Hjemme hos Devil. - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 88 av 458 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 9141
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den gjør det samme som receivere som gjør om 5.1 til 7.1 gjør; fordeler lyden til flere høytalere. Den fordeler lyden fra bl.a senteren til presence høytalerne...om jeg har forstått rett.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Den gjør det samme som receivere som gjør om 5.1 til 7.1 gjør; fordeler lyden til flere høytalere. Den fordeler lyden fra bl.a senteren til presence høytalerne...om jeg har forstått rett.
    Selvfølgelig gjør den det... Men hvordan tror du denne prosessen fungerer?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Så var det HD-DVD da, hvor er den karn blitt av?
    Han, Minidisc, Laserdisc, Betamax og noen andre har dratt på en lang ferie.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Selvfølgelig gjør den det... Men hvordan tror du denne prosessen fungerer?
    Til 50 000kr bør den fungere meget bra. Les testen i hjemmekino bladet

Grattis med ny forsterker devilej! :-D

Har sendt deg en liten pm.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .2 er enkelt, siden dette egentlig er .1. Feilaktig tror (villedende markedsføring?) produsentene at 1-tallet står for antall subwooferutganger, noe som er helt feil. Dette står for frekvensspekteret i LFE-utgangen, og det kan aldri bli mer enn .1, altså 0-120Hz (egentlig 10-120Hz, men jeg har selv målt dypere).

Jeg skrev litt i en annen tråd i går, men dette er interessant, og forteller en del om den avanserte DSP-en som brukes:

En annen ting som visstnok er tilfelle med denne DSP-en er at den skal kunne kjenne igjen en masse lyder som vann, fly, skudd, fugler, piler, kjøretøy av ymse slag, skritt, osv osv. Med den infoen lager DSP-en et lydbilde som skal passe i forhold til høyde på lerretet, eller avstanden mellom senter, fronter og presence. Dette gjør at lydene plasserer seg "korrekt" i forhold til hvor slikt vanligvis skjer. Dette er bra avanserte saker, i alle fall hvis det stemmer. Jeg tror i alle fall på det etter hva jeg har opplevd i det siste.

Dette er ikke noe tull som ødelegger lyden, bare så det er sagt. Ukomprimert lyd fra HD er like godt etter at DSP-en i Z11 har lest av signalet

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    En annen ting som visstnok er tilfelle med denne DSP-en er at den skal kunne kjenne igjen en masse lyder som vann, fly, skudd, fugler, piler, kjøretøy av ymse slag, skritt, osv osv.
    Det finnes vel neppe flagg i kildematerialet for slike lyder, og hvis det du sier stemmer, høres denne DSPen ut til å være barnebarnet til HAL9000.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Les testen i hjemmekino bladet
    Mener ikke å spore av på noen måte nå, men har Nr.1 2008 kommet ut nå??
    Abonnerer jo, men har ikke fått noe i kassa?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .2 er enkelt, siden dette egentlig er .1. Feilaktig tror (villedende markedsføring?) produsentene at 1-tallet står for antall subwooferutganger, noe som er helt feil. Dette står for frekvensspekteret i LFE-utgangen, og det kan aldri bli mer enn .1, altså 0-120Hz (egentlig 10-120Hz, men jeg har selv målt dypere).
    Jeg lurer? Mener å ha lest at denne kjører stereo på de to sub-utgangene og ikke monosignal...stemmer dette? Betyr det at den har to separate LFE som hver seg behandler ulikt? Hvis så, så virker jo dette meget spennende!

PS! Gratulerer med ny RÅ reciever Devilej

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    OT (sorry Devilej!), men du burde vel ha fått det? Jeg fikk mitt nesten en uke for sent, så det er vel kanskje litt leveringstrøbbel enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen ligger ute på Lsounds sider.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det finnes vel neppe flagg i kildematerialet for slike lyder, og hvis det du sier stemmer, høres denne DSPen ut til å være barnebarnet til HAL9000.
    Det er korrekt, men den er (visstnok) programmert til å finne frekvenser/tendenser i kildematerialet som matcher med hva den ser etter. Dette var ny informasjon for meg også, men det kom fra en produktsjef hos Yamaha, og det er en sær påstand om det ikke skulle være sant...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg lurer? Mener å ha lest at denne kjører stereo på de to sub-utgangene og ikke monosignal...stemmer dette? Betyr det at den har to separate LFE som hver seg behandler ulikt? Hvis så, så virker jo dette meget spennende!

PS! Gratulerer med ny RÅ reciever Devilej
    De to kanalene behandles individuelt, og kan konfigureres som mono, stereo, left/right og front/rear. De behandles også separat i forhold til romkorreksjon, og har hver sin EQ i det grafiske brukergrensesnittet. Helt konge, rett og slett.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt at bladet ikke er kommet enda, men testen ligger i alle fall her:

http://www.lsound.no/webedit_files/8...ahadsp-z11.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to kanalene behandles individuelt, og kan konfigureres som mono, stereo, left/right og front/rear. De behandles også separat i forhold til romkorreksjon, og har hver sin EQ i det grafiske brukergrensesnittet. Helt konge, rett og slett.
    Dette er jo som du sier helt konge Akto! Har OB HT i front hvor nedre bassere (15") skal kjøres fra LFE. Dette betyr jo at de kan kobles på hver sin utgang! Dette må være den eneste jeg har hørt om som kan skille de to LFE kanalene??
    På den annen side...dette høres dyrt ut..uff!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan ikke skille LFE-signalet, men den kan parallellkoble signalet og kjøre det til hver sin utgang, med hver sin EQ Det var sikkert det du mente uansett, men det er greit å påpeke dette slik at ingen tror den gjør noe voodoo med det originale signalet.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skrev litt i en annen tråd i går, men dette er interessant, og forteller en del om den avanserte DSP-en som brukes:

En annen ting som visstnok er tilfelle med denne DSP-en er at den skal kunne kjenne igjen en masse lyder som vann, fly, skudd, fugler, piler, kjøretøy av ymse slag, skritt, osv osv. Med den infoen lager DSP-en et lydbilde som skal passe i forhold til høyde på lerretet, eller avstanden mellom senter, fronter og presence. Dette gjør at lydene plasserer seg "korrekt" i forhold til hvor slikt vanligvis skjer. Dette er bra avanserte saker, i alle fall hvis det stemmer. Jeg tror i alle fall på det etter hva jeg har opplevd i det siste.

Dette er ikke noe tull som ødelegger lyden, bare så det er sagt. Ukomprimert lyd fra HD er like godt etter at DSP-en i Z11 har lest av signalet
    Så enheten fordeler utifra frekvens og timing på inngangssignal blant annet? Høres merkverdig ut... Eller bare genialt og utenfor manns forståelse

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gøy at dere tar denne diskusjonen i tråden min, for jeg har også mye å lære om denne forsterkeren.
    I kveld har jeg koblet den opp i 7.2 og lot den spille seg varm noen timer på musikk i Pure Direct.
    Etter det bladde jeg litt i menyene for å gjøre meg kjent før jeg kjørte et auto-oppsett. Foretok noen små justeringer av gammel vane i det ferdige resultatet før jeg testet noen klipp fra Marantz eminente demoplate.
    WOW. RX-V1800 er en av de aller beste receiverene jeg har testet, men Z11 stiller i en helt annen liga. Her er alle kvalitetene fra 1800, men tatt til et mye høyere nivå. Trykket og effektnivået på film fikk meg til å sitte å måpe. Integreringen av Utopia Centern var også noen hakk bedre enn med 1800. Dette er bare førsteinntrykket etter en rask kalibrering, og det er fortsatt mange timer igjen men justering og testing.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nr.1 kom ut i begynnelsen på januar, og nr 2.08 burde ha kommet i postkassa
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med at det er Cinema DSP HD³ du mener her??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp

Side 88 av 458 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •