2 fine rør til dacen din.

Siemens halske ecc88cca selges
    Ja, dette er kvalitetsrør for en god pris. Standardrøret EC88CC ligger fra 130 USD for stykket. CCa vil si at det er håndplukkede rør til "German Post" som skal være spesielt stille, og derfor også dyrere. Tidlig 50 og sen 60/tidlig 70 Siemens Halske CCa skal være noen av de beste 6922/EC88CC rørene som er produsert.
    Jeg sendte selger en mail da produksjonsår på røret ikke er oppgitt.

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er bra, siden jeg selv har et slikt rør i dacen min.

Min tråd

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Du har svart gang på gang om du er fornøyd med Focal Dome høytalerene. I farten kan jeg ikke huske du har nevnt noe om hvordan det er i forhold til at de er plassert såpass høyt på veggen? Vurderer Focal Dome eller liknende selv hjemme, men de må festes i taket hos meg - noe som vel blir minimalt høyere enn det du har i dag. Noen tanker?

Takknemlig for svar!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hei! Du har svart gang på gang om du er fornøyd med Focal Dome høytalerene. I farten kan jeg ikke huske du har nevnt noe om hvordan det er i forhold til at de er plassert såpass høyt på veggen? Vurderer Focal Dome eller liknende selv hjemme, men de må festes i taket hos meg - noe som vel blir minimalt høyere enn det du har i dag. Noen tanker?

Takknemlig for svar!
    Jeg er veldig fornøyd med dem i forhold til den type ht det er, men de kan jo ikke måle seg med RS62 som jeg hadde i kinoen. Var veldig skeptisk i når Andre ba meg teste dem så det var gøy å høre at de virkelig leverer. Sammenlignet med andre små bakhøyttalere jeg har testet er de helt klart veldig mye bedre. Mine sitter i samme høyde som om de skulle være festet i taket. Å ha dem så høyt virker veldig bra på visse sener (fly som kommer bakfra), og ikke like bra i andre (f.eks biler). Dette har likevel kun med høyden, og ingenting med høyttaleren å gjøre. Spredningen er veldig bra, så man opplever surround fra hele bakveggen, og ikke bare 4 små punkter.
    Til prisen er det vanskelig å finne noe bedre egnet om man sitter helt opp i bakvegg. Finishen er også upåklagelig
    Det eneste alternativet jeg vet om må være Mirage OMD-5, som er endel dyrere. Har dessverre ikke fått testet disse for sammenligning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er bra, siden jeg selv har et slikt rør i dacen min.
    Rørene er dessverre solgt......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen er det vanskelig å finne noe bedre egnet om man sitter helt opp i bakvegg. Finishen er også upåklagelig
    Det eneste alternativet jeg vet om må være Mirage OMD-5, som er endel dyrere. Har dessverre ikke fått testet disse for sammenligning
    Flott å høre at du er så fornøyd! Mirage har jeg forstått det som at ikke kan festes i taket - bare på vegg. Snører seg inn til at det er Focal Dome eller en Klipsch RSX 4 eller 5 som blir aktueller. Slik ser de Klipsch'ene ut: -830-1-jpg
    For se om jeg lager meg en tråd med forslag på bakhøytalere til å feste i taket senere og spør om noen har erfaring med det - ut over hva jeg har hørt fra deg om Focal Dome.

Tusen takk for tilbakemeldingen - det er flott du tok deg tid til det!

Side 118 av 457 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •