Hjemme hos Devil. - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  12
Like Like:  135
Side 69 av 458 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 9141
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "I dag hadde jeg den glede av å bli innvitert hjem til Eksu som nettopp har oppgradert til fullt Monitor Audio Gold surround-oppsett. Jeg har ved et par anledninger fått hørt GS20 og GS60 i rene hifi-oppsett, men aldri i full surround så jeg har gledet meg til dette siden jeg fikk innvitasjonen forrige helg.
    Rotet litt rundt i Haldens gater, men fant til slutt det riktige huset. Det første man møter når man entrer leiligheten er det lekre MA-oppsettet"

Gratulerer med ny center!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Entrer leiligheten, ikke bygningen som ruxxy skriver. En liten forskjell.
    Litt usikker på hva som egentlig er problemet med denne setningen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hei og takk for sist
    Gratulerer så mye med fantastisk senter. Er nok mange, inkludert meg selv, som misunner deg denne
    Takk for det Marantz. Det føles godt å ha den i hus :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg fått tid til å teste litt med og uten rørbufferten i hifi-oppsettet. Det er ingen tvil om at toppen er roligere og holografien bedre med rør, men vokalen blir litt for tilbakelent. Totalopplevelsen er derfor bedre uten bufferten i anlegget. (dette var forventet da det er en ganske billig sak som nok ikke holder følge med resten av utstyret)
    Men uansett beviste den at en rør-pre absolutt vil være fornuftig å teste etterhvert da plasseringen i lydbildet var klart bedre med bufferten.
    Skal prøve å få lånt en Rogue Presus av Planetsnapa ved anledning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skal prøve å få lånt en Rogue Presus av Planetsnapa ved anledning
    Åh, den kunne jeg også ha tenkt meg å teste. Ta den med en tur sørover?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dramatisk er vel ikke riktig ord, men hyggelig og morro.... Så absolutt

Hvor har jeg skrevet "entrer bygningen"
    Jeg leste historien, og skrev en setning jeg husket for å gi en liten effekt av at jeg syntes det låt bra ut

Desverre ble det hele en stor misforståelse, beklager.

:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Åh, den kunne jeg også ha tenkt meg å teste. Ta den med en tur sørover?
    Vi får prøve å få til det, men jeg tror ikke det blir aktuelt riktig enda. Ønsker å slappe av litt med anlegget nå før noe mer testes :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg leste historien, og skrev en setning jeg husket for å gi en liten effekt av at jeg syntes det låt bra ut

Desverre ble det hele en stor misforståelse, beklager.

:-D
    Ingen fare, bare jeg som ikke forsto sammenhengen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner ting virkelig å falle på plass i kinoen. Etter å ha fått inn Center Utopia måtte Parasound NC2250 brokobles og brukes til å fore dette strømsultene monstret. Mellomtone/diskant på KSP400 ble derfor koblet over til RXV-1800, men det var en stor nedtur lydmessig. Resultatet ble slankt og dynamikkløst. Selv om bassene i denne høyttaleren er aktive så suger mellomtone/diskant bra med strøm. Etter litt leting på nett kom over en Doxa 70 mkII Signatur som skal få prøve seg her. Ut fra det jeg har lest om denne er den veldig god i toppen, men kan slite litt i dypere frekvenser. De aktive bassene i KSP400 overtar ved 80 Hz, så dette bør ha liten betydning hos meg.
    Står denne til forhåpningene må det være en av de beste innvisteringene i lyd pr krone jeg har gjort.
    Er i øyeblikket på jobb i Mo i Rana, men gleder meg til å få testet denne i morgen kveld :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner ting virkelig å falle på plass i kinoen. Etter å ha fått inn Center Utopia måtte Parasound NC2250 brokobles og brukes til å fore dette strømsultene monstret. Mellomtone/diskant på KSP400 ble derfor koblet over til RXV-1800, men det var en stor nedtur lydmessig. Resultatet ble slankt og dynamikkløst. Selv om bassene i denne høyttaleren er aktive så suger mellomtone/diskant bra med strøm. Etter litt leting på nett kom over en Doxa 70 mkII Signatur som skal få prøve seg her. Ut fra det jeg har lest om denne er den veldig god i toppen, men kan slite litt i dypere frekvenser. De aktive bassene i KSP400 overtar ved 80 Hz, så dette bør ha liten betydning hos meg.
    Står denne til forhåpningene må det være en av de beste innvisteringene i lyd pr krone jeg har gjort.
    Er i øyeblikket på jobb i Mo i Rana, men gleder meg til å få testet denne i morgen kveld :-D

:-P

Nå Devilej! Dette begynner å høres heftig ut, gleder meg til neste mulighet for en demo i kinoen din. Kanskje om et år!? :shock:
    Regner du med å ha en demo før Jul, eller blir det litt utpå det nye året?

Det er beundringsverdi alt arbeide du legger i kinoen og hifien din, men så begynner det å ta form også, noe som gjør det verdt alt av tweeking og prøving og testing. Håper Doxa vil gjøre susen!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet Doxa'en?

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt reising i jobben forrige uke, så ting tar tid. Sitter nå å vurderer om jeg skal gå ned å jobbe litt i kinoen, men sliter med inspirasjonen.

Nye kabler må strekkes til frontene. Hver KSP trenger signalkabel til både "linje inn bass" og LFE. I tillegg trenger jeg ht-kabel fra Doxa til diskant/mellomtone og strøm til ampene. Dette skal selvfølgelig gå sjult i kanalene jeg har i veggen som derfor må demonteres. Etter dette må jeg starte på nytt igjen med kalibrering.

Dagens valg står derfor mellom følgende alternativer:

1. Begynne i kinoen

2. Ta pleddet med på sofaen i tv-stua og slenge på en film

3. Sykle tur med hunden

4. Reise en tur til Skrotnisse og høre på Swan oppsettet han har hjemme for demo

5. Forbli der jeg befinner meg i øyeblikket. Foran hifi-anlegget med Steely Dan i spilleren og pc i fanget...........

Livet består av alt for mange vanskelige valg......:???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, livet er ikke lett.

Min tråd

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt reising i jobben forrige uke, så ting tar tid. Sitter nå å vurderer om jeg skal gå ned å jobbe litt i kinoen, men sliter med inspirasjonen.

Nye kabler må strekkes til frontene. Hver KSP trenger signalkabel til både "linje inn bass" og LFE. I tillegg trenger jeg ht-kabel fra Doxa til diskant/mellomtone og strøm til ampene. Dette skal selvfølgelig gå sjult i kanalene jeg har i veggen som derfor må demonteres. Etter dette må jeg starte på nytt igjen med kalibrering.

Dagens valg står derfor mellom følgende alternativer:

1. Begynne i kinoen

2. Ta pleddet med på sofaen i tv-stua og slenge på en film

3. Sykle tur med hunden

4. Reise en tur til Skrotnisse og høre på Swan oppsettet han har hjemme for demo

5. Forbli der jeg befinner meg i øyeblikket. Foran hifi-anlegget med Steely Dan i spilleren og pc i fanget...........

Livet består av alt for mange vanskelige valg......:???:
    Ser man bort fra alternativ 1 og 3, synes jeg alt så meget fristende ut. Hadde det värt meg hadde jeg nok ikke kommet ut av stolen. Har hatt et par slike dager nå. Kjörer min kone på jobb klokken 06:30, så hjem og sette på Chick Corea - Return To Forever på repeat, legger meg på sofaen under pleddet og döse mens TV-en og Viasat Explorer viser Behind Bars/Bounty Hunter/L.A. Forensics. Godt å ha det slik av og til.

Gratulerer med drömmesenteren! Jeg har lurt mange ganger på hvordan jeg få integrert en slik i anlegget mitt, men har enda til gode å komme opp med en lösning som er god nok.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur ned i kinoen slik at vi kan komme på demo snart...
    Det er som jeg sier: livet er tøft! ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ser man bort fra alternativ 1 og 3, synes jeg alt så meget fristende ut. Hadde det värt meg hadde jeg nok ikke kommet ut av stolen. Har hatt et par slike dager nå. Kjörer min kone på jobb klokken 06:30, så hjem og sette på Chick Corea - Return To Forever på repeat, legger meg på sofaen under pleddet og döse mens TV-en og Viasat Explorer viser Behind Bars/Bounty Hunter/L.A. Forensics. Godt å ha det slik av og til.

Gratulerer med drömmesenteren! Jeg har lurt mange ganger på hvordan jeg få integrert en slik i anlegget mitt, men har enda til gode å komme opp med en lösning som er god nok.
    Når det har vært mye på jobben i uka med reising og sene kvelder er det hardt å komme igang i helgene :???: Bet i det sure eplet og tok sykkelturen først. Godt å ha den unnagjort, for det er ikke det beste været i dag.
    Neste post på programmet blir en film i sofaen. Får se om ikke det blir en tur ned i kinoen også litt senere. Må se å få tingene på plass der nede så jeg kan få begynt på de nye blu-ray filmene som har kommet :-D

Takker for gratulasjonene. Denne centern ga et enormt løft i anlegget, men er ikke lett å plassere om man skal ha den inn i en vanlig stue. Det toppmonterte basselementet er nødt til å stå fritt, og størrelsen gjør den litt ruvende. Anbefaler virkelig alle å teste en high-end center i oppsettet. Det gjør mer med lyden enn man tror
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ta en tur ned i kinoen slik at vi kan komme på demo snart...
    Det er som jeg sier: livet er tøft! ;-)
    Demokveldene ligger å murrer i bakhodet, så jeg må se å få alt ferdig. Tiden går fort og det er allerede den 18. i dag. Burde ha mulighet til å få til noe i månedsskiftet før julestresset setter inn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre vil nok mulighet nr 4 være litt vanskelig idag. Er ikke så lenge til jeg legger meg igjen, skal på jobb til kl 22 ikveld og være der kl 15 imorgo formiddag, så jeg må bare prøve å få den søvna jeg kan desverre.

Men jeg tenkte vi kanskje kunne bruke kvelden på tirsdag om du er interressert?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hadde det värt meg hadde jeg nok ikke kommet ut av stolen. Har hatt et par slike dager nå. Kjörer min kone på jobb klokken 06:30, så hjem og sette på Chick Corea - Return To Forever på repeat, legger meg på sofaen under pleddet og döse mens TV-en og Viasat Explorer viser Behind Bars/Bounty Hunter/L.A. Forensics. Godt å ha det slik av og til.
    Hva er det noen som har tid til slikt? Sitter med en skikkelig dagen derpå og skal gjøre klar til visning i leiligheten og må dytte 2 stk altoer og 1 utopia sub inn på kottet...tenkt å måtte gjemme slik. Morro å se at flere får muligheten til å ha en skikkelig senter i kino oppsettet. Om man tenker på det - noe man ikke bør - så er jo dette og galskap, betale mer for en senter høytaler enn mange vil betale for hele kino anlegget sitt :-). Verdt det? Yepp

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Desverre vil nok mulighet nr 4 være litt vanskelig idag. Er ikke så lenge til jeg legger meg igjen, skal på jobb til kl 22 ikveld og være der kl 15 imorgo formiddag, så jeg må bare prøve å få den søvna jeg kan desverre.

Men jeg tenkte vi kanskje kunne bruke kvelden på tirsdag om du er interressert?
    Passer egentlig best at det ikke blir i dag, så tirsdag høres bra ut. Ringer deg nermere :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 69 av 458 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjemme hos Qrt.
    By Qrt in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 504
    Siste melding: 02-02-2013, 03:36
  2. Røde hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 06-19-2012, 15:47
  3. Hodetelefoner fra 70-tallet: Koss Red Devil
    By Apollyon in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2012, 20:35
  4. Devil`s utskiftning og oppgraderingstråd (historikk)
    By devilej in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 60
    Siste melding: 01-06-2010, 01:10
  5. Metallica - Devil's Dance: Live in Lisbon 2008
    By zarchon in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 12-08-2009, 20:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •