Hjemme hos Devil. DIY høyttalere endelig påbegynt - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 112 av 457 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 9139
    Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva synest du om pc-ultra, einar? river den i barskapet?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    hva synest du om pc-ultra, einar? river den i barskapet?
    Har ikke fått tunet den skikkelig enda, og den trenger litt innspilling. Førsteinntrykket er likevel bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Takker for de alltid like hyggelige kommentarene :-D
    1027 står ca 50 cm fra bakvegg, og har montert dempeplugger i bassrefleksporten for å simulere større avstand
    Ok, bruker du sånn skumgummi plugg da eller? Vil bassen bli mere lukket eller vil den strømme ut i ville baner? Åssen tar du kalibreringen på den "Tuben" din? Ring han Flageborg, han er helt rå på bass. Han var her på besøk og "stilte" inn min Ikon sub, ble forandringer der altså...

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg må jobbe litt med plassering og tuning av min også. Mulig det kommer en til

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ok, bruker du sånn skumgummi plugg da eller? Vil bassen bli mere lukket eller vil den strømme ut i ville baner? Åssen tar du kalibreringen på den "Tuben" din? Ring han Flageborg, han er helt rå på bass. Han var her på besøk og "stilte" inn min Ikon sub, ble forandringer der altså...
    Ja Bård Ivar kan sine saker når det gjelder det meste innen lyd. Jeg har truffet han ved mange anledninger, og var en tur hjemme hos han i julen å hørte på oppsettene hans. Regner med at tuningen av suben skal gå greit bare jeg får lekt meg litt.

Når det gjelder plugging av portene på 1027 er det anbefalt fra produsent å gjøre det om høyttalerene står nære bakvegg. Jeg er ikke ferdig med testing rundt dette (satte alt på plass i går) men tok utgangspunkt i produsentens anbefaling
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom rommet nå er ferdig oppusset, og det ikke er mer å gjøre før tv dukker opp kunne jeg bruke litt tid på fintuning.
    Først justerte jeg alle ht til de spilte med samme trykk i sweetspot, men ettersom surroundene er såpass små druknet de i frontene i actionfylte sener. La derfor til 2 db på alle ht bak. Det var andre boller. Hver detalj kan nå plukkes ut selv om frontene jager med.
    Suben imponerte heller ikke nevneverdig igår, så jeg skrudde gain opp fra 2/3 volum til 50%. Etter dette voknet det voksene elementet i Ultraen virkelig til liv, og ristet veggene. Da suben ikke er innspilt krevde tydligvis elementet mer power for å få full sving. Dette ble isteden litt for mye bass, så subtuning fortsetter.
    Savnet av senter er absolutt stort, og jeg er ikke en av dem som synes det fungerer like bra å kjøre uten. Vokalen er utflytende, og blir lett laydback når det blir for mye effekter. Gleder meg til den kommer i hus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben imponerte heller ikke nevneverdig igår, så jeg skrudde gain opp fra 2/3 volum til 50%. Etter dette voknet det voksene elementet i Ultraen virkelig til liv, og ristet veggene. Da suben ikke er innspilt krevde tydligvis elementet mer power for å få full sving. Dette ble isteden litt for mye bass, så subtuning fortsetter.
    Jeg måtte også skru opp til klokken 12 på Ultraene, mens PB12-Plus/2 ligger på klokken 10:30ish. Jeg har forøvrig tatt meg selv i å stadig øke bassvolumet i receiver ved både film- og musikkbruk (i utgangspunktet -6dB og -10dB til dagens 0dB (!) og -6dB) etter at Ultraene kom i hus, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal tolke fenomenet.

Forøvrig er stuekinoen kjempefin, og dere har som tidligere nevnt riktig smak når det gjelder bilder/kunstner :-)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fader så kjapp du er til å få ordnet alt.. :-D Ble meget bra!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg måtte også skru opp til klokken 12 på Ultraene, mens PB12-Plus/2 ligger på klokken 10:30ish. Jeg har forøvrig tatt meg selv i å stadig øke bassvolumet i receiver ved både film- og musikkbruk (i utgangspunktet -6dB og -10dB til dagens 0dB (!) og -6dB) etter at Ultraene kom i hus, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal tolke fenomenet.

Forøvrig er stuekinoen kjempefin, og dere har som tidligere nevnt riktig smak når det gjelder bilder/kunstner :-)
    Dette er det samme som jeg erfarte. Startet på klokken 10 som er det jeg hadde 12/2 på i kinoen, men det spilte ikke med overbevisning. Selv om suben var tunet på riktig volum løsnet det liksom ikke. Ved å sette den til kl. 12 ble det fart på sakene, men den er nå litt for dominerende selv på -10. Må nok dempe den litt og fintune på receiveren.
    En svakhet på RX-V3800 vs. Z-11 er at man ikke kan sette overgangsfrekvens for hvert høyttalersett, men har kun en cross-over for hele oppsettet. Ettersom Focal Dome på papiret bare spiller ned til 80 Hz risikerer jeg en dip i overgangen til suben. Har derfor startet med å sette crossover til 90Hz. Skal ta noen sinusmålinger for å se hvor dypt de faktisk spiller før de ruller av.

Kona takker for hyggelige kommentarer angående kunst og stil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Fader så kjapp du er til å få ordnet alt.. :-D Ble meget bra!!
    Takk for det. Så fort noe skal gjøres i første etage står hele huset i kaos, så når man først begynner er det bare å stå på
    Vi er veldig fornøyd med resultatet selv, og ved siden av å få et staselig filmrom har jeg fått et anlegg som spiller musikk med en røffere stil enn hifi-oppsettet :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det samme som jeg erfarte. Startet på klokken 10 som er det jeg hadde 12/2 på i kinoen, men det spilte ikke med overbevisning. Selv om suben var tunet på riktig volum løsnet det liksom ikke. Ved å sette den til kl. 12 ble det fart på sakene, men den er nå litt for dominerende selv på -10. Må nok dempe den litt og fintune på receiveren.
    Jeg så Underworld på Blu-ray i går, og tok subene ned til -3dB pga. lydsporet i denne filmen. Autoppsettet i Denon setter forøvrig subene til -4dB.

[nerdmode] En ting som imponerer meg er hastigheten på elementene på Ultraene. Maskingeværscenene i filmen, spesielt hvor Kahn skyter på en varulv som kommer ut fra en mørk hule mot slutten (før han blir spist), måtte testes med en finger mot elementet (sånn er det å se film alene), og smatringen fra suben er virkelig moro å overvåke på denne måten :-) [/nerdmode].

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En svakhet på RX-V3800 vs. Z-11 er at man ikke kan sette overgangsfrekvens for hvert høyttalersett, men har kun en cross-over for hele oppsettet. Ettersom Focal Dome på papiret bare spiller ned til 80 Hz risikerer jeg en dip i overgangen til suben. Har derfor startet med å sette crossover til 90Hz. Skal ta noen sinusmålinger for å se hvor dypt de faktisk spiller før de ruller av.
    Du bruker RoomEQ Wizard eller lignende, ikke sant? Du gjør ikke det med en test CD og RadioShack alene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble jo kjempeflott dette Einar ble overraskende bra, men etter å ha sett kinoen din, kan jeg ikke si at jeg ble overrasket du kan lage flotte rom.
    z11 fungerer som en drøm!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Du bruker RoomEQ Wizard eller lignende, ikke sant? Du gjør ikke det med en test CD og RadioShack alene
    Det kommer an på hvordan de oppfører seg. På Avia platen fra Lsound ligger det sinus sveip som gir deg mulighet til å teste hvor langt ned i Hz ht spiller før de ruller av. Har de en jevn kurve ned til under 80 Hz er det ikke noe problem. Faller de tidligere må mer nøyaktige målinger til. Jeg bruker bare suben til film, så tuningen er ikke like kritisk som den ville vært om jeg skulle bukt den på musikk også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    ble jo kjempeflott dette Einar ble overraskende bra, men etter å ha sett kinoen din, kan jeg ikke si at jeg ble overrasket du kan lage flotte rom.
    z11 fungerer som en drøm!!
    Takk for det :-D . Jeg skulle gjerne beholdt Z-11 selv, men prisen kunne ikke forsvares i det nye rommet som ikke har de samme mulighetene som kinoen hadde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, Devil!

God smak og stilfulle komponenter, blir nok ikke så gæli å se film her heller:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Lekkert, Devil!

God smak og stilfulle komponenter, blir nok ikke så gæli å se film her heller:-D
    Takk for det Mor10 :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice!

Det er en flott stuekino dere har fått, Devilej! Når kommer flatskjermen og senter-HT i hus? Gleder meg til nye bilder...

Mvh Riceman

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Det er en flott stuekino dere har fått, Devilej! Når kommer flatskjermen og senter-HT i hus? Gleder meg til nye bilder...

Mvh Riceman
    Takk for det :-D

Centern burde vel dukke opp om en ukes tid tenker jeg, men har lånt en i en annen finish hos hifihuset så lenge. Tv derimot er enda ikke gitt noen dato på. I løpet av mai er det eneste jeg vet så langt. Litt kjedelig da rommet ikke kan fullføres 100% før den er på plass........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg leng har vurdert å oppgadere vinylriggen tenkte jeg kansje en av disse spillerne kunne være noe. Bilder fra high-end messa i Munchen 08

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg har mest lyst på :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 112 av 457 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •