Hjemme hos Devil. - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 80 av 458 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 9141
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var da svært så heftig, det lukter gjentakelse av fjordårets utmerkelse allerede

Låter virkelig Usher ampen så bra, jeg synes å huske en som var på brukten her for en stund siden som lå ute i evigheter. Hva er forresten villedende på forsterkeren?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    150W klasse A? Hva trekker denne fra strømnettet på tomgang egentlig
    Vel...... Det er ikke alt man ønsker å regne på......8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det var da svært så heftig, det lukter gjentakelse av fjordårets utmerkelse allerede

Låter virkelig Usher ampen så bra, jeg synes å huske en som var på brukten her for en stund siden som lå ute i evigheter. Hva er forresten villedende på forsterkeren?
    Jeg prøver å få unna årets bytter tidlig, så er det ingen som husker dem i desember........:twisted:

I vårt oppsett er det hvertfall ingen tvil om at denne transistorampen med rørlignende lydsignatur gjør en kjempejobb. Den løfter vokalen, gir mer varme, oppløsning og bunn enn Bryston. Det beste er at den koster bare halvparten og har en veil. pris på 19900,- hvilket er hyggelig om jeg skal teste ut 2 stk bridget. Må bare få ut fingeren og få strukket frem en egen 16A kurs til anlegget først. I dag går hele stua på samme kurs, og med 2 av disse monsterene tviler jeg på at det vil gå bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut, til en dessuten overkommelig pris.
    Jeg ser de står på TAS' liste over anbefalte komponenter også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vilt - men vanvittig artig å følge med på! Bryston på Focal funker ihvertfall fett minnes jeg svakt Bryston er deilige saker - og Usher-trinnet ser jo heftig ut.

Godt at du ikke hviler på laurbærene selv om rundbrenner-tittelen er delt ut.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den store kilde utfordringen

I dag hadde jeg et hyggelig besøk av Eksu og Hifi Plumber. Vi har treftes ved mange anledninger nå og begynner å bli gamle kjente, hvilket er veldig hyggelig når man skal gjennomføre en test som denne kildetesten.

Det første vi sjekket var om Usher eller Bryston gjorde den beste jobben for testen. Siden vi alle 3 var enige om at Usher var klart bedre på Gradientene ble Bryston raskt koblet fra, og den virkelige prøven kunne begynne.

Etter litt diskusjon ble vi enige om 3 låter som vi skulle bruke

- Chris Jones. No Sanctuary Here
    - Jonny Chash. Usikker på tittelen her, men hentet fra Marantz demoplate. (kan du hjelpe meg her Marantz??)
    - Allan Tylor. Colour to the moon
    Ble også spilt endel andre låter for å teste teoriene på det vi opplevde.

For å gjøre en lang historie kort var det ikke mulig å kåre en vinner i vårt oppsett. Alle spillerene hadde sine egenheter som ga klare fordeler med de forskjellige låtene.

Shanling var høyoppløst med veldig detaljert topp, men manglet litt tyngde i bunnen.

Marantz hadde nok den beste dynamikken, men ga en noe glattere stemmegjengivning på godt og vondt.

Ayon hadde klart best tyngde og driv i bunnen, men manglet litt dynamikk i øvre mellomtone/diskant på visse låter. Men, for å sette fingeren på dette måtte vi være ekstremt kritiske.

Ettersom jeg har høyttalere med åpen baffel, og da får veldig lite drahjelp i bunnen av konstruksjonen ender nok Shanling ut som den minst aktuelle spilleren i dette oppsettet. Ikke fordi den er dårligere enn de andre, men den passer nok best til en noe tyngre høyttaler som f.eks Patos.

Marantzen spiler etter min mening noe mer korrekt enn Ayon, men drivet i Ayon CD-1 er ekstremt tiltalende og morrofaktoren med denne spilleren er klart høyere. På minus siden må det nevnes at den mangler muligheten til å spille SACD, noe både Marantz og Shanling gjør.

Valget er altså fortsatt like vanskelig etter denne dagen.

Eksu hadde også tatt med seg sin Xindac DAC, så vi testet denne mot Marantz sin innebygde. Denne dacen ligger på ca 4500,- og hadde fått oppgraderte rør til en verdi på ca 1000,- kr
    Det er bare å ta av seg hatten for jobben denne gjorde med Marantz som drivverk. På en A/B test spilte Xindak så tett oppunder Marantz dacen som det går an å komme, og når det gjelder gjengivning av vokal vil jeg påstå at den ved noen tilfeller lå et hårstrå foran. Gratulerer med et veldig godt kjøp Eksu

Det ble avslutningsvis en runde i kinoen hvor vi så endel klipp fra We where Soldiers og Transformers på HD DVD. For et ekstremt lydbilde XE1 tegner opp!!!!! Jeg var fysisk utslitt etterpå
    Bare å begynne å glede seg til Panasonic slipper sin BD-50 så jeg virkelig kan begynne å nyte HD i alle lydformater..........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en testing jeg hadde sett fram til. Det var jo noen heftige spillere som skulle under kniven + min dac.

Når det kom til valg av forsterker til testing, var det liten tvil om at Usher var det beste valget. Bryston er en meget bra forsterker, men på Gradient synes jeg at Usher var et bedre valg.

Som devilej skriver er det vanskelig å kåre en vinner her. Det kommer helt an på hva man liker, siden alle spillerene gjør en bra jobb.

Shanglingen er nok desverre den som kommer dårligst ut i mine øyne, ikke fordi den er dårlig. Det er bare det at denne spilleren ikke klarer å gi den tyngden som dette annlegget trenger. Den har en åpen og detaljert lyden som vil passe annlegg som allerede har litt tyngde.

Marantzen har meget meget fin spillestil. Den er meget tilgivende og kan av noen sikkert oppfattes som litt kjedelig. Selv synes jeg at denne er meget behagelig å høre på og man har ikke noe problem med å spille musikk på denne lenge.

Ayonen var et friskt pust i denne testen. Den var nok litt mer frempå en resten av testfeltet. Tyngden var på plass og var nok denne spilleren som "rocket" mest. Dette var vel den spilleren som passet best til musikk med litt driv.

Når det kommer til min medbrakte dac, må jeg si at den gjorde en meget bra jobb. Jeg var selv litt engstelig for at den skulle bli blåst av banen av disse monster-spillerene. :wink:
    Men slik gikk det ikke, den var klar for å spise kisebær med de store gutta og det gjorde den til 20 i stil. Kan vel si at jeg ble enda mer fornøyd med kjøpet etter denne testen.

Så takk til devilej som fikk i stand denne testen, og jeg håper/regner med at det blir flere av de i tiden som kommer.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også DAC-5 hjemme til låns nå, har hatt det noen uker, meget bra dac det der..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;/Sony MDR-1000x
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde av testbenken :-D

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro lesning, tydelig at en viss herremann fra sørlandet sine nye innhentede produkter har noe for seg

Blir spennende å se hva du ender opp med.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, da må det være forskjell på CD-1 og CD-3 fra Ayon. CD-3 er uten tvil den mest dynamiske spilleren jeg noensinne har hørt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jøss, da må det være forskjell på CD-1 og CD-3 fra Ayon. CD-3 er uten tvil den mest dynamiske spilleren jeg noensinne har hørt
    Jeg mener ikke at CD-1 manglet dynamikk, men at den endte hårfint bak SA11s1 på visse låter. Dette ble klart kompensert av driv og trykk. Litt mer egensignatur i Ayon som kler anlegget mitt godt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke betvile det dere hørte hjemme hos deg, på ditt anlegg.

Hjemme hos meg er det kun én spiller som har vært i nærheten av CD-3 (når det gjelder dynamikk), og det er Creek Evo. Jeg har jo hatt (på lån) både SA11s1 og SA11s2 (hvor sistnevnte er en god del mer dynamisk enn s1), og på mitt oppsett er det annerledes. Det viser at matching er ytterst viktig

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Eksu hadde også tatt med seg sin Xindac DAC, så vi testet denne mot Marantz sin innebygde. Denne dacen ligger på ca 4500,- og hadde fått oppgraderte rør til en verdi på ca 1000,- kr
    Det er bare å ta av seg hatten for jobben denne gjorde med Marantz som drivverk. På en A/B test spilte Xindak så tett oppunder Marantz dacen som det går an å komme, og når det gjelder gjengivning av vokal vil jeg påstå at den ved noen tilfeller lå et hårstrå foran.
    Dette var en stor overraskelse....
    Hadde vært moro med en liten sammenlikning av AN'en min og DAC5 og sett om jeg hadde hatt noe å hente på kjøp av den?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg skal ikke betvile det dere hørte hjemme hos deg, på ditt anlegg.

Hjemme hos meg er det kun én spiller som har vært i nærheten av CD-3 (når det gjelder dynamikk), og det er Creek Evo. Jeg har jo hatt (på lån) både SA11s1 og SA11s2 (hvor sistnevnte er en god del mer dynamisk enn s1), og på mitt oppsett er det annerledes. Det viser at matching er ytterst viktig
    Kan jo da bli spennende Einar, å se om du hører noe forskjell på Ayon spilleren på ditt og mitt anlegg

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra forbruker test dere gjennomførte!!

Hvilken spiller tror du matcherl BE diskanten best, uten at de står å skriker?
    Marantz SA11S1 gjør en utmerket jobb hos meg, og jeg fikk henten inn mye ved å bytte kilde.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Dette var en stor overraskelse....
    Hadde vært moro med en liten sammenlikning av AN'en min og DAC5 og sett om jeg hadde hatt noe å hente på kjøp av den?
    Jeg ble virkelig imponert over DAC5, og det skulle vært spennende å hørt denne mot Benchmark DAC-1

Selv har jeg for liten erfaring med eksterne DACer til å kunne uttale meg så mye om dem, men med et godt drivverk og Xindak DAC5 er det helt klart at man kommer langt på vei mot high-end lyd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Meget bra forbruker test dere gjennomførte!!

Hvilken spiller tror du matcherl BE diskanten best, uten at de står å skriker?
    Marantz SA11S1 gjør en utmerket jobb hos meg, og jeg fikk henten inn mye ved å bytte kilde.

A.
    Litt vanskelig å si da jeg husker hvordan en så god spiller som EMC1-UP slet med å holde kontroll på diskanten i 8871 når vi testet dette hos deg. SA11s1 er litt snillere på topp enn CD-1, men dette er jo fort gjort å teste. Det ser ut til at Rune og jeg blir enige, og da blir ikke CD-1 returnert :-D
    Ettersom jeg selv har hatt 8871 tidligere kjenner jeg spillestilen på dem ganske godt, og har fortsatt en mistanke til at noe av hardheten du opplever i diskanten kommer fra Rotel trinnet. Ettersom du får et par rørblokker inn til test til den 16.2 kan jeg ta med CD-1 nedover.
    Usher R1.5 blir også med over fjorden for uttesting hos SoundMan, og det kunne jo vært spennende å hørt hvordan dette klarte seg på 8871 som det tross alt er utviklet til.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutta har oppsumert testen i fine ordelag over her så jeg bare sier meg skjønt enig i konklusjonene deres.

Skulle vært artig å teste Shangling'en i mitt oppsett og sett hva den kan utrette der.Tror den passer godt til mine litt tilbakelente og basstunge 502 MK3.Vi må få til en test av den her hos meg en dag.

Takk for en hyggelig dag gutter.Håper det ikke blir for lenge til neste gang.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Gutta har oppsumert testen i fine ordelag over her så jeg bare sier meg skjønt enig i konklusjonene deres.

Skulle vært artig å teste Shangling'en i mitt oppsett og sett hva den kan utrette der.Tror den passer godt til mine litt tilbakelente og basstunge 502 MK3.Vi må få til en test av den her hos meg en dag.

Takk for en hyggelig dag gutter.Håper det ikke blir for lenge til neste gang.
    Få tak i receiveren du, så skal jeg komme ned med Shanlingen. Så det var lagt ut en 875 på torget nå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 80 av 458 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •