Hjemme hos Devil. - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 93 av 458 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 9141
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du gjort deg opp noen flere formeninger?

Bruker du gjordet nettkabel, og hvordan fungerer den i så tilfelle?

Morsomt om Anders har tatt turen til deg i helgen, og dere har fått koket i sammen noen ord om Typhon og Gradient!

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Stikk innom en tur på lørdag dag om du har tid. Da er jeg alene hjemme
    Hvis det er lov å invitere seg selv en liten tur på lørdag dag, så kanskje jeg tar en liten tur innom? ops: Vi snakket jo også om denne testplata fra Flageborg om du husker det?

Mvh Chris

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Har du gjort deg opp noen flere formeninger?

Bruker du gjordet nettkabel, og hvordan fungerer den i så tilfelle?

Morsomt om Anders har tatt turen til deg i helgen, og dere har fått koket i sammen noen ord om Typhon og Gradient!

A.
    Jeg kjører dem ujordet da jeg ikke har jordet kurs frem til anlegget enda.
    Har vakt denne uka, så det er vanskelig å få spilt så mye som jeg gjerne skulle gjort. Har dog enda ikke funnet noe som trekker dem ned.
    Det jeg spesielt legger merke til er separasjonen i lydbildet, og fremtredelsen av detaljer i musikken. Disse blokkene har en enorm evne til å la alle detaljer komme frem uten å røre noe sammen. Ting som tidligere låt sammenklemt skiller seg fra hverandre og ingenting og stikker seg frem uten å på noen måte overdøve vokalen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hvis det er lov å invitere seg selv en liten tur på lørdag dag, så kanskje jeg tar en liten tur innom? ops: Vi snakket jo også om denne testplata fra Flageborg om du husker det?

Mvh Chris
    Det hadde vært hyggelig. Kan du komme i 12 tiden??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en bytur lørdag ble jeg sittende å bla litt på nettet, og la visst inn et bud på et par Dynavoice M-65. Ble overasket over å få en mail fra Gooba dagen etter hvor det sto at jeg hadde vunnet budrunden, for jeg hadde helt glemt hele budet
    Hentet dem i dag, og satte dem til innspilling i kinoen. Har strengt tatt ikke brukt for disse selv, men Jr ble veldig interessert. Er bare positivt for husfreden å få byttet ut hans CV CLSC 12.
    Etter nøye testing med div grusomt bråkete rap plater var han overbevist at disse gjorde en bedre jobb lydmessig, så da åker CV ut :twisted:
    Selv må jeg si at disse virkelig spiller imponerende i forhold til pris, og de fortjener virkelig det gode ryktet de har fått blandt ht under 5k.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...kan virke som Dynavoice'ene dine er piratkopier devilej.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...-gooba-no.html

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. De spiller bra, og til prisen jeg ga så betyr det lite :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,bare du er fornøyd så er det ikke noe problem :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    De spiller overaskende rent og dypt, og kostet ikke mer enn en middag ute. Jr er kjempefornøyd, og har plassert CV CLSC12 som bakhøyttalere.......... :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha....så du ble ikke kvitt CV allikevel nei

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med Typhon forresten? Klinger det bra?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha....så du ble ikke kvitt CV allikevel nei
    He he. Som bakhøyttalere gjør de ikke så mye ut av seg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyttesession lørdag

Først og fremst må jeg takke for gjestfriheten

Vi var altså på en flott demo i går hos Devilej. Skal prøve å oppsummere litt av mine egne inntrykk.

Deltakerene bestod av Scrooge, Smurfen og SannaX.

Da vi entret stua, dvs Hifi-delen av oppsettet ble jeg mildt sagt tatt litt på senga. Den høyre Gradient høytaleren stod på en måte og dekket racket fra sideinngangen. I et vanlig oppsett ville man sikkert ikke fått øye på resten av utstyret før man stod rett forfra, men her...jøjjemeg! To monoblokker av merke Ayon og type Typhon på hver side av cd spilleren CD1.
    Jeg har sett rørforsterkere før, men dette var STORT, og utrolig pent må jeg legge til Så hvordan ville det hele låte?
    Må starte med å si at min erfaring rundt rør er lik null. Har aldri hørt det og gledet meg veldig. For å si det mildt ble jeg ikke skuffet!

Vi hørte på litt forskjellig musikk. Cash, Minor Majority, Chris Jones, Jack Johnson, Nils Lofgren etc.
    Mye av musikken var ukjent og noe var kjent.

Høytalerene tegnet et stort lydbilde. Det var som om musikken bredte seg ut på hele veggen foran deg og ut på sidene. Høytalerene forsvant når man lukket øynene.
    Cash er jeg litt kjent med, men husker ikke låtnavnet ("what have I become..."?) Har aldri hørt stemmen hans så detaljert gjengitt. Vanskelig å forklare, hesheten var der, men man kunne faktisk også høre en liten skjelving i stemmen hans (det har jeg ikke hørt sånn før!) Vakkert! Låta er vanskelig. Det kan bli spisst på litt høyere volum, men dette utstyret hadde stålkontroll. Jeg er sikker på at Typhonene bare humret litt for seg selv der de stod. Det var relativt høyt volum på denne sangen, men likevel druknet ingen detaljer. Vokalen stod fjellstøtt i mellom alle trommeslag og gitarannslag.
    En del av de andre låtene var jeg ikke så kjent med, men kommer til å bli det. Smurfen og jeg skrev så blekket sprutet..her skulle det handles

Hifi annlegget spillte med stor overbevisning. Det var skikkelig "kropp" i stemmer og instrumenter. Ingenting hørtes tynt ut. Når folk prater om "luftighet" er det kanskje noen som ikke skjønner helt hva som menes. I dette annlegget kunne man virkelig høre det. Det er ikke det at man hører det som ikke er der, men i et "luftig" annlegg som dette, er alt så separert, detaljert, stort og behagelig.

Skjønner meget godt terapien i dette Einar Som jeg pleier å si: Har du et bra annlegg får du også mer lyst til å høre på musikk.

Så tok vi beina fatt...ned i kinoen bar det! Var spent på hvordan dette ville se ut. Har jo sett bilder her på forumet, men bilder lyver som kjent. I gangen utenfor stod det en del DVDer og serier. Vi entret rommet....ingenting kan sammenlignes med "the real thing". Et imponerende skue av utstyr her også. Klipschene var store og når de stod på auraflex dempeplattformer ble de ikke akkurat lavere heller. Devilej påpekte at det var litt lav takhøyde (nøyaktig 197cm), noe jeg faktisk ikke tenkte på før han sa det. Jeg er 190cm selv. Det var bare det at rommet og utstyret tok fokuset fra dette faktum. Focal senteren er jo også et skue der den ruver midt på det strøkne scenedekket som er bygget. Så fikk jeg øye på et "bikkjehus" bak sofaen. Dæven! Har ikke sett den live før, og er litt glad jeg dro PC Ultra in hos meg isteden for PB12/2 for å si det sånn Kona hadde vel flippa. Jeg spøker "nesten" ikke når jeg sier at dachsen til fatter kunne satt seg fast inni en av de bassportene!

Så tilbake til demo (skriver og skriver..håper ikke det gjør noe...)
    Det står en Yamaha Z11 i racket og en Samsung 1400 som kilde (Bluray) som vi lyttet til. Var spent på disse to.
    Vi startet med en demo Devilej hadde med en animasjon av noen kuler som traff noen vaiere og...OK, her må noen av de andre fylle inn, dette klarer jeg ikke beskrive Det jag kan beskrive var at det låt usannsynlig kult! Vi fortsatte med en trommetrio med Phil Collins og to andre på trommer. Det var rett og slett råkult.
    Så over til film. Vi så snutter av "Master and Commander", Alien VS Predator, "Istid 2" og "Black Hawk Down" bla.
    Spesielt på Istid 2 så jeg stor forskjell på bilde. Det var som Devilej selv beskrev det : Det ser ut som pelsen på dyra faktisk er myke...Dette var 720P (BenQ 8720). Man kan jo begynne å lure på om man virkelig trenger noe mer enn det....?
    Må jo også nevne at lerretet er stort. Utfra "anbefalinger" skulle det vært mindre, men eieren er meget fornøyd, og skal jeg si noe selv så ville jeg ikke hatt det en tomme mindre. Det ga skikkelig kinofølelse, og det er vel meningen?
    Lyden var også imponerende. Første gang jeg har hørt DTS Master Audio HD. Imponerende separasjon. Det eneste vi faktisk alle påpekte samstemt var at vi syntes det til tider blir for lite info fra bakkanalene. Dette har nok ikke med rommet å gjøre, men med mixen i filmene. SVS slo skikkelig når den skulle og det blafret i buksebeina. Folk som har tre sånne må jo være gærne!

Alt i alt en meget hyggelig session med en veldig hyggelig vert som disket opp med kaffe, chips og sjokolade og Scrooge + Smurfen som var to meget hyggelige karer.
    For min del var det gøy å treffe andre med samme interesse. Kan absolutt anbefales!

Takk igjen Einar

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig at du ir en så omfattende tilbakemeldig SannaX. Glad for at du syntes det var turen verd fra Ski, og jeg håper du får glede av kalibreringsdisken.
    Alltid morro at det kommer noen innom som ikke har vært her før, og man får stsdig flere nye hyggelige bekjentskaper gjennom forumet :-D
    Tiden løper alltid fort på disse demo-treffene, og siden jeg måtte på vakt klokken 18 ble det litt mindre tid i hvert anlegg enn vi vanligvis har brukt. 5-6 timer kan virke lenge, men tidligere erfaringer har vist at disse timene flyr fort. Dette gjorde de absolutt i går også.
    Var litt spent på BD-spilleren da jeg ikke har fått testet den etter oppgradering, og det viste seg at den har begynt å skurre i lyden ved skifte av menybilder og skipping i kapitler. Får se om jeg kommer dette til livs, hvis ikke må den nok inn på en service.
    Foruten dette gikk det meste smrtefritt (foruten for Scrooge som fikk et ublidt møte med Onkel Politi på veien hit)
    Virkelig en hyggelig dag og jeg storkoste meg. Gøy når man finner en god balanse mellom musikk, film og hyggelig hifi-prat.
    Blir spennende å følge høyttalerprosjektet ditt fremover
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du kjørte DTS demoen ja, moro den.

Skulle gjerne ha vært der, men det lot seg ikke gjøre denne gangen. Hadde vært moro å treffe flere fra forumet.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sjekket div bilder av orginale og kopierte M-65 er det ingen tvil om at paret jeg kjøpte er fake. Fikk dem billig, men har likevel nå bestemt meg for at det eneste rette i dette tilfellet er å returnere dem. Gjør jeg ikke det støtter jeg opp om piratkopieringen fordi de er billigere, og det blir prinsipielt feil. Ved å sette fokus på saken ovenfor Gooba tvinger vi dem til å sjekke leverandørene sine nøyere.
    Dette tilfellet er sikkert ikke Goobas feil, men det er absolutt deres ansvar. Denne gangen var det en billig høyttalerserie, neste gang kan det være noe mye dyere.

På minussiden av denne saken måtte jeg isteden kjøpe et par orginale høyttalere til Jr da jeg ikke kunne hive ut frontsettet han fikk uten å erstatte de. Slo derfor til på det sorte paret med M-85 som ligger på torget.
    Da dette er storebroren til M-65 burde han bli fornøyd med byttet, og utifra det jeg kan finne på nettet har ikke kopier av disse blitt oppdaget solgt i norge.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Så du kjørte DTS demoen ja, moro den.

Skulle gjerne ha vært der, men det lot seg ikke gjøre denne gangen. Hadde vært moro å treffe flere fra forumet.
    Du gikk glipp av en veldig hyggelig dag Anders, men det kommer flere :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra at du sender høyttalerene tilbake. Det er jo litt kjipt med sånne ting, men regner med at jr blir fornøyd med M-85 også.

Ja, det regner jeg med at det gjør Einar. Må vel snart få til noe her nede også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Det er bra at du sender høyttalerene tilbake. Det er jo litt kjipt med sånne ting, men regner med at jr blir fornøyd med M-85 også.

Ja, det regner jeg med at det gjør Einar. Må vel snart få til noe her nede også.
    Regner med at han takler et par M-85 også ja.......

Vi får ikke gjort så mye med piratkopieringen, men vi behøver ikke godta å kjøpe dem selv da det bare vil føre til mer av det samme. Tenk så kipt det hadde vært å kiipt det hadde vært om du fikk tak i et par brukte MA GS60, for etter en stund å innse at de kun var repleca produsert i kina........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg så godt jeg kan til SannaX strålende og meget beskrivende kommentarer! Kan det egentlig sies stort bedre?
    Vil også få lov til å takke så mye for en svært hyggelig og meget givende stund hos deg Einar! Veldig hyggelig var det også å treffe SannaX og Smurfen "in real life"!:-D
    Utrolig morsomt å møte trivelige mennesker med samme interesser, og jeg følte det jo som om vi var gamle venner fra første stund!
    Rett og slett en lørdag som jeg definitivt vil huske lenge, helst på grunn av herlig lyd i stua og en særdeles heftig kinoopplevelse!
    Så får heller mitt lille møte med UP´s laser stå som en litt mer kjedelig kontrast til alt det positive denne lørdagen.
    Det svir jo unektelig litt når man brått og uventet må punge ut med kr.3600,-ops:
    --
    Rakk også innom Moss på hjemturen, og fikk hilse på en hyggelig og lydinteressert kar der. Dermed er jeg nå den lykkelige eier av en "Benchmark" DAC!
    Lyden fra min Teac P-700 fikk et durabelig løft gjennom dac´en, og jeg opplever nå en detaljrikdom som jeg aldri før har opplevd i min beskjedne hule. Ingen tvil om at den er verdt pengene!
    Om noen av dere skulle få lyst til å stikke innom her en dag, så si for all del ifra!
    Selv om jeg nok aldri vil klare å matche denne lørdagens lyd- og kinoopplevelser, så kan det sagtens være hyggelig å treffes igjen? Kudos, Einar!

Side 93 av 458 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •