Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 113 av 457 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 9139
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha, en av de svære der? håper du ikke er seriøs nå Du har da en fin spiller i huset, glad jeg ikke er som de ivrige her inne. Synes ting går inn og ut like bort som underbukser, hver sin lyst...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Haha, en av de svære der? håper du ikke er seriøs nå Du har da en fin spiller i huset, glad jeg ikke er som de ivrige her inne. Synes ting går inn og ut like bort som underbukser, hver sin lyst...
    Ingen fare. Tør ikke engang tenke på hva noe som dette koster, men jeg hadde nok ikke kommet i mål med en årslønn.
    Det at det presenteres vinylrigger som dette på hi-end messa viser at vinyl lever i beste velgående, og absolutt ikke er en steinalderteknologi på vei ut. De fleste av riggene som presenteres der er kun for show, og blir ikke masseprodusert. Hadde dog ikke hatt noe imot den på det første bildet med en Typhon plassert på hver side :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Ble fint i stua de

Gratis
    Har sittet å lest tråden nå, moro lesing dette.
    Du har fått det fint i stua ,bra oppsett
    Lenge leve HiFi

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Gratis
    Har sittet å lest tråden nå, moro lesing dette.
    Du har fått det fint i stua ,bra oppsett
    Lenge leve HiFi
    Takk for det Eriblist
    Stua kommer seg, og vi venter spent på tven så vi får fullført den.
    Ved å kutte ut kinorommet kan jeg konsentrere meg kun om hifi-oppsettet, og det er den rette prioriteringen for oss. Et godt oppsett på film ved siden av high-end hifi :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig bra. Jeg ble veldig nyskjerrig på Focal Dome'ene dine og tok en telefon til André. Han var desverre i Malaysia, (sikkert en billig telefonsamtale) så jeg får ikke sjekket ut dette før han er tilbake.
    Jeg fikk derimot et uimotståelig tilbud på 4 Dome´s, så hvis dette spiller så bra som jeg tror blir det handling når André er tilbake.
    Uansett har du fått en fantastisk flott stuekino som du sikkert får minst like mye glede av som kinoen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazze
    Dette ble utrolig bra. Jeg ble veldig nyskjerrig på Focal Dome'ene dine og tok en telefon til André. Han var desverre i Malaysia, (sikkert en billig telefonsamtale) så jeg får ikke sjekket ut dette før han er tilbake.
    Jeg fikk derimot et uimotståelig tilbud på 4 Dome´s, så hvis dette spiller så bra som jeg tror blir det handling når André er tilbake.
    Uansett har du fått en fantastisk flott stuekino som du sikkert får minst like mye glede av som kinoen.
    Jeg snakket med han her om dagen, og han nevnte at du hadde ringt. Må si jeg ble misunnelig når han sa hvor han var og fortalte i detalj hvor fantastisk alt var der.........
    Selv er jeg strålende fornøyd med Domene. Var skeptisk når jeg hang dem opp, men heldigvis unødig. De gjør en kjempejobb.
    Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Klipsch RS62 som jeg hadde tidligere, men i et rom hvor waf er i fokus, og man sitter inni bakvegg er de den perfekte løsningen :-D
    Siden vi begge bor i Askim er det bare å stikke innom om du vil se og høre dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har centern andelig kommet i hus, og alle bitene er snart på plass. Har dessverre ikke enda fått bekreftet levering på PZ800 men den er beregnet ca midten av mai.
    Har også et effekttrinn jeg vurderer til 1027 :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se bort fra en tur til østfold igjen,
    da du snart har fått alt på plass.

blir jeg blir permiter om 14 dager. så tid for demo runde tur blir stor frem over..

Troeen
    ps: takk kommentaren

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha spilt endel på 1027 har jeg funnet ut at behovet er tilstede for litt ekstra power. Ekstern strøm vil ikke bare gi meg bedre lyd i stereo, men også frigjøre ampere til resten av høyttalerene på film.
    Problemet med dette var bare at racket var fullt, så en liten omprioritering måtte foretas. Den eneste komponenten jeg kunne klare meg uten var MonsterPower 5100, så dette ble solgt og erstattes med en Supra-skinne.
    Nå som plassen i benken var frigjort kunne jeg begynne å tenke på hvilket effekttrinn som kunne være aktuelt. Grunnet begrensede midler (handlet litt mye i det siste) kunne jeg ikke legge lista for høyt denne gangen. Har derfor lett etter et eldre trinn som kunne gjøre nytten.
    Finnes endel muligheter her, men de er alle store og utvikler ekstremt med varme, noe jeg helst ville unngå. Spesielt pene er de da heller ikke.
    Kom så over en annonse hvor det var en Lyngdorf SDA-2175 i sort til sags. Leste det jeg fant om dette trinnet, og det virker som akkurat det jeg lette etter. Liten og slank, og produserer lite varme ettersom det er et semi-digetalt trinn. Siden prisen også var hyggelig tok jeg sjansen og klinte til. Får det i hus i morgen

Utgangseffekt 8 ohm: 2x200 watt i 8 ohm (kont. effekt, begge kanaler i drift, 1kHz, 1% forvrengning)
    Utgangseffekt 4 ohm: 2x375 watt i 4 ohm (kont. effekt, begge kanaler i drift, 1kHz, 1% forvrengning)
    Linjeinnganger: Analoge innganger (XLR og phono)
    Størrelse: 45x36.1x10 cm (BxDxH)
    Vekt: 15,5 kg

Den lave høyden gir også rom for en PS3 etterhvert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du et Parasound effekttrinn til senterkanalen i gamle-kinoen? Solgte du det eller? Hadde det blitt for svært og utviklet for mye varme i den nye kinoen?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hadde ikke du et Parasound effekttrinn til senterkanalen i gamle-kinoen? Solgte du det eller? Hadde det blitt for svært og utviklet for mye varme i den nye kinoen?
    Stemmer at jeg hadde NC2250 før jeg byttet den ut med en Bryston 4B SST. Parasounden ble da videresolgt til Pahf som bruker det på sine RF82.
    Dette trinnet hadde helt sikkert gjort en god jobb i det nye oppsettet, men er ikke ofte å finne brukt i sort. Det jeg hadde var dessuten i sølv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende forsterker, devilej. Lyngdorf har generelt spennende produkter, synes jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke blitt merkbart plaget av varme fra nc'n ihvertfall *

Grattis med nytt effekttrinn Devil, spennende greier nok engang!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Stemmer at jeg hadde NC2250 før jeg byttet den ut med en Bryston 4B SST. Parasounden ble da videresolgt til Pahf som bruker det på sine RF82. Dette trinnet hadde helt sikkert gjort en god jobb i det nye oppsettet, men er ikke ofte å finne brukt i sort. Det jeg hadde var dessuten i sølv
    I USA tror jeg den kun selges i svart. Her på berget er det vel to finisher.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Spennende forsterker, devilej. Lyngdorf har generelt spennende produkter, synes jeg.
    Prøvd Room-Perfect på TDA2200? Fungerer det bra?

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ikke blitt merkbart plaget av varme fra nc'n ihvertfall
    Har store forhåpninger til NC2250, venter den i posten fra en hyggelig kar om ikke så alt for lenge. Nå for tiden har jeg kun forforsterker og det er litt kjedelig uten effektforsterker...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke testet Room Perfect. Den nye surroundprocessoren med romkorreksjon for 8-kanaler virker meget spennende.
    CES NEWS: Lyngdorf expands room correction to eight channels – and adds digital-link amplifier - Home Cinema
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke testet Room Perfect. Den nye surroundprocessoren med romkorreksjon for 8-kanaler virker meget spennende.
    http://whathifi.com/home-cinema/arch...amplifier.aspx

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    CES NEWS: Lyngdorf expands room correction to eight channels – and adds digital-link amplifier - Home Cinema
    Hva er prisen på noe slikt? Ser TDA2200 kan bygges ut med Room perfect og analoge innganger etterhvert som man får spart opp noen kronasjer.. det er jo litt praktisk

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Stemmer at jeg hadde NC2250 før jeg byttet den ut med en Bryston 4B SST. Parasounden ble da videresolgt til Pahf som bruker det på sine RF82.
    Dette trinnet hadde helt sikkert gjort en god jobb i det nye oppsettet, men er ikke ofte å finne brukt i sort. Det jeg hadde var dessuten i sølv
    Hmm, ser du har hatt Nc2250 altså, den er mulighens mitt neste effektrinn. så hvordan spilte den på ditt gamle system? Greit å høre åssen sakene trøkker...

Hva med å slenge inn en Parasound A21 i systemet ditt?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slenge inn en Parasound A21 i systemet ditt?
    Enig Er en knall match til 1027

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slenge inn en Parasound A21
    Må vel fram med svart spraylakk da, hvis kravet var at den skulle være svart, for den fins vel bare i sølv?

Side 113 av 457 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •